«Ντόμινο» αντιδράσεων για τον σταθμό διοδίων στη Χαλκίδα

Αντιδράσεις της Περιφέρειας και του Δήμου Χαλκιδέων

Ρεπορτάζ: Χονδρός Βασίλειος

Στα χέρια της Κυβέρνησης βρίσκεται η επίλυση του θέματος συνέχισης του υφιστάμενου καθεστώτος λειτουργίας του συνδετήριου άξονα Σχηματαρίου- Χαλκίδας.

Σύμφωνα με την υπάρχουσα σύμβαση, η αποζημίωση της διαχειρίστριας εταιρείας, για τη χρήση του άξονα από τους διερχόμενους οδηγούς, επιβαρύνει το ελληνικό δημόσιο. Η σύμβαση ολοκληρώνεται τον Δεκέμβριο του τρέχοντος έτους. Καθώς το υπουργείο δεν έχει δείξει τις προθέσεις του, η εταιρεία ζήτησε άδεια από την αστυνομία προκειμένου να ξεκινήσει πρόδρομες ενέργειες. Αυτό δεν σημαίνει όμως, απ’ όσο είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ότι πρόθεση της εταιρείας είναι η αλλαγή του ισχύοντος καθεστώτος. Εξάλλου, δεν επιθυμεί ουδεμία διένεξη με την τοπική κοινωνία, αλλά ούτε και με καμία Δημόσια Αρχή.

Η αναστάτωση που προκλήθηκε μετά την απόφαση αδειοδότησης της πιθανής έναρξης των εργασιών, από πλευράς Αστυνομίας, προκάλεσε κινητοποιήσεις των τοπικών Αρχών.

Ιστορικά, το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, το μακρινό 2008, είχε υπογράψει σύμβαση με την διαχειρίστρια εταιρεία για την συντήρηση συγκεκριμένων έργων της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας. Συγκεκριμένα, η συμφωνία προβλέπει δημιουργία μετωπικών διοδίων τόσο στην περιοχή της Χαλκίδας, όσο και στους κόμβους σε Βαρυμπόμπη και Άγιο Στέφανο. Τα συγκεκριμένα έργα μπήκαν στην «κατάψυξη», για περισσότερα από δέκα έτη, παρά τις κατά καιρούς αντιδράσεις.

Στις αντιδράσεις που ξεκίνησαν αυτή την εβδομάδα, η αρχή έγινε με ανακοίνωση της Π.Ε.Δ Στερεάς Ελλάδας όπου έδειξε πως μένει σταθερή στη θέση της κατά της τοποθέτησης μετωπικών διοδίων στη συνδετήρια οδό του ΠΑΘΕ. Συγκεκριμένα,  ο Δήμαρχος Μεσσαπίων και Αντιπρόεδρος της ΠΕΔ, κ. Γιώργος Ψαθάς, εξέφρασε την πλήρη αντίθεση στην υλοποίηση του έργου.

Αντιδράσεις της Περιφέρειας και του Δήμου Χαλκιδέων

Η Περιφέρεια από τη μεριά της συγκάλεσε έκτακτη σύσκεψη για το θέμα, διατηρώντας την αρνητική της στάση, τονίζοντας παράλληλα «αιφνιδιασμένη» από την ανακοίνωση. Ο  Δήμος Χαλκιδέων ενέργησε άμεσα, συγκαλώντας έκτακτο Δημοτικό Συμβούλιο για την επικείμενη επιβολή νέων διοδίων.

Αξίζει να σημειωθεί πως δεν τίθεται θέμα μονομερούς επίλυσης, καθώς και τα τρία υπάγονται σε συγκεκριμένη σύμβαση του Δημοσίου με την παραχωρησιούχο εταιρεία.

Η εταιρεία, δεν έχει προβεί σε κάποια δήλωση επί του θέματος και σε καμία περίπτωση δεν φαίνεται να παίρνει θέση σε συζητήσεις ή αιτήματα μεταξύ του αρμόδιου Υπουργείου και Τοπικής Αυτοδιοίκησης. «Ουδέν σχόλιο» ήταν η απάντηση εκ μέρους της.

Επιπλέον, ο δρόμος ναι μεν μπορεί να φτιάχτηκε με χρήματα από την Ε.Ε, όμως αυτή αποτελεί την μισή αλήθεια. Το κόστος συντήρησης και τα λειτουργικά έξοδα, επιβαρύνουν σήμερα την παραχωρησιούχο εταιρεία. Οτιδήποτε προκύψει, ανακατασκευές, συντήρηση φωτισμού, τοποθέτηση καμερών κ.α., βαραίνει αποκλειστικά την εταιρεία.

Το κόστος των διοδίων σε περίπτωση που εφαρμοστεί είναι ένα ποσό της τάξεως των 0,70€. Η είσπραξη του κομίστρου θα καθοριστεί, έπειτα από συμφωνία ανάμεσα σε εταιρεία και Δημόσιο.

Το εύλογο ερώτημα που προκύπτει, έχει να κάνει με το εάν το μείζον ζήτημα είναι η δημιουργία ή μη, του σταθμού διοδίων στην περιοχή, ή η συνολική αναβάθμιση του οδικού δικτύου στην Εύβοια, στο οποίο πολύ λίγοι αναφέρονται.

Ρεπορτάζ: Χονδρός Βασίλειος

Στα χέρια της Κυβέρνησης βρίσκεται η επίλυση του θέματος συνέχισης του υφιστάμενου καθεστώτος λειτουργίας του συνδετήριου άξονα Σχηματαρίου- Χαλκίδας.

Σύμφωνα με την υπάρχουσα σύμβαση, η αποζημίωση της διαχειρίστριας εταιρείας, για τη χρήση του άξονα από τους διερχόμενους οδηγούς, επιβαρύνει το ελληνικό δημόσιο. Η σύμβαση ολοκληρώνεται τον Δεκέμβριο του τρέχοντος έτους. Καθώς το υπουργείο δεν έχει δείξει τις προθέσεις του, η εταιρεία ζήτησε άδεια από την αστυνομία προκειμένου να ξεκινήσει πρόδρομες ενέργειες. Αυτό δεν σημαίνει όμως, απ’ όσο είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ότι πρόθεση της εταιρείας είναι η αλλαγή του ισχύοντος καθεστώτος. Εξάλλου, δεν επιθυμεί ουδεμία διένεξη με την τοπική κοινωνία, αλλά ούτε και με καμία Δημόσια Αρχή.

Η αναστάτωση που προκλήθηκε μετά την απόφαση αδειοδότησης της πιθανής έναρξης των εργασιών, από πλευράς Αστυνομίας, προκάλεσε κινητοποιήσεις των τοπικών Αρχών.

Ιστορικά, το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, το μακρινό 2008, είχε υπογράψει σύμβαση με την διαχειρίστρια εταιρεία για την συντήρηση συγκεκριμένων έργων της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας. Συγκεκριμένα, η συμφωνία προβλέπει δημιουργία μετωπικών διοδίων τόσο στην περιοχή της Χαλκίδας, όσο και στους κόμβους σε Βαρυμπόμπη και Άγιο Στέφανο. Τα συγκεκριμένα έργα μπήκαν στην «κατάψυξη», για περισσότερα από δέκα έτη, παρά τις κατά καιρούς αντιδράσεις.

Στις αντιδράσεις που ξεκίνησαν αυτή την εβδομάδα, η αρχή έγινε με ανακοίνωση της Π.Ε.Δ Στερεάς Ελλάδας όπου έδειξε πως μένει σταθερή στη θέση της κατά της τοποθέτησης μετωπικών διοδίων στη συνδετήρια οδό του ΠΑΘΕ. Συγκεκριμένα,  ο Δήμαρχος Μεσσαπίων και Αντιπρόεδρος της ΠΕΔ, κ. Γιώργος Ψαθάς, εξέφρασε την πλήρη αντίθεση στην υλοποίηση του έργου.

Αντιδράσεις της Περιφέρειας και του Δήμου Χαλκιδέων

Η Περιφέρεια από τη μεριά της συγκάλεσε έκτακτη σύσκεψη για το θέμα, διατηρώντας την αρνητική της στάση, τονίζοντας παράλληλα «αιφνιδιασμένη» από την ανακοίνωση. Ο  Δήμος Χαλκιδέων ενέργησε άμεσα, συγκαλώντας έκτακτο Δημοτικό Συμβούλιο για την επικείμενη επιβολή νέων διοδίων.

Αξίζει να σημειωθεί πως δεν τίθεται θέμα μονομερούς επίλυσης, καθώς και τα τρία υπάγονται σε συγκεκριμένη σύμβαση του Δημοσίου με την παραχωρησιούχο εταιρεία.

Η εταιρεία, δεν έχει προβεί σε κάποια δήλωση επί του θέματος και σε καμία περίπτωση δεν φαίνεται να παίρνει θέση σε συζητήσεις ή αιτήματα μεταξύ του αρμόδιου Υπουργείου και Τοπικής Αυτοδιοίκησης. «Ουδέν σχόλιο» ήταν η απάντηση εκ μέρους της.

Επιπλέον, ο δρόμος ναι μεν μπορεί να φτιάχτηκε με χρήματα από την Ε.Ε, όμως αυτή αποτελεί την μισή αλήθεια. Το κόστος συντήρησης και τα λειτουργικά έξοδα, επιβαρύνουν σήμερα την παραχωρησιούχο εταιρεία. Οτιδήποτε προκύψει, ανακατασκευές, συντήρηση φωτισμού, τοποθέτηση καμερών κ.α., βαραίνει αποκλειστικά την εταιρεία.

Το κόστος των διοδίων σε περίπτωση που εφαρμοστεί είναι ένα ποσό της τάξεως των 0,70€. Η είσπραξη του κομίστρου θα καθοριστεί, έπειτα από συμφωνία ανάμεσα σε εταιρεία και Δημόσιο.

Το εύλογο ερώτημα που προκύπτει, έχει να κάνει με το εάν το μείζον ζήτημα είναι η δημιουργία ή μη, του σταθμού διοδίων στην περιοχή, ή η συνολική αναβάθμιση του οδικού δικτύου στην Εύβοια, στο οποίο πολύ λίγοι αναφέρονται.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *