Το πρόγραμμα του Εθνικού Θεάτρου για τη σεζόν 2021-2022

Καλοκαιρινές παραστάσεις, θέατρο express, και πολλά ακόμη..

Καλοκαιρινές παραστάσεις αρχαίου δράματος, θέατρο express που θα περιοδεύει σε δήμους της Αττικής, θερινό εργαστήριο για την επανεκπαίδευση της αναπνοής σε άτομα που προσβλήθηκαν από Covid-19, κλασικά και σύγχρονα έργα συμπεριλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, στον πολύπλευρο προγραμματισμό του Εθνικού Θεάτρου, μέχρι και τον Φεβρουάριο του 2022, που ανακοινώθηκε σήμερα.

Στην πρώτη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε μετά την ανάληψη των καθηκόντων της, η νέα μεταβατική καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού Θεάτρου, Έρι Κύργια παρουσίασε τις καλοκαιρινές παραγωγές αλλά και ένα μέρος του προγράμματος της χειμερινής σεζόν της πρώτης κρατικής σκηνής (Οκτώβριος 2021- Φεβρουάριος 2022) το οποίο είναι ισόποσα μοιρασμένο «για πρώτη φορά» σε γυναίκες και άνδρες σκηνοθέτες.

Παράλληλα, όπως ανακοινώθηκε, σε συνέχεια της εμπειρίας «Το Θέατρο στο Νέο Σχολείο», στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, το Εθνικό Θέατρο αναλαμβάνει μια σειρά από εκπαιδευτικές και καλλιτεχνικές πρωτοβουλίες με στόχο την ενίσχυση της εφηβικής έκφρασης, με τίτλο «Νέες Φωνές». «Τρέφω απίστευτο σεβασμό για ό,τι θετικό έχει γίνει στο Εθνικό Θέατρο από όποια καλλιτεχνική διεύθυνση και αν έχει γίνει. Αν εξαιρέσουμε την πρωτοβουλία για την εφηβική σκηνή, δεν έχω το χώρο και το χρόνο να προβώ σε μεγάλες τομές» ανέφερε μεταξύ άλλων η Ερι Κύργια.

Σε ερώτηση σχετικά με το αν θα θέσει η ίδια υποψηφιότητα για τη θέση της καλλιτεχνικής διεύθυνσης όταν δημοσιευτεί η σχετική πρόσκληση ενδιαφέροντος, η ίδια απάντησε: «Η θέση αυτή δεν ήταν ποτέ στις φιλοδοξίες μου και η αλήθεια είναι ότι δεν έχει αλλάξει αυτό. Δεν ταιριάζει στον χαρακτήρα μου, ούτε στον τρόπο που θέλω να ζω. Για όσο καιρό είμαι εδώ θα τα δίνω όλα και δεν θα αφήσω καθόλου εκκρεμότητες με την προοπτική να τις αναλάβει ο επόμενος. Παρ’ όλα αυτά, όταν δημοσιευτεί η πρόσκληση ενδιαφέροντος, κάτι που θα γίνει σύντομα, θα το σκεφτώ».

Με δύο ενδιαφέρουσες παραγωγές κατεβαίνει το Εθνικό Θέατρο στα φετινά Επιδαύρια: τους «Ιππείς» του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Ρήγου και μια διανομή εκλεκτών πρωταγωνιστών και τις «Φοίνισσες» του Ευριπίδη, που παρουσιάζονται σε μια σύγχρονη παράσταση μ’ ένα ξεχωριστό επιτελείο ερμηνευτών και συντελεστών, που φέρει την υπογραφή του Γιάννη Μόσχου.

«Είναι η πρώτη μου σκηνοθεσία στην Επίδαυρο μετά από την χορογραφία που είχα κάνει το 1995 για το Θέατρο Τέχνης, όταν ήμουν στο πρώτο έτος της Κρατικής Σχολής Χορού. Δουλέψαμε όλοι μαζί με τους συντελεστές για να συνδημιουργήσουμε την παράσταση. Ελπίζω να προσφέρουμε έναν Αριστοφάνη ο οποίος να είναι ουσιαστικός. Η μετάφραση του Σωτήρη Κακίση, με βοήθησε πάρα πολύ στο να διαβάσω το έργο με έναν τρόπο ποιητικό αλλά και “ελαφρύ”» ανέφερε ο Κωνσταντίνος Ρήγος ο οποίος συνυπογράφει τα σκηνικά της παράστασης με τη συνεργάτιδά του, Μαίρη Τσαγκάρη. «Μέσα από το σκηνικό, ήθελα να “λύσω” το θέμα του Χορού και να φτιάξω ένα δεύτερο κοινό. Η βασική μου ιδέα ήταν ο Χορός να είναι ο αντικατοπτρισμός του κοινού και το κοινό να είναι αντικατοπτρισμός του Χορού».

Για τη δεύτερη καλοκαιρινή παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου, την εμβληματική τραγωδία «Φοίνισσες» του Ευριπίδη, με την οποία ο ποιητής μας παραδίδει μια ανατρεπτική εκδοχή του μύθου των Λαβδακιδών, μίλησε ο Γιάννης Μόσχος: «Είναι μεγάλη χαρά που κατεβαίνω για πρώτη φορά στην Επίδαυρο ως σκηνοθέτης και ειδικά με τις καλύτερες δυνατές συνθήκες που προσφέρει το Εθνικό Θέατρο και με μια επιλογή συνεργατών που για μένα είναι ιδανική. Σε όλους η Επίδαυρος προκαλεί έναν τρόμο και ένα δέος. Όμως μαζί, σου προσφέρει και μία ανοιχτή αγκαλιά. Οι “Φοίνισσες” είναι ένα πολύ ενδιαφέρον έργο του Ευριπίδη που παραδόξως παίζεται σπανίως. Δεν φιλοδοξώ να κάνω τον τρομερό πειραματισμό, ούτε κάτι που δεν έχει ξαναγίνει. Φιλοδοξώ να πούμε αποτελεσματικά και ουσιαστικά την ιστορία του Ευριπίδη, αυτό το “σίριαλ” όπως το έχουν ονομάσει κάποιοι μελετητές, που περιλαμβάνει όλη την ροή των γεγονότων και την διαδοχή της γενιάς των Λαβδακιδών».

Το χειμώνα θα ακολουθήσουν εφτά νέες παραγωγές: η «Φουέντε Οβεχούνα» του Ισπανού Λόπε δε Βέγα, που θα ανοίξει τη σεζόν σε σκηνοθεσία της Ελένης Ευθυμίου, το «Πονηρό πνεύμα» του Νόελ Κάουαρντ – τη μεγάλη επιτυχία του West End που θα σκηνοθετήσει ο Γιάννης Χουβαρδάς, ο «Ματωμένος γάμος» του Λόρκα σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη, το «Λεωφορείο ο Πόθος» του Τενεσί Ουίλιαμς σε σκηνοθεσία Θανάση Σαράντου, «Τρωίλος και Χρυσηίδα» του Σαίξπηρ από τη Μαρία Πανουργιά, καθώς και το σκηνικό ανέβασμα του εμβληματικού έργου του Τζωρτζ Όργουελ «Η φάρμα των ζώων» από τον ‘Αρη Μπινιάρη. Ακόμη, η «Αιολική Γη» του Ηλία Βενέζη, ένα από τα σημαντικότερα έργα της νεοελληνικής λογοτεχνίας, μεταφέρεται στη σκηνή σε μία διασκευή για όλη την οικογένεια από τον Τάκη Τζαμαργιά.

Το ρεπερτόριο συμπληρώνουν η παράσταση του Μικρού Εθνικού με το έργο της Αγγελικής Δαρλάση, «Το αγόρι στο θυρωρείο» σε σκηνοθεσία της Σοφίας Μαραθάκη, μια σειρά δράσεων και παραστάσεων για εφήβους που αναλαμβάνουν οι έμπειρες στο είδος Σοφία Βγενοπούλου και Γεωργία Μαυραγάνη, όπως και εκπαιδευτικά προγράμματα και στούντιο συγγραφής θεατρικών έργων για νέους, εργαστήρια προσωπικής ανάπτυξης κρατουμένων, το θέατρο express σε σκηνοθεσία Τάσου Πυργιέρη που θα περιοδεύσει στους δήμους της Αττικής, το πρωτοποριακό πρόγραμμα θεατρικής παιδείας «Το Θέατρο στο Νέο Σχολείο» που απευθύνεται σε γυμνάσια και λύκεια της περιφέρειας και συνεχίζεται για τέταρτη χρονιά κ.ά. Τέλος, από το φθινόπωρο ξεκινά η συνεργασία του Εθνικού Θεάτρου με το Δεύτερο και Τρίτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ, απ’ όπου θα ακουστούν, σε πρώτη φάση, έξι θεατρικά κείμενα.

Καλοκαιρινές παραστάσεις αρχαίου δράματος, θέατρο express που θα περιοδεύει σε δήμους της Αττικής, θερινό εργαστήριο για την επανεκπαίδευση της αναπνοής σε άτομα που προσβλήθηκαν από Covid-19, κλασικά και σύγχρονα έργα συμπεριλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, στον πολύπλευρο προγραμματισμό του Εθνικού Θεάτρου, μέχρι και τον Φεβρουάριο του 2022, που ανακοινώθηκε σήμερα.

Στην πρώτη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε μετά την ανάληψη των καθηκόντων της, η νέα μεταβατική καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού Θεάτρου, Έρι Κύργια παρουσίασε τις καλοκαιρινές παραγωγές αλλά και ένα μέρος του προγράμματος της χειμερινής σεζόν της πρώτης κρατικής σκηνής (Οκτώβριος 2021- Φεβρουάριος 2022) το οποίο είναι ισόποσα μοιρασμένο «για πρώτη φορά» σε γυναίκες και άνδρες σκηνοθέτες.

Παράλληλα, όπως ανακοινώθηκε, σε συνέχεια της εμπειρίας «Το Θέατρο στο Νέο Σχολείο», στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, το Εθνικό Θέατρο αναλαμβάνει μια σειρά από εκπαιδευτικές και καλλιτεχνικές πρωτοβουλίες με στόχο την ενίσχυση της εφηβικής έκφρασης, με τίτλο «Νέες Φωνές». «Τρέφω απίστευτο σεβασμό για ό,τι θετικό έχει γίνει στο Εθνικό Θέατρο από όποια καλλιτεχνική διεύθυνση και αν έχει γίνει. Αν εξαιρέσουμε την πρωτοβουλία για την εφηβική σκηνή, δεν έχω το χώρο και το χρόνο να προβώ σε μεγάλες τομές» ανέφερε μεταξύ άλλων η Ερι Κύργια.

Σε ερώτηση σχετικά με το αν θα θέσει η ίδια υποψηφιότητα για τη θέση της καλλιτεχνικής διεύθυνσης όταν δημοσιευτεί η σχετική πρόσκληση ενδιαφέροντος, η ίδια απάντησε: «Η θέση αυτή δεν ήταν ποτέ στις φιλοδοξίες μου και η αλήθεια είναι ότι δεν έχει αλλάξει αυτό. Δεν ταιριάζει στον χαρακτήρα μου, ούτε στον τρόπο που θέλω να ζω. Για όσο καιρό είμαι εδώ θα τα δίνω όλα και δεν θα αφήσω καθόλου εκκρεμότητες με την προοπτική να τις αναλάβει ο επόμενος. Παρ’ όλα αυτά, όταν δημοσιευτεί η πρόσκληση ενδιαφέροντος, κάτι που θα γίνει σύντομα, θα το σκεφτώ».

Με δύο ενδιαφέρουσες παραγωγές κατεβαίνει το Εθνικό Θέατρο στα φετινά Επιδαύρια: τους «Ιππείς» του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Ρήγου και μια διανομή εκλεκτών πρωταγωνιστών και τις «Φοίνισσες» του Ευριπίδη, που παρουσιάζονται σε μια σύγχρονη παράσταση μ’ ένα ξεχωριστό επιτελείο ερμηνευτών και συντελεστών, που φέρει την υπογραφή του Γιάννη Μόσχου.

«Είναι η πρώτη μου σκηνοθεσία στην Επίδαυρο μετά από την χορογραφία που είχα κάνει το 1995 για το Θέατρο Τέχνης, όταν ήμουν στο πρώτο έτος της Κρατικής Σχολής Χορού. Δουλέψαμε όλοι μαζί με τους συντελεστές για να συνδημιουργήσουμε την παράσταση. Ελπίζω να προσφέρουμε έναν Αριστοφάνη ο οποίος να είναι ουσιαστικός. Η μετάφραση του Σωτήρη Κακίση, με βοήθησε πάρα πολύ στο να διαβάσω το έργο με έναν τρόπο ποιητικό αλλά και “ελαφρύ”» ανέφερε ο Κωνσταντίνος Ρήγος ο οποίος συνυπογράφει τα σκηνικά της παράστασης με τη συνεργάτιδά του, Μαίρη Τσαγκάρη. «Μέσα από το σκηνικό, ήθελα να “λύσω” το θέμα του Χορού και να φτιάξω ένα δεύτερο κοινό. Η βασική μου ιδέα ήταν ο Χορός να είναι ο αντικατοπτρισμός του κοινού και το κοινό να είναι αντικατοπτρισμός του Χορού».

Για τη δεύτερη καλοκαιρινή παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου, την εμβληματική τραγωδία «Φοίνισσες» του Ευριπίδη, με την οποία ο ποιητής μας παραδίδει μια ανατρεπτική εκδοχή του μύθου των Λαβδακιδών, μίλησε ο Γιάννης Μόσχος: «Είναι μεγάλη χαρά που κατεβαίνω για πρώτη φορά στην Επίδαυρο ως σκηνοθέτης και ειδικά με τις καλύτερες δυνατές συνθήκες που προσφέρει το Εθνικό Θέατρο και με μια επιλογή συνεργατών που για μένα είναι ιδανική. Σε όλους η Επίδαυρος προκαλεί έναν τρόμο και ένα δέος. Όμως μαζί, σου προσφέρει και μία ανοιχτή αγκαλιά. Οι “Φοίνισσες” είναι ένα πολύ ενδιαφέρον έργο του Ευριπίδη που παραδόξως παίζεται σπανίως. Δεν φιλοδοξώ να κάνω τον τρομερό πειραματισμό, ούτε κάτι που δεν έχει ξαναγίνει. Φιλοδοξώ να πούμε αποτελεσματικά και ουσιαστικά την ιστορία του Ευριπίδη, αυτό το “σίριαλ” όπως το έχουν ονομάσει κάποιοι μελετητές, που περιλαμβάνει όλη την ροή των γεγονότων και την διαδοχή της γενιάς των Λαβδακιδών».

Το χειμώνα θα ακολουθήσουν εφτά νέες παραγωγές: η «Φουέντε Οβεχούνα» του Ισπανού Λόπε δε Βέγα, που θα ανοίξει τη σεζόν σε σκηνοθεσία της Ελένης Ευθυμίου, το «Πονηρό πνεύμα» του Νόελ Κάουαρντ – τη μεγάλη επιτυχία του West End που θα σκηνοθετήσει ο Γιάννης Χουβαρδάς, ο «Ματωμένος γάμος» του Λόρκα σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη, το «Λεωφορείο ο Πόθος» του Τενεσί Ουίλιαμς σε σκηνοθεσία Θανάση Σαράντου, «Τρωίλος και Χρυσηίδα» του Σαίξπηρ από τη Μαρία Πανουργιά, καθώς και το σκηνικό ανέβασμα του εμβληματικού έργου του Τζωρτζ Όργουελ «Η φάρμα των ζώων» από τον ‘Αρη Μπινιάρη. Ακόμη, η «Αιολική Γη» του Ηλία Βενέζη, ένα από τα σημαντικότερα έργα της νεοελληνικής λογοτεχνίας, μεταφέρεται στη σκηνή σε μία διασκευή για όλη την οικογένεια από τον Τάκη Τζαμαργιά.

Το ρεπερτόριο συμπληρώνουν η παράσταση του Μικρού Εθνικού με το έργο της Αγγελικής Δαρλάση, «Το αγόρι στο θυρωρείο» σε σκηνοθεσία της Σοφίας Μαραθάκη, μια σειρά δράσεων και παραστάσεων για εφήβους που αναλαμβάνουν οι έμπειρες στο είδος Σοφία Βγενοπούλου και Γεωργία Μαυραγάνη, όπως και εκπαιδευτικά προγράμματα και στούντιο συγγραφής θεατρικών έργων για νέους, εργαστήρια προσωπικής ανάπτυξης κρατουμένων, το θέατρο express σε σκηνοθεσία Τάσου Πυργιέρη που θα περιοδεύσει στους δήμους της Αττικής, το πρωτοποριακό πρόγραμμα θεατρικής παιδείας «Το Θέατρο στο Νέο Σχολείο» που απευθύνεται σε γυμνάσια και λύκεια της περιφέρειας και συνεχίζεται για τέταρτη χρονιά κ.ά. Τέλος, από το φθινόπωρο ξεκινά η συνεργασία του Εθνικού Θεάτρου με το Δεύτερο και Τρίτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ, απ’ όπου θα ακουστούν, σε πρώτη φάση, έξι θεατρικά κείμενα.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δημοφιλή