ΟΧΙ οι κάμερες στα Σχολεία

Ρεπορτάζ: Σταματία Παπαμάρκου Ηλεκτρισμένη φαίνεται να είναι η ατμόσφαιρα μεταξύ των εκπαιδευτικών της χώρας και της υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως, με το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε στη Βουλή, με θέμα τις κάμερες στα σχολεία. Συγκεκριμένα, η υπουργός Παιδεία σε δηλώσεις

Ρεπορτάζ: Σταματία Παπαμάρκου

Ηλεκτρισμένη φαίνεται να είναι η ατμόσφαιρα μεταξύ των εκπαιδευτικών της χώρας και της υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως, με το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε στη Βουλή, με θέμα τις κάμερες στα σχολεία.

Συγκεκριμένα, η υπουργός Παιδεία σε δηλώσεις τις είχε αναφέρει, ότι η Πολιτεία προβλέπει τη δυνατότητα για ορισμένους μαθητές να μείνουν εκτός σχολείου για προληπτικούς λόγους προστασίας της ατομικής και δημόσιας υγείας, άρα είναι και αυτονόητη υποχρέωση της Πολιτείας να μεριμνήσει για την πρόσβαση των μαθητών αυτών, στην εκπαιδευτική διαδικασία εξ’ αποστάσεως.

Κάπου εδώ αξίζει να σημειωθεί, πως η σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία. Είναι απλά ένα εργαλείο ανάγκης σε έκτακτες περιπτώσεις, ώστε να μην αποξενωθούν οι μαθητές από τη μαθησιακή διαδικασία, για το διάστημα κατά το οποίο επικρατούν οι ανωτέρω έκτακτες συνθήκες.

Λαμβάνοντας υπόψη, ότι η διαχείριση των σχολικών χώρων κατά τον χρόνο μη λειτουργίας των σχολικών μονάδων (παρ. 1 του άρθρου 5 του ν.1894/1990) και η αρμοδιότητα συντήρησης, καθαριότητας και φύλαξης των σχολικών κτιρίων ανήκουν στους Δήμους (ν.3463/2006), καθώς και ότι η χρήση συστήματος βιντεοεπιτήρησης από δημόσιες αρχές, για την προστασία προσώπων και αγαθών επιτρέπεται μόνον στους χώρους τους οποίους διαχειρίζονται, η Αρχή έκρινε με την υπ’ αρ. 21/2019 απόφαση, ότι ένα δημόσιο σχολείο δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιεί σύστημα βιντεοεπιτήρησης κατά τις ώρες που αυτό λειτουργεί, ενώ κατά τις ώρες μη λειτουργίας της σχολικής μονάδας αρμόδιος, για την προστασία του χώρου είναι ο εκάστοτε Δήμος και άρα μόνον αυτός μπορεί να αποτελεί τον υπεύθυνο επεξεργασίας δεδομένων.

Με την ίδια απόφαση, η Αρχή επισημαίνει ιδιαίτερα ότι τα υποκείμενα των δεδομένων (γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί) πρέπει να ασκούν τα σχετικά προς τα συστήματα αυτά δικαιώματά τους προς τον Δήμο, ο οποίος οφείλει να ικανοποιεί τα δικαιώματα των υποκειμένων που απορρέουν από τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων.

Παρόλα αυτά, οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης όλης  της  χώρας  και οι μαθητές συνεχίζουν με αμείωτο ρυθμό τις πορείες διαμαρτυρίας  με διάφορα συνθήματα, όπως: «Η σχολική ζωή δεν είναι ριάλιτι, Πάρτε πίσω το νομοσχέδιο για την Παιδεία, Ο κορωνοϊός απειλεί την υγεία… Η κυβέρνηση τα μορφωτικά δικαιώματα κ.α.». Σκοπός  τους  είναι να δώσουν για ακόμη μια φορά,  ένα ηχηρό μήνυμα στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και στην κυβέρνηση.

Ωστόσο, επόμενο βήμα απάντησης ήταν αυτό, της Τρίτης 26 Μαΐου με Πανεκπαιδευτική Κινητοποίηση στην Αθήνα και σε όλες τις περιοχές της χώρας.

Τα ΣΤΕΡΕΑ ΝΕΑ, ήρθαν σε τηλεφωνική επικοινωνία, με τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Βοιωτίας, κ. Καρκάνα Αλέξανδρο, ο οποίος με ευγένεια και σεβασμό έδωσε τη δική του απάντηση, στην οποία αναφέρει τα εξής: « Δεν είναι καθόλου εύκολο στην πράξη να λειτουργήσει η συγκεκριμένη απόφαση της κυβερνήσεως, για την εξ’ αποστάσεως διδασκαλία και για την τοποθέτηση καμερών, για οποιοδήποτε σκοπό. Δεν είναι συνταγματικό, υπάρχει αυξημένος κίνδυνος για την ψυχολογία των μαθητών και οι γονείς αντιδρούν. Απαγορεύονται οι κάμερες στα σχολεία για ευνόητους λόγους. Σκεφτείτε ότι στην τάξη ακόμη κι εγώ ως διευθυντής, όταν χρειάζεται να μεταφέρω κάτι στους μαθητές, μένω για πολύ λίγο. Ο κάθε μαθητής θέλει τη δική του προσέγγιση, λόγω του διαφορετικού, του χαρακτήρα του άρα και ο καθηγητής/καθηγήτρια ανάλογα θα πράξει. Ολοκληρώνοντας, υπενθυμίζω πώς δεν είμαστε ρομπότ, είμαστε άνθρωποι»!

Δήλωση μαθητή Πρώτης Λυκείου, Ν. Βοιωτίας: «Ο δρόμος που ακολουθεί η υπουργός Παιδείας, δεν είναι σωστός. Όταν θα ενηλικιωθούμε θα αποφασίσουμε μόνοι μας αν θέλουμε να πάμε στο «Big Brother», δεν υπάρχει λόγος να αποφασίζει κάποιος για εμάς, αυτό δεν λέγεται Δημοκρατία. Αν θέλουν να κάνουν κάτι για την εκπαίδευση υπάρχουν πολλά κενά, τα οποία τα έχουν αφήσει έτσι και το μόνο πρόβλημα είναι οι κάμερες. Λυπάμαι, πραγματικά και να είστε σίγουροι ότι όλα αυτά θα μείνουν μόνο στα χαρτιά».

Γονέας, Μαθητή: «Ανεπίτρεπτο, δεν είναι αυτή λύση για να λύσουν το πρόβλημα, ας ψάξουν λύσεις που διευκολύνουν όλους και όχι μόνο αυτούς».

Ρεπορτάζ: Σταματία Παπαμάρκου

Ηλεκτρισμένη φαίνεται να είναι η ατμόσφαιρα μεταξύ των εκπαιδευτικών της χώρας και της υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως, με το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε στη Βουλή, με θέμα τις κάμερες στα σχολεία.

Συγκεκριμένα, η υπουργός Παιδεία σε δηλώσεις τις είχε αναφέρει, ότι η Πολιτεία προβλέπει τη δυνατότητα για ορισμένους μαθητές να μείνουν εκτός σχολείου για προληπτικούς λόγους προστασίας της ατομικής και δημόσιας υγείας, άρα είναι και αυτονόητη υποχρέωση της Πολιτείας να μεριμνήσει για την πρόσβαση των μαθητών αυτών, στην εκπαιδευτική διαδικασία εξ’ αποστάσεως.

Κάπου εδώ αξίζει να σημειωθεί, πως η σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία. Είναι απλά ένα εργαλείο ανάγκης σε έκτακτες περιπτώσεις, ώστε να μην αποξενωθούν οι μαθητές από τη μαθησιακή διαδικασία, για το διάστημα κατά το οποίο επικρατούν οι ανωτέρω έκτακτες συνθήκες.

Λαμβάνοντας υπόψη, ότι η διαχείριση των σχολικών χώρων κατά τον χρόνο μη λειτουργίας των σχολικών μονάδων (παρ. 1 του άρθρου 5 του ν.1894/1990) και η αρμοδιότητα συντήρησης, καθαριότητας και φύλαξης των σχολικών κτιρίων ανήκουν στους Δήμους (ν.3463/2006), καθώς και ότι η χρήση συστήματος βιντεοεπιτήρησης από δημόσιες αρχές, για την προστασία προσώπων και αγαθών επιτρέπεται μόνον στους χώρους τους οποίους διαχειρίζονται, η Αρχή έκρινε με την υπ’ αρ. 21/2019 απόφαση, ότι ένα δημόσιο σχολείο δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιεί σύστημα βιντεοεπιτήρησης κατά τις ώρες που αυτό λειτουργεί, ενώ κατά τις ώρες μη λειτουργίας της σχολικής μονάδας αρμόδιος, για την προστασία του χώρου είναι ο εκάστοτε Δήμος και άρα μόνον αυτός μπορεί να αποτελεί τον υπεύθυνο επεξεργασίας δεδομένων.

Με την ίδια απόφαση, η Αρχή επισημαίνει ιδιαίτερα ότι τα υποκείμενα των δεδομένων (γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί) πρέπει να ασκούν τα σχετικά προς τα συστήματα αυτά δικαιώματά τους προς τον Δήμο, ο οποίος οφείλει να ικανοποιεί τα δικαιώματα των υποκειμένων που απορρέουν από τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων.

Παρόλα αυτά, οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης όλης  της  χώρας  και οι μαθητές συνεχίζουν με αμείωτο ρυθμό τις πορείες διαμαρτυρίας  με διάφορα συνθήματα, όπως: «Η σχολική ζωή δεν είναι ριάλιτι, Πάρτε πίσω το νομοσχέδιο για την Παιδεία, Ο κορωνοϊός απειλεί την υγεία… Η κυβέρνηση τα μορφωτικά δικαιώματα κ.α.». Σκοπός  τους  είναι να δώσουν για ακόμη μια φορά,  ένα ηχηρό μήνυμα στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και στην κυβέρνηση.

Ωστόσο, επόμενο βήμα απάντησης ήταν αυτό, της Τρίτης 26 Μαΐου με Πανεκπαιδευτική Κινητοποίηση στην Αθήνα και σε όλες τις περιοχές της χώρας.

Τα ΣΤΕΡΕΑ ΝΕΑ, ήρθαν σε τηλεφωνική επικοινωνία, με τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Βοιωτίας, κ. Καρκάνα Αλέξανδρο, ο οποίος με ευγένεια και σεβασμό έδωσε τη δική του απάντηση, στην οποία αναφέρει τα εξής: « Δεν είναι καθόλου εύκολο στην πράξη να λειτουργήσει η συγκεκριμένη απόφαση της κυβερνήσεως, για την εξ’ αποστάσεως διδασκαλία και για την τοποθέτηση καμερών, για οποιοδήποτε σκοπό. Δεν είναι συνταγματικό, υπάρχει αυξημένος κίνδυνος για την ψυχολογία των μαθητών και οι γονείς αντιδρούν. Απαγορεύονται οι κάμερες στα σχολεία για ευνόητους λόγους. Σκεφτείτε ότι στην τάξη ακόμη κι εγώ ως διευθυντής, όταν χρειάζεται να μεταφέρω κάτι στους μαθητές, μένω για πολύ λίγο. Ο κάθε μαθητής θέλει τη δική του προσέγγιση, λόγω του διαφορετικού, του χαρακτήρα του άρα και ο καθηγητής/καθηγήτρια ανάλογα θα πράξει. Ολοκληρώνοντας, υπενθυμίζω πώς δεν είμαστε ρομπότ, είμαστε άνθρωποι»!

Δήλωση μαθητή Πρώτης Λυκείου, Ν. Βοιωτίας: «Ο δρόμος που ακολουθεί η υπουργός Παιδείας, δεν είναι σωστός. Όταν θα ενηλικιωθούμε θα αποφασίσουμε μόνοι μας αν θέλουμε να πάμε στο «Big Brother», δεν υπάρχει λόγος να αποφασίζει κάποιος για εμάς, αυτό δεν λέγεται Δημοκρατία. Αν θέλουν να κάνουν κάτι για την εκπαίδευση υπάρχουν πολλά κενά, τα οποία τα έχουν αφήσει έτσι και το μόνο πρόβλημα είναι οι κάμερες. Λυπάμαι, πραγματικά και να είστε σίγουροι ότι όλα αυτά θα μείνουν μόνο στα χαρτιά».

Γονέας, Μαθητή: «Ανεπίτρεπτο, δεν είναι αυτή λύση για να λύσουν το πρόβλημα, ας ψάξουν λύσεις που διευκολύνουν όλους και όχι μόνο αυτούς».

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *