Το εκθεσιακό πλάνο της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας για το 2020

0

Πριν από ένα μήνα, σχεδόν, ψηφίστηκε από το Συμβούλιο της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας το πλάνο συμμετοχής της σε Επιχειρηματικές Εκθέσεις Εσωτερικού και Εξωτερικού για το έτος 2020, μετά την εισήγηση του Αντιπεριφερειάρχη Επιχειρηματικότητας & Εξωστρέφειας, κ. Κωνσταντίνου Καραγιάννη.

Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, έχει ως στόχο την οργανωμένη και αποτελεσματική προβολή των προϊόντων και του συνόλου του παραγωγικού κεφαλαίου της στην εγχώρια και διεθνή αγορά. Η επιλογή των συμμετοχών της Περιφέρειας θα γίνεται με βάση των δυνατών κλάδων της, οι οποίοι είναι ο αγροδιατροφικός κλάδος, αλλά και άλλοι, όπως αυτός των δομικών υλικών, που παρουσιάζει μεγάλες εξαγωγικές δυνατότητες.

O κ. Καραγιάννης παρουσίασε, από το έτος 2016 μέχρι σήμερα, την συμμετοχή της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, σε ολοένα και περισσότερες εκθέσεις.

Αναλυτικότερα:

  • Το έτος 2016, η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, με περίπου 40 επιχειρήσεις, συμμετείχε σε 4 εκθέσεις, εκ των οποίων μία ήταν στο εξωτερικό.

  • Το έτος 2017, για πρώτη φορά, η Περιφέρεια προχώρησε στην κατάρτιση Ετήσιου Πλάνου συμμετοχής σε επιχειρηματικές εκθέσεις, με στόχο την πληρέστερη ενημέρωση των επιχειρήσεων και την καλύτερη προετοιμασία της παρουσίας της. Το ετήσιο πλάνο εγκρίθηκε από το περιφερειακό συμβούλιο και ανακοινώθηκε στην επιχειρηματική κοινότητα. Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας συμμετείχε σε 10 εκθέσεις, με 175 συμμετοχές επιχειρήσεων, εκ των οποίων οι πέντε ήταν στο εξωτερικό. Κατά τον απολογισμό των συμμετοχών, έχουν καταγραφεί στα ερωτηματολόγια των επιχειρήσεων 700 Β2Β συναντήσεις. Ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί στο 1/3 των επιχειρήσεων που συμμετείχαν, καθώς τις περισσότερες φορές οι επιχειρήσεις δεν συμπληρώνουν τα ερωτηματολόγια αποτίμησης.

Συνεπώς ο αριθμός των δράσεων της Περιφέρειας σε ένα έτος διπλασιάστηκε, και ο αριθμός των επιχειρήσεων, οι οποίες επωφελήθηκαν, τετραπλασιάστηκε.

  • Το έτος 2018 η Περιφέρεια στερεάς Ελλάδας συμμετείχε συνολικά σε 17 εκθέσεις, εκ των οποίων οι 11 ήταν στην Ελλάδα και οι 6 στο εξωτερικό. Τότε, για πρώτη φορά η Περιφέρεια επιχείρησε την προβολή της στην Ασιατική αγορά, στις ΗΠΑ, αλλά και στη Σουηδία, καθώς είναι Νο1 στην Ευρώπη στην αγορά και κατανάλωση βιολογικών και φυσικών προϊόντων. Συνολικά 331 επιχειρήσεις επωφελήθηκαν και σύμφωνα με τα ερωτηματολόγια αποτίμησης, πραγματοποιήθηκαν 2.531 επαφές.

  • Το έτος 2019, η περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας συμμετείχε συνολικά σε 19 εκθέσεις, στην Ελλάδα και στο Εξωτερικού. Αυτή τη φορά η Περιφέρεια επέλεξε να συμμετάσχει στις πιο δυνατές και δοκιμασμένες εκθέσεις εσωτερικού και οι ίδιοι οι παραγωγοί και οι επιχειρηματίες προσέθεσαν όσες οι ίδιοι επιθυμούσαν να συμμετάσχουν. Επιπλέον, η Περιφέρεια Επιχείρησε για πρώτη φορά την προβολή της στην Ιταλική αγορά και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Επιπρόσθετα, έγινε άνοιγμα και σε άλλους κλάδους πέραν του αγροδιατροφικού, όπως αυτόν του πολιτισμού και της παράδοσης καθώς επίσης υπήρξε δυναμική παρουσία στην εγχώρια έκθεση Οικοδομής και δομικών Υλικών. Σύνολο 301 επιχειρήσεις επωφελήθηκαν και σύμφωνα με τα ερωτηματολόγια πραγματοποιήθηκαν 2.957 επαφές.

Είναι φανερή η βελτίωση των αριθμών και η θετική επίδραση που έχει η εκθεσιακή πολιτική στην προβολή και ανάπτυξη των εταιρειών-παραγωγών και στην αύξηση της προστιθέμενης αξίας των προϊόντων της Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας. Αυτό οφείλεται στην διαρκή και σταθερή συμμετοχή της Περιφέρειας σε εκθέσεις, στην απόκτηση εμπειριών των εταιρειών γνωρίζοντας από κοντά ποικιλία αγορών και καταναλωτικού κοινού και στην συνεχή εξέλιξή τους σε πιο επαγγελματικό και οργανωμένο επίπεδο. Αυτή η εξέλιξη των εταιρειών έχει αναβαθμίσει το επίπεδο παροχής δράσεων υποστήριξης από την Περιφέρεια και ταυτόχρονα αυτό προσφέρει περισσότερα στοιχεία από τις απαντήσεις των ερωτηματολογίων αποτίμησης. Με τα ερωτηματολόγια αποτίμησης, οι παραγωγοί και οι επιχειρηματίες αναπτύσσουν ένα πιο στενό κλίμα συνεργασίας με την Περιφέρεια, αφού αναγνωρίζουν το γεγονός ότι η άποψή τους έχει αξία για τον φορέα που τους στηρίζει με συνέπεια και αποτελεσματικότητα. Έχοντας κάνει τον παραπάνω απολογισμό των συμμετοχών της και τις δράσεις εξωστρέφειας και επιχειρηματικότητας, που λαμβάνουν χώρα όχι μόνο κατά την διάρκεια των εκθέσεων αλλά και πριν και μετά από τις εκθέσεις, η Περιφέρεια έχει σημαντικό κίνητρο για να συνεχίσει να ενισχύει την Εκθεσιακή Πολιτική της για το έτος 2020 και γύρω από αυτήν να αναπτυχθούν και άλλες πτυχές και τρόποι ενίσχυσης της Επιχειρηματικότητας και της Εξωστρέφειας. Οι παραγωγοί και οι επιχειρηματίες έχουν εκφράσει ανοικτά την ικανοποίησή τους σχετικά με την υποστήριξη της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας που λαμβάνουν μέσα από της Εκθεσιακή Πολιτική της.

Εν κατακλείδι, γίνεται μια μεγάλη προσπάθεια για την τόνωση των επιχειρήσεών της περιοχής και την ενίσχυση της εξωστρέφειάς τους. Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας σκοπεύει να μην τους αφήσει χωρίς την ουσιαστική υποστήριξη. Αυτή η υποστήριξη έχει να κάνει με την προετοιμασία των μικρομεσαίων εταιρειών για να βγουν όσο γίνεται το δυνατόν πιο έτοιμοι σε αγορές που οι ίδιοι αποσκοπούν. Αναλόγως του επιπέδου που βρίσκεται κάθε εταιρεία, επιλέγεται σε ποια έκθεση είναι καταλληλότερο να συμμετέχει, προκειμένου σταδιακά να αναπτύσσεται και να εξελίσσεται. Ολοένα και περισσότεροι παραγωγοί επιθυμούν να λαμβάνουν αυτή την υποστήριξη και ολοένα και περισσότεροι παραγωγοί – επιχειρήσεις αναβαθμίζονται και εξελίσσονται, συμβάλλοντας παράλληλα στην αύξηση της προστιθέμενης αξίας των ποιοτικών προϊόντων της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.

Κοινοποίηση.

Αφήστε μια απάντηση