Στις 1,2 δισ. στερλίνες ανέρχεται η αξία της αγοράς προϊόντων diet cola επί βρετανικού εδάφους, γνωρίζοντας διαρκή ανάπτυξη το τελευταίο χρονικό διάστημα, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν λύσεις εναλλακτικές της ζάχαρης στα αναψυκτικά.
ΜΕΙΩΜΕΝΑ ΚΑΤΑ 1 ΕΚΑΤ. ΤΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΟΥΝ “FULL SUGAR” ANΑΨΥΚΤΙΚΑ
Σύμφωνα με τον Paul Woodward, CEO της Green Room Brands και συνεργάτη της Green Cola επί βρετανικού εδάφους, το 2016, η διείσδυση του προϊόντων diet cola στα νοικοκυριά του Ηνωμένου Βασιλείου αυξήθηκε σημαντικά, ενώ τα νοικοκυριά, που αγόρασαν αναψυκτικά με ζάχαρη, μειώθηκαν κατά περίπου 1 εκατομμύριο.
Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ SUGAR TAX
Ο ίδιος εκτιμά ότι η εφαρμογή του φόρου για τη ζάχαρη – μέτρο, που ξεκίνησε να εφαρμόζεται στην Αμερική – θα περιορίσει ακόμα περισσότερο το μερίδιο αγοράς των ζαχαρούχων αναψυκτικών. Επικαλούμενος τα στοιχεία της Nielsen, αναφέρει ότι ο τομέας των αναψυκτικών με ζάχαρη θα μπορούσε να χάσει συνολικά σε αξία έως και 90 εκατ. λίρες εντός της επόμενης πενταετίας, χωρίς να αντικατασταθεί από προϊόντα με παραλλαγές της ζάχαρης. Ο ίδιος, μάλιστα, διαβλέπει την ευκαιρία, που έχει η Green Cola να καταστεί σημαντικός παίκτης στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου.
ΥΠΕΡ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥ ΣΤΗ ΖΑΧΑΡΗ
Στο ερώτημα εάν ο ίδιος είναι υπέρμαχος του φόρου στη ζάχαρη, δηλώνει πως πρόκειται για ένα σύνθετο θέμα. “Από τη μία πλευρά, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η παχυσαρκία και οι σχετιζόμενες ασθένειες αποτελούν σημαντικό συστημικό και μακροπρόθεσμο ζήτημα για τις αναπτυγμένες κοινωνίες. Επομένως, η αδράνεια δεν αποτελεί υπεύθυνη επιλογή. Ωστόσο, πιστεύω ότι πρέπει να έχουμε ένα ευρύτερο σχέδιο για την αντιμετώπιση του ζητήματος και όχι για την εξαίρεση ενός συγκεκριμένου κλάδου και, μάλιστα, ενός υποτομέα αυτού. Από την άλλη πλευρά, εάν η επιβολή του φόρου για τη ζάχαρη έχει ως αποτέλεσμα την επιτάχυνση της καινοτομίας προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης υγιεινότερων επιλογών για τους καταναλωτές, αυτό μόνο καλό μπορεί να είναι”, εξηγεί ο Paul Woodward.
“ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΕΤΟΙΜΟΙ ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΕΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΘΥΣΙΑΣΟΥΝ ΤΗ ΓΕΥΣΗ”
O ίδιος, πάντως, επισημαίνει ότι οι καταναλωτές είναι έτοιμοι και πρόθυμοι να αλλάξουν τις αγοραστικές συνήθειές τους προς υγιεινότερα προϊόντα, χωρίς να θυσιάσουν τη γεύση. “Αυτή ήταν η θεμελιώδης αρχή της ανάπτυξης της Green Cola, η παραγωγή της οποίας υποστηρίζεται από εκτεταμένη έρευνα καταναλωτών”.
Ο ΡΟΛΟΣ ΜΙΚΡΩΝ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΩΝ ΠΑΙΚΤΩΝ
Σχολιάζοντας το τοπίο σχετικά με το πώς αυτό διαμορφώνεται για τον κλάδο, σημειώνει ότι οι μεγάλες διεθνείς μάρκες θα έχουν πάντα μια θέση στην αγορά, τονίζοντας, ωστόσο, ότι η δημιουργία ενός ειλικρινούς δεσμού με τους κατά τόπους καταναλωτές είναι απαραίτητη. “Ως απόδειξη αυτού, περίπου το 90% της καινοτομίας προέρχεται πλέον από μικρότερους φορείς της βιομηχανίας, αντανακλώντας ένα αυξανόμενο μέρος του εμπορίου, που επιδιώκει γνήσια διαφοροποίηση, αντί να παρουσιάσει τα ίδια παλιά εμπορικά σήματα από όλες τις κορυφαίες εταιρείες. Σε ένα χρόνο από τώρα, θα δούμε μια τεράστια αύξηση στην καινοτομία. Κυρίως στο επίπεδο, που αυτή οδηγείται από μάρκες και εταιρείες, οι οποίες δεν περιορίζονται από την πολιτική. Τα καταστήματα θα αναζητούν όλο και περισσότερο συνεργάτες με ετικέτες, που ανταποκρίνονται στην πελατειακή τους βάση με μοναδικό τρόπο”, προσθέτει.