To νέο Premium μεσαίο SUV των Σουηδών

Test: Volvo XC60 D5 Η Volvo με το ολοκαίνουργιο XC60 αλλάζει επίπεδο προσφέροντας στον καταναλωτή την ύψιστη πολυτέλεια στη μεσαία κατηγορία των SUV. «Δε χορταίνεις να το οδηγείς, να το κοιτάς, να μοιράζεσαι τη μέρα μαζί του» ήταν το σχόλιο της συζύγου για το νέο Volvo XC60. Είχαμε στα χέρια μας για πολυήμερη δοκιμή την […]

16 Οκτωβρίου 2017

του/της Ανδρέας Κούκουρας

Test: Volvo XC60 D5

Η Volvo με το ολοκαίνουργιο XC60 αλλάζει επίπεδο προσφέροντας στον καταναλωτή την ύψιστη πολυτέλεια στη μεσαία κατηγορία των SUV.

«Δε χορταίνεις να το οδηγείς, να το κοιτάς, να μοιράζεσαι τη μέρα μαζί του» ήταν το σχόλιο της συζύγου για το νέο Volvo XC60. Είχαμε στα χέρια μας για πολυήμερη δοκιμή την έκδοση D5 με το 8ταχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Οι μηχανικοί της Volvo «μίκρυναν» το XC90 και έφτιαξαν το XC60. Είναι όσο απλό ακούγεται. Φυσικά για όσους χρειάζονται τους χώρους, το κύρος ή 7 θέσεις το XC90 είναι μονόδρομος. Για τους υπόλοιπους όμως αρχίζουν… διλήμματα. Το νέο XC60 είναι δυνατό σε τρία σημεία που ο προκάτοχός του υστερούσε: Στην οδηγοκεντρική συμπεριφορά, στη στιβαρότητα και στην αθλητική μυώδη σιλουέτα. Οι σχεδιαστές πέρασαν από το απέριττο γεωμετρικό σχήμα της προηγούμενης γενιάς στο μυώδες αθλητικό συναισθηματικό σχεδιασμό που δεν αφήνει αδιάφορο ακόμη και τον υποψήφιο αγοραστή της Stelvio.

Στο δρόμο το XC60 είναι πιο μαζεμένο στις αλλαγές πορείας από το XC90 και εντυπωσιακά ουδέτερο στις στροφές. Το σύνολο πετρελαιοκινητήρα – κιβωτίου έχει νέα χαρτογράφηση και πλέον η λειτουργία του είναι υποδειγματική. Οι αλλαγές ταχυτήτων δεν γίνονται αντιληπτές, ο ήχος του πετρελαιοκινητήρα δεν ακούγεται, η δύναμή του επιταχύνει επιβλητικά το αμάξωμα σε όλες τις φάσεις, η 4κίνηση φροντίζει να μη γλιστράει ούτε στην εκκίνηση με τέρμα γκάζι. Το XC60 είναι ένα “easy going” αυτοκίνητο που αισθάνεσαι ότι σε κανακεύει. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας διέθετε και αερανάρτηση που διατηρεί σταθερή την απόσταση από το έδαφος σε όλες τις περιπτώσεις.

Έτσι δεν κάθεται πίσω στην επιτάχυνση, δε βυθίζεται στο φρενάρισμα, δε γέρνει έντονα στις στροφές (σ.σ. θα μπορούσε να μη γέρνει και καθόλου αλλά θα ήταν άβολο) και παραμένει άνετο ακόμη και σε βατό χωματόδρομο. Όχι δεν απαιτήσαμε από το XC60 ν’ ανοίξει δρόμο στον Υμηττό. Πατήσαμε όμως χώμα και εκτιμήσαμε ιδιαίτερα το επίπεδο άνεσης που διατηρεί στα νεροφαγώματα.

Στο εσωτερικό η σχεδίαση της σειράς 90 έχει μεταφερθεί αυτούσια με την ευμεγέθη οθόνη, τον ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων και το διακόπτη έναυσης στο κέντρο της κονσόλας δίπλα στο χειρόφρενο. Προφανώς αυτό το μοτίβο θα επεκταθεί και σε άλλα Volvo αντικαθιστώντας το Kinetic Design. Από το καλό στο καλύτερο και σ’ αυτό τον τομέα για τη Volvo.

Κλείνοντας θέλω να σταθώ σε δυο σημαντικά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας: Η βοήθεια διατήρησης λωρίδας που πλέον δεν απενεργοποιείται και οι ισχυροί αυτόματοι προβολείς που φωτίζουν μακριά, αυξομειώνουν αυτόνομα την ένταση και την κατεύθυνση της δέσμης, εξαλείφοντας ουσιαστικά τους κινδύνους του νυχτερινού ταξιδιού. Σα να ταξιδεύεις μέρα! Ο ανταγωνισμός είναι έντονος: GLC, X3, Q5, Stelvio. Το XC60 δεν έχει υστερεί πουθενά. κριτήριο στην επιλογή είναι καθαρά το συναίσθημα. Οπότε επιστρέφουμε στην πρώτη πρόταση του κειμένου.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Volvo XC60 D5

Κινητήρας: 1.969 cc

Ισχύς : 235 PS/rpm

Ροπή : 48,0 kgm/rpm

Μετάδοση: 4×4

Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων

Τελική ταχύτητα : 220 km/h

Επιτάχυνση 0-100 km: 7,2 sec

Μικτή κατανάλωση (/100 km): 7,3 lt δοκιμής

Εκπομπές CO2: 144 gr/km

Βάρος: 1.814 – 2.115 kg

Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.688/1.902/1.658 mm

Χώρος αποσκευών: 505 lt (+174 κάτω από το κάλυμμα)

Τέλη κυκλοφορίας: 266,4 €

Τιμή: 56.028 (έκδοση Momentum)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ