Κοινοβουλευτική Δικτατορία ή Δημοκρατία σε κρίση;

Γράφει ο Σταμάτης Στασινός, φοιτητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Χθες ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για την παιδεία. Δεν θα αναλωθώ ωστόσο στο καταστροφικό περιεχόμενο του. Πιο σημαντικό, θεωρώ, τον τρόπο με τον οποίο ψηφίστηκε, καθώς μας γκρέμισε όλες τις αυταπάτες

Γράφει ο Σταμάτης Στασινός, φοιτητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Χθες ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για την παιδεία. Δεν θα αναλωθώ ωστόσο στο καταστροφικό περιεχόμενο του. Πιο σημαντικό, θεωρώ, τον τρόπο με τον οποίο ψηφίστηκε, καθώς μας γκρέμισε όλες τις αυταπάτες για το σύστημα που κάποιοι αποκαλούν ακόμα φιλελεύθερη αστική δημοκρατίας .

Βασικός κανόνας του πολιτεύματος είναι η κυριαρχία της πλειοψηφίας. Ένα επιχείρημα που αρέσκεται να επικαλείται η κυβέρνηση της ΝΔ είναι ότι τους ψήφισε η πλειοψηφία του ελληνικού λαού. Είναι όμως έτσι; Την κυβέρνηση την ψήφισε το 40% των ψηφοφόρων που συμμετείχαν στις εκλογές στις οποίες συμμετείχε περίπου το 50% του εκλογικού σώματος. Συνεπώς, με απλά μαθηματικά η νομιμοποίηση της κυβέρνησης αντλείται από το 20% των πολιτών. Θα δεχόμουν ωστόσο, το επιχείρημα που λέει ότι αυτοί που απείχαν δεν έχουν δικαίωμα να διαμαρτύρονται και ότι έτσι λειτουργεί το πολίτευμα. Όμως, το ενδιαφέρον με το νομοσχέδιο είναι ότι εκτός του κόμματος του κυρίου Τελοπόν όλα τα άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης διαφωνούσαν. Το σύνολο του εκλογικού σώματος που αντιπροσωπεύουν αγγίζει το 57%. Δηλαδή, το 43% επιβλήθηκε του 57%. Επίσης, αν δεν κάνω λάθος βασική αρχή της δημοκρατίας είναι και ο διάλογος ο οποίος μάλλον δεν αρέσει ιδιαίτερα στο υπουργείο. Αλλιώς, δεν μπορεί να εξηγηθεί γιατί επέμεινε να ψηφιστούν οι «μεταρρυθμίσεις» τις οποίες σύσσωμοι οι θεσμικοί παράγοντες της παιδείας καταδίκασαν (εκτός της ΔΑΠ και εξωτερικών συνεργατών της).

Το πρώτο μέλημα του Μητσοτάκη μετά τις εκλογές του 2019 ήταν να καταργήσει την απλή αναλογική επαναφέροντας την ενισχυμένη. Ένα σύστημα που επιτρέπει στο 20% να εξουσιάζει το 80%. Ταυτόχρονα σαρώνει όλες τις ατομικές και τις κοινωνικές ελευθερίες με πρόσχημα την πανδημία. Έχει έρθει η ώρα να αναγνωρίσουμε το δημοκρατικό έλλειμα. Σε διαφορετική περίπτωση η κυβέρνηση του Έλληνα Τραμπ θα το βαθαίνει μέρα με την ημέρα!

Γράφει ο Σταμάτης Στασινός, φοιτητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Χθες ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για την παιδεία. Δεν θα αναλωθώ ωστόσο στο καταστροφικό περιεχόμενο του. Πιο σημαντικό, θεωρώ, τον τρόπο με τον οποίο ψηφίστηκε, καθώς μας γκρέμισε όλες τις αυταπάτες για το σύστημα που κάποιοι αποκαλούν ακόμα φιλελεύθερη αστική δημοκρατίας .

Βασικός κανόνας του πολιτεύματος είναι η κυριαρχία της πλειοψηφίας. Ένα επιχείρημα που αρέσκεται να επικαλείται η κυβέρνηση της ΝΔ είναι ότι τους ψήφισε η πλειοψηφία του ελληνικού λαού. Είναι όμως έτσι; Την κυβέρνηση την ψήφισε το 40% των ψηφοφόρων που συμμετείχαν στις εκλογές στις οποίες συμμετείχε περίπου το 50% του εκλογικού σώματος. Συνεπώς, με απλά μαθηματικά η νομιμοποίηση της κυβέρνησης αντλείται από το 20% των πολιτών. Θα δεχόμουν ωστόσο, το επιχείρημα που λέει ότι αυτοί που απείχαν δεν έχουν δικαίωμα να διαμαρτύρονται και ότι έτσι λειτουργεί το πολίτευμα. Όμως, το ενδιαφέρον με το νομοσχέδιο είναι ότι εκτός του κόμματος του κυρίου Τελοπόν όλα τα άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης διαφωνούσαν. Το σύνολο του εκλογικού σώματος που αντιπροσωπεύουν αγγίζει το 57%. Δηλαδή, το 43% επιβλήθηκε του 57%. Επίσης, αν δεν κάνω λάθος βασική αρχή της δημοκρατίας είναι και ο διάλογος ο οποίος μάλλον δεν αρέσει ιδιαίτερα στο υπουργείο. Αλλιώς, δεν μπορεί να εξηγηθεί γιατί επέμεινε να ψηφιστούν οι «μεταρρυθμίσεις» τις οποίες σύσσωμοι οι θεσμικοί παράγοντες της παιδείας καταδίκασαν (εκτός της ΔΑΠ και εξωτερικών συνεργατών της).

Το πρώτο μέλημα του Μητσοτάκη μετά τις εκλογές του 2019 ήταν να καταργήσει την απλή αναλογική επαναφέροντας την ενισχυμένη. Ένα σύστημα που επιτρέπει στο 20% να εξουσιάζει το 80%. Ταυτόχρονα σαρώνει όλες τις ατομικές και τις κοινωνικές ελευθερίες με πρόσχημα την πανδημία. Έχει έρθει η ώρα να αναγνωρίσουμε το δημοκρατικό έλλειμα. Σε διαφορετική περίπτωση η κυβέρνηση του Έλληνα Τραμπ θα το βαθαίνει μέρα με την ημέρα!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *