Δίνουν και 4.000 ευρώ για να παραπλανούν με άσχετους influencers

Γιατί άλλο να επιλέγεις ως «πρεσβευτή» της μάρκας σου για παράδειγμα έναν αθλητή

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Εκτύπωση

Η Ελληνική φούσκα των influencers φαίνεται ότι έχει προσελκύσει και κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες, φυσικά με όχι και τόσο θετικά αποτελέσματα για τα 4.000 ευρώ την ανάρτηση (!) που πληρώνουν. Σύμφωνα με

Ισως η οικονομική κρίση  και σίγουρα η μόδα από το εξωτερικό, οδήγησε κάποιους…  λίγους μάνατζερ της Ελληνικής αγορά ΚΑΙ του αυτοκινήτου στην επιλογή influencers – πιστεύοντας ότι με αυτό τον τρόπο θα τραβήξουν βλέμματα στα προϊόντα τους.

Τώρα το ποιοι είναι ακριβώς οι… influencers που επιλέχτηκαν στην Ελλάδα και τι κοινό τραβάνε μ’ αυτή την αμφιλεγόμενη -ιδιαίτερα για το αυτοκίνητο- προβολή, μάλλον θα πρέπει να απασχολήσει σημαντικά τόσο τα ίδια τα στελέχη όσο και τους προϊσταμένους τους…

Γιατί άλλο να επιλέγεις ως «πρεσβευτή» της μάρκας σου για παράδειγμα έναν αθλητή, έναν Ολυμπιονίκη τον οποίο και έχεις ενημερώσει σχετικά με το πως προβάλλεται σωστά ένα αυτοκίνητο και τι μηνύματα πρέπει να περάσει, πέρα του προιόντος και άλλο έναν άσχετο, που από τα ρούχα, και τα burgers, πιάνει στα χέρια του τιμόνι, γιατί έχει πολλούς followers στους λογαριασμούς τους…

Πρόσφατο το παράδειγμα που μας επισύναψαν και αναγνώστες μας, social media «influencer» Premium εταιρείας, να προβάλει με video το πόσο χαρούμενη είναι που οδηγεί αυτό το αυτοκίνητο, δίνοντας μηνύματα με τη λάθος θέση οδήγησης που είχε αλλά και την ζώνη ασφαλείας, που δεν χρησιμοποιούνταν, γιατί έκρυβε το… μπούστο!

Τους τελευταίους μήνες λοιπόν κάποιες -λίγες- εταιρείες έχουν δαπανήσει πολλές χιλιάδες ευρώ για να συμφωνήσουν με κάποιους influencers να αναρτούν στα social media διάφορα θετικά σχόλια για τα μοντέλα τους, προσπαθώντας να παρασύρουν αγοραστές..

Τα πράγματα φυσικά ξέφυγαν από κάθε έλεγχο και πλέον οι influencers απαιτούν και 4.000 ευρώ για κάθε ανάρτηση που θα πραγματοποιούν, ενώ κάποιοι από αυτούς κάνουν και εκπτώσεις καθώς στις 3 αναρτήσεις το συνολικό ποσό που απαιτούν αγγίζει τις 10.000 ευρώ αντί για τις 12.000 ευρώ, που θα χρέωναν κανονικά. Φυσικά υπάρχουν και οι πιο οικονομικοί οι οποίοι αρκούνται στο να έχουν “τσάμπα” αυτοκίνητο και βενζίνη…

Αρκεί να βάζουν καλά λόγια για τα αυτοκίνητά τους, έστω κι αν δεν έχουν ιδέα…

Όμως το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με τους influencers και τα αυτοκίνητα, σύμφωνα με στελέχη από τη διαφημιστική αγορά, έχει να κάνει με το γεγονός ότι τα οχήματα αποτελούν ένα άκρως ιδιαίτερο προϊόν και δεν μπορούν να συμπεριληφθούν στα ενδύματα, εσώρουχα ή παπούτσια ή άλλα πολύ φθηνότερα προϊόντα που μπορεί να αγοράσει κανείς από το super market που προωθούν με τον τρόπο τους οι ειδικοί των social media.

Άλλωστε ποιο σοβαρό καταναλωτή που είναι έτοιμος να δαπανήσει +25.000€ θα ενδιέφερε αν κάποιος Ελληνας influencer postαρει ένα αυτοκίνητο και τι έχει να πει για το συγκεκριμένο μοντέλο καθώς ως γνωστόν οι περισσότεροι καταναλωτές που ασχολούνται με το αυτοκίνητο είναι ενημερωμένοι και δεν περιμένουν να «συμβουλευτούν» τους… influencers!

Επίσης σύμφωνα με καταγγελίες που έχουν γίνει στο newsauto.gr, πολλοί influencers «παραπλανούν» τους αναγνώστες παρουσιάζοντας τα αυτοκίνητά τους ως καινούργια στις αναρτήσεις τους και δεν αναγράφουν -ως οφείλουν από την αρχή διαφάνειας- ότι αποτελούν χορηγία από την εκάστοτε εταιρεία…

Από την άλλη μεριά οι εταιρείες αυτοκινήτων με αυτό τον τρόπο διαφήμισης υποβαθμίζουν τόσο πολύ τα μοντέλα τους καθώς τοποθετούνται ανάμεσα σε… σαμπουάν, εσώρουχα, μέχρι και σουβλάκια!

Είναι χαρακτηριστικό ότι, ζητήθηκε από τη «μαμά» εταιρεία προς την Ελληνική εισαγωγική να ανακαλύψει ανάλογους influencers στην Ελλάδα, ώστε να εγκρίνει «μπάτζετ» προς αυτή την προβολή. Τα στελέχη της εταιρείας, μη γνωρίζοντας κάποιους που να μπορούν να επηρεάζουν -για το προϊόν αυτοκίνητο- από social media, στράφηκαν σε γνωστή εταιρεία μετρήσεων, η οποία και πραγματοποίησε ψηφιακή μέτρηση, πάντα με παρονομαστή το αυτοκίνητο.

Τα τρία πρώτα αποτελέσματα που προέκυψαν, έδειξαν ως αυτοκινητικούς social media influencers (με τη μεγαλύτερη επιρροή δηλαδή) στην Ελλάδα συγκεκριμένους Δημοσιογράφους αυτοκινήτου, ενώ στην 4η θέση εμφανίστηκε ένας αθλητής του στίβου…

Φοροδιαφυγή

Πέραν της παραπλάνησης λοιπόν που μπορεί να προκαλούν οι influencers στους αναγνώστες τους έχει προκύψει ακόμη έναν τεράστιο θέμα που έχει να κάνει με την φοροδιαφυγή καθώς η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) έχει διαπιστώσει εκτεταμένη φοροδιαφυγή σε τέτοιου τύπου διαφημίσεις.

Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr τα στελέχη της ΑΑΔΕ εξετάζουν να περνούν από κόσκινο όλες οι αναρτήσεις των γνωστών ή λιγότερο γνωστών influencers και στη συνέχεια να πραγματοποιείται έλεγχος για να διαπιστωθεί αν έχει τελεστεί φοροδιαφυγή και το κράτος έχει χάσει χρήματα.

Τι σημαίνει ο όρος influencer

Οι influencers είναι μια έννοια που υφίσταται κυρίως στις χώρες του εξωτερικού, για αυτό και είναι δύσκολος ο ελληνικός ορισμός επί λέξει. Ο όρος προέρχεται από το ρήμα influence, που σημαίνει “επηρεάζω” – άρα γενικά αυτό το άτομο ασκεί επιρροή γύρω του. Ένας influencer δραστηριοποιείται κατά βάση στα social media μέσω υπολογιστή. Οποιοσδήποτε άνθρωπος έχει να επιδείξει πράξεις που παρακινούν και εμπνέουν το κοινό με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, μπορεί να θεωρηθεί influencer.

Οι influencers πραγματοποιούν αναρτήσεις για τα διαφημιζόμενα προϊόντα και οι εταιρείες τους προτιμούν κυρίως εξαιτίας της επικοινωνίας που έχουν με τους ακολούθους τους.

Η Ελληνική φούσκα των influencers φαίνεται ότι έχει προσελκύσει και κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες, φυσικά με όχι και τόσο θετικά αποτελέσματα για τα 4.000 ευρώ την ανάρτηση (!) που πληρώνουν. Σύμφωνα με

Ισως η οικονομική κρίση  και σίγουρα η μόδα από το εξωτερικό, οδήγησε κάποιους…  λίγους μάνατζερ της Ελληνικής αγορά ΚΑΙ του αυτοκινήτου στην επιλογή influencers – πιστεύοντας ότι με αυτό τον τρόπο θα τραβήξουν βλέμματα στα προϊόντα τους.

Τώρα το ποιοι είναι ακριβώς οι… influencers που επιλέχτηκαν στην Ελλάδα και τι κοινό τραβάνε μ’ αυτή την αμφιλεγόμενη -ιδιαίτερα για το αυτοκίνητο- προβολή, μάλλον θα πρέπει να απασχολήσει σημαντικά τόσο τα ίδια τα στελέχη όσο και τους προϊσταμένους τους…

Γιατί άλλο να επιλέγεις ως «πρεσβευτή» της μάρκας σου για παράδειγμα έναν αθλητή, έναν Ολυμπιονίκη τον οποίο και έχεις ενημερώσει σχετικά με το πως προβάλλεται σωστά ένα αυτοκίνητο και τι μηνύματα πρέπει να περάσει, πέρα του προιόντος και άλλο έναν άσχετο, που από τα ρούχα, και τα burgers, πιάνει στα χέρια του τιμόνι, γιατί έχει πολλούς followers στους λογαριασμούς τους…

Πρόσφατο το παράδειγμα που μας επισύναψαν και αναγνώστες μας, social media «influencer» Premium εταιρείας, να προβάλει με video το πόσο χαρούμενη είναι που οδηγεί αυτό το αυτοκίνητο, δίνοντας μηνύματα με τη λάθος θέση οδήγησης που είχε αλλά και την ζώνη ασφαλείας, που δεν χρησιμοποιούνταν, γιατί έκρυβε το… μπούστο!

Τους τελευταίους μήνες λοιπόν κάποιες -λίγες- εταιρείες έχουν δαπανήσει πολλές χιλιάδες ευρώ για να συμφωνήσουν με κάποιους influencers να αναρτούν στα social media διάφορα θετικά σχόλια για τα μοντέλα τους, προσπαθώντας να παρασύρουν αγοραστές..

Τα πράγματα φυσικά ξέφυγαν από κάθε έλεγχο και πλέον οι influencers απαιτούν και 4.000 ευρώ για κάθε ανάρτηση που θα πραγματοποιούν, ενώ κάποιοι από αυτούς κάνουν και εκπτώσεις καθώς στις 3 αναρτήσεις το συνολικό ποσό που απαιτούν αγγίζει τις 10.000 ευρώ αντί για τις 12.000 ευρώ, που θα χρέωναν κανονικά. Φυσικά υπάρχουν και οι πιο οικονομικοί οι οποίοι αρκούνται στο να έχουν “τσάμπα” αυτοκίνητο και βενζίνη…

Αρκεί να βάζουν καλά λόγια για τα αυτοκίνητά τους, έστω κι αν δεν έχουν ιδέα…

Όμως το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με τους influencers και τα αυτοκίνητα, σύμφωνα με στελέχη από τη διαφημιστική αγορά, έχει να κάνει με το γεγονός ότι τα οχήματα αποτελούν ένα άκρως ιδιαίτερο προϊόν και δεν μπορούν να συμπεριληφθούν στα ενδύματα, εσώρουχα ή παπούτσια ή άλλα πολύ φθηνότερα προϊόντα που μπορεί να αγοράσει κανείς από το super market που προωθούν με τον τρόπο τους οι ειδικοί των social media.

Άλλωστε ποιο σοβαρό καταναλωτή που είναι έτοιμος να δαπανήσει +25.000€ θα ενδιέφερε αν κάποιος Ελληνας influencer postαρει ένα αυτοκίνητο και τι έχει να πει για το συγκεκριμένο μοντέλο καθώς ως γνωστόν οι περισσότεροι καταναλωτές που ασχολούνται με το αυτοκίνητο είναι ενημερωμένοι και δεν περιμένουν να «συμβουλευτούν» τους… influencers!

Επίσης σύμφωνα με καταγγελίες που έχουν γίνει στο newsauto.gr, πολλοί influencers «παραπλανούν» τους αναγνώστες παρουσιάζοντας τα αυτοκίνητά τους ως καινούργια στις αναρτήσεις τους και δεν αναγράφουν -ως οφείλουν από την αρχή διαφάνειας- ότι αποτελούν χορηγία από την εκάστοτε εταιρεία…

Από την άλλη μεριά οι εταιρείες αυτοκινήτων με αυτό τον τρόπο διαφήμισης υποβαθμίζουν τόσο πολύ τα μοντέλα τους καθώς τοποθετούνται ανάμεσα σε… σαμπουάν, εσώρουχα, μέχρι και σουβλάκια!

Είναι χαρακτηριστικό ότι, ζητήθηκε από τη «μαμά» εταιρεία προς την Ελληνική εισαγωγική να ανακαλύψει ανάλογους influencers στην Ελλάδα, ώστε να εγκρίνει «μπάτζετ» προς αυτή την προβολή. Τα στελέχη της εταιρείας, μη γνωρίζοντας κάποιους που να μπορούν να επηρεάζουν -για το προϊόν αυτοκίνητο- από social media, στράφηκαν σε γνωστή εταιρεία μετρήσεων, η οποία και πραγματοποίησε ψηφιακή μέτρηση, πάντα με παρονομαστή το αυτοκίνητο.

Τα τρία πρώτα αποτελέσματα που προέκυψαν, έδειξαν ως αυτοκινητικούς social media influencers (με τη μεγαλύτερη επιρροή δηλαδή) στην Ελλάδα συγκεκριμένους Δημοσιογράφους αυτοκινήτου, ενώ στην 4η θέση εμφανίστηκε ένας αθλητής του στίβου…

Φοροδιαφυγή

Πέραν της παραπλάνησης λοιπόν που μπορεί να προκαλούν οι influencers στους αναγνώστες τους έχει προκύψει ακόμη έναν τεράστιο θέμα που έχει να κάνει με την φοροδιαφυγή καθώς η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) έχει διαπιστώσει εκτεταμένη φοροδιαφυγή σε τέτοιου τύπου διαφημίσεις.

Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr τα στελέχη της ΑΑΔΕ εξετάζουν να περνούν από κόσκινο όλες οι αναρτήσεις των γνωστών ή λιγότερο γνωστών influencers και στη συνέχεια να πραγματοποιείται έλεγχος για να διαπιστωθεί αν έχει τελεστεί φοροδιαφυγή και το κράτος έχει χάσει χρήματα.

Τι σημαίνει ο όρος influencer

Οι influencers είναι μια έννοια που υφίσταται κυρίως στις χώρες του εξωτερικού, για αυτό και είναι δύσκολος ο ελληνικός ορισμός επί λέξει. Ο όρος προέρχεται από το ρήμα influence, που σημαίνει “επηρεάζω” – άρα γενικά αυτό το άτομο ασκεί επιρροή γύρω του. Ένας influencer δραστηριοποιείται κατά βάση στα social media μέσω υπολογιστή. Οποιοσδήποτε άνθρωπος έχει να επιδείξει πράξεις που παρακινούν και εμπνέουν το κοινό με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, μπορεί να θεωρηθεί influencer.

Οι influencers πραγματοποιούν αναρτήσεις για τα διαφημιζόμενα προϊόντα και οι εταιρείες τους προτιμούν κυρίως εξαιτίας της επικοινωνίας που έχουν με τους ακολούθους τους.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ