Η προκαταβολή από τις Βρυξέλλες, η εναέρια βοήθεια των Ρώσων και το «αγκάθι» της Αττικής Οδού

Ταχύτητα και αποτελεσματικότητα στην αξιοποίηση των πόρων που δεν μπορεί παρά να έχουν πέραν του οικονομικού, ένα ισχυρό κοινωνικό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα αλλά και πολιτικό αντίκτυπο

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Εκτύπωση

Το είχε προαναγγείλει από το βήμα της Βουλής. Και η προκαταβολή «ταξίδεψε» από τις Βρυξέλλες για την Αθήνα. Το «ταξίδι» ολοκληρώθηκε χτες και τα χαμόγελα για τη πρώτη μεγάλη φόρτιση του προγράμματος δεν κρύβονταν μαζί με την αισιοδοξία για τη συνέχεια. Ο άμεσα πολιτικά υπεύθυνος για το σχέδιο Ελλάδα 2.0, αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θόδωρος Σκυλακάκης δήλωσε: «Μπήκαν σήμερα (σ.σ χτες) στους λογαριασμούς του Ελληνικού Δημοσίου στην Τράπεζα της Ελλάδος 4 δισ. ευρώ που αποτελούν την προκαταβολή του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας “Ελλάδα 2.0”. Οι πόροι αυτοί, σημαντικό τμήμα των οποίων αφορά την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, θα αξιοποιηθούν με την μέγιστη δυνατή ταχύτητα και αποτελεσματικότητα προς όφελος της οικονομικής ανάκαμψης, της κοινωνικής συνοχής και του φυσικού περιβάλλοντος της πατρίδας μας». Ταχύτητα και αποτελεσματικότητα στην αξιοποίηση των πόρων που δεν μπορεί παρά να έχουν πέραν του οικονομικού, ένα ισχυρό κοινωνικό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα αλλά και πολιτικό αντίκτυπο. Σχετική ανακοίνωση εκδόθηκε και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή – για την εκταμίευση προχρηματοδοτήσεων ύψους 4 δισ. ευρώ για την Ελλάδα- η οποία κάνει ιδιαίτερο λόγο για επενδύσεις μετασχηματισμού και έργα μεταρρύθμισης.

——————————————–

«Γράμμα» από τις Βρυξέλλες

Από το «γράμμα» των Βρυξελλών συγκρατώ το εξής: «Στην Ελλάδα, ο RRF (σ.σ το Ταμείο Ανάκαμψης) αξιοποιείται για τη χρηματοδότηση επενδύσεων και μεταρρυθμίσεων που αναμένεται να έχουν βαθιά μετασχηματιστική επίδραση στην οικονομία και την κοινωνία της Ελλάδας.

Μερικά από τα χρηματοδοτούμενα έργα είναι τα ακόλουθα:

Διασφάλιση της πράσινης μετάβασης: 645 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για τη χρηματοδότηση της διασύνδεσης με τις Κυκλάδες, αυξάνοντας το δυναμικό των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και την ικανότητα αποθήκευσης.

Στήριξη της ψηφιακής μετάβασης: μέτρα ύψους 375 εκατ. ευρώ θα ενισχύσουν την υιοθέτηση ψηφιακών τεχνολογιών, ιδίως από μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, και θα στηρίξουν την αγορά ψηφιακών υπηρεσιών και ταμειακών μηχανών νέας τεχνολογίας.

Ενίσχυση της οικονομικής και κοινωνικής ανθεκτικότητας: 740 εκατ. ευρώ θα επενδυθούν στην ενίσχυση ενεργητικών πολιτικών στην αγορά εργασίας με στόχο την αύξηση της πλήρους απασχόλησης, μεταξύ άλλων για τους μακροχρόνια ανέργους και τα μειονεκτούντα άτομα. Άλλα 627 εκατ. ευρώ θα επενδυθούν στη βελτίωση και την ψηφιοποίηση της δημόσιας διοίκησης· την ψηφιοποίηση του δικαστικού συστήματος και την επιτάχυνση των δικαστικών διαδικασιών· και τον εκσυγχρονισμό και την απλούστευση της φορολογικής νομοθεσίας».

—————————————–

Η Εξήγηση

Όταν τον περασμένο χειμώνα μας είχαν ενημερώσει για ένα ταξίδι του υφυπουργού Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, Νίκου Χαρδαλιά, στη Μόσχα, είχαμε απορήσει. Αλλά, ούτε το ψάξαμε, ούτε δώσαμε δεν συνέχεια. Κακώς. Έπρεπε.

Η Αποστολή: Σε εκείνο το ταξίδι, εξασφαλίσθηκε (με ετήσιο ενοικιαστήριο) το περίφημο πυροσβεστικό αεροσκάφος Beriev-200, που τα τελευταία εικοσιτετράωρα σβήνει φωτιές σε Αττική και Εύβοια. Το ίδιο ακριβώς που ήθελε και η Τουρκία.

Το Αίτημα: Προχθές, υποβάλλαμε αίτημα στη Μόσχα να μας στείλει και δεύτερο. Επειδή το πρώτο παρουσίασε τεχνικό πρόβλημα κι έμεινε καθηλωμένο για μερικές ώρες. Η εδώ πρεσβεία απάντησε ότι «θα κάνει ό,τι μπορεί».

Η Πρόβλεψη: Δύσκολο…για το συγκεκριμένο αεροπλάνο.

Η άλλη βοήθεια: Πάντως, η Ρωσία αποφάσισε να συνδράμει τις δυνάμεις αντιμετώπισης των καταστροφικών πυρκαγιών στην Ελλάδα με την άμεση αποστολή δύο αεροσκαφών IL-76 και δύο ελικοπτέρων Mi-8. Τα δύο ελικόπτερα θα μεταφέρει στην Ελλάδα ρωσικό μεταγωγικό αεροσκάφος An-124. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα μεγαθήρια αεροσκάφη τύπου Ilyushin Il-76, από τα μεγαλύτερα στον κόσμο, αποκαλούνται ιπτάμενα τάνκερ, καθώς μεταφέρουν στα πύρινα μέτωπα έως 44 τόνους νερό.

Η δωρεά: «Τα ελικόπτερα αυτά (4 τον αριθμό) είναι καθοδόν προς τη χώρα μας, θα παραμείνουν δε 60 μέρες από την ημερομηνία άφιξης τους, ώστε να αποσοβηθεί ο κίνδυνος αναζωπυρώσεων ή νέων πυρκαγιών, ενώ το κόστος διάθεσης των ελικοπτέρων (€3,3 εκατ.) ανέλαβε πλήρως η MYTILINEOS», από την ανακοίνωση της σπουδαίας δωρεάς της εισηγμένης εταιρείας.

—————————————–

Το Δεδικασμένο

Ολοένα και δυσχεραίνει η θέση της Greenhill (ενός εκ των βασικών μετόχων) στον όμιλο Ελλάκτωρ. Από τη στιγμή που απορρίφθηκαν για τρίτη διαδοχική φορά νομικές ενέργειες της εναντίον αποφάσεων της νυν διοίκησης του ομίλου, δημιουργείται πολύ ισχυρό δεδικασμένο. Η συγκεκριμένη οδός αποδεικνύεται «δύσβατη».

Οι Αγορές: Στο μεταξύ, οι Ολλανδοί της Reggeborgh (ο πρώτος τη τάξει μέτοχος της εισηγμένης εταρείας), αργά αλλά σταθερά, εξακολουθούν να αυξάνουν το ποσοστό τους στον Ελλάκτωρ. Μέσω της αγοράς. Είναι ξεκάθαρο ότι ήρθαν για να μείνουν (…δεν χρειάζεται να το επαναλαμβάνουμε).

Στο Μεταξύ: Το θέμα, ωστόσο, είναι ότι οι εξελίξεις στα μεγάλα κατασκευαστικά μέτωπα τρέχουν, αλλά ο συγκεκριμένος όμιλος έχει άλλες προτεραιότητες…

Το Μεγάλο Αγκάθι: Το ζήτημα της νέας σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού αλλά και των νέων επεκτάσεων της πρέπει ολοένα και περισσότερο να λογίζεται ως το μεγάλο αγκάθι για τους σχεδιασμούς της εισηγμένης Ελλάκτωρ. Το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το δικαίωμα εμπορικής αξιοποίησης του περιουσιακού στοιχείου κατόπιν της λήξης της υφιστάμενης παραχώρησης. Η σύμβαση λήγει το φθινόπωρο του 2024 αλλά σύμφωνα με το τελευταίο αναθεωρημένο επιχειρησιακό πρόγραμμα αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ (Απρίλιος 2021) το ΤΑΙΠΕΔ πρόκειται να «τρέξει» προπαρασκευαστικές ενέργειες για τον διαγωνισμό εντός του 2022. Σε αυτήν την κατεύθυνση ας προσμετρηθούν και οι σχεδιασμοί αλλά και η ιδιαίτερη ατζέντα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Η Απορία

Ποιος είναι ο λόγος που ο Δήμος Χαϊδαρίου αποφάσισε να κινηθεί δικαστικά, μέσω του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), εναντίον της πώλησης των ναυπηγείων Σκαραμαγκά; Ουσιαστικά γίνεται focus στην προβλήτα 4, δηλαδή στο εμπορικό κομμάτι της επένδυσης.

Το Αίτημα: Αυτό που ζητείται είναι η ακύρωση του διαγωνισμού. Αυτό που ενδεχομένως επιτυγχάνεται σε πρώτη φάση, είναι καθυστέρηση στην πρόοδο της επένδυσης.

——————————–

Το Βήμα

Eίναι ιδέα μας ή ο λεγόμενος αμερικανικός παράγοντας στην Ελλάδα κάνει focus τώρα στα Ναυπηγεία Ελευσίνας; Εξ ου και ορισμένα εξαιρετικά ενδιαφέροντα (από κάθε άποψη) δημοσιεύματα στον ξένο Τύπο.

————————————————-

Τα Λιμάνια

Παίρνουν παράταση οι σχετικές διαδικασίες για το project της αξιοποίησης των μεγάλων περιφερειακών λιμανιών της χώρας. Οι (όποιες) εξελίξεις μετατίθενται πλέον για το πρώτο εξάμηνο του 2022 και στην περίπτωση του Βόλου προσθέστε κι ένα «και βλέπουμε…». Και αυτό γιατί χρειάζεται επιπλέον χρόνος. Και για το λιμάνι του Βόλου και για τον Ναύσταθμο για τον οποίο υπάρχει ήδη συμφωνία μεταξύ του ΓΕΕΘΑ και των εμπλεκόμενων φορέων. Ο χώρος εγκατάστασης του Ναυστάθμου έχει βρεθεί… Ενδιαφέρον -και μάλιστα απολύτως συνδυασμένο- έχουν οι Αμερικανοί. Και Λιμάνι και Ναύσταθμο.

Η Αρχή: Σε κάθε περίπτωση, όποτε δρομολογηθούν, η αρχή θα γίνει από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, που είναι το πιο ώριμο (και «κλειδωμένο», από τους αμερικανούς). Θα ακολουθήσουν Ηγουμενίτσα και Καβάλα (με αυτή τη σειρά). Για την περίπτωση του λιμανιού στο Ηράκλειο, σημειώστε, οριστικά, μια ημερομηνία: 17 Σεπτεμβρίου. Τότε λήγει η προθεσμία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος, μετά την παράταση που ζητήθηκε και δόθηκε.

————————————–

Οι Ημερομηνίες

Κυκλώστε μια ημερομηνία: 4 Σεπτεμβρίου 2021. Για τότε έχει ορισθεί η ημερομηνία κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών για την περίπτωση του ΔΕΔΔΗΕ. Στην κυβέρνηση, την έχουν ήδη κυκλώσει, γιατί κατατάσσουν την περίπτωση στις «προχωρημένες». Κυκλώστε κι άλλες δυο ημερομηνίες: 26 και 31 Αυγούστου 2021. Τότε θα ανακοινώσουν τα αποτελέσματα τους για το πρώτο εξάμηνο του 2021 οι τράπεζες Alpha Bank και Eurobank, αντίστοιχα.

————————————-

Η Φθορά

Στην κυβέρνηση φοβούνται ότι η ιστορία του σταθμού Βενιζέλου (με τα αρχαία), στο μετρό της Θεσσαλονίκης, της προκαλεί τελικώς μεγάλη φθορά. Την έχει μετρήσει. Και ετοιμάζει -όπως μαθαίνω-διορθωτικές κινήσεις.

ΠΗΓΗ : ΟΤ

Το είχε προαναγγείλει από το βήμα της Βουλής. Και η προκαταβολή «ταξίδεψε» από τις Βρυξέλλες για την Αθήνα. Το «ταξίδι» ολοκληρώθηκε χτες και τα χαμόγελα για τη πρώτη μεγάλη φόρτιση του προγράμματος δεν κρύβονταν μαζί με την αισιοδοξία για τη συνέχεια. Ο άμεσα πολιτικά υπεύθυνος για το σχέδιο Ελλάδα 2.0, αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θόδωρος Σκυλακάκης δήλωσε: «Μπήκαν σήμερα (σ.σ χτες) στους λογαριασμούς του Ελληνικού Δημοσίου στην Τράπεζα της Ελλάδος 4 δισ. ευρώ που αποτελούν την προκαταβολή του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας “Ελλάδα 2.0”. Οι πόροι αυτοί, σημαντικό τμήμα των οποίων αφορά την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, θα αξιοποιηθούν με την μέγιστη δυνατή ταχύτητα και αποτελεσματικότητα προς όφελος της οικονομικής ανάκαμψης, της κοινωνικής συνοχής και του φυσικού περιβάλλοντος της πατρίδας μας». Ταχύτητα και αποτελεσματικότητα στην αξιοποίηση των πόρων που δεν μπορεί παρά να έχουν πέραν του οικονομικού, ένα ισχυρό κοινωνικό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα αλλά και πολιτικό αντίκτυπο. Σχετική ανακοίνωση εκδόθηκε και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή – για την εκταμίευση προχρηματοδοτήσεων ύψους 4 δισ. ευρώ για την Ελλάδα- η οποία κάνει ιδιαίτερο λόγο για επενδύσεις μετασχηματισμού και έργα μεταρρύθμισης.

——————————————–

«Γράμμα» από τις Βρυξέλλες

Από το «γράμμα» των Βρυξελλών συγκρατώ το εξής: «Στην Ελλάδα, ο RRF (σ.σ το Ταμείο Ανάκαμψης) αξιοποιείται για τη χρηματοδότηση επενδύσεων και μεταρρυθμίσεων που αναμένεται να έχουν βαθιά μετασχηματιστική επίδραση στην οικονομία και την κοινωνία της Ελλάδας.

Μερικά από τα χρηματοδοτούμενα έργα είναι τα ακόλουθα:

Διασφάλιση της πράσινης μετάβασης: 645 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για τη χρηματοδότηση της διασύνδεσης με τις Κυκλάδες, αυξάνοντας το δυναμικό των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και την ικανότητα αποθήκευσης.

Στήριξη της ψηφιακής μετάβασης: μέτρα ύψους 375 εκατ. ευρώ θα ενισχύσουν την υιοθέτηση ψηφιακών τεχνολογιών, ιδίως από μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, και θα στηρίξουν την αγορά ψηφιακών υπηρεσιών και ταμειακών μηχανών νέας τεχνολογίας.

Ενίσχυση της οικονομικής και κοινωνικής ανθεκτικότητας: 740 εκατ. ευρώ θα επενδυθούν στην ενίσχυση ενεργητικών πολιτικών στην αγορά εργασίας με στόχο την αύξηση της πλήρους απασχόλησης, μεταξύ άλλων για τους μακροχρόνια ανέργους και τα μειονεκτούντα άτομα. Άλλα 627 εκατ. ευρώ θα επενδυθούν στη βελτίωση και την ψηφιοποίηση της δημόσιας διοίκησης· την ψηφιοποίηση του δικαστικού συστήματος και την επιτάχυνση των δικαστικών διαδικασιών· και τον εκσυγχρονισμό και την απλούστευση της φορολογικής νομοθεσίας».

—————————————–

Η Εξήγηση

Όταν τον περασμένο χειμώνα μας είχαν ενημερώσει για ένα ταξίδι του υφυπουργού Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, Νίκου Χαρδαλιά, στη Μόσχα, είχαμε απορήσει. Αλλά, ούτε το ψάξαμε, ούτε δώσαμε δεν συνέχεια. Κακώς. Έπρεπε.

Η Αποστολή: Σε εκείνο το ταξίδι, εξασφαλίσθηκε (με ετήσιο ενοικιαστήριο) το περίφημο πυροσβεστικό αεροσκάφος Beriev-200, που τα τελευταία εικοσιτετράωρα σβήνει φωτιές σε Αττική και Εύβοια. Το ίδιο ακριβώς που ήθελε και η Τουρκία.

Το Αίτημα: Προχθές, υποβάλλαμε αίτημα στη Μόσχα να μας στείλει και δεύτερο. Επειδή το πρώτο παρουσίασε τεχνικό πρόβλημα κι έμεινε καθηλωμένο για μερικές ώρες. Η εδώ πρεσβεία απάντησε ότι «θα κάνει ό,τι μπορεί».

Η Πρόβλεψη: Δύσκολο…για το συγκεκριμένο αεροπλάνο.

Η άλλη βοήθεια: Πάντως, η Ρωσία αποφάσισε να συνδράμει τις δυνάμεις αντιμετώπισης των καταστροφικών πυρκαγιών στην Ελλάδα με την άμεση αποστολή δύο αεροσκαφών IL-76 και δύο ελικοπτέρων Mi-8. Τα δύο ελικόπτερα θα μεταφέρει στην Ελλάδα ρωσικό μεταγωγικό αεροσκάφος An-124. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα μεγαθήρια αεροσκάφη τύπου Ilyushin Il-76, από τα μεγαλύτερα στον κόσμο, αποκαλούνται ιπτάμενα τάνκερ, καθώς μεταφέρουν στα πύρινα μέτωπα έως 44 τόνους νερό.

Η δωρεά: «Τα ελικόπτερα αυτά (4 τον αριθμό) είναι καθοδόν προς τη χώρα μας, θα παραμείνουν δε 60 μέρες από την ημερομηνία άφιξης τους, ώστε να αποσοβηθεί ο κίνδυνος αναζωπυρώσεων ή νέων πυρκαγιών, ενώ το κόστος διάθεσης των ελικοπτέρων (€3,3 εκατ.) ανέλαβε πλήρως η MYTILINEOS», από την ανακοίνωση της σπουδαίας δωρεάς της εισηγμένης εταιρείας.

—————————————–

Το Δεδικασμένο

Ολοένα και δυσχεραίνει η θέση της Greenhill (ενός εκ των βασικών μετόχων) στον όμιλο Ελλάκτωρ. Από τη στιγμή που απορρίφθηκαν για τρίτη διαδοχική φορά νομικές ενέργειες της εναντίον αποφάσεων της νυν διοίκησης του ομίλου, δημιουργείται πολύ ισχυρό δεδικασμένο. Η συγκεκριμένη οδός αποδεικνύεται «δύσβατη».

Οι Αγορές: Στο μεταξύ, οι Ολλανδοί της Reggeborgh (ο πρώτος τη τάξει μέτοχος της εισηγμένης εταρείας), αργά αλλά σταθερά, εξακολουθούν να αυξάνουν το ποσοστό τους στον Ελλάκτωρ. Μέσω της αγοράς. Είναι ξεκάθαρο ότι ήρθαν για να μείνουν (…δεν χρειάζεται να το επαναλαμβάνουμε).

Στο Μεταξύ: Το θέμα, ωστόσο, είναι ότι οι εξελίξεις στα μεγάλα κατασκευαστικά μέτωπα τρέχουν, αλλά ο συγκεκριμένος όμιλος έχει άλλες προτεραιότητες…

Το Μεγάλο Αγκάθι: Το ζήτημα της νέας σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού αλλά και των νέων επεκτάσεων της πρέπει ολοένα και περισσότερο να λογίζεται ως το μεγάλο αγκάθι για τους σχεδιασμούς της εισηγμένης Ελλάκτωρ. Το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το δικαίωμα εμπορικής αξιοποίησης του περιουσιακού στοιχείου κατόπιν της λήξης της υφιστάμενης παραχώρησης. Η σύμβαση λήγει το φθινόπωρο του 2024 αλλά σύμφωνα με το τελευταίο αναθεωρημένο επιχειρησιακό πρόγραμμα αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ (Απρίλιος 2021) το ΤΑΙΠΕΔ πρόκειται να «τρέξει» προπαρασκευαστικές ενέργειες για τον διαγωνισμό εντός του 2022. Σε αυτήν την κατεύθυνση ας προσμετρηθούν και οι σχεδιασμοί αλλά και η ιδιαίτερη ατζέντα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Η Απορία

Ποιος είναι ο λόγος που ο Δήμος Χαϊδαρίου αποφάσισε να κινηθεί δικαστικά, μέσω του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), εναντίον της πώλησης των ναυπηγείων Σκαραμαγκά; Ουσιαστικά γίνεται focus στην προβλήτα 4, δηλαδή στο εμπορικό κομμάτι της επένδυσης.

Το Αίτημα: Αυτό που ζητείται είναι η ακύρωση του διαγωνισμού. Αυτό που ενδεχομένως επιτυγχάνεται σε πρώτη φάση, είναι καθυστέρηση στην πρόοδο της επένδυσης.

——————————–

Το Βήμα

Eίναι ιδέα μας ή ο λεγόμενος αμερικανικός παράγοντας στην Ελλάδα κάνει focus τώρα στα Ναυπηγεία Ελευσίνας; Εξ ου και ορισμένα εξαιρετικά ενδιαφέροντα (από κάθε άποψη) δημοσιεύματα στον ξένο Τύπο.

————————————————-

Τα Λιμάνια

Παίρνουν παράταση οι σχετικές διαδικασίες για το project της αξιοποίησης των μεγάλων περιφερειακών λιμανιών της χώρας. Οι (όποιες) εξελίξεις μετατίθενται πλέον για το πρώτο εξάμηνο του 2022 και στην περίπτωση του Βόλου προσθέστε κι ένα «και βλέπουμε…». Και αυτό γιατί χρειάζεται επιπλέον χρόνος. Και για το λιμάνι του Βόλου και για τον Ναύσταθμο για τον οποίο υπάρχει ήδη συμφωνία μεταξύ του ΓΕΕΘΑ και των εμπλεκόμενων φορέων. Ο χώρος εγκατάστασης του Ναυστάθμου έχει βρεθεί… Ενδιαφέρον -και μάλιστα απολύτως συνδυασμένο- έχουν οι Αμερικανοί. Και Λιμάνι και Ναύσταθμο.

Η Αρχή: Σε κάθε περίπτωση, όποτε δρομολογηθούν, η αρχή θα γίνει από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, που είναι το πιο ώριμο (και «κλειδωμένο», από τους αμερικανούς). Θα ακολουθήσουν Ηγουμενίτσα και Καβάλα (με αυτή τη σειρά). Για την περίπτωση του λιμανιού στο Ηράκλειο, σημειώστε, οριστικά, μια ημερομηνία: 17 Σεπτεμβρίου. Τότε λήγει η προθεσμία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος, μετά την παράταση που ζητήθηκε και δόθηκε.

————————————–

Οι Ημερομηνίες

Κυκλώστε μια ημερομηνία: 4 Σεπτεμβρίου 2021. Για τότε έχει ορισθεί η ημερομηνία κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών για την περίπτωση του ΔΕΔΔΗΕ. Στην κυβέρνηση, την έχουν ήδη κυκλώσει, γιατί κατατάσσουν την περίπτωση στις «προχωρημένες». Κυκλώστε κι άλλες δυο ημερομηνίες: 26 και 31 Αυγούστου 2021. Τότε θα ανακοινώσουν τα αποτελέσματα τους για το πρώτο εξάμηνο του 2021 οι τράπεζες Alpha Bank και Eurobank, αντίστοιχα.

————————————-

Η Φθορά

Στην κυβέρνηση φοβούνται ότι η ιστορία του σταθμού Βενιζέλου (με τα αρχαία), στο μετρό της Θεσσαλονίκης, της προκαλεί τελικώς μεγάλη φθορά. Την έχει μετρήσει. Και ετοιμάζει -όπως μαθαίνω-διορθωτικές κινήσεις.

ΠΗΓΗ : ΟΤ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΙΑΒΑΣΤΕ