Ηλεκτρονικά διόδια: Μπαίνουν σε ισχύ στο τέλος του έτους

μέχρι τον Δεκέμβριο του 2025 θα έχει ολοκληρωθεί και θα έχει τεθεί σε λειτουργία το νέο σύστημα

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Εκτύπωση

Να έχει αναθέσει τη σύμβαση για την ανάπτυξη ενός νέου διαλειτουργικού συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων στην Ελλάδα μέχρι το δεύτερο τρίμηνο του 2023, δεσμεύεται το υπουργείο Υποδομών. Όπως αναφέρεται στο κείμενο του Ταμείου Ανάκαμψης που εγκρίθηκε χθες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η ελληνική πλευρά δεσμεύεται, επίσης, πως μέχρι τον Δεκέμβριο του 2025 θα έχει ολοκληρωθεί και θα έχει τεθεί σε λειτουργία το νέο σύστημα «που θα καταστήσει δυνατή την αυτόματη είσπραξη ηλεκτρονικών διοδίων για όλα τα οχήματα που κυκλοφορούν στους αυτοκινητόδρομους της Ελλάδας». Για το έργο θα διατεθούν 65 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Στην έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που συνοδεύει τη χθεσινή έγκριση του ελληνικού σχεδίου για το Ταμείο Ανάκαμψης, επισημαίνεται πως στόχος του έργου είναι η ανάπτυξη ενός αξιόπιστου, οικονομικού και φιλικού στους χρήστες διαλειτουργικού συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων στην Ελλάδα. Διασφαλίζει «τη διαθεσιμότητα διαφορετικών επιλογών για αυτόματες ηλεκτρονικές πληρωμές, έναν δίκαιο και διαφανή μηχανισμό χρέωσης διοδίων, βελτιωμένη ροή οχημάτων και θέτει τα θεμέλια για ενισχυμένες υπηρεσίες και διαλειτουργικότητα με άλλες ευρωπαϊκές χώρες».

Στο νέο σύστημα είχε αναφερθεί στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής κατά την παρουσίαση του «υβριδικού συστήματος» διοδίων της Ολυμπίας Οδού όπου με χρήση πομποδέκτη οι οδηγοί χρεώνονται με βάση την απόσταση στο μεγαλύτερο τμήμα του οδικού άξονα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα. Ο ίδιος είχε δηλώσει λίγο αργότερα στη Βουλή πως «δεσμευθήκαμε για δίκαιη χρέωση των διοδίων με βάση την απόσταση και θα το κάνουμε πράξη, ώστε να διορθωθεί μια και καλή ένα ζήτημα που θέτουν οι πολίτες εδώ και χρόνια».

Βέβαια η εξίσωση δεν είναι εύκολη καθώς τα έσοδα διοδίων των παραχωρησιούχων που διαχειρίζονται σήμερα τους οδικούς άξονες είναι καθορισμένα από πολυετείς συμβάσεις παραχώρησης και συνδέονται με την αποπληρωμή των δανείων που έχουν λάβει για να πραγματοποιήσουν τις μεγάλες επενδύσεις που απαιτήθηκαν. Συνεπώς για να προχωρήσει ο διαγωνισμός θα χρειαστεί συμφωνία τόσο με τους παραχωρησιούχους, όσο και με τις πιστώτριες τράπεζες.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ είχε προκηρύξει έναν διαγωνισμό – μαμούθ για νέο σύστημα δορυφορικών, αναλογικών, διοδίων, με προϋπολογισμό 400 εκατ. ευρώ. Ο διαγωνισμός έφτασε μέχρι το δεύτερο στάδιο, αλλά ακυρώθηκε έπειτα από προσφυγές. Οι σημερινές συμβάσεις προβλέπουν χρέωση διοδίων ανά ζώνη.
ΠΗΓΗ: Powergame.gr

Να έχει αναθέσει τη σύμβαση για την ανάπτυξη ενός νέου διαλειτουργικού συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων στην Ελλάδα μέχρι το δεύτερο τρίμηνο του 2023, δεσμεύεται το υπουργείο Υποδομών. Όπως αναφέρεται στο κείμενο του Ταμείου Ανάκαμψης που εγκρίθηκε χθες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η ελληνική πλευρά δεσμεύεται, επίσης, πως μέχρι τον Δεκέμβριο του 2025 θα έχει ολοκληρωθεί και θα έχει τεθεί σε λειτουργία το νέο σύστημα «που θα καταστήσει δυνατή την αυτόματη είσπραξη ηλεκτρονικών διοδίων για όλα τα οχήματα που κυκλοφορούν στους αυτοκινητόδρομους της Ελλάδας». Για το έργο θα διατεθούν 65 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Στην έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που συνοδεύει τη χθεσινή έγκριση του ελληνικού σχεδίου για το Ταμείο Ανάκαμψης, επισημαίνεται πως στόχος του έργου είναι η ανάπτυξη ενός αξιόπιστου, οικονομικού και φιλικού στους χρήστες διαλειτουργικού συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων στην Ελλάδα. Διασφαλίζει «τη διαθεσιμότητα διαφορετικών επιλογών για αυτόματες ηλεκτρονικές πληρωμές, έναν δίκαιο και διαφανή μηχανισμό χρέωσης διοδίων, βελτιωμένη ροή οχημάτων και θέτει τα θεμέλια για ενισχυμένες υπηρεσίες και διαλειτουργικότητα με άλλες ευρωπαϊκές χώρες».

Στο νέο σύστημα είχε αναφερθεί στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής κατά την παρουσίαση του «υβριδικού συστήματος» διοδίων της Ολυμπίας Οδού όπου με χρήση πομποδέκτη οι οδηγοί χρεώνονται με βάση την απόσταση στο μεγαλύτερο τμήμα του οδικού άξονα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα. Ο ίδιος είχε δηλώσει λίγο αργότερα στη Βουλή πως «δεσμευθήκαμε για δίκαιη χρέωση των διοδίων με βάση την απόσταση και θα το κάνουμε πράξη, ώστε να διορθωθεί μια και καλή ένα ζήτημα που θέτουν οι πολίτες εδώ και χρόνια».

Βέβαια η εξίσωση δεν είναι εύκολη καθώς τα έσοδα διοδίων των παραχωρησιούχων που διαχειρίζονται σήμερα τους οδικούς άξονες είναι καθορισμένα από πολυετείς συμβάσεις παραχώρησης και συνδέονται με την αποπληρωμή των δανείων που έχουν λάβει για να πραγματοποιήσουν τις μεγάλες επενδύσεις που απαιτήθηκαν. Συνεπώς για να προχωρήσει ο διαγωνισμός θα χρειαστεί συμφωνία τόσο με τους παραχωρησιούχους, όσο και με τις πιστώτριες τράπεζες.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ είχε προκηρύξει έναν διαγωνισμό – μαμούθ για νέο σύστημα δορυφορικών, αναλογικών, διοδίων, με προϋπολογισμό 400 εκατ. ευρώ. Ο διαγωνισμός έφτασε μέχρι το δεύτερο στάδιο, αλλά ακυρώθηκε έπειτα από προσφυγές. Οι σημερινές συμβάσεις προβλέπουν χρέωση διοδίων ανά ζώνη.
ΠΗΓΗ: Powergame.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ