Αλλαγή ιδιοκτησίας για Chipita

Η PepsiCo, μέσω της Frito Lay, με την οποία η Chipita είχε κατά το παρελθόν μακροχρόνια στρατηγική συνεργασία σε αγορές του εξωτερικού, φέρεται να είναι ο δεύτερος διεκδικητής της ελληνικής εταιρείας. Μέχρι στιγμής πάντως το ενδιαφέρον του έτερου πολυεθνικού διεκδικητή της Chipita, -σ.σ. ο πρώτος ο οποίος έχει υποβάλει συγκεκριμένη πρόταση είναι η Mondelēz -, […]

23 Ιουνίου 2018

του/της Ανδρέας Κούκουρας

Η PepsiCo, μέσω της Frito Lay, με την οποία η Chipita είχε κατά το παρελθόν μακροχρόνια στρατηγική συνεργασία σε αγορές του εξωτερικού, φέρεται να είναι ο δεύτερος διεκδικητής της ελληνικής εταιρείας. Μέχρι στιγμής πάντως το ενδιαφέρον του έτερου πολυεθνικού διεκδικητή της Chipita, -σ.σ. ο πρώτος ο οποίος έχει υποβάλει συγκεκριμένη πρόταση είναι η Mondelēz -, είναι άτυπο, όπως ανέφερε στο Capital.gr μέτοχος της ελληνικής εταιρείας. Ο ίδιος δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να υποβληθεί επίσημη πρόταση από την PepsiCo μέσα στις επόμενες ημέρες, πιθανότατα και τη Δευτέρα, ενώ ανέφερε ότι δεν έχουν “πέσει” οι υπογραφές με τη Mondelēz. Ενδιαφέρον για την Chipita είχε εκδηλώσει η PepsiCo, μέσω της Frito Lay και κατά το παρελθόν.

Μέχρι στιγμής, στο τραπέζι της Chipita, βρίσκεται επισήμως η πρόταση από τη Mondelēz, σύμβουλος της οποίας είναι η Rothschild, όπως έχει αποκαλύψει το Capital.gr.

Η Mondelēz, ένας από τους μεγαλύτερους “παίκτες” στην κατηγορία των σνακ παγκοσμίως, φέρεται να έχει ανεβάσει το τίμημα πέριξ του 1,5 δισ. ευρώ ή 20 φορές τα EBITDA της Chipita, τα οποία πέρυσι ανήλθαν στα 70 εκατ. ευρώ. Το αρχικό ποσό που είχε πέσει στο “τραπέζι” κινούνταν στα επίπεδα των 1,2-1,4 δισ. ευρώ. Τις συγκεκριμένες πληροφορίες έχει διαψεύσει επανειλημμένως το τελευταίο διάστημα ο επικεφαλής του ομίλου Chipita κ. Σπύρος Θεοδωρόπουλος.

Στην περίπτωση που η Chipita αλλάξει χέρια τότε αναμένεται ότι θα αλλάξουν πολλά περισσότερα πράγματα στο ελληνικό επιχειρείν. Και αυτό γιατί η αποεπένδυση των βασικών μετόχων της Chipita και δη της ελληνικής πτέρυγας αυτών, δεν αποκλείεται να σημάνει την είσοδό τους σε άλλες εγχώριες εταιρείες και σε νέες δραστηριότητες. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν πως θα καταθέσουν συγκεκριμένη προσφορά για την απόκτησή του ομίλου Vivartia όταν και εφόσον βγει αυτός προς πώληση, είτε ως σύνολο είτε ως ξεχωριστές δραστηριότητες.

Το 2016 (σ.σ. τελευταίος δημοσιευμένος ισολογισμός) οι ενοποιημένες πωλήσεις της Chipita άγγιξαν τα 432,3 εκατ. ευρώ, τα συγκρίσιμα EBITDA στα 59,8 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 9,3 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία, βασικοί μέτοχοι της οποίας είναι ο Σπ. Θεοδωρόπουλος, ο όμιλος Olayan και γνωστά ονόματα του ελληνικού επιχειρείν όπως οι κ.κ. Αχ. Φώλιας, Αραμπατζής, Νένδος, Χατζάκου, κ.ά., ιδρύθηκε το 1973, κυκλοφόρησε το 1991 το croissant 7DAYS, το 1995 τα Βake Rolls, ενώ από το 1996, “επιχειρεί” εκτός των ελληνικών συνόρων έχοντας εμπορική παρουσία σε 56 χώρες και παραγωγική σε 10 διαθέτοντας 16 εργοστάσια. Συγκεκριμένα, 9 από τα 16 εργοστάσια της, λειτουργούν μέσω στρατηγικών συνεργασιών σε Αίγυπτο, Σαουδική Αραβία, Μαλαισία και Μεξικό.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

28 Μαρτίου 2024