Ανεβαίνει η τιμή της αμόλυβδης, φλερτάρει με τα 2 ευρώ

Αναζητώντας την αιτία του προβλήματος

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Εκτύπωση

Η μέση τιμή της αμόλυβδης βρίσκεται μια ανάσα από τα 1,70 ευρώ ανά λίτρο, ωστόσο ήδη σε πολλές περιοχές της Ελλάδας φλερτάρει με το 2ευρο, ελαφραίνοντας το πορτοφόλι Ελλήνων και ξένων επισκεπτών.

Αναζητώντας την αιτία του προβλήματος, το πρώτο που θα διαπιστώσει κανείς είναι ότι η διεθνής τιμή του μαύρου χρυσού έχει πάρει τον ανήφορο. Τον περσινό Αύγουστο η τιμή του Brent βρισκόταν στα 45 δολάρια, έχοντας καταγράψει άνοδο 23 δολαρίων από το Μάρτιο του 2020.

Πλέον, η τιμή “παίζει” σταθερά πάνω από τα 70 δολάρια, υποχρεώνοντας τους διεθνείς Οργανισμούς να αναθεωρούν διαρκώς τις προβλέψεις τους. Παρά ταύτα, αυτό το ράλι δεν είναι η μόνη ή μάλλον η βασική αιτία για τις “αλμυρές” τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα.

Νέα συγκριτική μελέτη- αυτήν τη φορά από το Tax Foundation- αναδεικνύει το πρόβλημα της υψηλής φορολογίας στα καύσιμα στην Ελλάδα. Όπως επισημαίνεται σχετικά, το ελάχιστο όριο Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στην αμόλυβδη είναι 0,36 ευρώ ανά λίτρο αλλά μόνο η Βουλγαρία και η Ουγγαρία κινούνται σε αυτά τα επίπεδα, καθώς οι υπόλοιπες χώρες εφαρμόζουν υψηλότερους ΕΦΚ.

Τον βαρύτερο φόρο πληρώνουν οι Ολλανδοί και ακολουθούν οι Ιταλοί και οι Φινλανδοί. Κι ενώ θα περίμενε κανείς στην πρώτη πεντάδα να βρίσκονται χώρες με υψηλό κατά κεφαλήν εισόδημα, στην 4η θέση φιγουράρει η Ελλάδα, όπου ο ΕΦΚ ανέρχεται σε 0,70 ευρώ ανά λίτρο!!!

Δείτε τη σύγκριση στην Ευρώπη :

ΠΗΓΗ : iEFIMERIDA

Η μέση τιμή της αμόλυβδης βρίσκεται μια ανάσα από τα 1,70 ευρώ ανά λίτρο, ωστόσο ήδη σε πολλές περιοχές της Ελλάδας φλερτάρει με το 2ευρο, ελαφραίνοντας το πορτοφόλι Ελλήνων και ξένων επισκεπτών.

Αναζητώντας την αιτία του προβλήματος, το πρώτο που θα διαπιστώσει κανείς είναι ότι η διεθνής τιμή του μαύρου χρυσού έχει πάρει τον ανήφορο. Τον περσινό Αύγουστο η τιμή του Brent βρισκόταν στα 45 δολάρια, έχοντας καταγράψει άνοδο 23 δολαρίων από το Μάρτιο του 2020.

Πλέον, η τιμή “παίζει” σταθερά πάνω από τα 70 δολάρια, υποχρεώνοντας τους διεθνείς Οργανισμούς να αναθεωρούν διαρκώς τις προβλέψεις τους. Παρά ταύτα, αυτό το ράλι δεν είναι η μόνη ή μάλλον η βασική αιτία για τις “αλμυρές” τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα.

Νέα συγκριτική μελέτη- αυτήν τη φορά από το Tax Foundation- αναδεικνύει το πρόβλημα της υψηλής φορολογίας στα καύσιμα στην Ελλάδα. Όπως επισημαίνεται σχετικά, το ελάχιστο όριο Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στην αμόλυβδη είναι 0,36 ευρώ ανά λίτρο αλλά μόνο η Βουλγαρία και η Ουγγαρία κινούνται σε αυτά τα επίπεδα, καθώς οι υπόλοιπες χώρες εφαρμόζουν υψηλότερους ΕΦΚ.

Τον βαρύτερο φόρο πληρώνουν οι Ολλανδοί και ακολουθούν οι Ιταλοί και οι Φινλανδοί. Κι ενώ θα περίμενε κανείς στην πρώτη πεντάδα να βρίσκονται χώρες με υψηλό κατά κεφαλήν εισόδημα, στην 4η θέση φιγουράρει η Ελλάδα, όπου ο ΕΦΚ ανέρχεται σε 0,70 ευρώ ανά λίτρο!!!

Δείτε τη σύγκριση στην Ευρώπη :

ΠΗΓΗ : iEFIMERIDA

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ