Με τον Μάκη Βορίδη συναντήθηκαν Φάνης Σπανός και Κώστας Γαλάνης

Για ζητήματα μεταφοράς μαθητών

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Εκτύπωση

Στην καταγραφή των δυσκολιών του έργου της μεταφοράς των μαθητών προχώρησε η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και διαμόρφωσε μια σειρά προτάσεων μεταρρυθμιστικού χαρακτήρα, με προτεραιότητα τη διευκόλυνση της μεταφοράς μαθητών και ταυτόχρονα τη διατήρηση της δυναμικής ισορροπίας της αγοράς.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Φάνης Σπανός, και ο Αντιπεριφερειάρχης Παιδείας και Αθλητισμού, Κώστας Γαλάνης, είχαν συνάντηση την Πέμπτη 8 Ιουλίου 2021, με τον Υπουργό Εσωτερικών, Μάκη Βορίδη, για ζητήματα μεταφοράς μαθητών.

Μετά την υποβολή σχετικής επιστολής του κ. Γαλάνη προς τον Υπουργό Εσωτερικών, δρομολογήθηκε η συνάντηση κατά την οποία συζητήθηκαν οι προτάσεις αυτές. Ο Υπουργός δήλωσε τη βούλησή του για θετική εξέταση των προτάσεων της Περιφέρειας και θα επανέλθει σύντομα για εξειδίκευση των προταθέντων μέτρων.

Μεταξύ άλλων, προτείνονται τα εξής:

  1. Μη χρήση του θεσμού της έδρας των ταξί για το έργο της μεταφοράς μαθητών, καθώς αυτός αποτελεί κύρια αιτία άγονων δρομολογίων και κατά συνέπεια μη μεταφοράς παιδιών.
  2. Εναλλακτικά και κατ’ ελάχιστο, μη χρήση του θεσμού της έδρας των ταξί, μετά την πρώτη άγονη διαγωνιστική διαδικασία. Ο δεύτερος διαγωνισμός να πραγματοποιείται με τη συμμετοχή όλων των μέσων μεταφοράς ανεξαρτήτως έδρας, διότι απώτερος σκοπός είναι να μεταφέρονται οι μαθητές στα σχολεία τους, απελευθερώνοντας το αγαθό της εκπαίδευσης από την αδυναμία της τοπικής αγοράς και την προέλευση του μεταφορέα.
  3. Επανενεργοποίηση της (από το 2018 καταργηθείσας) δυνατότητας ενεργοποίησης ιδιωτών μεταφορών με αμοιβή ίση με το 80% της αρχικά προβλεπόμενης, σε περιπτώσεις δύσβατων, απομακρυσμένων ορεινών και νησιωτικών περιοχών, μετά από μία (1) άγονη διαγωνιστική διαδικασία.
  4. Ενίσχυση του γονεϊκού επιδόματος, που σήμερα καλύπτει απλή και όχι διπλή διαδρομή μεταφοράς.
  5. Αύξηση της προβλεπόμενης αμοιβής των συνοδών, καθώς το σημερινό ύψος καθιστά δυσχερή την εξεύρεσή τους.
  6. Σύντμηση διαδικασιών και βελτιώσεις ως προς τη χρονική διάρκεια των διαγωνισμών με χρήση απευθείας διαπραγμάτευσης, μετά την πρώτη (και όχι τη δεύτερη όπως προβλέπεται σήμερα) άγονη διαδικασία.

Μετά τη συνάντηση, ο Αντιπεριφερειάρχης Παιδείας και Αθλητισμού δήλωσε: «Με τις μεταρρυθμίσεις αυτές μειώνονται οι αδυναμίες του συστήματος στις δύσκολες, ορεινές και απομακρυσμένες περιοχές, αυξάνονται οι επιλογές μεταφορικών μέσων όπου υπάρχει στέρηση και επιταχύνονται χρονικά οι διαγωνιστικές διαδικασίες, που σε ορισμένες περιπτώσεις οδηγούν σε άγονα δρομολόγια και σε μεγάλες καθυστερήσεις. Γενικά ευνοούν, όχι μόνο τη δική μας Περιφέρεια, αλλά και όλες τις άλλες Πανελλαδικά με όμοιο γεωγραφικό ανάγλυφο».

Στην καταγραφή των δυσκολιών του έργου της μεταφοράς των μαθητών προχώρησε η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και διαμόρφωσε μια σειρά προτάσεων μεταρρυθμιστικού χαρακτήρα, με προτεραιότητα τη διευκόλυνση της μεταφοράς μαθητών και ταυτόχρονα τη διατήρηση της δυναμικής ισορροπίας της αγοράς.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Φάνης Σπανός, και ο Αντιπεριφερειάρχης Παιδείας και Αθλητισμού, Κώστας Γαλάνης, είχαν συνάντηση την Πέμπτη 8 Ιουλίου 2021, με τον Υπουργό Εσωτερικών, Μάκη Βορίδη, για ζητήματα μεταφοράς μαθητών.

Μετά την υποβολή σχετικής επιστολής του κ. Γαλάνη προς τον Υπουργό Εσωτερικών, δρομολογήθηκε η συνάντηση κατά την οποία συζητήθηκαν οι προτάσεις αυτές. Ο Υπουργός δήλωσε τη βούλησή του για θετική εξέταση των προτάσεων της Περιφέρειας και θα επανέλθει σύντομα για εξειδίκευση των προταθέντων μέτρων.

Μεταξύ άλλων, προτείνονται τα εξής:

  1. Μη χρήση του θεσμού της έδρας των ταξί για το έργο της μεταφοράς μαθητών, καθώς αυτός αποτελεί κύρια αιτία άγονων δρομολογίων και κατά συνέπεια μη μεταφοράς παιδιών.
  2. Εναλλακτικά και κατ’ ελάχιστο, μη χρήση του θεσμού της έδρας των ταξί, μετά την πρώτη άγονη διαγωνιστική διαδικασία. Ο δεύτερος διαγωνισμός να πραγματοποιείται με τη συμμετοχή όλων των μέσων μεταφοράς ανεξαρτήτως έδρας, διότι απώτερος σκοπός είναι να μεταφέρονται οι μαθητές στα σχολεία τους, απελευθερώνοντας το αγαθό της εκπαίδευσης από την αδυναμία της τοπικής αγοράς και την προέλευση του μεταφορέα.
  3. Επανενεργοποίηση της (από το 2018 καταργηθείσας) δυνατότητας ενεργοποίησης ιδιωτών μεταφορών με αμοιβή ίση με το 80% της αρχικά προβλεπόμενης, σε περιπτώσεις δύσβατων, απομακρυσμένων ορεινών και νησιωτικών περιοχών, μετά από μία (1) άγονη διαγωνιστική διαδικασία.
  4. Ενίσχυση του γονεϊκού επιδόματος, που σήμερα καλύπτει απλή και όχι διπλή διαδρομή μεταφοράς.
  5. Αύξηση της προβλεπόμενης αμοιβής των συνοδών, καθώς το σημερινό ύψος καθιστά δυσχερή την εξεύρεσή τους.
  6. Σύντμηση διαδικασιών και βελτιώσεις ως προς τη χρονική διάρκεια των διαγωνισμών με χρήση απευθείας διαπραγμάτευσης, μετά την πρώτη (και όχι τη δεύτερη όπως προβλέπεται σήμερα) άγονη διαδικασία.

Μετά τη συνάντηση, ο Αντιπεριφερειάρχης Παιδείας και Αθλητισμού δήλωσε: «Με τις μεταρρυθμίσεις αυτές μειώνονται οι αδυναμίες του συστήματος στις δύσκολες, ορεινές και απομακρυσμένες περιοχές, αυξάνονται οι επιλογές μεταφορικών μέσων όπου υπάρχει στέρηση και επιταχύνονται χρονικά οι διαγωνιστικές διαδικασίες, που σε ορισμένες περιπτώσεις οδηγούν σε άγονα δρομολόγια και σε μεγάλες καθυστερήσεις. Γενικά ευνοούν, όχι μόνο τη δική μας Περιφέρεια, αλλά και όλες τις άλλες Πανελλαδικά με όμοιο γεωγραφικό ανάγλυφο».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΙΑΒΑΣΤΕ