«Η Ελλάδα της Παναγίας»

0

Χτύπησαν Δυνατά οι καμπάνες της Εκκλησίας! Τι γιορτάζουμε;

Δύο από τις σημαντικότερες γιορτές της Ελλάδας μας, τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και την Επανάσταση! Να σημειώσω βέβαια, πως αυτή η ημέρα είναι επίσημη αργία στην Ελλάδα και στην Κύπρο, ενώ αποτελεί την πιο σημαντική ημερομηνία στην ιστορία της Νεώτερης Ελλάδας.

Η 25η Μαρτίου, ημέρα του Ευαγγελισμού, είχε οριστεί ως ημέρα έναρξης της Ελληνικής Επανάστασης, κατά του Τουρκικού ζυγού, από τον αρχηγό της Φιλικής Εταιρείας Αλέξανδρο Υψηλάντη «ως ευαγγελιζομένη την πολιτικήν λύτρωσιν του ελληνικού έθνους». Η ημερομηνία αυτή θεωρήθηκε ως σημείο αναφοράς από τις πρώτες ήδη ημέρες της Επανάστασης, και μάλιστα ως έναρξη ειδικής χρονολόγησης, ακόμα και σε περιοχές που είχαν επαναστατήσει νωρίτερα. Τουλάχιστον από το 1823 εθεωρείτο στην Πελοπόννησο ως ημέρα έναρξης της επανάστασης.

Ευαγγελισμός σημαίνει, η χαρμόσυνη είδηση για τον χριστιανισμό, της επικείμενης γέννησης του Ιησού Χριστού που δόθηκε από τον αρχάγγελο Γαβριήλ προς τη Μαριάμ. Η Μαριάμ είναι η μόνη Γυναίκα που έφερε στον κόσμο μια καινούργια ζωή, ενώ τα πόδια της ήταν δεμένα, όπως θα διακρίνετε και στη φωτογραφία που θα ακολουθήσει. Αν αυτό λοιπόν δεν είναι θαύμα, δεν είναι αλήθεια, δεν είναι ένα σημαντικό γεγονός, τότε ποιο είναι; Γι΄ αυτό και δένει τόσο αρμονικά και τόσο δυναμικά με την Επανάσταση του 1821!

Και συνεχίζω λέγοντας, πως ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου σημαίνει αναγγελία χαρμόσυνης Είδησης και ετυμολογικά προέρχεται από το Ευάγγελος(= ευ+ άγγελος< αγγέλλω).

Σύμφωνα με τον ευαγγελιστή Λουκά, ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου συνέβη έξι μήνες μετά τη θαυμαστή σύλληψη του Ιωάννη του Προδρόμου από την Ελισάβετ, τη γυναίκα του Ζαχαρία, όταν ο αρχάγγελος Γαβριήλ στάλθηκε από τον Θεό προς την Παρθένο Μαριάμ (Μαρία) για να της ανακοινώσει ότι θα φέρει στον κόσμο τον Υιό του Θεού. Εκείνη την περίοδο, η Μαρία ζούσε στη Ναζαρέτ της Γαλιλαίας και ήταν μνηστευμένη με τον ξυλουργό Ιωσήφ. Ο Γαβριήλ εμφανίσθηκε ξαφνικά μπροστά στη Μαρία και της απηύθυνε τον χαιρετισμό: «Χαίρε Κεχαριτωμένη, ο κύριος μετά σου». Η νεαρή γυναίκα ήταν λογικό να πανικοβληθεί, αλλά ο αρχάγγελος την καθησύχασε: «Μη φοβού Μαριάμ, εύρες γαρ χάριν παρά τω Θεώ. Και ιδού συλλήψη εν γαστρί και τέξη υιόν και καλέσεις το όνομα αυτού Ιησούν».

Μόλις συνήλθε, από την ταραχή, η Μαρία γεμάτη απορία ρώτησε τον αρχάγγελο πώς θα συλλάβει, αφού δεν γνωρίζει τον άνδρα. Ο Γαβριήλ της αποκρίθηκε ότι το Άγιο Πνεύμα θα την καλύψει σαν σύννεφο και θα ενεργήσει αφανώς και μυστηριωδώς τη σύλληψη του Υιού του Θεού. Και για να γίνει πιο πιστευτός επικαλέστηκε τη θαυμαστή σύλληψη του Ιωάννου του Προδρόμου από την Ελισάβετ. Η Μαρία πείστηκε από τα λόγια του Γαβριήλ, «Ιδού η δούλη Κυρίου, γένοιτο μοι κατά το ρήμα σου» και ο αρχάγγελος Γαβριήλ απήλθε.

Η εορτή του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου καθιερώθηκε γύρω στον 4ο αιώνα και μετά τον ορισμό της εορτής των Χριστουγέννων στις 25 Δεκεμβρίου. Μεταξύ των δύο αυτών εορτών υπάρχει στενή σχέση και έπρεπε ο εορτασμός του Ευαγγελισμού να τοποθετηθεί 9 μήνες πριν από τη Γέννηση του Χριστού, ήτοι στις 25 Μαρτίου. Το εκκλησιαστικό γεγονός του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου αναφέρεται και στο Κοράνιο, το ιερό βιβλίο των Μουσουλμάνων, μία ακόμη απόδειξη της βαθιάς επιρροής του Μωάμεθ από τη Χριστιανική διδασκαλία.

Στο σημείο αυτό θα ολοκληρώσουμε, με ένα ποίημα της κ. Χρύσας Μπαφούτσου, αφιερωμένο στην ΕΛΛΑΔΑ της ΠΑΝΑΓΙΑΣ:

Να σωπάσουμε θέλουν.

Απορούν τα παιδιά
στην εκκλησιά…
Σαν κοιτούν την Παναγιά
απ’ το χέρι
να κρατά την Ελλάδα
λαβωμένη ξανά…
Μπαρούτι μυρίζει
η λευτεριά,
κι η Παναγιά ολόλευκο κρίνο
κρατά, στην αγκαλιά.

Να σωπάσουμε θέλουν.

Μα εγώ τον Σταυρό Της
κοιτώ και ριγώ.
με το μπλε και το λευκό
προχωρώ.
Ουρλιάζουν τ αγάλματα
σαν βλέπουν την Ελλάδα
αλυσοδεμένη ξανά.

Μας ρωτούν…και απορούν.

Να σωπάσουμε θέλουν….

Πορφυρές παπαρούνες
το αίμα ηρώων…
στάζει στη γη και στη ψυχή!
Κι εγώ κρεμάστηκα
στου κρίνου το λευκό,
τη λευτεριά… ν’ αναζητώ.

Ναι!
Πιο κάτω…την Παναγιά
θαρρώ.
Στα χέρια της…
κρατούσε….την Ελλάδα!

 

Κοινοποίηση.

Αφήστε μια απάντηση