Μειωμένη κατά 50% η ζήτηση σε αιγοπρόβατα φέτος

Σημαντικές είναι επιπτώσεις στην πασχαλινή αγορά μετά την εμφάνιση του κορωνοϊού. Στα κρεοπωλεία η ζήτηση είναι κατά 50 και 60% μειωμένη, ενώ η τιμή αιγοπροβάτων κυμαίνεται από 8 έως 9,5 ευρώ. Μειωμένο κατά 0,4% σε σχέση με το 2019 υπολογίζεται το μέσο τυπικό πασχαλινό καλάθι του 2020 στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Παραμένει το μεγάλο […]

13 Απριλίου 2020

του/της Newsroom

Σημαντικές είναι επιπτώσεις στην πασχαλινή αγορά μετά την εμφάνιση του κορωνοϊού.

Στα κρεοπωλεία η ζήτηση είναι κατά 50 και 60% μειωμένη, ενώ η τιμή αιγοπροβάτων κυμαίνεται από 8 έως 9,5 ευρώ. Μειωμένο κατά 0,4% σε σχέση με το 2019 υπολογίζεται το μέσο τυπικό πασχαλινό καλάθι του 2020 στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Παραμένει το μεγάλο πρόβλημα στους κτηνοτρόφους, καθώς φέτος δεν πωλήθηκαν πολλά αμνοερίφια.

Ρεπορτάζ: Παύλος Σφέτσας

Όπως ανέφερε ο Πρόεδρος του Συλλόγου Κρεοπωλών Φθιώτιδας, Δημήτρης Μίχος, στα «Στερεά Νέα», για τα αιγοπρόβατα «η τιμή από τους κτηνοτρόφους ξεκινά από τα 4 και 4,5 ευρώ κι έχουμε σφαχτικό, πετρέλαιο, ΦΠΑ. Οι τιμές στα κρεοπωλεία παίζουν από 8 μέχρι 9,5 ευρώ το κιλό με ΦΠΑ».

Όσον αφορά τις πωλήσεις και τη ζήτηση σημείωσε ότι «φέτος είναι κατά 50-60% μειωμένη. Δουλεύαμε πάρα πολύ με την Αθήνα και τη θεσσαλονίκη. Περνούσαν, έπαιρναν το αρνάκι τους και πήγαιναν στο χωριό και το έψηναν. Φέτος αυτά απαγορεύτηκαν».

Τι θα πρέπει να προσέχει ο καταναλωτής; «Σίγουρα την ποιότητα, γιατί φέρνουν πολλά απ’ έξω. Σχεδόν όλα τα κρεοπωλεία της Φθιώτιδας στηρίζουν την τοπική αγορά και παίρνουν κρέατα απ’ τα γύρω χωριά».

Σε απελπιστική κατάσταση οι κτηνοτρόφοι

Παραμένει το μεγάλο πρόβλημα στους κτηνοτρόφους, καθώς φέτος δεν πωλήθηκαν πολλά αμνοερίφια κι αγοράστηκαν σε εξευτελιστικές τιμές, όπως εξήγησε σχετικά ο Πρόεδρος του Κτηνοτροφικού Συλλόγου Φθιώτιδας, Θανάσης Ασπρουλάκης.

«Εμείς φέτος τελειώσαμε σαν κτηνοτροφία. Μιλάμε για κατάρρευση 100%», σημείωσε ο κ. Ασπρουλάκης, εξηγώντας για τις πωλήσεις αιγοπροβάτων πως «πήραν μερικά και τα πήραν σε εξευτελιστική τιμή, με 3,5 και 4 ευρώ. Αλλού πήραν και με 3. Απ’ την πολιτεία δεν βλέπουμε κανένα φως, θα μείνουν άσφαγα αμνοερίφια. Περιμέναμε πως και πως το Πάσχα, να πουλήσουμε με καλές τιμές και να βγάλουμε τις υποχρεώσεις μας».

Λόγω κορωνοϊού η συνάντηση της Πανελλήνιας Ένωσης Κτηνοτρόφων δεν έγινε και τα αιτήματα των κτηνοτρόφων έφτασαν στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης μέσω υπομνημάτων, χωρίς να υπάρξει απάντηση. «Το μόνο που ξέρουμε είναι ότι βγήκε δυο φορές ο κ. Βορίδης απ’ το Κολωνάκι κι είπε ότι οι κτηνοτρόφοι δεν επλήγησαν, δεν έπαθαν ζημιά. Δεν βγήκε όμως στην ύπαιθρο να δει τι γίνεται», τόνισε ο Πρόεδρος των κτηνοτρόφων στη Φθιώτιδα.

Χωρίς ουσιαστική μεταβολή η τιμή του τυπικού πασχαλινού καλαθιού του 2020

Μειωμένο κατά 0,4% σε σχέση με το 2019 υπολογίζεται το μέσο τυπικό πασχαλινό καλάθι του 2020 στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Συγκεκριμένα, φέτος είναι στα 53,66 ευρώ από 53,86 πέρυσι.

Η έκθεση – αναφορά του ΙΕΛΚΑ παρουσιάζει τα αποτελέσματα έρευνας τιμών των προϊόντων σε μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ στην Ελλάδα τη Μεγάλη Εβδομάδα. Τα προϊόντα που αναλύθηκαν και εξετάστηκαν είναι: Αρνί ελληνικό, κατσίκι ελληνικό, αυγά εξάδα, τσουρέκι, ξύδι, αλεύρι για όλες τις χρήσεις, μουστάρδα, φέτα, γιαούρτι, κρασί μοσχοφίλερο, μπύρες, πατάτες, ντομάτες, βούτυρο, μαρούλι, φύλλο κρούστας, και αναψυκτικό τύπου Cola.

Η τιμή του αρνιού στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ τη Μεγάλη Εβδομάδα αναμένεται να διαμορφωθεί στις ίδιες περίπου τιμές με πέρυσι, παρουσιάζοντας ελάχιστες διακυμάνσεις. Συγκεκριμένα, η μέση τιμή του αρνιού αναμένεται να είναι κατά 0,19 ευρώ μειωμένη (-3%) το 2020 σε σχέση με το 2019 στα 5,80 ευρώ έναντι 5,99 κατά Μ.Ο., ενώ η τιμή του κατσικιού αναμένεται να είναι μειωμένη κατά 0,09 ευρώ (-1%) το 2020 σε σχέση με το 2019 στα 6,48 ευρώ ανά κιλό κατά Μ.Ο. έναντι 6,57.

Παράλληλα, το Ινστιτούτο πραγματοποίησε έρευνα καταναλωτών, με δείγμα 1.050 ατόμων την περίοδο 1 έως 3 Απριλίου 2020, με θέμα τις καταναλωτικές συνήθειες των καταναλωτών για την αγορά του Πάσχα λόγω της εμφάνισης του ιού COVID-19 στην Ελλάδα. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας έχουν επηρεάσει και τις αγοραστικές αλλά και τις διατροφικές συνήθειες του κοινού.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

19 Απριλίου 2024