Συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις οι εκπαιδευτικοί της Εύβοιας – Κατέθεσαν ψήφισμα κατά του εκπαιδευτικού νομοσχεδίου

Κατέθεσαν ψήφισμα κατά του εκπαιδευτικού νομοσχεδίου στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Εύβοιας Ψήφισμα κατέθεσαν λίγο μετά τη 13:00 το μεσημέρι της Τρίτης στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Εύβοιας, δάσκαλοι και νηπιαγωγοί, έπειτα από κάλεσμα του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας. Το ψήφισμα έρχεται σε συνέχεια των κινητοποιήσεων της περασμένης εβδομάδας, όπου εκπαιδευτικοί «μετά μουσικής» πραγματοποίησαν πορεία στο […]

26 Μαΐου 2020

του/της Newsroom

Κατέθεσαν ψήφισμα κατά του εκπαιδευτικού νομοσχεδίου στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Εύβοιας

Ψήφισμα κατέθεσαν λίγο μετά τη 13:00 το μεσημέρι της Τρίτης στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Εύβοιας, δάσκαλοι και νηπιαγωγοί, έπειτα από κάλεσμα του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας.

Το ψήφισμα έρχεται σε συνέχεια των κινητοποιήσεων της περασμένης εβδομάδας, όπου εκπαιδευτικοί «μετά μουσικής» πραγματοποίησαν πορεία στο κέντρο της πόλης, διαμαρτυρόμενοι για το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας.

«Πρόκειται για την τρίτη κινητοποίηση του συνδικάτου, τα προβλήματα είναι μεγάλα, είναι ένα συντηρητικό νομοσχέδιο που πηγαίνει την εκπαίδευση 30 χρόνια πίσω», δήλωσε η νηπιαγωγός και Αιρετός ΠΥΣΠΕ Εύβοιας, Βέτα Κορωναίου.

Μέσα από τις κινητοποιήσεις, οι εκπαιδευτικοί ζητούν να αποσυρθεί το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου και να μην εφαρμοστεί η τροπολογία των καμερών για τη ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων. «Εννοείται ότι το συνδικάτο θα αντιδρούσε στις κάμερες. Δεν μπορεί να είναι livestreaming η διδασκαλία, που ο εκπαιδευτικός αλληλεπιδρά με τα παιδιά, δεν μπορεί προσωπικά δεδομένα, σχέση εκπαιδευτικού με μαθητών να βγαίνουν στον αέρα και να μπαίνουν υπό το πρίσμα μιας κριτικής», πρόσθεσε η κυρία Κορωναίου. «Είμαστε εναντίον της χρήσης κάμερας στα σχολεία. Ανοίγει επικίνδυνους δρόμους, θίγονται προσωπικά δεδομένα των μαθητών και εκπαιδευτικών», τόνισε η ταμίας του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών, Εριφίλη Βουγιούκα.

Εκτός όμως από το ζήτημα των καμερών, το νέο εκπαιδευτικό νομοσχέδιο του Υπουργείου φέρνει σοβαρές αλλαγές στην εκπαιδευτική διαδικασία των νηπιαγωγείων. «Για πρώτη φορά εντάσσονται η φυσική αγωγή, η πληροφορική και τα αγγλικά. Θεωρούμε ότι διαλύεται η φιλοσοφία του προγράμματος του νηπιαγωγείου. Δεν μας έχουν εξηγήσει πως ακριβώς θα εφαρμοστεί. Δεν έχουν πάρει τη γνώμη της πανεπιστημιακής κοινότητας ούτε και της δασκαλικής ομοσπονδίας. Όλο το νομοσχέδιο κατατέθηκε χωρίς να έχει γίνει κανένας διάλογος και μέσα σε μία πανδημία όπου όλα ήταν κλειστά», επισημαίνει η κ. Κορωναίου.

Μεγάλο αγκάθι για τους δασκάλους αποτελούσε η προβλεπόμενη αύξηση των μαθητών στις αίθουσες διδασκαλίες, κάτι που τελικά φαίνεται πως «παγώνει». «Εκτός από τις κάμερες, εναντιωνόμασταν κυρίως στην αύξηση των μαθητών ανά τάξη. Αυτό ευτυχώς αναιρέθηκε, ελπίζουμε οριστικά», τόνισε η αντιπρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών, Στέλλα Ιωσήφ.

Ερωτήματα εγείρει και ο νέος ρόλος του «εκπαιδευτικού εμπιστοσύνης», που σύμφωνα με το νομοσχέδιο θα παρεμβαίνει, θα καθοδηγεί και θα ενημερώνει μαθητές, γονείς και κηδεμόνες, σε θέματα παιδαγωγικής αντιμετώπισης ζητημάτων σε τομείς που απασχολούν τη σχολική μονάδα, ενώ ενδεικτικά προτείνεται να είναι δύο σε κάθε σχολική μονάδα. «Πρέπει να διοριστούν ψυχολόγοι και όχι εκπαιδευτικοί. Για εμένα ο εκπαιδευτικός εμπιστοσύνης είναι ένας άκυρος ρόλος και η ονομασία του μας θίγει. Φανταστείτε ένα παιδάκι Α’ Δημοτικού να πρέπει να θεωρεί εκπαιδευτικό εμπιστοσύνης έναν της Ε’ ή ΣΤ’ τάξης, που δεν τον γνωρίζει», τονίζει η κ. Βουγιούκα.

Οι εκπαιδευτικοί Εριφίλη Βουγιούκα και Έφη Βαρβάρου

«Εμείς σαν εκπαιδευτικοί ανταπεξήλθαμε, χωρίς τη βοήθεια του κράτους, στη σύγχρονη και στην ασύγχρονη εκπαίδευση», υποστήριξαν οι παρευρισκόμενοι εκπαιδευτικοί. «Χωρίς επιμόρφωση, με δικά μας μέσα 80 χιλιάδες εκπαιδευτικοί ασχολήθηκαν και έστησαν την εξ ’αποστάσεως εκπαίδευση εξολοκλήρου μόνοι μας», δήλωσε η κ. Ιωσήφ. Οι εκπαιδευτικοί ανέφεραν στα «ΣΤΕΡΕΑ ΝΕΑ» περιστατικά, που δάσκαλοι ορεινών περιοχών της Εύβοιας, άφηναν φωτοτυπίες στον φούρνο του σχολείου μια φορά την εβδομάδα, για τους μαθητές που γιατί δεν είχαν ίντερνετ στο σπίτι.

Μεγάλο ερώτημα, που θα απαντηθεί τις αμέσως επόμενες ημέρες, με το άνοιγμα των σχολείων, είναι η αναπλήρωση των κενών, που θα δημιουργηθούν την απουσία δασκάλων που βρίσκονται στις ευπαθείς ομάδες και άρα δεν θα πάνε σχολείο. «Κάποιοι συνάδελφοι που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες θα βγουν σε άδεια. Πώς θα καλυφθούν αυτά τα τμήματα που θα μείνουν ορφανά;», τόνισε η κ. Ιωσήφ.

Υπέρ του ανοίγματος των σχολείων ο Σύλλογος Δασκάλων & Νηπιαγωγών Χαλκίδας

 «Ιδιαίτερο άνοιγμα, με ιδιαίτερος συνθήκες, πρωτόγνωρο και για εμάς», χαρακτήρισε την επικείμενη επανέναρξη των Δημοτικών και Νηπιαγωγείων η κ. Κορωναίου, επισημαίνοντας ωστόσο, ότι οι εκπαιδευτικοί είναι θετικοί στο άνοιγμα. «Εμείς ήμασταν υπέρ του ανοίγματος των σχολείων, από την άποψη ότι είναι ένας κύκλος μαθησιακός, πρέπει να κλείσει η χρονιά με έναν τρόπο για τα παιδιά», η ίδια. «Η Ομοσπονδία δεν είναι αντίθετη στο άνοιγμα των σχολείων. Ο φυσικός χώρος και των μαθητών και το εκπαιδευτικού είναι εκεί», επισήμανε η κ. Ιωσήφ.

Η δασκάλα, Άννα Γαλανού, θυροκολλεί το ψήφισμα των εκπαιδευτικών

Ωστόσο, οι κανόνες που πρέπει να εφαρμοστούν για την προστασία της υγείας μαθητών κι εκπαιδευτικών, αναδεικνύει για μία ακόμη φορά της ελλείψεις του δημόσιου σχολείου. «Οι αίθουσες είναι μικρές, δεν υπάρχει εξαερισμός, δεν υπάρχει air condition, ενώ αν υπάρχει δεν έχει συντηρηθεί. Πολλά σχολεία δεν έχουν αυλές, ενώ άλλα στεγάζονται σε ακατάλληλα κτήρια, οι αποστάσεις και ο μη συγχρωτισμός είναι ανέφικτος. Δεν είναι εκπαιδευτική διαδικασία στο νηπιαγωγείο το κάθε παιδί να παίζει μόνο του», πρόσθεσε η κ. Κορωναίου.

Με αφορμή το προγραμματισμένο άνοιγμα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Δευτέρα 1η Ιουνίου, δάσκαλοι και νηπιαγωγοί αναμένουν την άμεση λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων υγιεινής και ασφάλειας σε όλα τα σχολεία και στήριξη του δημόσιου αγαθού της εκπαίδευσης, μέσω της αύξησης της χρηματοδότησης των σχολείων από τον κρατικό προϋπολογισμό.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

19 Απριλίου 2024