Άγγελος Τσιαπάρας: Aπό τη Λαμία και το Μετσόβειο, στον μαγικό κόσμο της Formula 1

Είναι το μεράκι, το πάθος, ο ζήλος για να δημιουργήσεις κάτι μεγάλο και να εργαστείς δίπλα στους καλύτερους. Να μάθεις από αυτούς, να μπολιαστείς με το μικρόβιο του συναγωνισμού, της ταχύτητας και της τεχνολογίας. Ένας 23χρονος από τη Λαμία,

Είναι το μεράκι, το πάθος, ο ζήλος για να δημιουργήσεις κάτι μεγάλο και να εργαστείς δίπλα στους καλύτερους. Να μάθεις από αυτούς, να μπολιαστείς με το μικρόβιο του συναγωνισμού, της ταχύτητας και της τεχνολογίας.

Ένας 23χρονος από τη Λαμία, ζει το όνειρό του στο πλευρό των παγκόσμιων πρωταθλητών της Formula 1Ο Άγγελος Τσιαπάρας. Αυτό που κυνήγησε από το 2009, όταν ξεκίνησε τις σπουδές του στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Αυτήν τη στιγμή ανήκει στο δυναμικό των πρωταθλητών της F1, της ομάδας που έχει κατακτήσει τους τέσσερις τελευταίους παγκόσμιους τίτλους και έχει στις τάξεις της έναν από τους κορυφαίους σύγχρονους οδηγούς βάσει των αποτελεσμάτων, τον Sebastian Vettel.

Αυτός ο νέος ζει και εργάζεται από τον Αύγουστο στο Milton Keynes της Αγγλίας, στις εγκαταστάσεις της Red Bull Racing. Ακούει τις συμβουλές του διευθυντή Christian Horner, «ρουφάει» σαν σφουγγάρι ό,τι λέει και πράττει ο τεράστιος Adrian Newey και συνεργάζεται με τους κορυφαίους του είδους, στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, στα σπλάχνα της F1.

Ακολουθώντας το παράδειγμα του Νίκου Τομπάζη, του πιο διάσημου Έλληνα στη F1, ηγέτη του σχεδιαστικού τμήματος της Scuderia Ferrari, και αρκετών άλλων συμπατριωτών μας, ο Άγγελος έχει μπει στον μαγικό κόσμο της Formula 1 και ζει κάτι μοναδικό.

Από μικρός είχε πάθος με τα αυτοκίνητα, τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και την τεχνολογία τους. Όταν παρακολουθούσε τους αγώνες της F1 στην τηλεόραση, αυτό που τον ενθουσίαζε περισσότερο δεν ήταν τόσο το ταλέντο των οδηγών όσο οι αθέατοι ήρωες, οι άνθρωποι που βρίσκονταν πίσω από τα paddock, που σχεδίαζαν και κατασκεύαζαν το μονοθέσιο.

Κάνοντας τα πρώτα του βήματα ως μηχανολόγος στο ΕΜΠ, είχε στο μυαλό του ακριβώς αυτούς. Γι’ αυτό και δεν αρκέστηκε στη θεωρία και τα αμφιθέατρα. Έπρεπε να αποδείξει -πρώτα στον εαυτό του- ότι μπορεί να τα καταφέρει. Το 2010 έγινε μέλος της Prom Racing, ομάδας Formula Student του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Συμμετείχε σε μεγάλο τμήμα του σχεδιασμού του Prom11, του πρώτου μονοθεσίου της ομάδας που έλαβε μέρος στους σχετικούς αγώνες της Ιταλίας και της Ουγγαρίας το 2011. Συνέχισε σε συντονιστικό ρόλο έως το 2013, οπότε και βρέθηκε για πρακτική στο τμήμα ποιότητας της Toyota Europe στο Βέλγιο.

Το 2014, όμως, ήταν η χρονιά που του άλλαξε τη ζωή. Ξεκίνησε τις επαφές με ομάδες της F1 και πολύ σύντομα έλαβε δύο προσκλήσεις για συνέντευξη. Η μία ήταν από τη Red Bull Racing και η άλλη από μια επίσης κορυφαία ομάδα που έχει έδρα και αυτή στην Αγγλία.

Πέρασε με επιτυχία τα τεστ και κατέληξε να δέχεται πρόταση από τη RBR για θέση δόκιμου μηχανικού. Φυσικά απάντησε θετικά και μετακόμισε άμεσα στο Milton Keynes, στις κεντρικές εγκαταστάσεις των πρωταθλητών, λίγα χιλιόμετρα έξω από την πίστα του Silverstone.

Ανήκει στο Τμήμα Σχεδίασης και Εξέλιξης/Ομάδα Συστημάτων Ανάρτησης και Χειριστηρίων Οδηγού, δηλαδή στο μονοθέσιο που οδηγούν οι Sebastian Vettel και Daniel Ricciardo. Αρχικά, θα εργαστεί για έναν χρόνο και αν όλα πάνε καλά, αποδίδοντας τα αναμενόμενα για το επίπεδο της F1, θα του γίνει πρόταση για μόνιμο συμβόλαιο, αφού ολοκληρώσει τις σπουδές του στο ΕΜΠ.

Απώτερος στόχος του είναι να επενδύσει το ταλέντο και τις γνώσεις του στη χώρα όπου γεννήθηκε και μεγάλωσε, δημιουργώντας αυτοσχέδια αγωνιστικά οχήματα με τα χρώματα της Ελλάδας.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Αυτή είναι η συνέντευξη που είχε δώσει εξ αποστάσεως στο 4D όταν ακόμα ήταν στο πτυχίο του. Και τώρα, μόνιμος στη RBR. Well done, Άγγελε!

Πώς σας μπήκε η ιδέα για την εμπλοκή σας με την F1;

Aπό παιδί είχα μεγάλο ενδιαφέρον για την αυτοκίνηση και το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αργότερα, εστίασα στη σχετική τεχνολογία και εύκολα έγινε στόχος η επαγγελματική εμπλοκή με το χώρο.

Η F1 προέκυψε ως το πλέον απόλυτο περιβάλλον, που τεχνικά αποτελεί την παιδική χαρά ενός μηχανικού με τα γούστα μου και όπου τίποτα δεν είναι μη υλοποιήσιμο.

Τι θυσίες χρειάστηκε να κάνετε;

Θα έλεγα το ότι δεν έζησα την πλέον ανέμελη και ξέφρενη φοιτητική ζωή, καθώς αφιέρωσα χρόνο και ενέργεια σε δραστηριότητες που μου έδωσαν τη δυνατότητα να κάνω ό,τι κάνω. Επίσης, το γεγονός ότι χάνω τα καλά της Ελλάδας, τα οποία δεν ξεχνιούνται, όσο ικανοποιητικό και να είναι αυτό που ασχολείσαι.

Τι έχετε σπουδάσει;

Είμαι τελειόφοιτος Μηχανολόγος στο ΕΜΠ.

Τι κάνετε ακριβώς στην ομάδα;

Mετά από ένα χρόνο στη Manor Racing, βρίσκομαι ξανά στη RBR (Red Bull Racing), στον τομέα του μηχανολογικού σχεδιασμού, κυρίως, σε συστήματα ανάρτησης.

Πώς είναι μια τυπική σας μέρα;

Περιλαμβάνει αρκετές ώρες στον υπολογιστή σε σχετικά λογισμικά μηχανολογικού σχεδιασμού και μελέτης, συζητήσεις με άλλες υποομάδες για θέματα που αφορούν συνολικά το μονοθέσιο, καθώς και επαφή με τμήματα κατασκευής και συναρμολόγησης για ζητήματα που αφορούν τα κομμάτια που σχεδιάζονται.

Τι προσαρμογές χρειάστηκε να κάνετε στον τρόπο ζωής σας;

Να προσπαθήσω να συμβιώσω με τον αγγλικό καιρό και τη φιλοσοφία των ανθρώπων. Νομίζω πως συνήθισα.

Ποιο είναι το αγαπημένο σας Grand Prix;

Της Iαπωνίας (Suzuka) και του Βελγίου (Spa).

Τι οδηγείτε;

Στην πατρίδα ένα 106 Rallye S1, στο ”νησί” ό,τι τσουλάει χωρίς πολλά-πολλά.

Τι θα περιλάμβανε για σας το ιδανικό γκαράζ;

Μια Ferrari F40, μια Lotus Exige Mk2, μια Alfa Giulia GTA, ένα Peugeot 205 GTi και ένα custom μονοθέσιο για track days.

Tι πιστεύετε για τις επικρίσεις σχετικά με τον ήχο των κινητήρων;

Mεγάλη ευθύνη για αυτό το ζήτημα έχει η τηλεοπτική μετάδοση του ήχου που απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Από κοντά, οι V6 turbo ακούγονται ωραία, θα έλεγα, με φυσικό ήχο αλλά όχι βέβαια εκείνο το μοναδικό εξωπραγματικό ουρλιαχτό των υψηλόστροφων ατμοσφαιρικών V8.

Τι κάνετε τον ελεύθερο χρόνο σας;

H αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει αρκετός ελεύθερος χρόνος όταν εργάζεσαι στην F1. Το λιγοστό που μένει τον περνώ με καλή μουσική, εκδρομές και παρακολουθώντας πολιτικοοικονομικές εξελίξεις.

Τι θα συνιστούσατε σε κάποιον νέο άνθρωπο που ονειρεύεται να κάνει αυτό που κάνετε εσείς;

Αρχικά, να συνειδητοποιήσει ότι αν είναι πραγματικά παθιασμένος με το αντικείμενο, πρέπει να είναι έτοιμος να αφιερώσει πολύ χρόνο και ενέργεια κάνοντας και τις ανάλογες θυσίες.

Στη συνέχεια, με μια σειρά από σωστά βήματα και χωρίς να χάνει την πίστη σε δύσκολες στιγμές, όλα γίνονται.

Είναι το μεράκι, το πάθος, ο ζήλος για να δημιουργήσεις κάτι μεγάλο και να εργαστείς δίπλα στους καλύτερους. Να μάθεις από αυτούς, να μπολιαστείς με το μικρόβιο του συναγωνισμού, της ταχύτητας και της τεχνολογίας.

Ένας 23χρονος από τη Λαμία, ζει το όνειρό του στο πλευρό των παγκόσμιων πρωταθλητών της Formula 1Ο Άγγελος Τσιαπάρας. Αυτό που κυνήγησε από το 2009, όταν ξεκίνησε τις σπουδές του στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Αυτήν τη στιγμή ανήκει στο δυναμικό των πρωταθλητών της F1, της ομάδας που έχει κατακτήσει τους τέσσερις τελευταίους παγκόσμιους τίτλους και έχει στις τάξεις της έναν από τους κορυφαίους σύγχρονους οδηγούς βάσει των αποτελεσμάτων, τον Sebastian Vettel.

Αυτός ο νέος ζει και εργάζεται από τον Αύγουστο στο Milton Keynes της Αγγλίας, στις εγκαταστάσεις της Red Bull Racing. Ακούει τις συμβουλές του διευθυντή Christian Horner, «ρουφάει» σαν σφουγγάρι ό,τι λέει και πράττει ο τεράστιος Adrian Newey και συνεργάζεται με τους κορυφαίους του είδους, στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, στα σπλάχνα της F1.

Ακολουθώντας το παράδειγμα του Νίκου Τομπάζη, του πιο διάσημου Έλληνα στη F1, ηγέτη του σχεδιαστικού τμήματος της Scuderia Ferrari, και αρκετών άλλων συμπατριωτών μας, ο Άγγελος έχει μπει στον μαγικό κόσμο της Formula 1 και ζει κάτι μοναδικό.

Από μικρός είχε πάθος με τα αυτοκίνητα, τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και την τεχνολογία τους. Όταν παρακολουθούσε τους αγώνες της F1 στην τηλεόραση, αυτό που τον ενθουσίαζε περισσότερο δεν ήταν τόσο το ταλέντο των οδηγών όσο οι αθέατοι ήρωες, οι άνθρωποι που βρίσκονταν πίσω από τα paddock, που σχεδίαζαν και κατασκεύαζαν το μονοθέσιο.

Κάνοντας τα πρώτα του βήματα ως μηχανολόγος στο ΕΜΠ, είχε στο μυαλό του ακριβώς αυτούς. Γι’ αυτό και δεν αρκέστηκε στη θεωρία και τα αμφιθέατρα. Έπρεπε να αποδείξει -πρώτα στον εαυτό του- ότι μπορεί να τα καταφέρει. Το 2010 έγινε μέλος της Prom Racing, ομάδας Formula Student του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Συμμετείχε σε μεγάλο τμήμα του σχεδιασμού του Prom11, του πρώτου μονοθεσίου της ομάδας που έλαβε μέρος στους σχετικούς αγώνες της Ιταλίας και της Ουγγαρίας το 2011. Συνέχισε σε συντονιστικό ρόλο έως το 2013, οπότε και βρέθηκε για πρακτική στο τμήμα ποιότητας της Toyota Europe στο Βέλγιο.

Το 2014, όμως, ήταν η χρονιά που του άλλαξε τη ζωή. Ξεκίνησε τις επαφές με ομάδες της F1 και πολύ σύντομα έλαβε δύο προσκλήσεις για συνέντευξη. Η μία ήταν από τη Red Bull Racing και η άλλη από μια επίσης κορυφαία ομάδα που έχει έδρα και αυτή στην Αγγλία.

Πέρασε με επιτυχία τα τεστ και κατέληξε να δέχεται πρόταση από τη RBR για θέση δόκιμου μηχανικού. Φυσικά απάντησε θετικά και μετακόμισε άμεσα στο Milton Keynes, στις κεντρικές εγκαταστάσεις των πρωταθλητών, λίγα χιλιόμετρα έξω από την πίστα του Silverstone.

Ανήκει στο Τμήμα Σχεδίασης και Εξέλιξης/Ομάδα Συστημάτων Ανάρτησης και Χειριστηρίων Οδηγού, δηλαδή στο μονοθέσιο που οδηγούν οι Sebastian Vettel και Daniel Ricciardo. Αρχικά, θα εργαστεί για έναν χρόνο και αν όλα πάνε καλά, αποδίδοντας τα αναμενόμενα για το επίπεδο της F1, θα του γίνει πρόταση για μόνιμο συμβόλαιο, αφού ολοκληρώσει τις σπουδές του στο ΕΜΠ.

Απώτερος στόχος του είναι να επενδύσει το ταλέντο και τις γνώσεις του στη χώρα όπου γεννήθηκε και μεγάλωσε, δημιουργώντας αυτοσχέδια αγωνιστικά οχήματα με τα χρώματα της Ελλάδας.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Αυτή είναι η συνέντευξη που είχε δώσει εξ αποστάσεως στο 4D όταν ακόμα ήταν στο πτυχίο του. Και τώρα, μόνιμος στη RBR. Well done, Άγγελε!

Πώς σας μπήκε η ιδέα για την εμπλοκή σας με την F1;

Aπό παιδί είχα μεγάλο ενδιαφέρον για την αυτοκίνηση και το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αργότερα, εστίασα στη σχετική τεχνολογία και εύκολα έγινε στόχος η επαγγελματική εμπλοκή με το χώρο.

Η F1 προέκυψε ως το πλέον απόλυτο περιβάλλον, που τεχνικά αποτελεί την παιδική χαρά ενός μηχανικού με τα γούστα μου και όπου τίποτα δεν είναι μη υλοποιήσιμο.

Τι θυσίες χρειάστηκε να κάνετε;

Θα έλεγα το ότι δεν έζησα την πλέον ανέμελη και ξέφρενη φοιτητική ζωή, καθώς αφιέρωσα χρόνο και ενέργεια σε δραστηριότητες που μου έδωσαν τη δυνατότητα να κάνω ό,τι κάνω. Επίσης, το γεγονός ότι χάνω τα καλά της Ελλάδας, τα οποία δεν ξεχνιούνται, όσο ικανοποιητικό και να είναι αυτό που ασχολείσαι.

Τι έχετε σπουδάσει;

Είμαι τελειόφοιτος Μηχανολόγος στο ΕΜΠ.

Τι κάνετε ακριβώς στην ομάδα;

Mετά από ένα χρόνο στη Manor Racing, βρίσκομαι ξανά στη RBR (Red Bull Racing), στον τομέα του μηχανολογικού σχεδιασμού, κυρίως, σε συστήματα ανάρτησης.

Πώς είναι μια τυπική σας μέρα;

Περιλαμβάνει αρκετές ώρες στον υπολογιστή σε σχετικά λογισμικά μηχανολογικού σχεδιασμού και μελέτης, συζητήσεις με άλλες υποομάδες για θέματα που αφορούν συνολικά το μονοθέσιο, καθώς και επαφή με τμήματα κατασκευής και συναρμολόγησης για ζητήματα που αφορούν τα κομμάτια που σχεδιάζονται.

Τι προσαρμογές χρειάστηκε να κάνετε στον τρόπο ζωής σας;

Να προσπαθήσω να συμβιώσω με τον αγγλικό καιρό και τη φιλοσοφία των ανθρώπων. Νομίζω πως συνήθισα.

Ποιο είναι το αγαπημένο σας Grand Prix;

Της Iαπωνίας (Suzuka) και του Βελγίου (Spa).

Τι οδηγείτε;

Στην πατρίδα ένα 106 Rallye S1, στο ”νησί” ό,τι τσουλάει χωρίς πολλά-πολλά.

Τι θα περιλάμβανε για σας το ιδανικό γκαράζ;

Μια Ferrari F40, μια Lotus Exige Mk2, μια Alfa Giulia GTA, ένα Peugeot 205 GTi και ένα custom μονοθέσιο για track days.

Tι πιστεύετε για τις επικρίσεις σχετικά με τον ήχο των κινητήρων;

Mεγάλη ευθύνη για αυτό το ζήτημα έχει η τηλεοπτική μετάδοση του ήχου που απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Από κοντά, οι V6 turbo ακούγονται ωραία, θα έλεγα, με φυσικό ήχο αλλά όχι βέβαια εκείνο το μοναδικό εξωπραγματικό ουρλιαχτό των υψηλόστροφων ατμοσφαιρικών V8.

Τι κάνετε τον ελεύθερο χρόνο σας;

H αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει αρκετός ελεύθερος χρόνος όταν εργάζεσαι στην F1. Το λιγοστό που μένει τον περνώ με καλή μουσική, εκδρομές και παρακολουθώντας πολιτικοοικονομικές εξελίξεις.

Τι θα συνιστούσατε σε κάποιον νέο άνθρωπο που ονειρεύεται να κάνει αυτό που κάνετε εσείς;

Αρχικά, να συνειδητοποιήσει ότι αν είναι πραγματικά παθιασμένος με το αντικείμενο, πρέπει να είναι έτοιμος να αφιερώσει πολύ χρόνο και ενέργεια κάνοντας και τις ανάλογες θυσίες.

Στη συνέχεια, με μια σειρά από σωστά βήματα και χωρίς να χάνει την πίστη σε δύσκολες στιγμές, όλα γίνονται.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *