Κόμβος… Logistics τα Οινόφυτα

Με δύο μικτά βιομηχανικά πάρκα, στα Οινόφυτα και στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης, η κυβέρνηση σχεδιάζει να δώσει λύση στο θεσμικό πρόβλημα που υπάρχει από δεκαετίες στη λειτουργία των Logistics, τον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας· τον κλάδο που σήμερα καλύπτει το 10,8% του ΑΕΠ και έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης. Η ανακοίνωση έγινε στη χθεσινή ημερίδα του υπουργείου […]

7 Ιουνίου 2018

του/της Ανδρέας Κούκουρας

Με δύο μικτά βιομηχανικά πάρκα, στα Οινόφυτα και στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης, η κυβέρνηση σχεδιάζει να δώσει λύση στο θεσμικό πρόβλημα που υπάρχει από δεκαετίες στη λειτουργία των Logistics, τον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας· τον κλάδο που σήμερα καλύπτει το 10,8% του ΑΕΠ και έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης.

Η ανακοίνωση έγινε στη χθεσινή ημερίδα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τις συνδυασμένες μεταφορές, που φιλοξενήθηκε συμβολικά σε κτίριο του πρώτου μεγάλου σιδηροδρομικού αποθηκευτικού κέντρου στο Θριάσιο. Η κατασκευή του είχε ξεκινήσει πριν από 12 χρόνια, αλλά ολοκληρώθηκε με την τέταρτη εργολαβία που υπογράφηκε το 2014 και υλοποιήθηκε από τις εταιρείες «Ακτωρ» και ΤΕΡΝΑ.

Το επόμενο βήμα είναι η υπογραφή της σύμβασης με την κοινοπραξία ΒΙΠΕ ΕΤΒΑ και GoldAir, που βρίσκεται στο τελικό στάδιο επεξεργασίας στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Πρόκειται για ιδιωτική επένδυση ύψους 180 εκατ. ευρώ, που περιλαμβάνει την κατασκευή σύγχρονου εμπορευματικού κέντρου με συνολική επιφάνεια 240.000 τετραγωνικών σε έκταση περίπου 600 στρεμμάτων. Θα ακολουθήσει χωριστός διαγωνισμός από τον ΟΣΕ για τη συμπλήρωση του κέντρου σε έκταση 1.200 στρεμμάτων.

«Τα οφέλη του Δημοσίου από τις χωριστές συμβάσεις είναι σημαντικά», τόνισε ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης και αποκάλυψε ότι στο γραφείο του έχουν φτάσει από το 2015 ώς σήμερα επιστολές που ζητούν να ακυρωθούν οι διαγωνισμοί και να παραχωρηθεί το ακίνητο σε συγκεκριμένους επιχειρηματίες. Δεν έδωσε περισσότερα στοιχεία, αλλά στο περιθώριο της ημερίδας έγινε γνωστό ότι τα αιτήματα είχαν υποβληθεί από κινεζικές εταιρείες που έχουν σχέση με το λιμάνι του Πειραιά.

«Οι συνδυαστικές μεταφορές έχουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της οικονομίας», είπε ο Χρήστος Σπίρτζης και προανήγγειλε τη θεσμοθέτηση εθνικού προγράμματος ανάπτυξης με χρονικό ορίζοντα το 2037, με βάση τις προτεραιότητες που θέτει η Ε.Ε.

Μελέτη

Ο καθηγητής Ι. Μίνης, πρόεδρος του συμβουλίου ανάπτυξης της Εφοδιαστικής, παρουσίασε μελέτη σύμφωνα με την οποία το 81% των εμπορευματικών μεταφορών γίνεται με οδικά μέσα, το 18,5% με θαλάσσια και μόνον το 0,4% με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Παρουσίασε τις 35 δράσεις που προωθούνται στον τομέα των Logistics και τόνισε ότι ο Πειραιάς είναι το πιο κοντινό λιμάνι μετά το Σουέζ στον «θαλάσσιο δρόμο του μεταξιού».

Ανέφερε ότι τα εμπορεύματα από την Κίνα φτάνουν στα ελληνικά λιμάνια και συνεχίζουν διά θαλάσσης ως τη βόρεια Ευρώπη, αλλά όταν θα λειτουργήσει ο σιδηροδρομικός διάδρομος θα αρκούν μόνον τέσσερις ημέρες για να φτάσουν στη Γερμανία.

Πρότεινε να θεσπιστούν κίνητρα για να εκτελωνίζεται στην Ελλάδα το 25% των εμπορευμάτων, σε συνδυασμό με τη συναρμολόγηση, που σήμερα γίνεται στην Ουγγαρία και την Τσεχία.

«Τα διερχόμενα φορτία δεν προσφέρουν αξία στη χώρα», επισήμανε και πρότεινε να γίνουν «επενδύσεις σε διαδικασίες».

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

23 Απριλίου 2024