6 Φεβρουαρίου 2023

Πράσινο φως για την εξυγίανση της Μαλαματίνας

Facebook
Twitter
Email
Εκτύπωση

Σε συμφωνία ήρθαν οι τέσσερις πιστώτριες τράπεζες, Εθνική, Πειραιώς, Attica και Eurobank, για την εξυγίανση της Οινοποιίας Μαλαματίνα, όπως λέει ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, Nότης Καλβουρτζής.

Η διοίκηση της εταιρείας είχε καταθέσει εκ νέου πρόταση για ρύθμιση των δανειακών υποχρεώσεών της προς τις τράπεζες, το Μάιο του 2016, με ορίζοντα αποπληρωμής έως και το 2026, σε συνεργασία με την ΕΥ.

ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΕΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΜΕ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ

Ωστόσο, πριν η διαδικασία οδηγηθεί σε αίσια έκβαση, προηγήθηκαν χρονίζουσες διαπραγματεύσεις με τις δανείστριες τράπεζες. Έως και τις 31 Δεκεμβρίου του 2016, οι δανειακές υποχρεώσεις της Μαλαματίνας ΑΕΒΕ ανέρχονταν συνολικά σε 34,31 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 11,5 εκατ. ευρώ αφορούν σε µακροπρόθεσµο δανεισµό, σε σχέση με τους όρους του οποίου η επιχείρηση εμφανιζόταν ασυνεπής, με αποτέλεσμα στο τέλος της χρήσης του 2016, να καταστούν βραχυπρόθεσμες.

Θυμίζουμε ότι το Σεπτέµβριο του 2014 η εταιρεία υπέβαλε στις πιστώτριες τράπεζες σχέδιο αναδιάρθρωσης του υφιστάµενου δανεισµού, µε χρονικό ορίζοντα πλήρους αποπληρωμής το 2022 και σκοπό τη συνέχιση της λειτουργίας της, το οποίο τελικά δεν εγκρίθηκε και χρειάστηκε η αναθεώρησή του. Τον Ιούνιο του 2015, η εταιρεία κατέθεσε νέο αίτηµα αναδιάρθρωσης.

Το αίτηµα συζητήθηκε εκ νέου, χωρίς και πάλι να υπάρξει συμφωνία αναδιάρθρωσης. Τον Οκτώβριο του 2015, η δικαστικά διορισµένη διοίκηση της εταιρείας ανέθεσε µετά από προτροπή των τραπεζών, την εκπόνηση νέου βραχυπρόθεσµου επιχειρηµατικού σχεδίου. Οι τράπεζες επεξεργάστηκαν περαιτέρω το σχέδιο και ζήτησαν επιπλέον στοιχεία από την εταιρεία. Ένα ακόμα σχέδιο εξυγίανσης κατατέθηκε το Φεβρουάριο του 2016 από την εκλεγµένη διοίκηση της εταιρείας, επικαιροποιηµένο, λαμβάνοντας υπόψη του όλα τα νέα δεδοµένα.

“ΣΤΡΟΦΗ ΜΕΡΙΔΑΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΣΤΗ ΜΑΥΡΗ ΑΓΟΡΑ”

O κύριος Καλβουρτζής, στην επόμενη μέρα της συμφωνίας, στέκεται μεταξύ άλλων στο ζήτημα του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα οινοπνευματώδη. “Ο κλάδος αντιμετωπίζει ένα σημαντικό πρόβλημα, που σχετίζεται με τον ΕΦΚ και ιδίως το κρασί. Είναι δεδομένη η στροφή αρκετών παραγωγών προς τη μαύρη αγορά”, τονίζει.

“Όταν γνωρίζουμε ότι η κατανάλωση στην Ελλάδα βρίσκεται στα 2,5- 3 εκατ. εκατόλιτρα και ο φόρος που αναλογεί, θα έπρεπε να είναι 50 έως 60 εκατ. ευρώ, ενώ το κράτος εισέπραξε μόλις 16 εκατ. ευρώ, αντιλαμβάνεστε ότι τα ανείσπρακτα έσοδα προκύπτουν από το κρασί, που διακινήθηκε παράνομα.

Ας σημειωθεί μάλιστα ότι από το ποσό των εισπραχθέντων, η Μαλαματίνα κατέβαλε περίπου 2 εκατ. ευρώ φόρο για το 2016”.

ΔΥΟ ΝΕΕΣ ΕΤΙΚΕΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ

Σε ό,τι αφορά το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της εταιρείας, η Μαλαματίνα ενισχύεται με δύο νέες ετικέτες. Πρόκειται για ένα λευκό και ένα ερυθρό ημίγλυκο κρασί σε φιάλη των 500 ml με την ονομασία Κορυφή και Σημείο αντίστοιχα.

Αναφορικά με τον τομέα των εξαγωγών, η εταιρεία βασίζεται σε μεγάλο ποσοστό στη γερμανική αγορά, την οποία ο γενικός διευθυντής της επιχείρησης χαρακτηρίζει “βασικό παίκτη” των εξαγωγών της. “Στην Ευρώπη διαθέτουμε τα προϊόντα μας σχεδόν στο σύνολο των χωρών, ενώ πουλάμε τόσο στην Αμερική, όσο και στην Αυστραλία, και στον Καναδά έχουμε συνεχή παρουσία από το 1992”.

“Στόχος μας είναι η αύξηση των εξαγωγών, καθότι αποτελούν ένα μεγάλο στοίχημα για εμάς”, επισημαίνει ο κύριος Καλβουρτζής.

Σε συμφωνία ήρθαν οι τέσσερις πιστώτριες τράπεζες, Εθνική, Πειραιώς, Attica και Eurobank, για την εξυγίανση της Οινοποιίας Μαλαματίνα, όπως λέει ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, Nότης Καλβουρτζής.

Η διοίκηση της εταιρείας είχε καταθέσει εκ νέου πρόταση για ρύθμιση των δανειακών υποχρεώσεών της προς τις τράπεζες, το Μάιο του 2016, με ορίζοντα αποπληρωμής έως και το 2026, σε συνεργασία με την ΕΥ.

ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΕΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΜΕ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ

Ωστόσο, πριν η διαδικασία οδηγηθεί σε αίσια έκβαση, προηγήθηκαν χρονίζουσες διαπραγματεύσεις με τις δανείστριες τράπεζες. Έως και τις 31 Δεκεμβρίου του 2016, οι δανειακές υποχρεώσεις της Μαλαματίνας ΑΕΒΕ ανέρχονταν συνολικά σε 34,31 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 11,5 εκατ. ευρώ αφορούν σε µακροπρόθεσµο δανεισµό, σε σχέση με τους όρους του οποίου η επιχείρηση εμφανιζόταν ασυνεπής, με αποτέλεσμα στο τέλος της χρήσης του 2016, να καταστούν βραχυπρόθεσμες.

Θυμίζουμε ότι το Σεπτέµβριο του 2014 η εταιρεία υπέβαλε στις πιστώτριες τράπεζες σχέδιο αναδιάρθρωσης του υφιστάµενου δανεισµού, µε χρονικό ορίζοντα πλήρους αποπληρωμής το 2022 και σκοπό τη συνέχιση της λειτουργίας της, το οποίο τελικά δεν εγκρίθηκε και χρειάστηκε η αναθεώρησή του. Τον Ιούνιο του 2015, η εταιρεία κατέθεσε νέο αίτηµα αναδιάρθρωσης.

Το αίτηµα συζητήθηκε εκ νέου, χωρίς και πάλι να υπάρξει συμφωνία αναδιάρθρωσης. Τον Οκτώβριο του 2015, η δικαστικά διορισµένη διοίκηση της εταιρείας ανέθεσε µετά από προτροπή των τραπεζών, την εκπόνηση νέου βραχυπρόθεσµου επιχειρηµατικού σχεδίου. Οι τράπεζες επεξεργάστηκαν περαιτέρω το σχέδιο και ζήτησαν επιπλέον στοιχεία από την εταιρεία. Ένα ακόμα σχέδιο εξυγίανσης κατατέθηκε το Φεβρουάριο του 2016 από την εκλεγµένη διοίκηση της εταιρείας, επικαιροποιηµένο, λαμβάνοντας υπόψη του όλα τα νέα δεδοµένα.

“ΣΤΡΟΦΗ ΜΕΡΙΔΑΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΣΤΗ ΜΑΥΡΗ ΑΓΟΡΑ”

O κύριος Καλβουρτζής, στην επόμενη μέρα της συμφωνίας, στέκεται μεταξύ άλλων στο ζήτημα του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα οινοπνευματώδη. “Ο κλάδος αντιμετωπίζει ένα σημαντικό πρόβλημα, που σχετίζεται με τον ΕΦΚ και ιδίως το κρασί. Είναι δεδομένη η στροφή αρκετών παραγωγών προς τη μαύρη αγορά”, τονίζει.

“Όταν γνωρίζουμε ότι η κατανάλωση στην Ελλάδα βρίσκεται στα 2,5- 3 εκατ. εκατόλιτρα και ο φόρος που αναλογεί, θα έπρεπε να είναι 50 έως 60 εκατ. ευρώ, ενώ το κράτος εισέπραξε μόλις 16 εκατ. ευρώ, αντιλαμβάνεστε ότι τα ανείσπρακτα έσοδα προκύπτουν από το κρασί, που διακινήθηκε παράνομα.

Ας σημειωθεί μάλιστα ότι από το ποσό των εισπραχθέντων, η Μαλαματίνα κατέβαλε περίπου 2 εκατ. ευρώ φόρο για το 2016″.

ΔΥΟ ΝΕΕΣ ΕΤΙΚΕΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ

Σε ό,τι αφορά το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της εταιρείας, η Μαλαματίνα ενισχύεται με δύο νέες ετικέτες. Πρόκειται για ένα λευκό και ένα ερυθρό ημίγλυκο κρασί σε φιάλη των 500 ml με την ονομασία Κορυφή και Σημείο αντίστοιχα.

Αναφορικά με τον τομέα των εξαγωγών, η εταιρεία βασίζεται σε μεγάλο ποσοστό στη γερμανική αγορά, την οποία ο γενικός διευθυντής της επιχείρησης χαρακτηρίζει “βασικό παίκτη” των εξαγωγών της. “Στην Ευρώπη διαθέτουμε τα προϊόντα μας σχεδόν στο σύνολο των χωρών, ενώ πουλάμε τόσο στην Αμερική, όσο και στην Αυστραλία, και στον Καναδά έχουμε συνεχή παρουσία από το 1992”.

“Στόχος μας είναι η αύξηση των εξαγωγών, καθότι αποτελούν ένα μεγάλο στοίχημα για εμάς”, επισημαίνει ο κύριος Καλβουρτζής.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ