Στη συμμαχία Mytilineos-Vinci και η Avax για την Εγνατία

Χαρακτηριστικά δυνατού ανταγωνισμού αποκτά ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού

Το επενδυτικό σχήμα Vinci – Mytilineos διευρύνει τη συμμαχία του με την AVAX στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Υποβλήθηκε σχετικό αίτημα στο Ταμείο. Την 1η Απριλίου οι δεσμευτικές προσφορές.

Χαρακτηριστικά δυνατού ανταγωνισμού αποκτά ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.

Σύμφωνα με πληροφορίες , καταληκτική προθεσμία για τις δηλώσεις νέων μελών από τις κοινοπραξίες-φιναλίστ του διαγωνισμού, ήταν η 2η Μαρτίου σύμφωνα με το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων. Όπως αναφέρεται από τις ίδιες πηγές, υποβλήθηκε αίτηση διεύρυνσης του επενδυτικού σχήματος από την συμμαχία των «VINCI HIGHWAYS S.A.S – VINCI CONCESIONES S.A.S – MYTILINEOS». Νέο εταίρος που εκδήλωσε το ενδιαφέρον είναι η AVAX.

Οι συζητήσεις ανάμεσα στις τρεις εταιρίες φαίνεται πως είχαν ξεκινήσεις εδώ και αρκετούς μήνες και κατέληξαν το προηγούμενο διάστημα, με κύριο στόχο να χτυπήσουν ακόμα πιο δυνατά το διαγωνισμό. Αναφορικά με την γαλλική Vinci, δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις δεδομένης της διεθνής κυριαρχίας της στον κλάδο των κατασκευών και των παραχωρήσεων αλλά και την εμπειρία της στην ανάληψη έργων στην χώρα μας.

Η Mytilineos και η Avax έχουν δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στον τομέα των παραχωρήσεων, και ιδιαίτερα για την Εγνατία Οδό, η οποία θεωρείται πως ίσως να είναι και από τις τελευταίες υποδομές του κλάδου των οδικών μεταφορών που μπορεί να προσφέρει ενίσχυση του κύκλου εργασιών αλλά και διασφαλισμένα έσοδα για τις κατασκευαστικές εταιρίες. Τουλάχιστον, φαίνεται πως είναι από τα τελευταία, ορατά για το άμεσο μέλλον, οδικά έργα στην Ελλάδα. Αμέσως επόμενη παραχώρηση πρόκειται να είναι αυτή της Αττικής Οδού. Η σύμβαση για την οποία λήγει το 2024 και το Ταμείο προγραμματίζει την εκκίνηση του διαγωνισμού για το φετινό εξάμηνο.

Επιπροσθέτως, αναφορικά με την Εγνατία Οδό, η οποία θεωρείται εκ των στρατηγικής σημασίας οδικών αξόνων της χώρας, από την στιγμή που ενώνει την Ασία με την Ευρώπη, δεδομένη πρέπει να θεωρείται η συμμετοχή της κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS PROJECTS S.A. Η κοινοπραξία άλλωστε ήταν η μόνη που κατέθεσε δεσμευτική προσφορά στην προηγούμενη προθεσμία του διαγωνισμού στις 11 Δεκεμβρίου κι ενώ τα σχήματα τότε των Vinci – Mytilineos και ROADIS – Άκτωρ Παραχωρήσεις είχαν προσφύγει στο Σ.τ.Ε. κερδίζοντας την μετάθεση της ημερομηνίας, με βάση την απόφαση του ανώτατου δικαστηρίου, για την 1η Απριλίου.

Παραμένει, ερωτηματικό, για το αν η κοινοπραξία των ROADES – Άκτωρ  Παραχωρήσεις θα συμμετάσχει στη διαδικασία της υποβολής των δεσμευτικών προσφορών.

Το επενδυτικό σχήμα Vinci – Mytilineos διευρύνει τη συμμαχία του με την AVAX στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Υποβλήθηκε σχετικό αίτημα στο Ταμείο. Την 1η Απριλίου οι δεσμευτικές προσφορές.

Χαρακτηριστικά δυνατού ανταγωνισμού αποκτά ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.

Σύμφωνα με πληροφορίες , καταληκτική προθεσμία για τις δηλώσεις νέων μελών από τις κοινοπραξίες-φιναλίστ του διαγωνισμού, ήταν η 2η Μαρτίου σύμφωνα με το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων. Όπως αναφέρεται από τις ίδιες πηγές, υποβλήθηκε αίτηση διεύρυνσης του επενδυτικού σχήματος από την συμμαχία των «VINCI HIGHWAYS S.A.S – VINCI CONCESIONES S.A.S – MYTILINEOS». Νέο εταίρος που εκδήλωσε το ενδιαφέρον είναι η AVAX.

Οι συζητήσεις ανάμεσα στις τρεις εταιρίες φαίνεται πως είχαν ξεκινήσεις εδώ και αρκετούς μήνες και κατέληξαν το προηγούμενο διάστημα, με κύριο στόχο να χτυπήσουν ακόμα πιο δυνατά το διαγωνισμό. Αναφορικά με την γαλλική Vinci, δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις δεδομένης της διεθνής κυριαρχίας της στον κλάδο των κατασκευών και των παραχωρήσεων αλλά και την εμπειρία της στην ανάληψη έργων στην χώρα μας.

Η Mytilineos και η Avax έχουν δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στον τομέα των παραχωρήσεων, και ιδιαίτερα για την Εγνατία Οδό, η οποία θεωρείται πως ίσως να είναι και από τις τελευταίες υποδομές του κλάδου των οδικών μεταφορών που μπορεί να προσφέρει ενίσχυση του κύκλου εργασιών αλλά και διασφαλισμένα έσοδα για τις κατασκευαστικές εταιρίες. Τουλάχιστον, φαίνεται πως είναι από τα τελευταία, ορατά για το άμεσο μέλλον, οδικά έργα στην Ελλάδα. Αμέσως επόμενη παραχώρηση πρόκειται να είναι αυτή της Αττικής Οδού. Η σύμβαση για την οποία λήγει το 2024 και το Ταμείο προγραμματίζει την εκκίνηση του διαγωνισμού για το φετινό εξάμηνο.

Επιπροσθέτως, αναφορικά με την Εγνατία Οδό, η οποία θεωρείται εκ των στρατηγικής σημασίας οδικών αξόνων της χώρας, από την στιγμή που ενώνει την Ασία με την Ευρώπη, δεδομένη πρέπει να θεωρείται η συμμετοχή της κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS PROJECTS S.A. Η κοινοπραξία άλλωστε ήταν η μόνη που κατέθεσε δεσμευτική προσφορά στην προηγούμενη προθεσμία του διαγωνισμού στις 11 Δεκεμβρίου κι ενώ τα σχήματα τότε των Vinci – Mytilineos και ROADIS – Άκτωρ Παραχωρήσεις είχαν προσφύγει στο Σ.τ.Ε. κερδίζοντας την μετάθεση της ημερομηνίας, με βάση την απόφαση του ανώτατου δικαστηρίου, για την 1η Απριλίου.

Παραμένει, ερωτηματικό, για το αν η κοινοπραξία των ROADES – Άκτωρ  Παραχωρήσεις θα συμμετάσχει στη διαδικασία της υποβολής των δεσμευτικών προσφορών.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *