Μέγα κόστος για την παγκόσμια οικονομία από το «μποτιλιάρισμα» του Σουέζ

Πιθανή παράκαμψη του Σουέζ με τον περίπλου της Αφρικής, πέραν της καθυστέρησης συνιστά πρόσθετο κόστος 300.000 δολαρίων σε καύσιμα

Θαλάσσιο… μποτιλιάρισμα επικών διαστάσεων αναφέρεται πλέον βορείως και νοτίως της Διώρυγας του Σουέζ, που αναμένεται να κοστίσει δισεκατομμύρια στην παγκόσμια αγορά ενώ έχει ήδη ανεβάσει την παγκόσμια τιμή του πετρελαίου και το κόστος ναύλωσης κοντέινερ.

Το σφηνωμένο εδώ και μισή εβδομάδα στη διώρυγα γιγάντιο πλοίο μεταφοράς κοντέινερ Ever Given έχει προκαλέσει σοβαρό πρόβλημα στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά αποκόπτοντας από το πρωί της Τρίτης την Ευρώπη από την Ασία.

Υπολογίζεται ότι σε καθημερινή βάση διακινούνται αγαθά αξίας 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέσω του καναλιού του Σουέζ, που τώρα αναμένουν φορτωμένα σε δεκάδες πλοία στον βορρά, τον νότο και στα μέσα της διώρυγας.

Εκτιμήσεις μάλιστα κάνουν λόγο για εργασίες ημερών που θα απαιτηθούν ώστε να απομακρυνθεί το τεράστιο κοντέινερσιπ που έχει προσαράξει, λόγω έντονων ανέμων τα ξημερώματα της Τρίτης.

Πιθανή παράκαμψη του Σουέζ με τον περίπλου της Αφρικής, όπως γινόταν έως πριν… ενάμιση αιώνα υπολογίζεται ότι πέραν της καθυστέρησης συνιστά πρόσθετο κόστος 300.000 δολαρίων σε καύσιμα.

Όπως μάλιστα επισημαίνει το Money Review, το τελευταίο πράγμα που χρειαζόταν τώρα το διεθνές εμπόριο ήταν να κλείσει η αρτηρία από την οποία περνά το 12% των εμπορευμάτων που διακινείται μέσω θαλάσσης στον κόσμο. Κάθε μέρα που περνά χωρίς να ανοίγει η Διώρυγα, περίπου 3-5 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου καθυστερούν να φτάσουν στον προορισμό τους.

Πηγή: Reuters, Bloomberg

Θαλάσσιο… μποτιλιάρισμα επικών διαστάσεων αναφέρεται πλέον βορείως και νοτίως της Διώρυγας του Σουέζ, που αναμένεται να κοστίσει δισεκατομμύρια στην παγκόσμια αγορά ενώ έχει ήδη ανεβάσει την παγκόσμια τιμή του πετρελαίου και το κόστος ναύλωσης κοντέινερ.

Το σφηνωμένο εδώ και μισή εβδομάδα στη διώρυγα γιγάντιο πλοίο μεταφοράς κοντέινερ Ever Given έχει προκαλέσει σοβαρό πρόβλημα στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά αποκόπτοντας από το πρωί της Τρίτης την Ευρώπη από την Ασία.

Υπολογίζεται ότι σε καθημερινή βάση διακινούνται αγαθά αξίας 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέσω του καναλιού του Σουέζ, που τώρα αναμένουν φορτωμένα σε δεκάδες πλοία στον βορρά, τον νότο και στα μέσα της διώρυγας.

Εκτιμήσεις μάλιστα κάνουν λόγο για εργασίες ημερών που θα απαιτηθούν ώστε να απομακρυνθεί το τεράστιο κοντέινερσιπ που έχει προσαράξει, λόγω έντονων ανέμων τα ξημερώματα της Τρίτης.

Πιθανή παράκαμψη του Σουέζ με τον περίπλου της Αφρικής, όπως γινόταν έως πριν… ενάμιση αιώνα υπολογίζεται ότι πέραν της καθυστέρησης συνιστά πρόσθετο κόστος 300.000 δολαρίων σε καύσιμα.

Όπως μάλιστα επισημαίνει το Money Review, το τελευταίο πράγμα που χρειαζόταν τώρα το διεθνές εμπόριο ήταν να κλείσει η αρτηρία από την οποία περνά το 12% των εμπορευμάτων που διακινείται μέσω θαλάσσης στον κόσμο. Κάθε μέρα που περνά χωρίς να ανοίγει η Διώρυγα, περίπου 3-5 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου καθυστερούν να φτάσουν στον προορισμό τους.

Πηγή: Reuters, Bloomberg

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *