Ψηφιοποίηση : Γιατί αποτελεί ιστορική ευκαιρία για τις ελληνικές επιχειρήσεις -Οι δυνατότητες και τα οφέλη

Μπροστά σε μια ιστορική ευκαιρία βρίσκονται οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις, φτάνοντας στην έξοδο του «τούνελ» της πανδημίας.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Εκτύπωση

Τα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν τους τελευταίους μήνες προκάλεσαν σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των περισσότερων επιχειρήσεων, φέρνοντας πολλές εξ αυτών στα όρια. Ωστόσο, σύμφωνα με τους αναλυτές, υπάρχουν οι δυνατότητες για ανάκαμψη και για κινήσεις που θα τις καταστήσουν ισχυρές και ανταγωνιστικές στη μετα-πανδημική οικονομία.

Το «κλειδί» είναι η ψηφιοποίηση και η ενσωμάτωση ψηφιακών υπηρεσιών στο λειτουργικό και εμπορικό μοντέλο κάθε επιχείρησης, ανεξαρτήτως μεγέθους. Με τον τρόπο αυτό εκτιμάται ότι κάθε επιχείρηση θα αποκτήσει τη δυνατότητα να προσφέρει καλύτερες υπηρεσίες, να επιταχύνει τις διαδικασίες, να γίνει πιο ελκυστική και να ανταποκριθεί άμεσα και αποτελεσματικά στις συνθήκες της νέας εποχής, προς όφελος της ίδιας και των πελατών της.

Ψηφιοποίηση: Το 40% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων μένει… πίσω

Αποτελεί πλέον κοινή παραδοχή ότι η ψηφιοποίηση δεν είναι μια τάση ή μια πρόσκαιρη μετατόπιση προτεραιοτήτων στον «χάρτη» της επιχειρηματικότητας. Αντιθέτως, όλα τα διαθέσιμα στοιχεία δείχνουν ότι είναι η νέα πραγματικότητα στο σύγχρονο ανταγωνιστικό και διαρκώς μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον.

Τα ίδια δεδομένα αποκαλύπτουν και ένα ακόμη συμπέρασμα: Ότι η ανάπτυξη ψηφιακών υπηρεσιών δεν αφορά ορισμένες επιχειρήσεις ή κλάδους, αλλά όλες ανεξαιρέτως τις επιχειρήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Παρά ταύτα, έρευνες που εστιάζουν στην Ελλάδα δείχνουν ότι ένα μεγάλο ποσοστό επιχειρήσεων μένει… πίσω.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με κλαδική ανάλυση της Εθνικής Τράπεζας για την ανταγωνιστικότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ολόκληρη η ανάλυση εδώ) το 40% των μικρών επιχειρήσεων (έναντι μόλις 20% των μεγάλων) δεν αξιοποιεί τα διαθέσιμα ψηφιακά εργαλεία. Οι βασικότερες ελλείψεις εντοπίζονται στα εξειδικευμένα συστήματα εσωτερικής λειτουργίας, που θα μπορούσαν να αυξήσουν την παραγωγικότητά τους (ERP, CRM, data analytics).

Τι οφέλη προσφέρουν τα ψηφιακά εργαλεία στις επιχειρήσεις

Ακόμα πιο ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία που δείχνουν το τι μπορούν να καταφέρουν οι επιχειρήσεις που κάνουν το βήμα της ψηφιοποίησης.

Σύμφωνα με την ίδια μελέτη, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις που επενδύουν σε ψηφιακά εργαλεία επιτυγχάνουν:

  • υψηλότερο ρυθμό μεταβολής πωλήσεων κατά 25-35% και υψηλότερο περιθώριο λειτουργικού κέρδους κατά περίπου 50%, έναντι των μη ψηφιοποιημένων επιχειρήσεων,
  • μεγαλύτερη ανθεκτικότητα σε περιόδους κρίσης (όπως η 10ετής ελληνική κρίση και η κρίση COVID-19).

Ο κομβικός ρόλος του Ταμείου Ανάκαμψης

Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, η ψηφιακή μετάβαση βρίσκεται στο επίκεντρο του στρατηγικού σχεδιασμού, καθώς σημαντικότατοι πόροι αναμένεται να διατεθούν προς αυτή την κατεύθυνση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Υπενθυμίζεται ότι η Ελλάδα πέτυχε ιδιαίτερα υψηλό μερίδιο επιδοτήσεων από το Ταμείο Ανάκαμψης, δίνοντας προτεραιότητα στις ΜμΕ, για στοχευμένες δράσεις της τάξης του €1,5 δισ.

Οι αναλυτές εκτιμούν ότι πλέον η πρωτοβουλία να αξιοποιηθεί αυτή η ιστορική ευκαιρία για να χτίσουν μια σύγχρονη επιχειρηματική στρατηγική, βρίσκεται στα «χέρια» των ίδιων των επιχειρήσεων. Μια βασική προϋπόθεση για την ταχύτερη μετάβαση της ελληνικής επιχειρηματικότητας στη νέα ψηφιακή εποχή είναι η υποστήριξη από τους φορείς της αγοράς, και κυρίως από το τραπεζικό σύστημα.

Η ψηφιακή πρόταση – «κλειδί» της Εθνικής Τράπεζας

Σε αυτή την κατεύθυνση, η Εθνική Τράπεζα παρουσίασε την ολοκληρωμένη ψηφιακή της πρόταση, η οποία έρχεται να ανταποκριθεί στις σύγχρονες ανάγκες των ελληνικών επιχειρήσεων για ψηφιοποίηση και να προσφέρει προστιθέμενη αξία, διευκολύνοντας τις χρηματοοικονομικές τους λειτουργίες και βελτιώνοντας την επιχειρηματική και εμπορική τους δραστηριότητα.

Αξιοποιώντας τις διεθνείς τάσεις στο Internet Banking και στο Fintech, καθώς και την υψηλή τεχνολογική κατάρτιση των ανθρώπων της, η νέα digital banking πρόταση της Εθνικής Τράπεζας παρέχει:

  • Ένα ολοκληρωμένο ψηφιακό οικοσύστημα Internet Banking που αυτοματοποιεί και προσφέρει λύσεις στις συναλλακτικές ανάγκες του συνόλου της αλυσίδας αξίας των επιχειρήσεων.
  • Νέες δυνατότητες:
  • στην έναρξη της συνεργασίας των επιχειρήσεων με την Τράπεζα, μέσα από τη μοναδική υπηρεσία “New business customer onboarding”, η οποία δίνει τη δυνατότητα ανοίγματος του πρώτου λογαριασμού όψεως μιας επιχείρησης,
  • στην απόκτηση του “Business Δανείου Εξπρές” με σκοπό τη χρηματοδότηση κεφαλαίου κίνησης από €6.000 έως €35.000, το οποίο προσφέρεται -για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά- αποκλειστικά online.
  • Εξειδικευμένα ψηφιακά εργαλεία που βασίζονται στις τεχνολογίες αιχμής των APIs και του Open Banking, με στόχο τη λειτουργική βελτιστοποίηση και την παραγωγή αξίας για τις επιχειρήσεις, την ανάπτυξη των εργασιών τους και τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών τους.

Σημειώνεται, ότι η open banking πλατφόρμα που διαθέτει η Εθνική Τράπεζα θεωρείται από την αγορά κορυφαία σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Πρόκειται για μία «ανοικτή» και με ελεύθερη πρόσβαση υπηρεσία, η οποία συνδέει το λογισμικό της επιχείρησης με τις υποδομές της Τράπεζας και υποστηρίζει την ανάπτυξη καινοτόμων fintech υπηρεσιών, ειδικά σχεδιασμένων για την πελατειακή βάση και τις ανάγκες κάθε επιχείρησης.

Επιπλέον, η εξυπηρέτηση των εταιρικών πελατών ενισχύεται με την ομάδα εξειδικευμένων στελεχών-συμβούλων του Corporate Transaction Banking.

Ο βασικός άξονας του σχεδιασμού της Εθνικής Τράπεζας στην προσφορά υψηλού επιπέδου ψηφιακών υπηρεσιών είναι ο εξής: «Η τεχνολογία και η καινοτομία αποκτούν νόημα όταν βελτιώνουν την καθημερινότητά μας, όταν αξιοποιούνται για να προσφέρουμε καλύτερες υπηρεσίες, να ανταποκρινόμαστε καλύτερα και πιο άμεσα στις ανάγκες και τις συνθήκες της νέας εποχής. Κυρίως όμως, όταν προσφέρουν στις ελληνικές επιχειρήσεις μια ιστορική ευκαιρία: να γίνουν πιο ανταγωνιστικές. Γιατί έτσι περνάμε στην επόμενη μέρα.»

Τα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν τους τελευταίους μήνες προκάλεσαν σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των περισσότερων επιχειρήσεων, φέρνοντας πολλές εξ αυτών στα όρια. Ωστόσο, σύμφωνα με τους αναλυτές, υπάρχουν οι δυνατότητες για ανάκαμψη και για κινήσεις που θα τις καταστήσουν ισχυρές και ανταγωνιστικές στη μετα-πανδημική οικονομία.

Το «κλειδί» είναι η ψηφιοποίηση και η ενσωμάτωση ψηφιακών υπηρεσιών στο λειτουργικό και εμπορικό μοντέλο κάθε επιχείρησης, ανεξαρτήτως μεγέθους. Με τον τρόπο αυτό εκτιμάται ότι κάθε επιχείρηση θα αποκτήσει τη δυνατότητα να προσφέρει καλύτερες υπηρεσίες, να επιταχύνει τις διαδικασίες, να γίνει πιο ελκυστική και να ανταποκριθεί άμεσα και αποτελεσματικά στις συνθήκες της νέας εποχής, προς όφελος της ίδιας και των πελατών της.

Ψηφιοποίηση: Το 40% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων μένει… πίσω

Αποτελεί πλέον κοινή παραδοχή ότι η ψηφιοποίηση δεν είναι μια τάση ή μια πρόσκαιρη μετατόπιση προτεραιοτήτων στον «χάρτη» της επιχειρηματικότητας. Αντιθέτως, όλα τα διαθέσιμα στοιχεία δείχνουν ότι είναι η νέα πραγματικότητα στο σύγχρονο ανταγωνιστικό και διαρκώς μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον.

Τα ίδια δεδομένα αποκαλύπτουν και ένα ακόμη συμπέρασμα: Ότι η ανάπτυξη ψηφιακών υπηρεσιών δεν αφορά ορισμένες επιχειρήσεις ή κλάδους, αλλά όλες ανεξαιρέτως τις επιχειρήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Παρά ταύτα, έρευνες που εστιάζουν στην Ελλάδα δείχνουν ότι ένα μεγάλο ποσοστό επιχειρήσεων μένει… πίσω.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με κλαδική ανάλυση της Εθνικής Τράπεζας για την ανταγωνιστικότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ολόκληρη η ανάλυση εδώ) το 40% των μικρών επιχειρήσεων (έναντι μόλις 20% των μεγάλων) δεν αξιοποιεί τα διαθέσιμα ψηφιακά εργαλεία. Οι βασικότερες ελλείψεις εντοπίζονται στα εξειδικευμένα συστήματα εσωτερικής λειτουργίας, που θα μπορούσαν να αυξήσουν την παραγωγικότητά τους (ERP, CRM, data analytics).

Τι οφέλη προσφέρουν τα ψηφιακά εργαλεία στις επιχειρήσεις

Ακόμα πιο ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία που δείχνουν το τι μπορούν να καταφέρουν οι επιχειρήσεις που κάνουν το βήμα της ψηφιοποίησης.

Σύμφωνα με την ίδια μελέτη, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις που επενδύουν σε ψηφιακά εργαλεία επιτυγχάνουν:

  • υψηλότερο ρυθμό μεταβολής πωλήσεων κατά 25-35% και υψηλότερο περιθώριο λειτουργικού κέρδους κατά περίπου 50%, έναντι των μη ψηφιοποιημένων επιχειρήσεων,
  • μεγαλύτερη ανθεκτικότητα σε περιόδους κρίσης (όπως η 10ετής ελληνική κρίση και η κρίση COVID-19).

Ο κομβικός ρόλος του Ταμείου Ανάκαμψης

Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, η ψηφιακή μετάβαση βρίσκεται στο επίκεντρο του στρατηγικού σχεδιασμού, καθώς σημαντικότατοι πόροι αναμένεται να διατεθούν προς αυτή την κατεύθυνση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Υπενθυμίζεται ότι η Ελλάδα πέτυχε ιδιαίτερα υψηλό μερίδιο επιδοτήσεων από το Ταμείο Ανάκαμψης, δίνοντας προτεραιότητα στις ΜμΕ, για στοχευμένες δράσεις της τάξης του €1,5 δισ.

Οι αναλυτές εκτιμούν ότι πλέον η πρωτοβουλία να αξιοποιηθεί αυτή η ιστορική ευκαιρία για να χτίσουν μια σύγχρονη επιχειρηματική στρατηγική, βρίσκεται στα «χέρια» των ίδιων των επιχειρήσεων. Μια βασική προϋπόθεση για την ταχύτερη μετάβαση της ελληνικής επιχειρηματικότητας στη νέα ψηφιακή εποχή είναι η υποστήριξη από τους φορείς της αγοράς, και κυρίως από το τραπεζικό σύστημα.

Η ψηφιακή πρόταση – «κλειδί» της Εθνικής Τράπεζας

Σε αυτή την κατεύθυνση, η Εθνική Τράπεζα παρουσίασε την ολοκληρωμένη ψηφιακή της πρόταση, η οποία έρχεται να ανταποκριθεί στις σύγχρονες ανάγκες των ελληνικών επιχειρήσεων για ψηφιοποίηση και να προσφέρει προστιθέμενη αξία, διευκολύνοντας τις χρηματοοικονομικές τους λειτουργίες και βελτιώνοντας την επιχειρηματική και εμπορική τους δραστηριότητα.

Αξιοποιώντας τις διεθνείς τάσεις στο Internet Banking και στο Fintech, καθώς και την υψηλή τεχνολογική κατάρτιση των ανθρώπων της, η νέα digital banking πρόταση της Εθνικής Τράπεζας παρέχει:

  • Ένα ολοκληρωμένο ψηφιακό οικοσύστημα Internet Banking που αυτοματοποιεί και προσφέρει λύσεις στις συναλλακτικές ανάγκες του συνόλου της αλυσίδας αξίας των επιχειρήσεων.
  • Νέες δυνατότητες:
  • στην έναρξη της συνεργασίας των επιχειρήσεων με την Τράπεζα, μέσα από τη μοναδική υπηρεσία “New business customer onboarding”, η οποία δίνει τη δυνατότητα ανοίγματος του πρώτου λογαριασμού όψεως μιας επιχείρησης,
  • στην απόκτηση του “Business Δανείου Εξπρές” με σκοπό τη χρηματοδότηση κεφαλαίου κίνησης από €6.000 έως €35.000, το οποίο προσφέρεται -για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά- αποκλειστικά online.
  • Εξειδικευμένα ψηφιακά εργαλεία που βασίζονται στις τεχνολογίες αιχμής των APIs και του Open Banking, με στόχο τη λειτουργική βελτιστοποίηση και την παραγωγή αξίας για τις επιχειρήσεις, την ανάπτυξη των εργασιών τους και τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών τους.

Σημειώνεται, ότι η open banking πλατφόρμα που διαθέτει η Εθνική Τράπεζα θεωρείται από την αγορά κορυφαία σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Πρόκειται για μία «ανοικτή» και με ελεύθερη πρόσβαση υπηρεσία, η οποία συνδέει το λογισμικό της επιχείρησης με τις υποδομές της Τράπεζας και υποστηρίζει την ανάπτυξη καινοτόμων fintech υπηρεσιών, ειδικά σχεδιασμένων για την πελατειακή βάση και τις ανάγκες κάθε επιχείρησης.

Επιπλέον, η εξυπηρέτηση των εταιρικών πελατών ενισχύεται με την ομάδα εξειδικευμένων στελεχών-συμβούλων του Corporate Transaction Banking.

Ο βασικός άξονας του σχεδιασμού της Εθνικής Τράπεζας στην προσφορά υψηλού επιπέδου ψηφιακών υπηρεσιών είναι ο εξής: «Η τεχνολογία και η καινοτομία αποκτούν νόημα όταν βελτιώνουν την καθημερινότητά μας, όταν αξιοποιούνται για να προσφέρουμε καλύτερες υπηρεσίες, να ανταποκρινόμαστε καλύτερα και πιο άμεσα στις ανάγκες και τις συνθήκες της νέας εποχής. Κυρίως όμως, όταν προσφέρουν στις ελληνικές επιχειρήσεις μια ιστορική ευκαιρία: να γίνουν πιο ανταγωνιστικές. Γιατί έτσι περνάμε στην επόμενη μέρα.»

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ