Ένα post και μια επιστολή για Δημόσια Έργα

Κώστας Τσαούσης Ο Κώστας Μπακογιάννης – Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδος- το πρωί της Πέμπτης ανέβασε ένα post στον προσωπικό του τοίχο στο facebook «ένα κουίζ για δυνατούς λύτες» όπως το χαρακτήρισε ο ίδιος. Το post έχει ως εξής: «Με εξασφαλισμένες χρηματοδοτήσεις, πόσο χρόνο θέλει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών (λέγε με Σπίρτζη) για να κάνει τη […]

7 Ιουλίου 2018

του/της Ανδρέας Κούκουρας

Κώστας Τσαούσης

Ο Κώστας Μπακογιάννης – Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδος- το πρωί της Πέμπτης ανέβασε ένα post στον προσωπικό του τοίχο στο facebook «ένα κουίζ για δυνατούς λύτες» όπως το χαρακτήρισε ο ίδιος. Το post έχει ως εξής: «Με εξασφαλισμένες χρηματοδοτήσεις, πόσο χρόνο θέλει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών (λέγε με Σπίρτζη) για να κάνει τη δουλειά του;

Έχουμε και λέμε λοιπόν.

1.Έργο οδικού άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο. Η μελέτη ώριμη και η Περιφέρεια πρότεινε να χρηματοδοτήσει το έργο με 15 εκατ. ευρώ από ευρωπαϊκούς πόρους. Μετά από 14 μήνες το Υπουργείο δεν έχει ακόμα ούτε υποβάλει την πρόταση.

  1. Μελέτη οδικού άξονα Δυτικής Φθιώτιδας. Εξασφαλισμένη χρηματοδότηση με 2,6 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Μετά από 18 μήνες δεν έχει προκηρυχθεί ακόμη ούτε ο διαγωνισμός από το Υπουργείο.

3.Μελέτη οδικού άξονα Λαμία-Καρπενήσι. Η πίστωση έχει εγκριθεί με 6 εκατ. ευρώ. Μετά από 30 μήνες δεν έχουν υπογραφεί ούτε καν οι τρεις συμβάσεις για την υποβολή προκαταρκτικών μελετών.

Απάντηση: Στο Βιλαμπάχο ακόμα τρίβουν…».

Ο Περιφερειάρχης παραθέτει δεδομένα. Μελέτες – έργα- χρηματοδοτήσεις. Τι σημαίνουν, όμως, όλα αυτά στην πράξη; Τι συμπεράσματα βγαίνουν; Οι απαντήσεις θα μπορούσαν να έχουν hard αλλά και soft εκδοχές. Μια από τις soft εκδοχές είναι ότι το μοντέλο του συγκεντρωτικού ελέγχου από την κεντρική εξουσία απέναντι στις πρωτοβουλίες μιας περιφερειακής αρχής δεν μπορεί να συνεχιστεί σε μια χώρα που ψάχνει εναγωνίως για διέξοδο μέσω επενδύσεων για την παραγωγική ανασυγκρότηση – ανάπτυξη. Μια πιο hard εκδοχή έκανε να κάνει με τον ίδιο τον χαρακτήρα του κράτους και των υπηρεσιών του. Και αν κανείς «τραβούσε» αυτή την hard εκδοχή λίγο περισσότερο από το …μανίκι θα μπορούσε να ειπωθεί και να γραφεί και το εξής: Η πιο σημαντική μάχη για το πολιτικό σύστημα και το πολιτικό προσωπικό είναι η μάχη για καταλυτικές παρεμβάσεις στα ενδότερα του αντιπαραγωγικού κρατικού μηχανισμού! Η μάχη εφεξής θα έχει για τις μεταρρυθμιστικές δυνάμεις της πολιτικής και της κοινωνίας ένα στόχο: Την δημιουργία ενός κράτους με επιτελικό και μόνο χαρακτήρα, με μεταφορά αρμοδιοτήτων στις περιφέρειες και με ανεξάρτητη, αυτόνομη και ακομμάτιστη δημόσια διοίκηση.

Το post – όπως έμαθα εκ των υστέρων- είχε να κάνει με μια επιστολή (με περισσότερα στοιχεία) που έστειλε ο Κώστας Μπακογιάννης στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη.

Από την επιστολή κρατώ δύο μικρά αποσπάσματα με σημασία: – «Η αποτελεσματικότητα της δημόσιας διοίκησης επιβάλλει τη συνεργασία, την συμπληρωματικότητα και την συνεπικουρικότητα μεταξύ των φορέων του δημοσίου, από αυτή εξάλλου κρινόμαστε όλοι».

-«Οι καθυστερήσεις, που εν προκειμένω αφορούν δημόσια έργα και μελέτες, προκαλούν αρνητικές οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις στην καθημερινότητα των πολιτών και συχνά θέτουν σε αμφισβήτηση την ικανότητα και την αξιοπιστία όλων των εμπλεκομένων».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

19 Απριλίου 2024