Ερώτηση Θ. Ζεμπίλη για το οδικό τμήμα Λέπουρα-Κύμη και την παράκαμψη Αλιβερίου

Η ολοκλήρωση του οδικού άξονα Χαλκίδα- Λέπουρα- Κύμη και η παράκαμψη Αλιβερίου ήταν αυτό που απασχόλησε το Βουλευτή.

Με ερώτησή του προς τους συναρμόδιους Υπουργούς Ανάπτυξης & Επενδύσεων κ. Άδωνι Γεωργιάδη, Εσωτερικών κ. Μάκη Βορίδη και Υποδομών & Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή, ο Βουλευτής Ευβοίας Θανάσης Ζεμπίλης ζητά την επιτάχυνση  για την υλοποίηση των μελετών και των έργων του οριζόντιου οδικού άξονα ΠΑΘΕ-Χαλκίδα-Κύμη/Λιμάνι Κύμης. Πιο συγκεκριμένα, στην ερώτησή του ο Θ. Ζεμπίλης αναφέρει:

«Το οδικό δίκτυο της Εύβοιας είναι, κατά γενική ομολογία, απαρχαιωμένο και  επικίνδυνο, με αποτέλεσμα να λειτουργεί ως τροχοπέδη στην ανάπτυξη και να συμβάλει στην πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων. Παρατηρείται δε συχνά το φαινόμενο των καταπτώσεων βράχων λόγω κατολισθήσεων και το κλείσιμο σημαντικών οδικών αρτηριών, όπως επί της παραλιακής οδού Στομίου – Πλατάνας Κύμης, που αποκλείουν επί της ουσίας την πρόσβαση στην περιοχή, όπως και στον διεθνούς ενδιαφέροντος λιμένα Κύμης.

Με την κατάρτιση του Γενικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού & Αειφόρου Ανάπτυξης (ΦΕΚ 128 Α/ 2008), ο οριζόντιος οδικός άξονας ΠΑΘΕ-Χαλκίδα, Κύμη/Λιμάνι Κύμης, Σκύρος εντάχθηκε στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (Δ.Δ.Μ.). Το ίδιο δε Γενικό Χωροταξικό Πλαίσιο, στο εδάφιο Α2.2 του άρθρου 6 που αφορά τις θαλάσσιες μεταφορές και τις λιμενικές υποδομές, ενισχύει τον διεθνή ρόλο του Λιμένα της Κύμης, εντάσσοντάς το στους λιμένες διεθνούς ενδιαφέροντος και εθνικής σημασίας, με σκοπό την αναβάθμιση των συνδέσεων με το Βόρειο Αιγαίο και την Σμύρνη.

Ο οριζόντιος οδικός άξονας ΠΑΘΕ-Χαλκίδα-Αλιβέρι-Κύμη/Λιμάνι Κύμης, που όπως προαναφέρθηκε αποτελεί μέρος του Αναλυτικού Δ.Δ.Μ., εξυπηρετεί περιοχές της Εύβοιας οι οποίες σήμερα έχουν χαμηλή ή πολύ χαμηλή προσβασιμότητα. H αναβάθμισή του αναμένεται να βελτιώσει την προσβασιμότητα, την ανθεκτικότητα των υποδομών στην κλιματική αλλαγή και την οδική ασφάλεια των μετακινήσεων, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος.

Η αναβάθμιση του συγκεκριμένου οδικού άξονα προτείνεται στον Πυλώνα 8: «Προώθηση Περιφερειακής Κινητικότητας & Ανάπτυξης» με κωδικό: RI-Infra15 του εγκεκριμένου Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών της Ελλάδας, οι προτάσεις του οποίου βασίζονται στο Εθνικό Μοντέλο Μετακινήσεων με έτος βάσης το 2017 και προβλέψεις για τα έτη 2027 και 2037 και στοχεύουν στην ενίσχυση της οικονομικής ανάπτυξης και αποδοτικότητας, της περιφερειακής και διεθνούς συνδεσιμότητας, προσβασιμότητας και κοινωνικής ένταξης των πολιτών, ασφάλειας και προστασίας και περιβαλλοντικής βιωσιμότητας συμπεριλαμβανομένης της ανθεκτικότητας στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.

Στο πλαίσιο αυτό, κατά το παρελθόν είχαν ανατεθεί οι μελέτες για την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Χαλκίδα- Λέπουρα- Κύμη και την παράκαμψη Αλιβερίου, ενώ πρόσφατα εντάχθηκε στη ΣΑΕΠ 866 του ΠΔΕ (Εθνικό σκέλος) το έργο αντιμετώπισης καταπτώσεων- κατολισθήσεων επί της οδού Στόμιο διασταύρωση με Ε.Ο. 8 (Οξύλιθος – Πλατάνα).

Βάσει των ανωτέρω, ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

  • Σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι μελέτες της παράκαμψης Αλιβερίου, καθώς και του τμήματος Λέπουρα- Στόμιο Κύμης του οδικού άξονα Χαλκίδα- Λέπουρα – Κύμη;
  • Ποιες μελέτες απαιτούνται ακόμα για την ωρίμανση των ανωτέρω έργων;
  • Πότε αναμένεται να δημοπρατηθεί το έργο αντιμετώπισης καταπτώσεων – κατολισθήσεων επί της οδού Στόμιο διασταύρωση με Ε.Ο. 8 (Οξύλιθος – Πλατάνα), που εντάχθηκε στη ΣΑΕΠ 866 για την αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών;».

Με ερώτησή του προς τους συναρμόδιους Υπουργούς Ανάπτυξης & Επενδύσεων κ. Άδωνι Γεωργιάδη, Εσωτερικών κ. Μάκη Βορίδη και Υποδομών & Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή, ο Βουλευτής Ευβοίας Θανάσης Ζεμπίλης ζητά την επιτάχυνση  για την υλοποίηση των μελετών και των έργων του οριζόντιου οδικού άξονα ΠΑΘΕ-Χαλκίδα-Κύμη/Λιμάνι Κύμης. Πιο συγκεκριμένα, στην ερώτησή του ο Θ. Ζεμπίλης αναφέρει:

«Το οδικό δίκτυο της Εύβοιας είναι, κατά γενική ομολογία, απαρχαιωμένο και  επικίνδυνο, με αποτέλεσμα να λειτουργεί ως τροχοπέδη στην ανάπτυξη και να συμβάλει στην πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων. Παρατηρείται δε συχνά το φαινόμενο των καταπτώσεων βράχων λόγω κατολισθήσεων και το κλείσιμο σημαντικών οδικών αρτηριών, όπως επί της παραλιακής οδού Στομίου – Πλατάνας Κύμης, που αποκλείουν επί της ουσίας την πρόσβαση στην περιοχή, όπως και στον διεθνούς ενδιαφέροντος λιμένα Κύμης.

Με την κατάρτιση του Γενικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού & Αειφόρου Ανάπτυξης (ΦΕΚ 128 Α/ 2008), ο οριζόντιος οδικός άξονας ΠΑΘΕ-Χαλκίδα, Κύμη/Λιμάνι Κύμης, Σκύρος εντάχθηκε στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (Δ.Δ.Μ.). Το ίδιο δε Γενικό Χωροταξικό Πλαίσιο, στο εδάφιο Α2.2 του άρθρου 6 που αφορά τις θαλάσσιες μεταφορές και τις λιμενικές υποδομές, ενισχύει τον διεθνή ρόλο του Λιμένα της Κύμης, εντάσσοντάς το στους λιμένες διεθνούς ενδιαφέροντος και εθνικής σημασίας, με σκοπό την αναβάθμιση των συνδέσεων με το Βόρειο Αιγαίο και την Σμύρνη.

Ο οριζόντιος οδικός άξονας ΠΑΘΕ-Χαλκίδα-Αλιβέρι-Κύμη/Λιμάνι Κύμης, που όπως προαναφέρθηκε αποτελεί μέρος του Αναλυτικού Δ.Δ.Μ., εξυπηρετεί περιοχές της Εύβοιας οι οποίες σήμερα έχουν χαμηλή ή πολύ χαμηλή προσβασιμότητα. H αναβάθμισή του αναμένεται να βελτιώσει την προσβασιμότητα, την ανθεκτικότητα των υποδομών στην κλιματική αλλαγή και την οδική ασφάλεια των μετακινήσεων, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος.

Η αναβάθμιση του συγκεκριμένου οδικού άξονα προτείνεται στον Πυλώνα 8: «Προώθηση Περιφερειακής Κινητικότητας & Ανάπτυξης» με κωδικό: RI-Infra15 του εγκεκριμένου Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών της Ελλάδας, οι προτάσεις του οποίου βασίζονται στο Εθνικό Μοντέλο Μετακινήσεων με έτος βάσης το 2017 και προβλέψεις για τα έτη 2027 και 2037 και στοχεύουν στην ενίσχυση της οικονομικής ανάπτυξης και αποδοτικότητας, της περιφερειακής και διεθνούς συνδεσιμότητας, προσβασιμότητας και κοινωνικής ένταξης των πολιτών, ασφάλειας και προστασίας και περιβαλλοντικής βιωσιμότητας συμπεριλαμβανομένης της ανθεκτικότητας στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.

Στο πλαίσιο αυτό, κατά το παρελθόν είχαν ανατεθεί οι μελέτες για την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Χαλκίδα- Λέπουρα- Κύμη και την παράκαμψη Αλιβερίου, ενώ πρόσφατα εντάχθηκε στη ΣΑΕΠ 866 του ΠΔΕ (Εθνικό σκέλος) το έργο αντιμετώπισης καταπτώσεων- κατολισθήσεων επί της οδού Στόμιο διασταύρωση με Ε.Ο. 8 (Οξύλιθος – Πλατάνα).

Βάσει των ανωτέρω, ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

  • Σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι μελέτες της παράκαμψης Αλιβερίου, καθώς και του τμήματος Λέπουρα- Στόμιο Κύμης του οδικού άξονα Χαλκίδα- Λέπουρα – Κύμη;
  • Ποιες μελέτες απαιτούνται ακόμα για την ωρίμανση των ανωτέρω έργων;
  • Πότε αναμένεται να δημοπρατηθεί το έργο αντιμετώπισης καταπτώσεων – κατολισθήσεων επί της οδού Στόμιο διασταύρωση με Ε.Ο. 8 (Οξύλιθος – Πλατάνα), που εντάχθηκε στη ΣΑΕΠ 866 για την αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών;».
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δημοφιλή