Πιασμένος αυχένας : Οι SOS κινήσεις που ανακουφίζουν

Ξυπνήσατε με πιασμένο αυχένα; Oι κινήσεις που μπορείτε να εφαρμόσετε για να αποφύγετε αυτές τις δυσάρεστες εκπλήξεις και να ανακουφίσετε τον πόνο

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Εκτύπωση

Ξυπνάτε συχνά νιώθωντας τον αυχένα σας πιασμένο και αναρωτιέστε γιατί; Ο ένοχος φυσικά είναι η κακή στάση του σώματος και οι καθημερινές μας συνήθειες που επιβαρύνουν σημαντικά την περιοχή πίσω από το λαιμό με αποτέλεσμα να πονάμε.

Γιατί συμβαίνει αυτό; Όπως εξηγούν οι ειδικοί το πιάσιμο στην περιοχή του αυχένα προκαλείται όταν οι μύες της περιοχής αυτής αποδυναμώνονται λόγω της κακής στάσης του σώματος και των λάθος κινήσεων που κάνουμε κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Για παράδειγμα, όταν κοιτούμε για αρκετές ώρες την οθόνη του υπολογιστή, προκαλείται υπερέκταση του αυχένα και καταπονείται ο αυχένα. Το ίδιο αποτέλεσμα μπορεί να δημιουργηθεί και όταν οδηγούμε για πολλές ώρες και φυσικά όταν σκύβουμε για να κοιτάξουμε την οθόνη του κινητού μας.

Εάν λοιπόν επαναλαμβάνουμε το ίδιο μοτίβο ξανά και ξανά, επηρεάζεται ο αυχένας και σιγά σιγά το σώμα μας συνηθίζει τη λάθος στάση: «Όταν οι μύες του αυχένα σας αρχίζουν να γίνονται πιο αδύναμοι και προσπαθείτε να γυρίσετε το κεφάλι σας, η άρθρωση δεν κινείται πλέον ομαλά. Η άρθρωση έπειτα «τραβά» κάποιο μυ ή «χτυπά» κάποιο νεύρο.  Αυτό σημαίνει ότι τελικά θα προκληθεί σύσπαση του μυός και θα νιώσετε πόνο.

Πώς μπορείτε να αποφύγετε τον πόνο;

Αρχικά, βεβαιωθείτε ότι η οθόνη του υπολογιστή σας βρίσκεται στο σωστό ύψος, στο ύψος δηλαδή των ματιών σας. Όταν δουλεύετε στον υπολογιστή σας, φροντίστε το σώμα σας να μην καμπουριάζει και να βρίσκεται σε όρθια θέση και να σκύβετε όσο το δυνατόν λιγότερο.

Όσον αφορά την οδήγηση και τη χρήση του κινητού, θα πρέπει να κάνετε αρκετά διαλείμματα και να μη χάνετε τη σωστή στάση του σώματος, αποφεύγοντας να κάνετε υπερέκταση του αυχένα προς τα εμπρός.

Εάν πάλι νιώθετε πως ο πόνος θα συνεχίσει να σας ταλαιπωρεί, υπάρχουν κάποιες διατάσεις και κινήσεις που μπορείτε να εφαρμόσετε ακόμα και όταν κάθεστε στο γραφείο σας ή στο αυτοκίνητο, με στόχο να αποφύγετε το πιάσιμο του αυχένα:

  • Κινήστε τους ώμους σας προς τα πίσω και κάτω για δέκα φορές.
  • Τεντώστε προς τα πίσω και προσπαθήστε να ενώσετε τις ωμοπλάτες σας για δέκα φορές.
  • Γύρτε το κεφάλι προς τη μια μεριά με στόχο το αυτί να έρθει κοντά με τον ώμο για δέκα φορές. Επαναλάβετε την ίδια διαδικασία και από την άλλη μεριά.
  • Όταν βρίσκεστε στο αμάξι, πιέστε το κεφάλι σας πίσω στο μαξιλάρι του καθίσματος ή φέρτε τα χέρια σας πίσω από το κεφάλι και μείνετε σε αυτή τη θέση για τριάντα δευτερόλεπτα.

Βασικό ρόλο παίζει και η στάση του σώματός μας όταν κοιμόμαστε. Ο καλύτερος τρόπος να κοιμηθούμε εάν δε θέλουμε να πονάει ο αυχένας μας είναι στο πλάι ή ανάσκελα, αλλά όχι μπρούμυτα επειδή τότε δεν υπάρχει επαρκής στήριξη του αυχένα.

Ξυπνάτε συχνά νιώθωντας τον αυχένα σας πιασμένο και αναρωτιέστε γιατί; Ο ένοχος φυσικά είναι η κακή στάση του σώματος και οι καθημερινές μας συνήθειες που επιβαρύνουν σημαντικά την περιοχή πίσω από το λαιμό με αποτέλεσμα να πονάμε.

Γιατί συμβαίνει αυτό; Όπως εξηγούν οι ειδικοί το πιάσιμο στην περιοχή του αυχένα προκαλείται όταν οι μύες της περιοχής αυτής αποδυναμώνονται λόγω της κακής στάσης του σώματος και των λάθος κινήσεων που κάνουμε κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Για παράδειγμα, όταν κοιτούμε για αρκετές ώρες την οθόνη του υπολογιστή, προκαλείται υπερέκταση του αυχένα και καταπονείται ο αυχένα. Το ίδιο αποτέλεσμα μπορεί να δημιουργηθεί και όταν οδηγούμε για πολλές ώρες και φυσικά όταν σκύβουμε για να κοιτάξουμε την οθόνη του κινητού μας.

Εάν λοιπόν επαναλαμβάνουμε το ίδιο μοτίβο ξανά και ξανά, επηρεάζεται ο αυχένας και σιγά σιγά το σώμα μας συνηθίζει τη λάθος στάση: «Όταν οι μύες του αυχένα σας αρχίζουν να γίνονται πιο αδύναμοι και προσπαθείτε να γυρίσετε το κεφάλι σας, η άρθρωση δεν κινείται πλέον ομαλά. Η άρθρωση έπειτα «τραβά» κάποιο μυ ή «χτυπά» κάποιο νεύρο.  Αυτό σημαίνει ότι τελικά θα προκληθεί σύσπαση του μυός και θα νιώσετε πόνο.

Πώς μπορείτε να αποφύγετε τον πόνο;

Αρχικά, βεβαιωθείτε ότι η οθόνη του υπολογιστή σας βρίσκεται στο σωστό ύψος, στο ύψος δηλαδή των ματιών σας. Όταν δουλεύετε στον υπολογιστή σας, φροντίστε το σώμα σας να μην καμπουριάζει και να βρίσκεται σε όρθια θέση και να σκύβετε όσο το δυνατόν λιγότερο.

Όσον αφορά την οδήγηση και τη χρήση του κινητού, θα πρέπει να κάνετε αρκετά διαλείμματα και να μη χάνετε τη σωστή στάση του σώματος, αποφεύγοντας να κάνετε υπερέκταση του αυχένα προς τα εμπρός.

Εάν πάλι νιώθετε πως ο πόνος θα συνεχίσει να σας ταλαιπωρεί, υπάρχουν κάποιες διατάσεις και κινήσεις που μπορείτε να εφαρμόσετε ακόμα και όταν κάθεστε στο γραφείο σας ή στο αυτοκίνητο, με στόχο να αποφύγετε το πιάσιμο του αυχένα:

  • Κινήστε τους ώμους σας προς τα πίσω και κάτω για δέκα φορές.
  • Τεντώστε προς τα πίσω και προσπαθήστε να ενώσετε τις ωμοπλάτες σας για δέκα φορές.
  • Γύρτε το κεφάλι προς τη μια μεριά με στόχο το αυτί να έρθει κοντά με τον ώμο για δέκα φορές. Επαναλάβετε την ίδια διαδικασία και από την άλλη μεριά.
  • Όταν βρίσκεστε στο αμάξι, πιέστε το κεφάλι σας πίσω στο μαξιλάρι του καθίσματος ή φέρτε τα χέρια σας πίσω από το κεφάλι και μείνετε σε αυτή τη θέση για τριάντα δευτερόλεπτα.

Βασικό ρόλο παίζει και η στάση του σώματός μας όταν κοιμόμαστε. Ο καλύτερος τρόπος να κοιμηθούμε εάν δε θέλουμε να πονάει ο αυχένας μας είναι στο πλάι ή ανάσκελα, αλλά όχι μπρούμυτα επειδή τότε δεν υπάρχει επαρκής στήριξη του αυχένα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ