Αγώνας επιβίωσης για τις ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες

Έχει ζημιές ύψους €100 εκατ. ευρώ

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Εκτύπωση

Στο τέλος του 2021 η ακτοπλοΐα θα έχει ζημιές ύψους €100 εκατ., σύμφωνα με νεότερα στοιχεία του ΣΕΕΝ και τα σημερινά δεδομένα και τάσεις- Οικονομικό πρόβλημα δημιουργεί και η αλματώδης αύξηση της τιμής των καυσίμων

Mπήκε ο Αύγουστος και οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις δίνουν, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, τον αγώνα της επιβίωσης εν μέσω νέου κύματος πανδημίας. Τα πρόχειρα στατιστικά που είναι σε γνώση μας δείχνουν αύξηση της κίνησης σε σύγκριση με το 2020 κατά 50%-60%. Στο τέλος της χρονιάς θα γίνει ταμείο.

Σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, οι Κυκλάδες παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη αύξηση της κίνησης σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2020 με ποσοστό το οποίο κυμαίνεται μεταξύ 55%-60%.

Ακολουθούν τα Δωδεκάνησα με ποσοστό αύξησης 50%. Ακολουθούν τα νησιά του Βορειο-ανατολικού Αιγαίου με 40% αύξηση σε σύγκριση με πέρσι και η Κρήτη με 30% αύξηση σε σύγκριση με το 2020.

Αν τα ποσοστά παραμείνουν στο 50% αυξημένα σε σύγκριση με το 2020, τότε σε σύγκριση με το 2019 η κίνηση θα είναι μειωμένη κατά 35%.

Σύμφωνα με νεότερα στοιχεία του ΣΕΕΝ, με τα σημερινά δεδομένα και τάσεις στο τέλος του 2021 η ακτοπλοΐα θα έχει ζημιές ύψους 100 εκατομμύρια ευρώ.

«Καίνε» τα καύσιμα

Οικονομικό πρόβλημα δημιουργεί και η αλματώδης αύξηση της τιμής των καυσίμων. Είναι πιο ακριβά κατά 50%-60% χωρίς να υπάρχει προοπτική μείωσης. Το αποτέλεσμα θα είναι η ακρίβεια των καυσίμων να απορροφήσει την αύξηση του 2021 στην ακτοπλοϊα.

Το 2021 ο τόνος για τα συμβατικά πλοία κοστίζει 430 ευρώ, ενώ το 2020 κόστιζε 280 ευρώ, ποσοστό αύξησης 53,7%. Για τα ταχύπλοα κοστίζει 530 ευρώ ενώ το 2020 κόστιζε 330 ευρώ, ποσοστό αύξησης 60,6%. Υπολογίζεται ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες δαπανούν την τρέχουσα περίοδο 15 εκατ. ευρώ μηνιαίως για να καλύψουν το κόστος των καυσίμων, όταν τον Απρίλιο του 2020 δαπανούσαν 9 εκατ. για τα ίδια δρομολόγια.

Όσον αφορά στον αριθμό των δρομολογίων, πλησιάζει εκείνον του 2019. Πιο συγκεκριμένα, τον Αύγουστο του 2019 πραγματοποιήθηκαν 5.800 δρομολόγια στις κύριες γραμμές. Τον ίδιο μήνα, το 2020, έγιναν 4.200 δρομολόγια, μείωση κατά 30%. Το 2021 τα προγραμματισμένα δρομολόγια πλησιάζουν τα 5.800.

ΠΗΓΗ : NEW MONEY

Στο τέλος του 2021 η ακτοπλοΐα θα έχει ζημιές ύψους €100 εκατ., σύμφωνα με νεότερα στοιχεία του ΣΕΕΝ και τα σημερινά δεδομένα και τάσεις- Οικονομικό πρόβλημα δημιουργεί και η αλματώδης αύξηση της τιμής των καυσίμων

Mπήκε ο Αύγουστος και οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις δίνουν, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, τον αγώνα της επιβίωσης εν μέσω νέου κύματος πανδημίας. Τα πρόχειρα στατιστικά που είναι σε γνώση μας δείχνουν αύξηση της κίνησης σε σύγκριση με το 2020 κατά 50%-60%. Στο τέλος της χρονιάς θα γίνει ταμείο.

Σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, οι Κυκλάδες παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη αύξηση της κίνησης σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2020 με ποσοστό το οποίο κυμαίνεται μεταξύ 55%-60%.

Ακολουθούν τα Δωδεκάνησα με ποσοστό αύξησης 50%. Ακολουθούν τα νησιά του Βορειο-ανατολικού Αιγαίου με 40% αύξηση σε σύγκριση με πέρσι και η Κρήτη με 30% αύξηση σε σύγκριση με το 2020.

Αν τα ποσοστά παραμείνουν στο 50% αυξημένα σε σύγκριση με το 2020, τότε σε σύγκριση με το 2019 η κίνηση θα είναι μειωμένη κατά 35%.

Σύμφωνα με νεότερα στοιχεία του ΣΕΕΝ, με τα σημερινά δεδομένα και τάσεις στο τέλος του 2021 η ακτοπλοΐα θα έχει ζημιές ύψους 100 εκατομμύρια ευρώ.

«Καίνε» τα καύσιμα

Οικονομικό πρόβλημα δημιουργεί και η αλματώδης αύξηση της τιμής των καυσίμων. Είναι πιο ακριβά κατά 50%-60% χωρίς να υπάρχει προοπτική μείωσης. Το αποτέλεσμα θα είναι η ακρίβεια των καυσίμων να απορροφήσει την αύξηση του 2021 στην ακτοπλοϊα.

Το 2021 ο τόνος για τα συμβατικά πλοία κοστίζει 430 ευρώ, ενώ το 2020 κόστιζε 280 ευρώ, ποσοστό αύξησης 53,7%. Για τα ταχύπλοα κοστίζει 530 ευρώ ενώ το 2020 κόστιζε 330 ευρώ, ποσοστό αύξησης 60,6%. Υπολογίζεται ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες δαπανούν την τρέχουσα περίοδο 15 εκατ. ευρώ μηνιαίως για να καλύψουν το κόστος των καυσίμων, όταν τον Απρίλιο του 2020 δαπανούσαν 9 εκατ. για τα ίδια δρομολόγια.

Όσον αφορά στον αριθμό των δρομολογίων, πλησιάζει εκείνον του 2019. Πιο συγκεκριμένα, τον Αύγουστο του 2019 πραγματοποιήθηκαν 5.800 δρομολόγια στις κύριες γραμμές. Τον ίδιο μήνα, το 2020, έγιναν 4.200 δρομολόγια, μείωση κατά 30%. Το 2021 τα προγραμματισμένα δρομολόγια πλησιάζουν τα 5.800.

ΠΗΓΗ : NEW MONEY

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ