Προγράμματα εξοικείωσης των μαθητών με τις καλλιέργειες των οσπρίων

Από τη μια, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα για να μάθουν τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου τα όσπρια και τις καλλιέργειες τους και από την άλλη, ένα 3ετες πρόγραμμα για νέες καλλιέργειες οσπρίων στο χωράφι! Δεν μπορώ να γνωρίζω αν τα παιδιά σας- όσα βρίσκονται στο δημοτικό σχολείο- τρώνε με ευχαρίστηση τα όσπρια; Τις φακές, τα φασόλια, […]

17 Σεπτεμβρίου 2017

του/της Ανδρέας Κούκουρας

Από τη μια, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα για να μάθουν τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου τα όσπρια και τις καλλιέργειες τους και από την άλλη, ένα 3ετες πρόγραμμα για νέες καλλιέργειες οσπρίων στο χωράφι!

Δεν μπορώ να γνωρίζω αν τα παιδιά σας- όσα βρίσκονται στο δημοτικό σχολείο- τρώνε με ευχαρίστηση τα όσπρια; Τις φακές, τα φασόλια, τα ρεβίθια… Εκείνο που ξέρω καλά – και αυτό γιατί έσπευσε να με ενημερώσει ο καλός φίλος,

Ο Δημήτρης Γκρεμυλογιάννης

της Agrifarm που έχει την έδρα της στη Λαμία- είναι ότι βρίσκονται στα σκαριά προγράμματα εξοικείωσης των μαθητών στα αστικά κέντρα με τις καλλιέργειες στα χωράφια και πιο συγκεκριμένα, με τις καλλιέργειες των οσπρίων. Το πώς θα γίνει κάτι τέτοιο με τη μεταφορά του χωραφιού στη πόλη μάλλον ας το αφήσουμε στους τεχνικούς της ψηφιακής εποχής. Έχουν τον τρόπο να φέρουν μέσα στις τάξεις ένα ολόκληρο χωράφι με τις καλλιέργειες του.

Ο Δημήτρης που εκτός από επιχειρηματίας είναι και νέος γονέας νοιάζεται και για το εκπαιδευτικό- κοινωνικό κομμάτι της όλης του δραστηριότητας. Πέραν αυτών συνεχίζει μέσα από συμπράξεις και συνεργασίες να δείχνει το δρόμο για την επόμενη μέρα της αγρο- επιχειρηματικότητας και της αγρο- διατροφής – δύο έννοιες συνδεδεμένες με την καινοτομία και την εξωστρέφεια. Η νέα πρωτοβουλία του πολυβραβευμένου σε διεθνές επίπεδο Δημήτρη ( πρόσφατα στο διαγωνισμό Great Taste Awards τα ρεβίθια του κέρδισαν άλλη μια μεγάλη διάκριση) έχει τη στήριξη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής.

Ο Δημήτρης Γκρεμυλογιάννης μπορεί να μην εμφανίζει στα περιουσιακά στοιχεία τα δικά του ή της εταιρείας του μεγάλες ιδιόκτητες εκτάσεις αλλά έχει τον τρόπο να συγκροτεί σε τοπικό επίπεδο δυναμικές ομάδες νέων παραγωγών με ποιοτικό προϊόν στη βάση προηγμένων καλλιεργειών και να φέρνει στο ράφι των αλυσίδων του λιανεμπορίου προϊόντα που συνδυάζουν την καινοτομία (πρώτα απ΄όλα η συσκευασία με τη μικρογραφία σακιού που όμως λειτουργεί σαν τα παλιά προστατευτικές των οσπρίων μαξιλαροθήκες της γιαγιάς) με την ποιότητα του ίδιου του οσπρίου.

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα με τη σειρά. Σε συνεργασία με την Agrifarm, ως εμπορικό εταίρο και διαχειριστή μιας ομάδας νέων παραγωγών που μετέχουν στο πρόγραμμα της – με την επωνυμία Refarming- ξεκινά τούτο το φθινόπωρο στο οροπέδιο του Δομοκού μια συστηματική προσπάθεια ανάδειξης του ιδιαίτερου μικροκλίματος της περιοχής και καλλιέργειας οσπρίων ελληνικών ποικιλιών.

Με τη χρηματοδότηση του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, οι νέοι παραγωγοί της Αgrifarm θα έχουν δωρεάν γεωπονικές υπηρεσίες και πλήρη υποστήριξη από την Αμερικανική Γεωργική Σχολή και το Πανεπιστήμιο Rutgers της Αμερικής. Όλη η παραγωγή τους είναι ήδη κλεισμένη με συμβόλαια από την Agrifarm. Τα παραγόμενα προϊόντα θα αποτελέσουν μια ειδική σειρά οσπρίων( φασόλια, ρεβίθια, φακές αλλά και φάβα από λαθούρι), όπου η πώλησή τους έχει ήδη εξασφαλιστεί μετά από συμφωνία της εταιρείας με γνωστή αλυσίδα λιανικής σε πανελλαδικό επίπεδο.

To τριετές αυτό καινοτόμο project θα έχει πεδίο δράσης μια έκταση πάνω από 3.000 στρέμματα και κύριος στόχος – όπως επισημαίνει ο Δημήτρης- είναι η «ανάδειξη νέων καλλιεργητικών πρακτικών και η αξιοποίηση γηγενών ποικιλιών των οσπρίων, βιώσιμη επιστροφή των νέων στην ύπαιθρο, την ενίσχυση της επιχειρηματικής κουλτούρας στους παραγωγούς και την αξία του πρωτογενούς τομέα στην Ελλάδα μέσα από συνεργατικά σχήματα».

Και ο Δημήτρης συμπληρώνει: «Το μεγάλο στοίχημα είναι στο τέλος του προγράμματος να έχουν δημιουργηθεί νέες θέσεις εργασίας, όχι μόνο άμεσα, στον χώρο της παραγωγής, αλλά σαφώς και σε υποστηρικτικές υπηρεσίες, όπως η έρευνα και η ανάπτυξη, ο ποιοτικός έλεγχος, η ανάπτυξη καναλιών πωλήσεων, το μάρκετινγκ, η εφοδιαστική αλυσίδα. Οι υπηρεσίες αυτές είναι εξίσου σημαντικές τόσο όσο και η παραγωγή ενός καλού προϊόντος».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

22 Μαρτίου 2024