,

Υπ.Παιδείας: Αλλαγές στις σχολικές εκδρομές

Αλλάζει το πλαίσιο των σχολικών εκδρομών, με τους εκπαιδευτικούς να έχουν πλέον τον πρώτο λόγο για την πραγματοποίησή τους. Το υπουργείο Παιδείας κάνει λόγο για ενίσχυση της αυτονομίας της σχολικής μονάδας και τον περιορισμό των γραφειοκρατικών αγκυλώσεων. Το πλαίσιο των σχολικών εκδρομών και οι ασφαλιστικές δικλίδες που πρέπει να υπάρχουν καταδεικνύονται από το γεγονός ότι […]

13 Φεβρουαρίου 2020

του/της Newsroom

Αλλάζει το πλαίσιο των σχολικών εκδρομών, με τους εκπαιδευτικούς να έχουν πλέον τον πρώτο λόγο για την πραγματοποίησή τους. Το υπουργείο Παιδείας κάνει λόγο για ενίσχυση της αυτονομίας της σχολικής μονάδας και τον περιορισμό των γραφειοκρατικών αγκυλώσεων.

Το πλαίσιο των σχολικών εκδρομών και οι ασφαλιστικές δικλίδες που πρέπει να υπάρχουν καταδεικνύονται από το γεγονός ότι ετησίως περίπου 17.000 μαθητές μετέχουν στις εκδρομές και ο συνολικός τζίρος εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 15 εκατ. ευρώ. Ενδεικτικά, μεταξύ των βασικών αλλαγών που αποφάσισε το υπουργείο Παιδείας είναι ότι αυξάνει και τη διάρκεια των ημερών που οι μαθητές θα μπορούν να βρίσκονται στο εξωτερικό. Ειδικότερα προβλέπονται έως και πέντε μέρες εκδρομή εφόσον οι δύο από αυτές είναι αργίες. Οι μέρες αυξάνονται για το εξωτερικό, αν πρόκειται για εκπαιδευτικές ανταλλαγές σε συνέχεια διακρατικών συμφωνιών, μνημονίων συνεργασίας, εκτελεστικών προγραμμάτων, αδελφοποιήσεων ή βραβεύσεις, έως και σε δέκα αν αφορούν κράτος εκτός Ευρώπης ή Μεσογείου, ενώ παραμένουν επτά αν είναι εντός Ευρώπης.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση:

• Για όλες τις μετακινήσεις που γίνονται στο εσωτερικό, δεν απαιτείται πλέον έγκριση του διευθυντή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά πραγματοποιούνται με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων της σχολικής μονάδας.

• Για όλες τις μετακινήσεις που γίνονται στο εξωτερικό δεν απαιτείται πλέον έγκριση του περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης, παρά μόνο του διευθυντή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

• Η πολυήμερη εκπαιδευτική εκδρομή της τελευταίας τάξης των λυκείων μπορεί να πραγματοποιηθεί και σε περισσότερες από μία χώρες του εξωτερικού, αντί σε μία μόνο χώρα του εξωτερικού.

Η υπουργική απόφαση ορίζει ότι οι εκπαιδευτικές επισκέψεις:

α) Στο πλαίσιο εγκεκριμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων (προγράμματα περιβαλλοντικής, αγωγής υγείας, πολιτιστικών κ.λπ.), θα πραγματοποιούνται και στο εξωτερικό, αντί μόνο στο εσωτερικό, ενώ αυξάνεται η διάρκειά τους έως τρεις –αντί για δύο– εργάσιμες ημέρες ή έως πέντε –αντί για τέσσερις– ημέρες εάν συμπεριληφθούν έως δύο αργίες.

β) Στο πλαίσιο του αναλυτικού προγράμματος, πραγματοποιούνται και στο εξωτερικό, αντί μόνο στο εσωτερικό.

• Προβλέπεται η σύμπραξη – συνεργασία σχολείων με μικρό αριθμό μαθητών με σχολεία και άλλης διεύθυνσης, ακόμη και διαφορετικών περιφερειακών διευθύνσεων, αντί με σχολεία της ίδιας μόνο διεύθυνσης.

• Για τις εκδρομές του εσωτερικού, ο ελάχιστος αριθμός των συνοδών εκπαιδευτικών είναι ένας για κάθε 25 μαθητές, ενώ για τις εκδρομές του εξωτερικού ένας για 20 μαθητές.

«Η σημερινή απόφαση συνιστά ένα ακόμη βήμα προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της εμπιστοσύνης στους εκπαιδευτικούς, μείωσης γραφειοκρατίας και απλοποίησης των διαδικασιών. Εκσυγχρονίζεται το πλαίσιο και προσαρμόζεται στις ανάγκες της εκπαιδευτικής διαδικασίας, παρέχοντας την απαιτούμενη ευελιξία, διατηρώντας όμως όλες τις δικλίδες για τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του σχολείου και του εκπαιδευτικού χαρακτήρα των εκδρομών και μετακινήσεων. Αντικειμενικός στόχος, ο εμπλουτισμός των δράσεων και η αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου», ανέφερε το υπουργείο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

28 Μαρτίου 2024