Τηλεδιάσκεψη πραγματοποιήθηκε μεταξύ του Τμήματος Παιδείας Ν.Ε Εύβοιας και όλων των Εκπαιδευτικών

Την Τρίτη  1 Δεκ. 2020 πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη του Τμήματος Παιδείας της Νομαρχιακής Επιτροπής Εύβοιας, με την συμμετοχή Εκπαιδευτικών απ’ όλη την Εύβοια. Κοινή διαπίστωση είναι ότι, η εφαρμοζόμενη πολιτική της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, επενδυμένη με τον επιστημονικοφανή λαϊκισμό

Την Τρίτη  1 Δεκ. 2020 πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη του Τμήματος Παιδείας της Νομαρχιακής Επιτροπής Εύβοιας, με την συμμετοχή Εκπαιδευτικών απ’ όλη την Εύβοια.

Κοινή διαπίστωση είναι ότι, η εφαρμοζόμενη πολιτική της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, επενδυμένη με τον επιστημονικοφανή λαϊκισμό της έκθεσης Πισσαρίδη, είναι  οπισθοδρόμηση σε όλα τα πεδία: Δημοκρατικές κατακτήσεις, Δικαιώματα, κοινωνικό κράτος, Υγεία, Παιδεία. Στόχος είναι η συρρίκνωση της παρέμβασης του κράτους και η άκριτη ιδιωτικοποίηση των πάντων.  Έρχεται να εφαρμόσει όλα τα μέτρα που έμειναν σε εκκρεμότητα, από τα Μνημόνια, αξιοποιεί την πανδημία και την αδυναμία του Λαϊκού κινήματος να παρέμβει, ασκώντας σε κάθε ευκαιρία αντιδημοκρατικές μεθόδους, για την επιβολή τους και αυταρχισμό, κτίζοντας αστυνομικό κράτος.

Στο πεδίο της εκπαίδευσης: Στην πρώτη καθολική απαγόρευση της κυκλοφορίας (lockdown), ο λαός μας έδωσε την ευκαιρία και τον χρόνο στην κυβέρνηση να προετοιμαστεί για να αντιμετωπίσει το δεύτερο κύμα της πανδημίας, που οι επιστήμονες με κάθε τρόπο, προειδοποιούσαν.  Να γίνει με ασφάλεια το άνοιγμα της κοινωνίας και της οικονομίας, ιδιαίτερα των Σχολείων.

Αντ΄ αυτού, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, δεν έκανε τίποτα  για  την προετοιμασία της χώρας. Από τα πρώτα μέτρα που πήρε είναι η αύξηση του αριθμού των μαθητών/τριών ανά τάξη από 22 σε 26, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Δεν προέβλεψε για τον έλεγχο της πανδημίας, μαθητών και εκπαιδευτικών, με μαζικά test’s, με γελοία επιχειρήματα του μέσου όρου ή ότι τα παιδιά δεν «κολλάνε»!

Δεν προέβλεψε την αδυναμία μεγάλου ποσοστού του μαθητικού δυναμικού και των οικογενειών τους, να χρησιμοποιήσει την νέα τεχνολογία, λόγω αδυναμίας ή και έλλειψης μέσων. Τα ίδια τα σχολεία έχοντας ελλείψεις αλλά και παρωχημένης τεχνολογίας εξοπλισμό, αδυνατούν να στηρίξουν, το αναγκαίο μέτρο της εξ’ απόστασης εκπαίδευσης, τους μαθητές τους. Αποτέλεσμα; Μεγάλο κομμάτι μαθητών να είναι αποκλεισμένο από την εκπαίδευση (φτωχά παιδιά, Ρομά, Πρόσφυγες)

Τον Σεπτέμβρη με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, υπήρξαν δύο ζητήματα: εφόδια για την ατομική προστασία  (μάσκες, αντισηπτικά, υλικά καθαριότητας)  και απολυμάνσεις και καθαριότητα στα σχολεία.

  • Για τις μάσκες δεν χρειάζεται να αναφερθούμε… γελοιοποιήθηκαν. Τα υλικά –αντισηπτικά, υλικά καθαριότητας- δεν υπήρξε καμία οικονομική ενίσχυση των Σχολικών Επιτροπών για να ανταποκριθούν στις αυξημένες ανάγκες, με αποτέλεσμα να χρησιμοποιούν τα χρήματα των λειτουργικών δαπανών των σχολείων, αλλά και αυτά που είναι για τις μικροεπισκευές και τις αναγκαίες συντηρήσεις  των σχολικών μονάδων.
  • Οι προσλήψεις των ευπρεπιστριών που έγιναν από το ΥΠΕΣ είναι σε αριθμό πολύ κατώτερες των αναγκών, για να εφαρμοστούν τα υποχρεωτικά πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ. Παρουσιάζονται μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό, κυρίως στις μεγάλες πόλεις.

Στο θεσμικό επίπεδο:

  • Από τα πρώτα μέτρα που πήρε ήταν η κατάργηση Σχολών, που είχαν δημιουργηθεί από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, η κατάργηση των πράσινων Σχολών, η κατάργηση των 2χρονων προγραμμάτων Σπουδών των αποφοίτων ΕΠΑΛ. Σταμάτησαν τις διαδικασίες για την αναβάθμιση των ΤΕΙ σε Πανεπιστημιακές Σχολές.
  • Τώρα ετοιμάζουν σχέδιο νόμου ανατροπής της αναβάθμισης των ΕΠΑΛ, υποβιβάζοντας τα στο επίπεδο των παλιών ΕΠΑΣ, που θα προετοιμάζει φτηνό ειδικευμένο εργατικό δυναμικό. Εκεί αποσκοπεί και η μαθητεία από την α΄ λυκείου των 15χρονων μαθητών.
  • Εφάρμοσε τις τηλε-εκλογές για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια, προωθώντας την λογική ότι     «εεε δεν χρειάζεται κιόλας η εκπροσώπηση των εκπαιδευτικών σ’ αυτά». Την απάντηση σ’ αυτή την αντιδημοκρατική και αυταρχική απόφαση της κας Κεραμέως, που νομίζει ότι είναι Υπουργός Παιδείας,  την πήρε με την καθολική αποχή των εκπαιδευτικών από τις εκλογές παρωδία.

Η απάντηση που πρέπει να δοθεί σ’ αυτή την καταστροφική νεοφιλελεύθερη πολιτική, είναι η συσπείρωση των εκπαιδευτικών, αλλά και ολόκληρου του Λαού, γύρω από τις κοινωνικές και συνδικαλιστικές τους συλλογικότητες, με τα διεκδικητικά πλαίσια που αυτές επεξεργάζονται και θέτουν. Έχουν πια την εμπειρία από τους αγώνες που δόθηκαν την εποχή των μνημονίων και την ανατροπή που κατάφεραν. 

Ο ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, με όλες του τις δυνάμεις , αγωνίζεται για την ανατροπή αυτών των πολιτικών και την ανάδειξη των προβλημάτων που δημιουργούν στο Λαό, με τις δικές του προτάσεις. Αγωνίζεται, με όλες του  τις δυνάμεις για την παρουσία και παρέμβαση στο προσκήνιο, των λαϊκών δυνάμεων.

Την Τρίτη  1 Δεκ. 2020 πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη του Τμήματος Παιδείας της Νομαρχιακής Επιτροπής Εύβοιας, με την συμμετοχή Εκπαιδευτικών απ’ όλη την Εύβοια.

Κοινή διαπίστωση είναι ότι, η εφαρμοζόμενη πολιτική της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, επενδυμένη με τον επιστημονικοφανή λαϊκισμό της έκθεσης Πισσαρίδη, είναι  οπισθοδρόμηση σε όλα τα πεδία: Δημοκρατικές κατακτήσεις, Δικαιώματα, κοινωνικό κράτος, Υγεία, Παιδεία. Στόχος είναι η συρρίκνωση της παρέμβασης του κράτους και η άκριτη ιδιωτικοποίηση των πάντων.  Έρχεται να εφαρμόσει όλα τα μέτρα που έμειναν σε εκκρεμότητα, από τα Μνημόνια, αξιοποιεί την πανδημία και την αδυναμία του Λαϊκού κινήματος να παρέμβει, ασκώντας σε κάθε ευκαιρία αντιδημοκρατικές μεθόδους, για την επιβολή τους και αυταρχισμό, κτίζοντας αστυνομικό κράτος.

Στο πεδίο της εκπαίδευσης: Στην πρώτη καθολική απαγόρευση της κυκλοφορίας (lockdown), ο λαός μας έδωσε την ευκαιρία και τον χρόνο στην κυβέρνηση να προετοιμαστεί για να αντιμετωπίσει το δεύτερο κύμα της πανδημίας, που οι επιστήμονες με κάθε τρόπο, προειδοποιούσαν.  Να γίνει με ασφάλεια το άνοιγμα της κοινωνίας και της οικονομίας, ιδιαίτερα των Σχολείων.

Αντ΄ αυτού, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, δεν έκανε τίποτα  για  την προετοιμασία της χώρας. Από τα πρώτα μέτρα που πήρε είναι η αύξηση του αριθμού των μαθητών/τριών ανά τάξη από 22 σε 26, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Δεν προέβλεψε για τον έλεγχο της πανδημίας, μαθητών και εκπαιδευτικών, με μαζικά test’s, με γελοία επιχειρήματα του μέσου όρου ή ότι τα παιδιά δεν «κολλάνε»!

Δεν προέβλεψε την αδυναμία μεγάλου ποσοστού του μαθητικού δυναμικού και των οικογενειών τους, να χρησιμοποιήσει την νέα τεχνολογία, λόγω αδυναμίας ή και έλλειψης μέσων. Τα ίδια τα σχολεία έχοντας ελλείψεις αλλά και παρωχημένης τεχνολογίας εξοπλισμό, αδυνατούν να στηρίξουν, το αναγκαίο μέτρο της εξ’ απόστασης εκπαίδευσης, τους μαθητές τους. Αποτέλεσμα; Μεγάλο κομμάτι μαθητών να είναι αποκλεισμένο από την εκπαίδευση (φτωχά παιδιά, Ρομά, Πρόσφυγες)

Τον Σεπτέμβρη με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, υπήρξαν δύο ζητήματα: εφόδια για την ατομική προστασία  (μάσκες, αντισηπτικά, υλικά καθαριότητας)  και απολυμάνσεις και καθαριότητα στα σχολεία.

  • Για τις μάσκες δεν χρειάζεται να αναφερθούμε… γελοιοποιήθηκαν. Τα υλικά –αντισηπτικά, υλικά καθαριότητας- δεν υπήρξε καμία οικονομική ενίσχυση των Σχολικών Επιτροπών για να ανταποκριθούν στις αυξημένες ανάγκες, με αποτέλεσμα να χρησιμοποιούν τα χρήματα των λειτουργικών δαπανών των σχολείων, αλλά και αυτά που είναι για τις μικροεπισκευές και τις αναγκαίες συντηρήσεις  των σχολικών μονάδων.
  • Οι προσλήψεις των ευπρεπιστριών που έγιναν από το ΥΠΕΣ είναι σε αριθμό πολύ κατώτερες των αναγκών, για να εφαρμοστούν τα υποχρεωτικά πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ. Παρουσιάζονται μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό, κυρίως στις μεγάλες πόλεις.

Στο θεσμικό επίπεδο:

  • Από τα πρώτα μέτρα που πήρε ήταν η κατάργηση Σχολών, που είχαν δημιουργηθεί από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, η κατάργηση των πράσινων Σχολών, η κατάργηση των 2χρονων προγραμμάτων Σπουδών των αποφοίτων ΕΠΑΛ. Σταμάτησαν τις διαδικασίες για την αναβάθμιση των ΤΕΙ σε Πανεπιστημιακές Σχολές.
  • Τώρα ετοιμάζουν σχέδιο νόμου ανατροπής της αναβάθμισης των ΕΠΑΛ, υποβιβάζοντας τα στο επίπεδο των παλιών ΕΠΑΣ, που θα προετοιμάζει φτηνό ειδικευμένο εργατικό δυναμικό. Εκεί αποσκοπεί και η μαθητεία από την α΄ λυκείου των 15χρονων μαθητών.
  • Εφάρμοσε τις τηλε-εκλογές για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια, προωθώντας την λογική ότι     «εεε δεν χρειάζεται κιόλας η εκπροσώπηση των εκπαιδευτικών σ’ αυτά». Την απάντηση σ’ αυτή την αντιδημοκρατική και αυταρχική απόφαση της κας Κεραμέως, που νομίζει ότι είναι Υπουργός Παιδείας,  την πήρε με την καθολική αποχή των εκπαιδευτικών από τις εκλογές παρωδία.

Η απάντηση που πρέπει να δοθεί σ’ αυτή την καταστροφική νεοφιλελεύθερη πολιτική, είναι η συσπείρωση των εκπαιδευτικών, αλλά και ολόκληρου του Λαού, γύρω από τις κοινωνικές και συνδικαλιστικές τους συλλογικότητες, με τα διεκδικητικά πλαίσια που αυτές επεξεργάζονται και θέτουν. Έχουν πια την εμπειρία από τους αγώνες που δόθηκαν την εποχή των μνημονίων και την ανατροπή που κατάφεραν. 

Ο ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, με όλες του τις δυνάμεις , αγωνίζεται για την ανατροπή αυτών των πολιτικών και την ανάδειξη των προβλημάτων που δημιουργούν στο Λαό, με τις δικές του προτάσεις. Αγωνίζεται, με όλες του  τις δυνάμεις για την παρουσία και παρέμβαση στο προσκήνιο, των λαϊκών δυνάμεων.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *