Ψηφίστηκε το σχέδιο της Περιφέρειας για την αντιμετώπιση των συνεπειών από την εκδήλωση χιονοπτώσεων και παγετού

Το επί μέρους σχέδιο της Πολιτικής Προστασίας που περιλαμβάνει τους άξονες για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών και άμεσης/βραχείας διαχείρισης των συνεπειών από την εκδήλωση χιονοπτώσεων και παγετού, ώστε να υπάρχει ο όσο το δυνατόν καλύτερος συντονισμός και η αυτοματοποίηση

Το επί μέρους σχέδιο της Πολιτικής Προστασίας που περιλαμβάνει τους άξονες για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών και άμεσης/βραχείας διαχείρισης των συνεπειών από την εκδήλωση χιονοπτώσεων και παγετού, ώστε να υπάρχει ο όσο το δυνατόν καλύτερος συντονισμός και η αυτοματοποίηση των ενεργειών, ψηφίστηκε με ευρεία πλειοψηφία στη 13η τακτική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου την Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου.

Αρχικά ο Προϊστάμενος της Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας, Ζώης Πολύζος, εξήγησε πως στις 26 Νοεμβρίου απεστάλη από τη ΓΓΠΠ το αρχικό σχέδιο και καλούνταν η Περιφέρεια να το προσαρμόσει. Αυτό αποτελείται από εννέα μέρη, σύμφωνα με τις οδηγίες σχεδίασης και το πολύ σημαντικό είναι που απατούνται ερωτήματα όπως ποιος, που, πότε και γιατί κάνει κάποια ενέργεια.

«Μόλις 2 εκατ. ευρώ δίνονται για τη στήριξη της Πολιτικής Προστασίας», σημείωσε σχετικά ο Δημήτρης Αναγνωστάκης, ο οποίος πρόσθεσε πως για την αντιμετώπιση των φαινομένων χρειάζεται κατάλληλο προσωπικό και χρηματοδότηση. «Το πρόβλημα στη Στερεά Ελλάδα τον χειμώνα εντοπίζεται σε δρόμους που δεν είναι αρμοδιότητάς μας, δηλαδή στις Εθνικές Οδούς. Πρέπει να υπάρξει συνεννόηση με τους παραχωρησιούχους ώστε να συμμετέχει και η Περιφέρεια στην αντιμετώπιση των φαινομένων», είπε.

Ο Τάσος Χρονάς έκανε λόγο για «ένα καλογραμμένο κείμενο που περιγράφει όσα πρέπει να γίνουν σε τέτοιες περιπτώσεις», εκφράζοντας ωστόσο τις διαφοροποιήσεις της Λαϊκής Συσπείρωσης, όπως:  Το διοικητικό σκέλος αφορά Περιφέρεια και Δήμους που δεν έχουν προσωπικό και μηχανήματα. Χρειάζεται ένας ενιαίος δημόσιος φορέας παρέμβασης. Κάνει λόγο για ιδιώτες οι οποίοι αυξάνουν το κόστος και θα πρέπει να χρησιμοποιούνται σε περιπτώσεις επίταξης. Οι εταιρείες των Ε.Ο. να κρατούν ανοιχτούς και τους παραδρόμους.

Τέλος, η Νίκη Πολυζώη σημείωσε πως και το συγκεκριμένο σχέδιο είναι ασκήσεις επί χάρτου που βλέπουμε κατόπιν εορτής τα αποτελέσματά τους. «Θεωρούνται ακραία φαινόμενα αλλά είναι συνήθη κάθε χρόνο τέτοια εποχή», τόνισε και υπογράμμισε την υποστελέχωση των Υπηρεσιών, την έλλειψη φορέα συντήρησης των όποιων μηχανημάτων έχουμε, καθώς χρυσοπληρώνουμε εργολάβος για όσα πρέπει να κάνει το κράτος, όπως είπε.

Το επί μέρους σχέδιο της Πολιτικής Προστασίας που περιλαμβάνει τους άξονες για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών και άμεσης/βραχείας διαχείρισης των συνεπειών από την εκδήλωση χιονοπτώσεων και παγετού, ώστε να υπάρχει ο όσο το δυνατόν καλύτερος συντονισμός και η αυτοματοποίηση των ενεργειών, ψηφίστηκε με ευρεία πλειοψηφία στη 13η τακτική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου την Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου.

Αρχικά ο Προϊστάμενος της Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας, Ζώης Πολύζος, εξήγησε πως στις 26 Νοεμβρίου απεστάλη από τη ΓΓΠΠ το αρχικό σχέδιο και καλούνταν η Περιφέρεια να το προσαρμόσει. Αυτό αποτελείται από εννέα μέρη, σύμφωνα με τις οδηγίες σχεδίασης και το πολύ σημαντικό είναι που απατούνται ερωτήματα όπως ποιος, που, πότε και γιατί κάνει κάποια ενέργεια.

«Μόλις 2 εκατ. ευρώ δίνονται για τη στήριξη της Πολιτικής Προστασίας», σημείωσε σχετικά ο Δημήτρης Αναγνωστάκης, ο οποίος πρόσθεσε πως για την αντιμετώπιση των φαινομένων χρειάζεται κατάλληλο προσωπικό και χρηματοδότηση. «Το πρόβλημα στη Στερεά Ελλάδα τον χειμώνα εντοπίζεται σε δρόμους που δεν είναι αρμοδιότητάς μας, δηλαδή στις Εθνικές Οδούς. Πρέπει να υπάρξει συνεννόηση με τους παραχωρησιούχους ώστε να συμμετέχει και η Περιφέρεια στην αντιμετώπιση των φαινομένων», είπε.

Ο Τάσος Χρονάς έκανε λόγο για «ένα καλογραμμένο κείμενο που περιγράφει όσα πρέπει να γίνουν σε τέτοιες περιπτώσεις», εκφράζοντας ωστόσο τις διαφοροποιήσεις της Λαϊκής Συσπείρωσης, όπως:  Το διοικητικό σκέλος αφορά Περιφέρεια και Δήμους που δεν έχουν προσωπικό και μηχανήματα. Χρειάζεται ένας ενιαίος δημόσιος φορέας παρέμβασης. Κάνει λόγο για ιδιώτες οι οποίοι αυξάνουν το κόστος και θα πρέπει να χρησιμοποιούνται σε περιπτώσεις επίταξης. Οι εταιρείες των Ε.Ο. να κρατούν ανοιχτούς και τους παραδρόμους.

Τέλος, η Νίκη Πολυζώη σημείωσε πως και το συγκεκριμένο σχέδιο είναι ασκήσεις επί χάρτου που βλέπουμε κατόπιν εορτής τα αποτελέσματά τους. «Θεωρούνται ακραία φαινόμενα αλλά είναι συνήθη κάθε χρόνο τέτοια εποχή», τόνισε και υπογράμμισε την υποστελέχωση των Υπηρεσιών, την έλλειψη φορέα συντήρησης των όποιων μηχανημάτων έχουμε, καθώς χρυσοπληρώνουμε εργολάβος για όσα πρέπει να κάνει το κράτος, όπως είπε.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *