Νηρεύς: Μπαίνει στο μαγιάτικο με τζίρο άνω των 200 εκ. ευρώ

Σε ποσό, που θα αγγίξει τα 180-210 εκατ. ευρώ, αναμένεται να πωληθεί ο Νηρεύς Ιχθυοκαλλιέργειες, καθώς η τιμή θα καθοριστεί με βάση τα multiples του EBITDA (27,3 εκατ. ευρώ), το οποίο θα πολλαπλασιαστεί κατά περίπου 6-8 φορές, όπως εκτιμούν

Σε ποσό, που θα αγγίξει τα 180-210 εκατ. ευρώ, αναμένεται να πωληθεί ο Νηρεύς Ιχθυοκαλλιέργειες, καθώς η τιμή θα καθοριστεί με βάση τα multiples του EBITDA (27,3 εκατ. ευρώ), το οποίο θα πολλαπλασιαστεί κατά περίπου 6-8 φορές, όπως εκτιμούν πηγές της εταιρείας.

Σε ό,τι αφορά το μέτωπο της από κοινού πώλησης ή όχι με τη Σελόντα, το ίδιο πρόσωπο ξεκαθαρίζει πως οι τράπεζες διερευνούν το ενδεχόμενο να διατεθούν ταυτόχρονα και οι δύο εταιρείες. Ωστόσο, τα πάντα θα εξαρτηθούν από το εάν υπάρχουν ενδιαφερόμενοι, που έχουν την δυνατότητα να προσφέρουν χρήματα και για τις δύο, προσφέροντας ένα ποσό, που θα ήταν ικανοποιητικό για τις τέσσερις τράπεζες – μετόχους.

ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ 2018 Η ΠΩΛΗΣΗ

Αυτή τη στιγμή, ο αριθμός των ενδιαφερομένων ανέρχεται στους 32 επενδυτές, ενώ – όπως επισημαίνει η πηγή – το ενδεχόμενο ολοκλήρωσης της διαδικασίας πώλησης εντός του 2017, φαντάζει μάλλον απίθανο. “Μοναδική εξαίρεση μπορεί να αποτελέσει πιθανή απαίτηση για πώληση εντός του έτους από πλευράς του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας”.

Ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ 2017-2020

Αναφερόμενος στο σχεδιασμό της Νηρεύς για τα επόμενα χρόνια, διευκρινίζει ότι εντός του 2016 η εταιρεία κατάρτισε η ίδια πιστοποιημένο επιχειρηματικό πλάνο για τα έτη 2017-2020, χωρίς τη σύμπραξη συνεργαζόμενων συμβούλων. “Βασικοί άξονες στρατηγικής είναι η αύξηση του profitability και της κερδοφορίας. Στόχος είναι να δουλεύουμε σε πρότυπα σολωμού. Δηλαδή, από το 13-14%, που είναι σήμερα το περιθώριο λειτουργικού EBITDA, να φτάσουμε στο 20-22%”.

Στο πλάνο περιλαμβάνεται – μεταξύ άλλων – η μείωση στο κόστος παραγωγής, μία διαδικασία, που εξελίσσεται με τη συγκέντρωση των μονάδων, καθώς και με νέες τεχνολογίες, οι οποίες εφαρμόζονται μέσα από το πρόγραμμα γενετικής επιλογής. Το σχέδιο στηρίζεται και στο παρελθόν, επομένως στις ήδηυπάρχουσες παραγωγικές δυνατότητες και στην τεχνογνωσία, που διαθέτει οΝηρέας, ενώ -σύμφωνα με το συγκεκριμένο πρόσωπο – η εικόνα του ομίλουσε βάθος χρόνου προβλέπεται αρκετά θετική και σε επίπεδο μείωσης του κόστους παραγωγής.

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΓΙΑΤΙΚΟ

Η Νηρεύς εξετάζει την ανάπτυξη νέων προϊόντων στην αγορά. Με δεδομένη την υπάρχουσα τεχνογνωσία στα μεσογειακά είδη, όπως η τσιπούρα και το λαυράκι, η εταιρεία δραστηριοποιείται επίσης στο φαγκρί και στο κρανιό.

“Aυτή τη στιγμή γίνονται δοκιμαστικές παραγωγές στο μαγιάτικο, με στόχο να το παρουσιάσουμε στην αγορά”, επισημαίνει η πηγή. Εξηγώντας τους λόγους, για τους οποίους ο κλάδος στο σύνολό του περιορίστηκε κυρίως στην παραγωγή τσιπούρας και λαυρακιού, κάνει λόγο για έλλειψη RnD. Διευκρινίζει, επίσης, ότι η Νηρεύς πραγματοποιεί έρευνες αγοράς, με σκοπό να διαπιστώσει ποια προϊόντα επιθυμεί να εντάξει στη διατροφή του ο καταναλωτής, και κατά πόσο μπορεί να ανταπεξέλθει οικονομικά στην αγορά ενός συγκεκριμένου είδους ψαριού. “Δεν μας ενδιαφέρει να παράγουμε ένα είδος, απλώς για να πούμε ότι το βγάλαμε στην αγορά”, τονίζει χαρακτηριστικά.

Στόχος της εταιρείας είναι να διατηρήσει το μερίδιο αγοράς, που είναι 32.000 τόνοι το 2016, δηλαδή στο 13% στο σύνολο των χωρών της Μεσογείου και ενώ η παραγωγική δυναμική της μεσογειακής ιχθυοκαλλιέργειας ήταν 250.000 τόνοι το περασμένο έτος.

ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΑ 200 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ

Σημειώνει, τέλος, ότι, το 2017, η Νηρεύς θα σπάσει για πρώτη φορά το φράγμα των 200 εκατ. ευρώ σε τζίρο, ενώ τα κέρδη εκτιμά ότι θα κινηθούν στα ίδια επίπεδα με το 2016, παρά τη μείωση των τιμών. “Με τη σωστή διαχείριση των προϊόντων μας και λόγω της μείωσης του κόστους παραγωγής θα βρεθούμε κοντά στις επιδόσεις του 2016”, επισημαίνει.

Σε ποσό, που θα αγγίξει τα 180-210 εκατ. ευρώ, αναμένεται να πωληθεί ο Νηρεύς Ιχθυοκαλλιέργειες, καθώς η τιμή θα καθοριστεί με βάση τα multiples του EBITDA (27,3 εκατ. ευρώ), το οποίο θα πολλαπλασιαστεί κατά περίπου 6-8 φορές, όπως εκτιμούν πηγές της εταιρείας.

Σε ό,τι αφορά το μέτωπο της από κοινού πώλησης ή όχι με τη Σελόντα, το ίδιο πρόσωπο ξεκαθαρίζει πως οι τράπεζες διερευνούν το ενδεχόμενο να διατεθούν ταυτόχρονα και οι δύο εταιρείες. Ωστόσο, τα πάντα θα εξαρτηθούν από το εάν υπάρχουν ενδιαφερόμενοι, που έχουν την δυνατότητα να προσφέρουν χρήματα και για τις δύο, προσφέροντας ένα ποσό, που θα ήταν ικανοποιητικό για τις τέσσερις τράπεζες – μετόχους.

ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ 2018 Η ΠΩΛΗΣΗ

Αυτή τη στιγμή, ο αριθμός των ενδιαφερομένων ανέρχεται στους 32 επενδυτές, ενώ – όπως επισημαίνει η πηγή – το ενδεχόμενο ολοκλήρωσης της διαδικασίας πώλησης εντός του 2017, φαντάζει μάλλον απίθανο. “Μοναδική εξαίρεση μπορεί να αποτελέσει πιθανή απαίτηση για πώληση εντός του έτους από πλευράς του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας”.

Ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ 2017-2020

Αναφερόμενος στο σχεδιασμό της Νηρεύς για τα επόμενα χρόνια, διευκρινίζει ότι εντός του 2016 η εταιρεία κατάρτισε η ίδια πιστοποιημένο επιχειρηματικό πλάνο για τα έτη 2017-2020, χωρίς τη σύμπραξη συνεργαζόμενων συμβούλων. “Βασικοί άξονες στρατηγικής είναι η αύξηση του profitability και της κερδοφορίας. Στόχος είναι να δουλεύουμε σε πρότυπα σολωμού. Δηλαδή, από το 13-14%, που είναι σήμερα το περιθώριο λειτουργικού EBITDA, να φτάσουμε στο 20-22%”.

Στο πλάνο περιλαμβάνεται – μεταξύ άλλων – η μείωση στο κόστος παραγωγής, μία διαδικασία, που εξελίσσεται με τη συγκέντρωση των μονάδων, καθώς και με νέες τεχνολογίες, οι οποίες εφαρμόζονται μέσα από το πρόγραμμα γενετικής επιλογής. Το σχέδιο στηρίζεται και στο παρελθόν, επομένως στις ήδηυπάρχουσες παραγωγικές δυνατότητες και στην τεχνογνωσία, που διαθέτει οΝηρέας, ενώ -σύμφωνα με το συγκεκριμένο πρόσωπο – η εικόνα του ομίλουσε βάθος χρόνου προβλέπεται αρκετά θετική και σε επίπεδο μείωσης του κόστους παραγωγής.

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΓΙΑΤΙΚΟ

Η Νηρεύς εξετάζει την ανάπτυξη νέων προϊόντων στην αγορά. Με δεδομένη την υπάρχουσα τεχνογνωσία στα μεσογειακά είδη, όπως η τσιπούρα και το λαυράκι, η εταιρεία δραστηριοποιείται επίσης στο φαγκρί και στο κρανιό.

“Aυτή τη στιγμή γίνονται δοκιμαστικές παραγωγές στο μαγιάτικο, με στόχο να το παρουσιάσουμε στην αγορά”, επισημαίνει η πηγή. Εξηγώντας τους λόγους, για τους οποίους ο κλάδος στο σύνολό του περιορίστηκε κυρίως στην παραγωγή τσιπούρας και λαυρακιού, κάνει λόγο για έλλειψη RnD. Διευκρινίζει, επίσης, ότι η Νηρεύς πραγματοποιεί έρευνες αγοράς, με σκοπό να διαπιστώσει ποια προϊόντα επιθυμεί να εντάξει στη διατροφή του ο καταναλωτής, και κατά πόσο μπορεί να ανταπεξέλθει οικονομικά στην αγορά ενός συγκεκριμένου είδους ψαριού. “Δεν μας ενδιαφέρει να παράγουμε ένα είδος, απλώς για να πούμε ότι το βγάλαμε στην αγορά”, τονίζει χαρακτηριστικά.

Στόχος της εταιρείας είναι να διατηρήσει το μερίδιο αγοράς, που είναι 32.000 τόνοι το 2016, δηλαδή στο 13% στο σύνολο των χωρών της Μεσογείου και ενώ η παραγωγική δυναμική της μεσογειακής ιχθυοκαλλιέργειας ήταν 250.000 τόνοι το περασμένο έτος.

ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΑ 200 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ

Σημειώνει, τέλος, ότι, το 2017, η Νηρεύς θα σπάσει για πρώτη φορά το φράγμα των 200 εκατ. ευρώ σε τζίρο, ενώ τα κέρδη εκτιμά ότι θα κινηθούν στα ίδια επίπεδα με το 2016, παρά τη μείωση των τιμών. “Με τη σωστή διαχείριση των προϊόντων μας και λόγω της μείωσης του κόστους παραγωγής θα βρεθούμε κοντά στις επιδόσεις του 2016”, επισημαίνει.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *