Ερώτηση Ζεμπίλη στην Βουλή για παράκαμψη Αγ. Άννας και Βόρειο Οδικό Άξονα

Ο βουλευτής Εύβοιας Θανάσης Ζεμπίλης κατέθεσε την υπ. αριθμ. 1327/2-11-2020 ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλή, σχετικά με την πρόοδο των μελετών για το έργο της παράκαμψης Αγίας Άννας και τον Βόρειο Οδικό Άξονα του

Ο βουλευτής Εύβοιας Θανάσης Ζεμπίλης κατέθεσε την υπ. αριθμ. 1327/2-11-2020 ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλή, σχετικά με την πρόοδο των μελετών για το έργο της παράκαμψης Αγίας Άννας και τον Βόρειο Οδικό Άξονα του Νομού (Ε.Ο. 77) από Ψαχνά έως Πευκί.

Συγκεκριμένα η ερώτηση έχει ως εξής:

«Κύριε Υπουργέ,

Η κυβερνητική δέσμευση, που επαναλήφθηκε τον περασμένο Αύγουστο, για την υλοποίηση τριών μεγάλων οδικών έργων συνολικού ύψους 240 εκατ. ευρώ στην Εύβοια, των Παρακάμψεων Χαλκίδας, Βασιλικού και Αμαρύνθου, πρόκειται να αναβαθμίσει σημαντικά το οδικό δίκτυο της Εύβοιας. Ειδικότερα, η Παράκαμψη Χαλκίδας, που αποτελεί την αυτονόητη συνέχεια-επέκταση του αυτοκινητόδρομου Σχηματαρίου-Χαλκίδας, θα διευκολύνει την άμεση πρόσβαση προς Βόρεια και Νότια Εύβοια.

Εν προκειμένω, η νέα περιφερειακή οδός, ως προς το σκέλος που παρακάμπτει Χαλκίδα- Αρτάκη- Ψαχνά/Καστέλλα, θα συνδέεται ακολούθως με τον Ε.Ο.77(Βόρειο οδικό άξονα) που καταλήγει στον Δήμο Ιστιαίας-Αιδηψού. Η μήκους 143 χλμ. Ε.Ο.77, που διασχίζει πολλές κοινότητες και μικρούς οικισμούς, θεωρείται ένας περιορισμένης ασφάλειας δρόμος, με ξεπερασμένες προδιαγραφές και χάραξη, ενώ κρίνεται ως ανεπαρκής για να καλύψει τις σύγχρονες ανάγκες μετακίνησης ανθρώπων και διακίνησης αγαθών. Αποτέλεσμα είναι να καθίσταται δυσχερής η συγκοινωνία μεταξύ Δημοτικών Ενοτήτων της Β. Εύβοιας, αλλά και η προσέγγιση της πρωτεύουσας του Νομού από πολλές δύσβατες και απομακρυσμένες περιοχές. Παράλληλα, συχνά είναι τα τροχαία ατυχήματα,  που ενίοτε δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν άμεσα εξαιτίας του κακού οδικού δικτύου, που κατά τους χειμερινούς μήνες συχνά κλείνει λόγω χιονοπτώσεων στους ορεινούς όγκους από τους οποίους διέρχεται.

Προς την κατεύθυνση αυτή ήδη από το 2000 έχουν ξεκινήσει να εκπονούνται οδικές μελέτες για την αναβάθμιση, την λειτουργική επάρκεια, και την οδική ασφάλεια του Ε.Ο. 77 και δη του τμήματος από τα Ψαχνά μέχρι το Πευκί. Σύμφωνα με αυτές τις μελέτες το ζήτημα της βελτίωσης του οδικού δικτύου της Β. Εύβοιας αντιμετωπίζεται τμηματικά κατά τον ακόλουθο τρόπο:

Α) Ψαχνά-Στροφυλιά

Η χάραξη αφορά το τμήμα από Ψαχνά έως ΧΘ 8+000 της υφιστάμενης οδού. Προβλέπονται τα εξής:

  • Ολοκλήρωση μελετών στα πλαίσια παλαιάς σύμβασης
  • Σύνδεση σήραγγας του τμήματος Β με Ψαχνά
  • Ορεινή κατά το μεγαλύτερο μέρος χάραξη
  • Πεδινή στα Ψαχνά

Β) Προκόπι- Στροφυλιά

Η χάραξη αφορά το τμήμα από ΧΘ 8+000 ως ΧΘ 20+000 της υφιστάμενης οδού. Προβλέπονται:

  • Σήραγγα μήκους 3,5 χλμ. περίπου
  • Βελτίωση γεωμετρίας της χάραξης
  • Σημαντικά τεχνικά έργα

Γ) Προκόπι-Αγία Άννα

Η χάραξη αφορά το τμήμα από ΧΘ 27+700 μέχρι την αρχή της παράκαμψης Αγίας Άννας.

Προβλέπονται:

  • Η διαφύλαξη του φυσικού κάλους στην περιοχή Προκοπίου
  • Παρακάμψεις σε Κήρινθο και Στροφυλιά
  • Α/Κ για τη σύνδεση της Λίμνης με μεγάλο τεχνικό έργο

Δ) Παράκαμψη Αγίας Άννας

  • Ολοκλήρωση μελετών της παράκαμψης Αγίας Άννας, μήκους περίπου 6 χλμ., στο πλαίσιο της παλαιότερης σύμβασης «Πευκί – Βασιλικά – Στροφυλιά»

Ε) Αγία Άννα – Πευκί

  • Διαπλατύνει την διατομή της υφιστάμενης οδού
  • Βελτιώνει τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της
  • Επιτυγχάνει μεγαλύτερη ταχύτητας μελέτης
  • Παρακάμπτει τους οικισμούς Αγριοβότανο, Ελληνικά, Βασιλικά, Παπάδες
  • Προβλέπει Ισόπεδους κόμβους για τη σύνδεση με τους οικισμούς και τις γύρω περιοχές

Με τις άνωθεν παρεμβάσεις επιτυγχάνεται σημαντική βελτίωση μεγάλου μέρους του οδικού δικτύου της Εύβοιας, με στόχο την ισόρροπη ανάπτυξη του Νομού και την άνοδο του βιοτικού επιπέδου των κατοίκων της Β. Εύβοιας. Παράλληλα αντιμετωπίζεται ο κυκλοφοριακός κορεσμός στα δύσκολα σημεία του βόρειου οδικού άξονα και ενισχύεται η οδική ασφάλεια.

Κατόπιν των παραπάνω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1) Σε ποιο στάδιο υλοποίησης βρίσκονται οι υφιστάμενες μελέτες βελτίωσης της Ε.Ο. 77 (Ψαχνά- Στροφυλιά/ Προκόπι- Στροφυλιά/ Προκόπι – Αγία Άννα/ Αγία Άννα – Πευκί); Πόσος χρόνος απαιτείται για να ολοκληρωθούν και ποιο είναι το συμβατικό τους κόστος;

2) Ποιες μελέτες έχουν ολοκληρωθεί και παραδοθεί μέχρι σήμερα( Τίτλος μελέτης, ανάδοχος, συμβατικά στοιχεία μελέτης);                                                 

3)Ποιες μελέτες απαιτούνται ακόμα για την ωρίμανση του ανωτέρω έργου, ανά οδικό τμήμα μελέτης;»

Ο βουλευτής Εύβοιας Θανάσης Ζεμπίλης κατέθεσε την υπ. αριθμ. 1327/2-11-2020 ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλή, σχετικά με την πρόοδο των μελετών για το έργο της παράκαμψης Αγίας Άννας και τον Βόρειο Οδικό Άξονα του Νομού (Ε.Ο. 77) από Ψαχνά έως Πευκί.

Συγκεκριμένα η ερώτηση έχει ως εξής:

«Κύριε Υπουργέ,

Η κυβερνητική δέσμευση, που επαναλήφθηκε τον περασμένο Αύγουστο, για την υλοποίηση τριών μεγάλων οδικών έργων συνολικού ύψους 240 εκατ. ευρώ στην Εύβοια, των Παρακάμψεων Χαλκίδας, Βασιλικού και Αμαρύνθου, πρόκειται να αναβαθμίσει σημαντικά το οδικό δίκτυο της Εύβοιας. Ειδικότερα, η Παράκαμψη Χαλκίδας, που αποτελεί την αυτονόητη συνέχεια-επέκταση του αυτοκινητόδρομου Σχηματαρίου-Χαλκίδας, θα διευκολύνει την άμεση πρόσβαση προς Βόρεια και Νότια Εύβοια.

Εν προκειμένω, η νέα περιφερειακή οδός, ως προς το σκέλος που παρακάμπτει Χαλκίδα- Αρτάκη- Ψαχνά/Καστέλλα, θα συνδέεται ακολούθως με τον Ε.Ο.77(Βόρειο οδικό άξονα) που καταλήγει στον Δήμο Ιστιαίας-Αιδηψού. Η μήκους 143 χλμ. Ε.Ο.77, που διασχίζει πολλές κοινότητες και μικρούς οικισμούς, θεωρείται ένας περιορισμένης ασφάλειας δρόμος, με ξεπερασμένες προδιαγραφές και χάραξη, ενώ κρίνεται ως ανεπαρκής για να καλύψει τις σύγχρονες ανάγκες μετακίνησης ανθρώπων και διακίνησης αγαθών. Αποτέλεσμα είναι να καθίσταται δυσχερής η συγκοινωνία μεταξύ Δημοτικών Ενοτήτων της Β. Εύβοιας, αλλά και η προσέγγιση της πρωτεύουσας του Νομού από πολλές δύσβατες και απομακρυσμένες περιοχές. Παράλληλα, συχνά είναι τα τροχαία ατυχήματα,  που ενίοτε δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν άμεσα εξαιτίας του κακού οδικού δικτύου, που κατά τους χειμερινούς μήνες συχνά κλείνει λόγω χιονοπτώσεων στους ορεινούς όγκους από τους οποίους διέρχεται.

Προς την κατεύθυνση αυτή ήδη από το 2000 έχουν ξεκινήσει να εκπονούνται οδικές μελέτες για την αναβάθμιση, την λειτουργική επάρκεια, και την οδική ασφάλεια του Ε.Ο. 77 και δη του τμήματος από τα Ψαχνά μέχρι το Πευκί. Σύμφωνα με αυτές τις μελέτες το ζήτημα της βελτίωσης του οδικού δικτύου της Β. Εύβοιας αντιμετωπίζεται τμηματικά κατά τον ακόλουθο τρόπο:

Α) Ψαχνά-Στροφυλιά

Η χάραξη αφορά το τμήμα από Ψαχνά έως ΧΘ 8+000 της υφιστάμενης οδού. Προβλέπονται τα εξής:

  • Ολοκλήρωση μελετών στα πλαίσια παλαιάς σύμβασης
  • Σύνδεση σήραγγας του τμήματος Β με Ψαχνά
  • Ορεινή κατά το μεγαλύτερο μέρος χάραξη
  • Πεδινή στα Ψαχνά

Β) Προκόπι- Στροφυλιά

Η χάραξη αφορά το τμήμα από ΧΘ 8+000 ως ΧΘ 20+000 της υφιστάμενης οδού. Προβλέπονται:

  • Σήραγγα μήκους 3,5 χλμ. περίπου
  • Βελτίωση γεωμετρίας της χάραξης
  • Σημαντικά τεχνικά έργα

Γ) Προκόπι-Αγία Άννα

Η χάραξη αφορά το τμήμα από ΧΘ 27+700 μέχρι την αρχή της παράκαμψης Αγίας Άννας.

Προβλέπονται:

  • Η διαφύλαξη του φυσικού κάλους στην περιοχή Προκοπίου
  • Παρακάμψεις σε Κήρινθο και Στροφυλιά
  • Α/Κ για τη σύνδεση της Λίμνης με μεγάλο τεχνικό έργο

Δ) Παράκαμψη Αγίας Άννας

  • Ολοκλήρωση μελετών της παράκαμψης Αγίας Άννας, μήκους περίπου 6 χλμ., στο πλαίσιο της παλαιότερης σύμβασης «Πευκί – Βασιλικά – Στροφυλιά»

Ε) Αγία Άννα – Πευκί

  • Διαπλατύνει την διατομή της υφιστάμενης οδού
  • Βελτιώνει τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της
  • Επιτυγχάνει μεγαλύτερη ταχύτητας μελέτης
  • Παρακάμπτει τους οικισμούς Αγριοβότανο, Ελληνικά, Βασιλικά, Παπάδες
  • Προβλέπει Ισόπεδους κόμβους για τη σύνδεση με τους οικισμούς και τις γύρω περιοχές

Με τις άνωθεν παρεμβάσεις επιτυγχάνεται σημαντική βελτίωση μεγάλου μέρους του οδικού δικτύου της Εύβοιας, με στόχο την ισόρροπη ανάπτυξη του Νομού και την άνοδο του βιοτικού επιπέδου των κατοίκων της Β. Εύβοιας. Παράλληλα αντιμετωπίζεται ο κυκλοφοριακός κορεσμός στα δύσκολα σημεία του βόρειου οδικού άξονα και ενισχύεται η οδική ασφάλεια.

Κατόπιν των παραπάνω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1) Σε ποιο στάδιο υλοποίησης βρίσκονται οι υφιστάμενες μελέτες βελτίωσης της Ε.Ο. 77 (Ψαχνά- Στροφυλιά/ Προκόπι- Στροφυλιά/ Προκόπι – Αγία Άννα/ Αγία Άννα – Πευκί); Πόσος χρόνος απαιτείται για να ολοκληρωθούν και ποιο είναι το συμβατικό τους κόστος;

2) Ποιες μελέτες έχουν ολοκληρωθεί και παραδοθεί μέχρι σήμερα( Τίτλος μελέτης, ανάδοχος, συμβατικά στοιχεία μελέτης);                                                 

3)Ποιες μελέτες απαιτούνται ακόμα για την ωρίμανση του ανωτέρω έργου, ανά οδικό τμήμα μελέτης;»

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *