Αλήθειες και ψέματα για την ένδειξη αυτονομίας των αυτοκινήτων

Αποκλίσεις από τα πραγματικά δεδομένα ανακάλυψε η αμερικάνικη AAA αναφορικά με τις μετρήσεις κατανάλωσης

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Εκτύπωση

Την ακρίβεια των “υπολογιστών” ταξιδιού, αναφορικά με τις μετρήσεις κατανάλωσης εξέτασε η αμερικάνικη AAA ανακαλύπτοντας αποκλίσεις από τα πραγματικά δεδομένα.

Να μην ακολουθούν κατά γράμμα, τις ενδείξεις κατανάλωσης των υπολογιστών ταξιδιού συστήνει στους οδηγούς η Αμερικάνικη Ένωση Αυτοκινήτου (American Automobile Association- ΑΑΑ). Η Ένωση προχώρησε σε δοκιμές εξετάζοντας την ακρίβεια αυτών των συστημάτων και ανακάλυψε πως οι εκτιμήσεις τους έχουν μεγάλες αποκλίσεις ειδικά στις σύντομες διαδρομές ή σχετίζονται με τη συνέπεια που δείχνει ο οδηγός σε πράγματα όπως η ταχύτητα κίνησης και η επιτάχυνση.

Η AΑΑ, σε συνεργασία με το Κέντρο Έρευνας Αυτοκινήτου (ARC) της Λέσχης Αυτοκινήτου της Νότιας California, χρησιμοποίησαν ένα δυναμόμετρο για να πραγματοποιήσουν τις δοκιμές τους, πάνω στο οποίο τοποθέτησαν αυτοκίνητα διαφορετικών κατηγοριών, τα οποία και «έτρεξαν» σε διαφορετικά σενάρια οδήγησης (σταθερή ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο, μποτιλιάρισμα, τυπική κίνηση στην πόλη κ.α.)

Σύμφωνα με την αναφορά της Ένωσης, οι ενδείξεις για την κατανάλωση καυσίμου παρουσίασαν απόκλιση 2,3% κατά μέσο όρο, σε σχέση με τις πραγματικές τιμές κατανάλωσης που παρουσιάστηκαν στο δυναμόμετρο, μια απόκλιση που ακούγεται λογική. Ωστόσο, η απόκλιση μεταξύ των συστημάτων ήταν αρκετά μεγάλη και έφτασε σε απόλυτες τιμές από το -6,4% (υπερεκτίμηση) έως και το +2,8% (υποεκτίμηση), με το εύρος στη διαφορά να φτάνει στο 9,2%.

Ειδικά για την ένδειξη αυτονομίας των οχημάτων, η AAA αναφέρει ότι τα αποτελέσματα των μετρήσεων κινήθηκαν σε ανάλογα επίπεδα με την ακρίβεια να μεταβάλλεται σύμφωνα με το εκάστοτε οδηγικό σενάριο.

«Συνολικά τα συστήματα που δοκιμάσαμε ήταν σχετικά ακριβή στις ενδείξεις τους, αλλά μια πιο προσεκτική ματιά στα διαφορετικά σενάρια οδήγησης αποκαλύπτει σημαντικές μεταβολές που βασίζονται στην ταχύτητα, την επιτάχυνση και την απόσταση (σ.σ. ως προς την ακρίβεια τους).», δήλωσε σχετικά η Megan McKernan, διευθύντρια του ARC. Η McKernan πρόσθεσε ότι παρά τις ανακρίβειες τα εν λόγω συστήματα αποτελούν σημαντικά «εργαλεία» για να καταλάβει κανείς την επιρροή που έχει το στιλ οδήγησης στο πόσο αποδοτικά χρησιμοποιείται το καύσιμο από έναν κινητήρα.

Η AAA συστήνει να μηδενίζουμε τις μετρήσεις κατανάλωσης κάθε φορά που γεμίζουμε το ρεζερβουάρ και έπειτα να παρατηρούμε πώς διαμορφώνονται αυτές καθώς αλλάζουν οι συνθήκες οδήγησης, ώστε να μπορούμε κάθε φορά να εκτιμήσουμε με μεγαλύτερη ακρίβεια τη διαθέσιμη αυτονομία. Η αμερικάνικη ένωση συστήνει τέλος να ανεφοδιαζόμαστε με καύσιμο όταν ο δείκτης της βενζίνης βρίσκεται περίπου στο ένα τέταρτο, ώστε να μην κινδυνεύουμε ποτέ να μείνουμε από βενζίνη.

ΠΗΓΗ : IEFIMERIDA

Την ακρίβεια των “υπολογιστών” ταξιδιού, αναφορικά με τις μετρήσεις κατανάλωσης εξέτασε η αμερικάνικη AAA ανακαλύπτοντας αποκλίσεις από τα πραγματικά δεδομένα.

Να μην ακολουθούν κατά γράμμα, τις ενδείξεις κατανάλωσης των υπολογιστών ταξιδιού συστήνει στους οδηγούς η Αμερικάνικη Ένωση Αυτοκινήτου (American Automobile Association- ΑΑΑ). Η Ένωση προχώρησε σε δοκιμές εξετάζοντας την ακρίβεια αυτών των συστημάτων και ανακάλυψε πως οι εκτιμήσεις τους έχουν μεγάλες αποκλίσεις ειδικά στις σύντομες διαδρομές ή σχετίζονται με τη συνέπεια που δείχνει ο οδηγός σε πράγματα όπως η ταχύτητα κίνησης και η επιτάχυνση.

Η AΑΑ, σε συνεργασία με το Κέντρο Έρευνας Αυτοκινήτου (ARC) της Λέσχης Αυτοκινήτου της Νότιας California, χρησιμοποίησαν ένα δυναμόμετρο για να πραγματοποιήσουν τις δοκιμές τους, πάνω στο οποίο τοποθέτησαν αυτοκίνητα διαφορετικών κατηγοριών, τα οποία και «έτρεξαν» σε διαφορετικά σενάρια οδήγησης (σταθερή ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο, μποτιλιάρισμα, τυπική κίνηση στην πόλη κ.α.)

Σύμφωνα με την αναφορά της Ένωσης, οι ενδείξεις για την κατανάλωση καυσίμου παρουσίασαν απόκλιση 2,3% κατά μέσο όρο, σε σχέση με τις πραγματικές τιμές κατανάλωσης που παρουσιάστηκαν στο δυναμόμετρο, μια απόκλιση που ακούγεται λογική. Ωστόσο, η απόκλιση μεταξύ των συστημάτων ήταν αρκετά μεγάλη και έφτασε σε απόλυτες τιμές από το -6,4% (υπερεκτίμηση) έως και το +2,8% (υποεκτίμηση), με το εύρος στη διαφορά να φτάνει στο 9,2%.

Ειδικά για την ένδειξη αυτονομίας των οχημάτων, η AAA αναφέρει ότι τα αποτελέσματα των μετρήσεων κινήθηκαν σε ανάλογα επίπεδα με την ακρίβεια να μεταβάλλεται σύμφωνα με το εκάστοτε οδηγικό σενάριο.

«Συνολικά τα συστήματα που δοκιμάσαμε ήταν σχετικά ακριβή στις ενδείξεις τους, αλλά μια πιο προσεκτική ματιά στα διαφορετικά σενάρια οδήγησης αποκαλύπτει σημαντικές μεταβολές που βασίζονται στην ταχύτητα, την επιτάχυνση και την απόσταση (σ.σ. ως προς την ακρίβεια τους).», δήλωσε σχετικά η Megan McKernan, διευθύντρια του ARC. Η McKernan πρόσθεσε ότι παρά τις ανακρίβειες τα εν λόγω συστήματα αποτελούν σημαντικά «εργαλεία» για να καταλάβει κανείς την επιρροή που έχει το στιλ οδήγησης στο πόσο αποδοτικά χρησιμοποιείται το καύσιμο από έναν κινητήρα.

Η AAA συστήνει να μηδενίζουμε τις μετρήσεις κατανάλωσης κάθε φορά που γεμίζουμε το ρεζερβουάρ και έπειτα να παρατηρούμε πώς διαμορφώνονται αυτές καθώς αλλάζουν οι συνθήκες οδήγησης, ώστε να μπορούμε κάθε φορά να εκτιμήσουμε με μεγαλύτερη ακρίβεια τη διαθέσιμη αυτονομία. Η αμερικάνικη ένωση συστήνει τέλος να ανεφοδιαζόμαστε με καύσιμο όταν ο δείκτης της βενζίνης βρίσκεται περίπου στο ένα τέταρτο, ώστε να μην κινδυνεύουμε ποτέ να μείνουμε από βενζίνη.

ΠΗΓΗ : IEFIMERIDA

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΙΑΒΑΣΤΕ