Δημόσια δωρεάν εκπαίδευση;

0

Φέτος, ίσως περισσότερο από άλλες χρονιές έχουν ενταθεί τα προβλήματα στην εκπαίδευση. Σύλλογοι γονέων και μαθητές παρευρίσκονται στα δημοτικά συμβούλια των δήμων τους, προκειμένου να επιλύσουν τα ζητήματα που έχουν προκύψει σε διάφορα σχολεία των περιοχών τους.

Αν η μάθηση αποτελεί το θεμελιώδη λίθο του πολιτισμού μας, τότε μάλλον η χώρα μας σταδιακά φθίνει πολιτισμικά. Πέραν των προβλημάτων της μεταφοράς των μαθητών στα σχολεία και των υπεράριθμων τμημάτων, βασικότερο ίσως πρόβλημα αποτελεί η έλλειψη καθηγητών. Οι μαθητές προσπαθούν να βρουν τις λύσεις, γνωστοποιώντας τα θέματά τους στους δήμους τους, όπως έχουμε δει να συμβαίνει σε διάφορες περιοχές. Ο δήμος με τη σειρά του θίγει τα ζητήματα και στέλνει επιστολές στο Υπουργείο και έτσι όλα μένουν άλυτα. Το πρόβλημα, όμως είναι πιο βαθύ και θέλει μία ενδελεχή έρευνα, ώστε να οριστικοποιηθούν οι λύσεις και να αποφευχθούν οι κενές διδακτικές ώρες σε σχολεία.

Πόσο εφικτό είναι να υπάρξει επίλυση, όταν δεν διορίζονται καθηγητές; Πως μπορεί να επιλυθεί το ζήτημα, όταν οι μαθητές στοιβάζονται σε υπεράριθμα τμήματα;

Έπειτα από έρευνα του stereanews, έγινε η διαπίστωση πως οι μαθητές σε κάποιες περιπτώσεις αναγκάζονται ακόμα και να αλλάξουν κατεύθυνση, λόγω ελλείψεως, αλλά και να εγκαταλείπουν τη μόρφωση.

Συγκεκριμένα, στη Θήβα υπάρχουν πέντε σχολεία με τμήματα που υπερβαίνουν το όριο των 27 μαθητών. Στα ΕΠΑΛ δεν εγκρίθηκαν πέντε τομείς και οι μαθητές αναγκάστηκαν ν’ αλλάξουν ειδικότητα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι μία μαθήτρια από το ΕΠΑΛ Λιβαδειάς, η οποία ήθελε να ενταχθεί στον τομέα δομικών έργων και τελικά επέλεξε κομμωτική.

Στο εσπερινό ΕΠΑΛ Λιβαδειάς δεν εγκρίθηκε η Ά Τάξη, με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι μαθητές να χάνουν το δικαίωμα τους στη μόρφωση.

Στη Θήβα υπάρχουν τουλάχιστον οχτώ μαθητές που χρειάζονται καθηγητές για παράλληλη στήριξη και δεν έγινε ποτέ διορισμός για την κάλυψη θέσεως.

Η χρονιά ξεκίνησε προ δύο μηνών και τα βασικά θέματα στα σχολεία δεν έχουν επιλυθεί. Αποτέλεσμα αυτού είναι οι μαθητές να προβαίνουν σε καταλήψεις και να χάνουν διδακτικές ώρες, για να τους διεκδικήσουν τ’ αυτονόητα.

Ωστόσο, η επίλυση των προβλημάτων ξεκινά από το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο φαίνεται να αδιαφορεί. Ας μας απαντήσουν όμως οι αρμόδιοι το εξής, τι θα γίνει με τα παιδιά, των οποίων οι γονείς δεν μπορούν να παρέχουν εξωσχολική βοήθεια; Δεν θα έπρεπε να υπάρχει ισονομία στην εκπαίδευση;

Κοινοποίηση.

Αφήστε μια απάντηση