Το 1ο βραβείο απέσπασε ομάδα Νηπιαγωγείων της Εύβοιας σε Μαθητικό Διαγωνισμό

Facebook
Twitter
Email
Εκτύπωση

Συνεργάστηκαν 16 Νηπιαγωγεία, 42 εκπαιδευτικοί και 450 μαθητές

Στο μαθητικό διαγωνισμό «Κάν’ το να ακουστεί!» του European School Radio, διέπρεψε ομάδα 16 Νηπιαγωγείων της Εύβοιας, κατακτώντας με το τραγούδι «Στο ΔάSOS όλοι μαζί» το 1ο Βραβείο Κοινού.

 

Πρόκειται για ένα τραγούδι, που συντάχθηκε στα πλαίσια του γενικότερου εκπαιδευτικού προγράμματος «Στης Εύβοιας το ΔάSOS όλοι μαζί, το μελισσάκι, εγώ κι εσύ», που ξεκίνησε τη φετινή σχολική χρονιά, με τη συμμετοχή 16 νηπιαγωγείων, μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας eΤwinning.

Μαργαρίτα Σαμουτιάν

Αφορμή του προγράμματος στάθηκαν οι καταστροφικές πυρκαγιές του περσινού καλοκαιριού στο νησί, όπου τεράστιες εκτάσεις παρθένου δάσους αποτεφρώθηκαν. Η πρόσκληση προήλθε από το Νηπιαγωγείο Αυλωναρίου, με υπεύθυνη νηπιαγωγό τη Μαργαρίτα Σαμουτιάν, όπου σε συνεργασία με τη Λίλιαν Δούμα, νηπιαγωγό του 1ου Νηπιαγωγείου Λουτρών Αιδηψού, συμφώνησαν να δράσουν προκειμένου να ευαισθητοποιήσουν μαθητές, γονείς αλλά και την τοπική κοινωνία ώστε να αποφευχθούν μελλοντικά ανάλογες φυσικές καταστροφές.

«Στείλαμε πρόσκληση σε όλα τα σχολεία, αποφάσισαν ποια θα ήθελαν να εμπλακούν σε όλο αυτό και οργανώσαμε ένα πλάνο δράσεων που ουσιαστικά ξεκίνησε από τον Σεπτέμβριο. Μπορώ να πω ότι αρκετά σχολεία δυσκολεύτηκαν διότι δεν είχαν εξοικείωση με τη συγκεκριμένη πλατφόρμα και τα ψηφιακά εργαλεία, οπότε και εκεί χρειάστηκε χρόνος μέχρι να αποκτήσουν μία εμπειρία», δήλωσε μιλώντας στα «Στερεά Νέα» η Μαργαρίτα Σαμουτιάν.

Λίλιαν Δούμα

«Εμείς ξεκινήσαμε πέρυσι τη συμμετοχή μας στο eΤwinning και φέτος συμμετέχουμε σε δύο προγράμματα το ένα εκ των οποίων είναι αυτό που συντονίζουμε μαζί με την Μαργαρίτα. Στο διαγωνισμό έπαιρναν μέρος περίπου 100 σχολεία από Ελλάδα και Κύπρο, από όλες τις βαθμίδες, νηπιαγωγεία μέχρι και λύκεια. Συμμετείχαν δημόσια και ιδιωτικά εκπαιδευτήρια», πρόσθεσε η Λίλιαν Δούμα.

To eTwinning αποτελεί την κοινότητα των σχολείων της Ευρώπης που προσφέρει μία ασφαλή διαδικτυακή πλατφόρμα για το προσωπικό που εργάζεται σε σχολεία των Ευρωπαϊκών χωρών. Μέσω του eTwinning, σχολεία από όλη την Ευρώπη, επικοινωνούν, συνεργάζονται, αναπτύσσουν κοινές δράσεις και μοιράζονται κοινούς προβληματισμούς.

«Το δάσος αποτέλεσε από το Σεπτέμβρη το βασικό θέμα του προγράμματος και αποφασίσαμε να συμμετάσχουμε στο διαγωνισμό, ενώ ήδη δουλεύαμε 4 με 5 μήνες πάνω σε αυτό», πρόσθεσε η κ. Δούμα. Η ομοιότητα του θέματος του Μαθητικού Διαγωνισμού Ραδιοφωνικού Μηνύματος και Τραγουδιού του European School Radio «Εκπέμπουμε Σήμα Κινδύνου, Αγκαλιάζουμε τη Γη» ήταν και ένας από τους λόγους που οδήγησαν την ομάδα να συμμετάσχει σε αυτό το διαγωνισμό.

Ομαδική Φωτογραφία των Συνεργαζόμενων Σχολείων

«Το τραγούδι έγινε μέρος του προγράμματος. Δώσαμε την ευκαιρία στα παιδιά να ακουστούν με μηνύματά τους μέσα από ένα τραγούδι. Φτιάχτηκε από όλα τα νηπιαγωγεία στίχο – στίχο με τη μορφή σκυταλοδρομίας και τραγουδήθηκε με τον ίδιο τρόπο. Δηλαδή με τα μέσα που μπορεί να διαθέτουν τα δημόσια σχολεία, κάναμε ηχογραφήσεις με τα κινητά μας και τους υπολογιστές», επεσήμανε η κ. Δούμα. «Το τραγούδι ήταν με κάποιο τρόπο μία εμπέδωση των γνώσεων τους, φυσικά και εμείς ως εκπαιδευτικοί βάλαμε το χέρι μας, δηλαδή δεν είναι ξεκάθαρα ένα τραγούδι που γράφτηκε μόνο από τους μαθητές, προσπαθήσαμε να έχει μία ομοιοκαταληξία, έτσι ώστε και τα παιδιά να το συγκρατήσουν πιο εύκολα μετά», πρόσθεσε η κ. Σαμουτιάν.

Συνοδοιπόροι στον αγώνα μελοποίησης του τραγουδιού ήταν οι μουσικοί Νίκος Γεωργίου και Χρήστος Ψυχογιός, ενώ την τελική του μορφή επιμελήθηκε η μουσικός Σοφία Σταυροπούλου. Αξίζει να σημειωθεί ότι το τραγούδι αναπαραστάθηκε και στη νοηματική γλώσσα, ένα χαρακτηριστικό που το έκανε να ξεχωρίσει γρήγορα από τις υπόλοιπες συμμετοχές. Το τραγούδι «Στο δάSOS όλοι μαζί» στέφθηκε νικητήρια συμμετοχή μετά από ανοικτή ψηφοφορία ενός περίπου μήνα στο διαδίκτυο.

Μοναδικό ρόλο στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, διαδραματίζει το ρομπότ Beebot σε σχήμα μέλισσας. «Επειδή φέτος έχω ανακηρυχθεί και Πρέσβειρα Ρομποτικής σε όλη την Εύβοια θεώρησα ότι είναι μία πολύ καλή ευκαιρία να μιλήσω και στα σχολεία που συμμετέχουν για αυτό το κομμάτι της ρομποτικής. Έτσι έφερα αυτό το ρομπότ στις πρώτες συναντήσεις και εντάχθηκε στο θέμα», υποστήριξε η κ. Σαμουτιάν.

Το Ρομπότ Beebot

Στις 12 Φεβρουαρίου τα 16 σχολεία της ομάδας αιτήθηκαν με επιστολή τους προς τη Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας τη χορήγηση του ρομπότ Beebot σε όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία. Με τη στήριξη του Περιφερειάρχη Φ. Σπανού, του Εντεταλμένου Περιφερειακού Συμβούλου Παιδείας και Αθλητισμού, Κ. Γαλάνη και του Εκτελεστικού Γραμματέα, Χ. Μούτσιου, το αίτημα των νηπιαγωγείων έγινε πραγματικότητα, ανοίγοντας νέους δρόμους στην εκπαιδευτική διαδικασία. «Οι καιροί αλλάζουν, τα ψηφιακά εργαλεία μπαίνουν στη ζωή των εκπαιδευτικών, η ρομποτική είναι ένα μέσο που θα πρέπει να μάθουμε να το χρησιμοποιούμε. Δεν αποτελεί εκπαιδευτική ρομποτική το να βάζουμε το ρομπότ απλά μέσα στις τάξεις», τόνισε η κ. Σαμουτιάν.

Η πρωτοβουλία των 16 νηπιαγωγείων της Εύβοιας είναι μοναδική σε πανελλαδικό επίπεδο, καθώς είναι η πρώτη φορά που συντονίζονται τόσα σχολεία σε ένα νομό. 

«Πάρα πολλά σχολεία της Ευρώπης συνεργάζονται μεταξύ τους, όμως είναι η πρώτη φορά που σε επίπεδο νομού συντονίζονται και συνεργάζονται σχολεία. Μπορεί να είμαστε δίπλα με ένα χωριό αλλά να μην έχουμε καμία επικοινωνία και μέσα από το αυτό το πρόγραμμα να βρίσκουμε συναδέλφους που έχουν κοινά ενδιαφέροντα και ανησυχίες. Είναι πραγματικά πλούτος το συγκεκριμένο πρόγραμμα», τονίζει η κ. Δούμα.

Οι συντονίστριες, Μαργαρίτα Σαμουτιάν και Λίλιαν Δούμα, δήλωσαν πεπεισμένες πως θα συνεχίσουν την συγκεκριμένη πρωτοβουλία και την επόμενη χρόνια με την ίδια ομάδα σχολείων, ενώ θα επαναλάβουν την πρόσκληση σε όλα τα σχολεία της Εύβοιας. Το ερχόμενο φθινόπωρο, αναμένεται να διεξαχθεί ο διαγωνισμός WRO HELLAS, που προωθεί την εκπαιδευτική ρομποτική, με την ομάδα της Εύβοιας να δηλώνει παρούσα.

Στο πρόγραμμα συμμετέχουν τα παρακάτω νηπιαγωγεία:  Αυλωναρίου,  1ο Λουτρών Αιδηψού, Αγ. Αποστόλων,  Βαθέος Αυλίδας και Δομή προσφύγων Ριτσώνας, 4ο Βασιλικού,  Δύστου,  Μαντουδίου,  2ο Ν. Αρτάκης, Νεοχωρίου,  Πάλιουρα,  Πηλίου, Φύλλων, 4ο Χαλκίδας, 14ο Χαλκίδας, 23ο Χαλκίδας, 33ο Χαλκίδας.

Συνεργάστηκαν 16 Νηπιαγωγεία, 42 εκπαιδευτικοί και 450 μαθητές

Στο μαθητικό διαγωνισμό «Κάν’ το να ακουστεί!» του European School Radio, διέπρεψε ομάδα 16 Νηπιαγωγείων της Εύβοιας, κατακτώντας με το τραγούδι «Στο ΔάSOS όλοι μαζί» το 1ο Βραβείο Κοινού.

 

Πρόκειται για ένα τραγούδι, που συντάχθηκε στα πλαίσια του γενικότερου εκπαιδευτικού προγράμματος «Στης Εύβοιας το ΔάSOS όλοι μαζί, το μελισσάκι, εγώ κι εσύ», που ξεκίνησε τη φετινή σχολική χρονιά, με τη συμμετοχή 16 νηπιαγωγείων, μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας eΤwinning.

Μαργαρίτα Σαμουτιάν

Αφορμή του προγράμματος στάθηκαν οι καταστροφικές πυρκαγιές του περσινού καλοκαιριού στο νησί, όπου τεράστιες εκτάσεις παρθένου δάσους αποτεφρώθηκαν. Η πρόσκληση προήλθε από το Νηπιαγωγείο Αυλωναρίου, με υπεύθυνη νηπιαγωγό τη Μαργαρίτα Σαμουτιάν, όπου σε συνεργασία με τη Λίλιαν Δούμα, νηπιαγωγό του 1ου Νηπιαγωγείου Λουτρών Αιδηψού, συμφώνησαν να δράσουν προκειμένου να ευαισθητοποιήσουν μαθητές, γονείς αλλά και την τοπική κοινωνία ώστε να αποφευχθούν μελλοντικά ανάλογες φυσικές καταστροφές.

«Στείλαμε πρόσκληση σε όλα τα σχολεία, αποφάσισαν ποια θα ήθελαν να εμπλακούν σε όλο αυτό και οργανώσαμε ένα πλάνο δράσεων που ουσιαστικά ξεκίνησε από τον Σεπτέμβριο. Μπορώ να πω ότι αρκετά σχολεία δυσκολεύτηκαν διότι δεν είχαν εξοικείωση με τη συγκεκριμένη πλατφόρμα και τα ψηφιακά εργαλεία, οπότε και εκεί χρειάστηκε χρόνος μέχρι να αποκτήσουν μία εμπειρία», δήλωσε μιλώντας στα «Στερεά Νέα» η Μαργαρίτα Σαμουτιάν.

Λίλιαν Δούμα

«Εμείς ξεκινήσαμε πέρυσι τη συμμετοχή μας στο eΤwinning και φέτος συμμετέχουμε σε δύο προγράμματα το ένα εκ των οποίων είναι αυτό που συντονίζουμε μαζί με την Μαργαρίτα. Στο διαγωνισμό έπαιρναν μέρος περίπου 100 σχολεία από Ελλάδα και Κύπρο, από όλες τις βαθμίδες, νηπιαγωγεία μέχρι και λύκεια. Συμμετείχαν δημόσια και ιδιωτικά εκπαιδευτήρια», πρόσθεσε η Λίλιαν Δούμα.

To eTwinning αποτελεί την κοινότητα των σχολείων της Ευρώπης που προσφέρει μία ασφαλή διαδικτυακή πλατφόρμα για το προσωπικό που εργάζεται σε σχολεία των Ευρωπαϊκών χωρών. Μέσω του eTwinning, σχολεία από όλη την Ευρώπη, επικοινωνούν, συνεργάζονται, αναπτύσσουν κοινές δράσεις και μοιράζονται κοινούς προβληματισμούς.

«Το δάσος αποτέλεσε από το Σεπτέμβρη το βασικό θέμα του προγράμματος και αποφασίσαμε να συμμετάσχουμε στο διαγωνισμό, ενώ ήδη δουλεύαμε 4 με 5 μήνες πάνω σε αυτό», πρόσθεσε η κ. Δούμα. Η ομοιότητα του θέματος του Μαθητικού Διαγωνισμού Ραδιοφωνικού Μηνύματος και Τραγουδιού του European School Radio «Εκπέμπουμε Σήμα Κινδύνου, Αγκαλιάζουμε τη Γη» ήταν και ένας από τους λόγους που οδήγησαν την ομάδα να συμμετάσχει σε αυτό το διαγωνισμό.

Ομαδική Φωτογραφία των Συνεργαζόμενων Σχολείων

«Το τραγούδι έγινε μέρος του προγράμματος. Δώσαμε την ευκαιρία στα παιδιά να ακουστούν με μηνύματά τους μέσα από ένα τραγούδι. Φτιάχτηκε από όλα τα νηπιαγωγεία στίχο – στίχο με τη μορφή σκυταλοδρομίας και τραγουδήθηκε με τον ίδιο τρόπο. Δηλαδή με τα μέσα που μπορεί να διαθέτουν τα δημόσια σχολεία, κάναμε ηχογραφήσεις με τα κινητά μας και τους υπολογιστές», επεσήμανε η κ. Δούμα. «Το τραγούδι ήταν με κάποιο τρόπο μία εμπέδωση των γνώσεων τους, φυσικά και εμείς ως εκπαιδευτικοί βάλαμε το χέρι μας, δηλαδή δεν είναι ξεκάθαρα ένα τραγούδι που γράφτηκε μόνο από τους μαθητές, προσπαθήσαμε να έχει μία ομοιοκαταληξία, έτσι ώστε και τα παιδιά να το συγκρατήσουν πιο εύκολα μετά», πρόσθεσε η κ. Σαμουτιάν.

Συνοδοιπόροι στον αγώνα μελοποίησης του τραγουδιού ήταν οι μουσικοί Νίκος Γεωργίου και Χρήστος Ψυχογιός, ενώ την τελική του μορφή επιμελήθηκε η μουσικός Σοφία Σταυροπούλου. Αξίζει να σημειωθεί ότι το τραγούδι αναπαραστάθηκε και στη νοηματική γλώσσα, ένα χαρακτηριστικό που το έκανε να ξεχωρίσει γρήγορα από τις υπόλοιπες συμμετοχές. Το τραγούδι «Στο δάSOS όλοι μαζί» στέφθηκε νικητήρια συμμετοχή μετά από ανοικτή ψηφοφορία ενός περίπου μήνα στο διαδίκτυο.

Μοναδικό ρόλο στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, διαδραματίζει το ρομπότ Beebot σε σχήμα μέλισσας. «Επειδή φέτος έχω ανακηρυχθεί και Πρέσβειρα Ρομποτικής σε όλη την Εύβοια θεώρησα ότι είναι μία πολύ καλή ευκαιρία να μιλήσω και στα σχολεία που συμμετέχουν για αυτό το κομμάτι της ρομποτικής. Έτσι έφερα αυτό το ρομπότ στις πρώτες συναντήσεις και εντάχθηκε στο θέμα», υποστήριξε η κ. Σαμουτιάν.

Το Ρομπότ Beebot

Στις 12 Φεβρουαρίου τα 16 σχολεία της ομάδας αιτήθηκαν με επιστολή τους προς τη Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας τη χορήγηση του ρομπότ Beebot σε όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία. Με τη στήριξη του Περιφερειάρχη Φ. Σπανού, του Εντεταλμένου Περιφερειακού Συμβούλου Παιδείας και Αθλητισμού, Κ. Γαλάνη και του Εκτελεστικού Γραμματέα, Χ. Μούτσιου, το αίτημα των νηπιαγωγείων έγινε πραγματικότητα, ανοίγοντας νέους δρόμους στην εκπαιδευτική διαδικασία. «Οι καιροί αλλάζουν, τα ψηφιακά εργαλεία μπαίνουν στη ζωή των εκπαιδευτικών, η ρομποτική είναι ένα μέσο που θα πρέπει να μάθουμε να το χρησιμοποιούμε. Δεν αποτελεί εκπαιδευτική ρομποτική το να βάζουμε το ρομπότ απλά μέσα στις τάξεις», τόνισε η κ. Σαμουτιάν.

Η πρωτοβουλία των 16 νηπιαγωγείων της Εύβοιας είναι μοναδική σε πανελλαδικό επίπεδο, καθώς είναι η πρώτη φορά που συντονίζονται τόσα σχολεία σε ένα νομό. 

«Πάρα πολλά σχολεία της Ευρώπης συνεργάζονται μεταξύ τους, όμως είναι η πρώτη φορά που σε επίπεδο νομού συντονίζονται και συνεργάζονται σχολεία. Μπορεί να είμαστε δίπλα με ένα χωριό αλλά να μην έχουμε καμία επικοινωνία και μέσα από το αυτό το πρόγραμμα να βρίσκουμε συναδέλφους που έχουν κοινά ενδιαφέροντα και ανησυχίες. Είναι πραγματικά πλούτος το συγκεκριμένο πρόγραμμα», τονίζει η κ. Δούμα.

Οι συντονίστριες, Μαργαρίτα Σαμουτιάν και Λίλιαν Δούμα, δήλωσαν πεπεισμένες πως θα συνεχίσουν την συγκεκριμένη πρωτοβουλία και την επόμενη χρόνια με την ίδια ομάδα σχολείων, ενώ θα επαναλάβουν την πρόσκληση σε όλα τα σχολεία της Εύβοιας. Το ερχόμενο φθινόπωρο, αναμένεται να διεξαχθεί ο διαγωνισμός WRO HELLAS, που προωθεί την εκπαιδευτική ρομποτική, με την ομάδα της Εύβοιας να δηλώνει παρούσα.

Στο πρόγραμμα συμμετέχουν τα παρακάτω νηπιαγωγεία:  Αυλωναρίου,  1ο Λουτρών Αιδηψού, Αγ. Αποστόλων,  Βαθέος Αυλίδας και Δομή προσφύγων Ριτσώνας, 4ο Βασιλικού,  Δύστου,  Μαντουδίου,  2ο Ν. Αρτάκης, Νεοχωρίου,  Πάλιουρα,  Πηλίου, Φύλλων, 4ο Χαλκίδας, 14ο Χαλκίδας, 23ο Χαλκίδας, 33ο Χαλκίδας.

2 Απαντήσεις

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ