Γιάννης Βλαχογιάννης: «Κάθε πέρυσι και καλύτερα»

Συνέντευξη στην Ελισάβετ Πολύζου Διανύουμε την πρώτη επίσημη εκπτωτική περίοδο του νέου έτους, η οποία λήγει στις 29 Φεβρουαρίου 2020, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος. Οι επίσημες περίοδοι των εκπτώσεων μέσα στο έτος

Συνέντευξη στην Ελισάβετ Πολύζου

Διανύουμε την πρώτη επίσημη εκπτωτική περίοδο του νέου έτους, η οποία λήγει στις 29 Φεβρουαρίου 2020, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος. Οι επίσημες περίοδοι των εκπτώσεων μέσα στο έτος είναι τέσσερις, δύο χειμερινές και δύο καλοκαιρινές. Ενώ είθισται μέσα αυτά τα διαστήματα κάποιες Κυριακές τα καταστήματα είναι ανοιχτά, όπως την προηγούμενη Κυριακή, 19 Ιανουαρίου, τα μαγαζιά παρέμειναν ανοιχτά. Μα κατά πόσο είναι “αποτελεσματικές-προσοδοφόρες” αυτή η έξτρα εμπορική δραστηριότητα; και για ποιους; συναντήσαμε τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου, κο Γιάννη Βλαχογιάννη για να μας δώσει απαντήσεις.

ΣΝ: Εκπτώσεις 2020 κύριε Βλαχογιάννη…

ΓΒ: Στην ουσία οι εκπτώσεις δεν τελειώνουν ποτέ! Υπάρχει μία τάση, στην Ελλάδα της κρίσης, να παρατείνονται οι επίσημες εκπτώσεις (χειμερινές και οι θερινές), να κρατάνε ένα δίμηνο η κάθε μία, συν τις δύο εμβόλιμες”. Και συμπληρώνει “Η κάθε επιχείρηση από το νόμο έχει το δικαίωμα να ανανεώνει “ανεξέλεγκτα- κατά βούληση” τις εκπτώσεις, με τον μόνο όρο αυτή η προωθητική κίνηση να μην υπερβαίνει το 50% του εμπορεύματος του καταστήματος. Συνεπώς, μιλάμε για μια
συνεχή εκπτωτική περίοδο 365 ημερών!”

ΣΝ: Ποια είναι η άποψη σας για τις πρόσφατες σχετικές δηλώσεις του κου Βακάκη;

ΓΒ: Δε νομίζω κάποιος αυτού του μεγέθους να θέλει τους “μικρούς” στα πόδια
του, όπως θα αντιλαμβάνεστε. Οι ιδιοκτήτες τέτοιων αλυσίδων είναι πρεσβευτές της
εργασίας 24/24ωρο μα δεν εργάζονται και οι ίδιοι 7 μέρες τη βδομάδα, δεν φθείρονται όσο οι εργαζόμενοι. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα πρέπει να προβάλουν αντίσταση, να ορθώσουν το ανάστημα στις πολυεθνικές κολοσσούς, οι οποίες όχι μόνο πρωταγωνιστούν αλλά τους αναγκάζουν όλους τους υπόλοιπους ή να παίξουν τους κομπάρσους ή να αποχωρήσουν.

ΣΝ: Είστε υπέρ αυτού του νέου μέτρου; Τι απαντάτε ως Εμπορικός Σύλλογος Λαμίας;

ΓΒ: Αρχικά, τα Πρωτοβάθμια όργανα (Εμπορικοί σύλλογοι), τα Δευτεροβάθμια
(Ομοσπονδίες συλλόγων) και τα Τριτοβάθμια (ΓΕΣΕΕ, ΕΣΕΕ), κράτησαν αρνητική στάση στο άνοιγμα των Κυριακών, για το λόγο ότι όλοι αυτοί εκπροσωπούν μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, είχαν προβλέψει ότι εν μέσω κρίσης όσοι επιβιώσουν επιχειρηματικά υπάρχει πιθανότητα να “πεθάνουν βιολογικά”, εξαιτίας του μοντέλου όπως καταλαβαίνετε – βλ. οικογενειακές επιχειρήσεις με αποκλειστικά προσωπική εργασία. Τέλος, είναι αμφιλεγόμενο κατά πόσο είναι αυξήθηκαν οι θέσεις εργασίας ή είναι αποδοτικό εισπρακτικά αφού αυξάνονται παράλληλα και τα κόστη ενώ είναι σίγουρο ότι ως επί το πλείστον, δεν αποδίδονται οι ανάλογες αμοιβές στους υπαλλήλους και απλά ισοπεδώνονται η ξεκούραση, η οικογένεια κλπ. Ο Εμπορικός Σύλλογος Λαμίας, άμεσα, αντέδρασε και σύνταξε με νομικό σύμβουλο γνωμοδότηση την οποία απέστειλε στη Βουλή- Υπ. Ανάπτυξης και
Επενδύσεων, υπογεγραμμένη από όλους τους εκπροσώπους των τοπικών σχετικών οργάνων και του τέως περιφερειάρχη Θ.Στάικου και του μακαριστού Νικολάου, πρώην Μητροπολίτη Ν. Φθιώτι

ΣΝ: Από την εμπειρία σας, σε τι ποσοστό συναλλάσετε πλέον με μετρητά ή κάρτα- ποιες ηλικίες;
ΓΒ: Συνεχώς αυξανόμενο το ποσοστό και μετά την τελευταία νομοθετική ρύθμιση
– σύμφωνα με την οποία- το 30% των δαπανών θα πρέπει να προέρχεται από
συναλλαγές με κάρτα. Έχει ενσωματωθεί και η συμμετοχή μεγαλύτερων ηλικιών σταδιακά
ενώ έχει παρατηρηθεί από τις μικρότερες ηλικίες και όχι μόνο, να πραγματοποιούν αποκλειστικά ηλεκτρονικές αγορές,

ΣΝ: Ποια είναι η γνώμη σας για τις ηλεκτρονικές αγορές; Είστε εξοικειωμένος εσείς προσωπικά;
ΓΒ: Εγώ αρνούμαι πεισματικά μα δεν μπορώ να μην παραδεχτώ πως οι ηλεκτρονικές αγορές είναι η “το μέλλον- η επόμενη μέρα”. Μαθηματικά είμαστε καταδικασμένοι να χάσουμε τις
διαπροσωπικές σχέσεις, καθώς, όπως παρατηρείται ο όγκος των εργασιών των e shop – κατ επέκταση ο τζίρος, αυξάνεται ραγδαία λόγων αναγκών- ζήτησης.

ΣΝ: Πως ήταν η αποτίμηση της εορταστικής περιόδου; Ανέκαμψε η τοπική αγορά;
ΓΒ: “Κάθε πέρυσι και καλύτερα” που λένε! Δυστυχώς όχι – δεν είναι αρκετές αυτές οι
λίγες μέρες για να πατήσει στα πόδια της η εξασθενημένη αγορά. Οι μικρές επιχειρήσεις απειλούνται και ίσως έρθει και το τέλος τους μέσα στο 2020 γι αυτό και θα έπρεπε σαν καταναλωτές να το λάβουμε σοβαρά υπόψη.

ΣΝ: Οι σύγχρονες εφευρέσεις του Μάρκετινγκ πιάνουν στην Ελληνική αγορά βλ.Μπλακ Φραϊντέι κλπ;
ΓΒ: Τις προσαρμόζουμε πάντα στα Ελληνικά δεδομένα με ότι συνεπάγεται
αυτό, μα όταν οι πληρωμές αυτές στις εν λόγω προσφορές, γίνονται με δόσεις, δημιουργείτε ένα κενό στην αγορά, το οποίο οι “εφευρέτριες” πολυεθνικές δεν αντιλαμβάνονται αλλά άμεσα πλήγουν την οικονομία- τη ρευστότητα του εμπορίου και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Να
μην ξεχνάμε ότι οι μικρές και οι πολύ μικρές επιχειρήσεις ήταν η ναυαρχίδα του ελληνικού εμπορίου, πολύ πριν τον τουρισμό και τις έχουμε παραμελήσει σας κράτος, σαν καταναλωτές, σαν Έλληνες… Η καταναλωτική παιδεία δεν καλλιεργείται σωστά στη χώρα μας!

ΣΝ: Τι συστήνετε να προσέξουν οι καταναλωτές στις εξορμήσεις τους στους εμπορικούς δρόμους;
ΓΒ: Το πιο βασικό είναι να έχει προηγηθεί μία ενδελεχή έρευνα αγοράς με γνώμονα
πάντα τη στήριξη στις τοπικές επιχειρήσεις. Ορθολογικές λοιπόν αγορές αλλά με
“ανταποδοτικό χαρακτήρα” για την οικονομία της περιοχής. Το μόνο που θα εφιστούσα την προσοχή, είναι στην απόδοση της έκπτωσης από την αρχική, ο καταναλωτής οφείλει να
γνωρίζει και την αρχική και το ποσοστό της έκπτωσης – “πάντα να αναγράφεται η διπλή
τιμή”.

ΣΝ: Έχετε εικόνα από το παράνομο εμπόριο στην περιοχή;
ΓΒ: Είμαστε όλοι κοινωνοί της ίδιας πραγματικότητας. Στις υπαίθριες αγορές,
όλοι παρατηρούμε ότι μαζί με τους νόμιμους εμπόρους έχουν παρεισφρήσει πλανόδιοι
χωρίς άδεια και λοιπά έγγραφα, με προϊόντα αμφιβόλου προελεύσεως και ποιότητας -και
όχι μόνο προϊόντα γης και θαλάσσης, αλλά και άλλα τρόφιμα, όπως και κατά κόρον
προϊόντα ένδυσης- υπόδησης κλπ. Το παραεμπόριο δρα ανεξέλεγκτο μιας και η
αστυνόμευση- οι ελεγκτικοί μηχανισμοί είναι απόντες ή “ελαστικοί”, με αποτέλεσμα ο
κρατικός προϋπολογισμός να χάνει τεράστια ποσά από φόρους, μη υπολογίσιμα και να
προσπαθεί να καλύψει μετά τις μαύρες αυτές τρύπες με επιπλέον φορολογία. Πώς επιβραβεύεται ο νόμιμος τελικά και πως τιμωρείται ο παραβάτης;

Ο κος Βλαχογιάννης, ανακεφαλαιώνοντας θέλει να τονίσει:

ΟΧΙ στις εμπορικές Κυριακές / στη λειτουργία των καταστημάτων 52 Κυριακές το χρόνο

ΟΧΙ στις παρατεταμένες εκπτώσεις

ΝΑΙ στην στήριξη των τοπικών αναγκών

ΝΑΙ στην πάταξη του παραεμπορίου- παραοικονομίας

Επερχόμενες Εκπτώσεις για το 2020:


Ένα δεκαήμερο τον Μάιο, από Παρασκευή 1 Μαΐου και τελειώνουν την Κυριακή 10 Μαΐου και η μεγάλη καλοκαιρινή εκπτωτική περίοδος ξεκινά από Δευτέρα 13 Ιουλίου μέχρι και την Δευτέρα 31 Αυγούστου 2020.
Οι επόμενες χειμερινές εκπτώσεις αναμένονται το πρώτο δεκαήμερο του Νοέμβρη και συγκεκριμένα από την Κυριακή 1 Νοεμβρίου ως την Τρίτη 10 Νοεμβρίου του 2020.

 

 

Συνέντευξη στην Ελισάβετ Πολύζου

Διανύουμε την πρώτη επίσημη εκπτωτική περίοδο του νέου έτους, η οποία λήγει στις 29 Φεβρουαρίου 2020, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος. Οι επίσημες περίοδοι των εκπτώσεων μέσα στο έτος είναι τέσσερις, δύο χειμερινές και δύο καλοκαιρινές. Ενώ είθισται μέσα αυτά τα διαστήματα κάποιες Κυριακές τα καταστήματα είναι ανοιχτά, όπως την προηγούμενη Κυριακή, 19 Ιανουαρίου, τα μαγαζιά παρέμειναν ανοιχτά. Μα κατά πόσο είναι “αποτελεσματικές-προσοδοφόρες” αυτή η έξτρα εμπορική δραστηριότητα; και για ποιους; συναντήσαμε τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου, κο Γιάννη Βλαχογιάννη για να μας δώσει απαντήσεις.

ΣΝ: Εκπτώσεις 2020 κύριε Βλαχογιάννη…

ΓΒ: Στην ουσία οι εκπτώσεις δεν τελειώνουν ποτέ! Υπάρχει μία τάση, στην Ελλάδα της κρίσης, να παρατείνονται οι επίσημες εκπτώσεις (χειμερινές και οι θερινές), να κρατάνε ένα δίμηνο η κάθε μία, συν τις δύο εμβόλιμες”. Και συμπληρώνει “Η κάθε επιχείρηση από το νόμο έχει το δικαίωμα να ανανεώνει “ανεξέλεγκτα- κατά βούληση” τις εκπτώσεις, με τον μόνο όρο αυτή η προωθητική κίνηση να μην υπερβαίνει το 50% του εμπορεύματος του καταστήματος. Συνεπώς, μιλάμε για μια
συνεχή εκπτωτική περίοδο 365 ημερών!”

ΣΝ: Ποια είναι η άποψη σας για τις πρόσφατες σχετικές δηλώσεις του κου Βακάκη;

ΓΒ: Δε νομίζω κάποιος αυτού του μεγέθους να θέλει τους “μικρούς” στα πόδια
του, όπως θα αντιλαμβάνεστε. Οι ιδιοκτήτες τέτοιων αλυσίδων είναι πρεσβευτές της
εργασίας 24/24ωρο μα δεν εργάζονται και οι ίδιοι 7 μέρες τη βδομάδα, δεν φθείρονται όσο οι εργαζόμενοι. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα πρέπει να προβάλουν αντίσταση, να ορθώσουν το ανάστημα στις πολυεθνικές κολοσσούς, οι οποίες όχι μόνο πρωταγωνιστούν αλλά τους αναγκάζουν όλους τους υπόλοιπους ή να παίξουν τους κομπάρσους ή να αποχωρήσουν.

ΣΝ: Είστε υπέρ αυτού του νέου μέτρου; Τι απαντάτε ως Εμπορικός Σύλλογος Λαμίας;

ΓΒ: Αρχικά, τα Πρωτοβάθμια όργανα (Εμπορικοί σύλλογοι), τα Δευτεροβάθμια
(Ομοσπονδίες συλλόγων) και τα Τριτοβάθμια (ΓΕΣΕΕ, ΕΣΕΕ), κράτησαν αρνητική στάση στο άνοιγμα των Κυριακών, για το λόγο ότι όλοι αυτοί εκπροσωπούν μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, είχαν προβλέψει ότι εν μέσω κρίσης όσοι επιβιώσουν επιχειρηματικά υπάρχει πιθανότητα να “πεθάνουν βιολογικά”, εξαιτίας του μοντέλου όπως καταλαβαίνετε – βλ. οικογενειακές επιχειρήσεις με αποκλειστικά προσωπική εργασία. Τέλος, είναι αμφιλεγόμενο κατά πόσο είναι αυξήθηκαν οι θέσεις εργασίας ή είναι αποδοτικό εισπρακτικά αφού αυξάνονται παράλληλα και τα κόστη ενώ είναι σίγουρο ότι ως επί το πλείστον, δεν αποδίδονται οι ανάλογες αμοιβές στους υπαλλήλους και απλά ισοπεδώνονται η ξεκούραση, η οικογένεια κλπ. Ο Εμπορικός Σύλλογος Λαμίας, άμεσα, αντέδρασε και σύνταξε με νομικό σύμβουλο γνωμοδότηση την οποία απέστειλε στη Βουλή- Υπ. Ανάπτυξης και
Επενδύσεων, υπογεγραμμένη από όλους τους εκπροσώπους των τοπικών σχετικών οργάνων και του τέως περιφερειάρχη Θ.Στάικου και του μακαριστού Νικολάου, πρώην Μητροπολίτη Ν. Φθιώτι

ΣΝ: Από την εμπειρία σας, σε τι ποσοστό συναλλάσετε πλέον με μετρητά ή κάρτα- ποιες ηλικίες;
ΓΒ: Συνεχώς αυξανόμενο το ποσοστό και μετά την τελευταία νομοθετική ρύθμιση
– σύμφωνα με την οποία- το 30% των δαπανών θα πρέπει να προέρχεται από
συναλλαγές με κάρτα. Έχει ενσωματωθεί και η συμμετοχή μεγαλύτερων ηλικιών σταδιακά
ενώ έχει παρατηρηθεί από τις μικρότερες ηλικίες και όχι μόνο, να πραγματοποιούν αποκλειστικά ηλεκτρονικές αγορές,

ΣΝ: Ποια είναι η γνώμη σας για τις ηλεκτρονικές αγορές; Είστε εξοικειωμένος εσείς προσωπικά;
ΓΒ: Εγώ αρνούμαι πεισματικά μα δεν μπορώ να μην παραδεχτώ πως οι ηλεκτρονικές αγορές είναι η “το μέλλον- η επόμενη μέρα”. Μαθηματικά είμαστε καταδικασμένοι να χάσουμε τις
διαπροσωπικές σχέσεις, καθώς, όπως παρατηρείται ο όγκος των εργασιών των e shop – κατ επέκταση ο τζίρος, αυξάνεται ραγδαία λόγων αναγκών- ζήτησης.

ΣΝ: Πως ήταν η αποτίμηση της εορταστικής περιόδου; Ανέκαμψε η τοπική αγορά;
ΓΒ: “Κάθε πέρυσι και καλύτερα” που λένε! Δυστυχώς όχι – δεν είναι αρκετές αυτές οι
λίγες μέρες για να πατήσει στα πόδια της η εξασθενημένη αγορά. Οι μικρές επιχειρήσεις απειλούνται και ίσως έρθει και το τέλος τους μέσα στο 2020 γι αυτό και θα έπρεπε σαν καταναλωτές να το λάβουμε σοβαρά υπόψη.

ΣΝ: Οι σύγχρονες εφευρέσεις του Μάρκετινγκ πιάνουν στην Ελληνική αγορά βλ.Μπλακ Φραϊντέι κλπ;
ΓΒ: Τις προσαρμόζουμε πάντα στα Ελληνικά δεδομένα με ότι συνεπάγεται
αυτό, μα όταν οι πληρωμές αυτές στις εν λόγω προσφορές, γίνονται με δόσεις, δημιουργείτε ένα κενό στην αγορά, το οποίο οι “εφευρέτριες” πολυεθνικές δεν αντιλαμβάνονται αλλά άμεσα πλήγουν την οικονομία- τη ρευστότητα του εμπορίου και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Να
μην ξεχνάμε ότι οι μικρές και οι πολύ μικρές επιχειρήσεις ήταν η ναυαρχίδα του ελληνικού εμπορίου, πολύ πριν τον τουρισμό και τις έχουμε παραμελήσει σας κράτος, σαν καταναλωτές, σαν Έλληνες… Η καταναλωτική παιδεία δεν καλλιεργείται σωστά στη χώρα μας!

ΣΝ: Τι συστήνετε να προσέξουν οι καταναλωτές στις εξορμήσεις τους στους εμπορικούς δρόμους;
ΓΒ: Το πιο βασικό είναι να έχει προηγηθεί μία ενδελεχή έρευνα αγοράς με γνώμονα
πάντα τη στήριξη στις τοπικές επιχειρήσεις. Ορθολογικές λοιπόν αγορές αλλά με
“ανταποδοτικό χαρακτήρα” για την οικονομία της περιοχής. Το μόνο που θα εφιστούσα την προσοχή, είναι στην απόδοση της έκπτωσης από την αρχική, ο καταναλωτής οφείλει να
γνωρίζει και την αρχική και το ποσοστό της έκπτωσης – “πάντα να αναγράφεται η διπλή
τιμή”.

ΣΝ: Έχετε εικόνα από το παράνομο εμπόριο στην περιοχή;
ΓΒ: Είμαστε όλοι κοινωνοί της ίδιας πραγματικότητας. Στις υπαίθριες αγορές,
όλοι παρατηρούμε ότι μαζί με τους νόμιμους εμπόρους έχουν παρεισφρήσει πλανόδιοι
χωρίς άδεια και λοιπά έγγραφα, με προϊόντα αμφιβόλου προελεύσεως και ποιότητας -και
όχι μόνο προϊόντα γης και θαλάσσης, αλλά και άλλα τρόφιμα, όπως και κατά κόρον
προϊόντα ένδυσης- υπόδησης κλπ. Το παραεμπόριο δρα ανεξέλεγκτο μιας και η
αστυνόμευση- οι ελεγκτικοί μηχανισμοί είναι απόντες ή “ελαστικοί”, με αποτέλεσμα ο
κρατικός προϋπολογισμός να χάνει τεράστια ποσά από φόρους, μη υπολογίσιμα και να
προσπαθεί να καλύψει μετά τις μαύρες αυτές τρύπες με επιπλέον φορολογία. Πώς επιβραβεύεται ο νόμιμος τελικά και πως τιμωρείται ο παραβάτης;

Ο κος Βλαχογιάννης, ανακεφαλαιώνοντας θέλει να τονίσει:

ΟΧΙ στις εμπορικές Κυριακές / στη λειτουργία των καταστημάτων 52 Κυριακές το χρόνο

ΟΧΙ στις παρατεταμένες εκπτώσεις

ΝΑΙ στην στήριξη των τοπικών αναγκών

ΝΑΙ στην πάταξη του παραεμπορίου- παραοικονομίας

Επερχόμενες Εκπτώσεις για το 2020:


Ένα δεκαήμερο τον Μάιο, από Παρασκευή 1 Μαΐου και τελειώνουν την Κυριακή 10 Μαΐου και η μεγάλη καλοκαιρινή εκπτωτική περίοδος ξεκινά από Δευτέρα 13 Ιουλίου μέχρι και την Δευτέρα 31 Αυγούστου 2020.
Οι επόμενες χειμερινές εκπτώσεις αναμένονται το πρώτο δεκαήμερο του Νοέμβρη και συγκεκριμένα από την Κυριακή 1 Νοεμβρίου ως την Τρίτη 10 Νοεμβρίου του 2020.

 

 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *