Το Nissan Z επέστρεψε

Η Nissan παρουσίασε το νέο Z αμερικάνικων προδιαγραφών σε μια ειδική εκδήλωση στη Νέα Υόρκη.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Εκτύπωση

Η έβδομη γενιά του Z ακολουθεί σε γενικές γραμμές το σχεδιαστικό μοτίβο που είχε χαράξει η προηγούμενη. Από πλευράς διαστάσεων, το νέο Nissan Z έχει μήκος 4,38 μ., πλάτος 1,84 μ., ύψος 1,32 μ. και μεταξόνιο 2,55 μ.

Οι σχεδιαστές της Nissan θέλησαν να του χαρίσουν ένα πιο αιχμηρό παρουσιαστικό, με εντονότερες ανάγλυφες επιφάνειες που τονίζουν τους θόλους των τροχών και εξασφαλίζουν όγκο. Όμως, το εμπρός μέρος και το καπό έχουν τις απαραίτητες ακμές που δίνουν δυναμισμό, ενώ δεν απουσιάζει και η double bubble οροφή. Πίσω, η γραμμή της οροφής τελειώνει σε μία ενσωματωμένη αεροτομή και τα νέα φώτα τεχνολογίας LED θυμίζουν σε σχεδίαση αυτά του εμβληματικού 300 ZX. Τα εμπρός φώτα από την άλλη παραπέμπουν στο παλαιότερο 240ZG.

Παρόμοια τακτική ακολούθησαν οι σχεδιαστές και για το εσωτερικού του νέου Z, με ταμπλό που ακολουθεί απλές γραμμές και συνδυάζει το σύγχρονο με το παραδοσιακό. Η ογκώδης κεντρική κονσόλα με την μεγάλη οθόνη του συστήματος πολυμέσων έχει κλίση προς τον οδηγό, όπως συμβαίνει και με τα τρία αναλογικά όργανα στην κορυφή της (boost, turbo speed και volt). Ο οδηγός ενημερώνεται από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών με πλούσια πληροφορία και μεγάλη δυνατότητα εξατομίκευσης στην εμφάνισή του.

Το νέο Nissan Z έβδομης γενιάς εφοδιάζεται με έναν 3λιτρο V6 twin-turbo κινητήρα που αποδίδει 405 ίππους και 475 Nm ροπή (+30% περισσότερη σε σχέση με το παρελθόν). Συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με λειτουργία launch control και rev matching, και η κίνηση φτάνει στους πίσω τροχούς μέσω ανθρακονημάτινου άξονα μετάδοσης. Υπάρχει και επιλογή για αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων με paddles στο 3άκτινο τιμόνι και δύο προγράμματα λειτουργίας: standard και sport.

Η ανάρτηση με τα διπλά ψαλίδια εμπρός και πίσω έχει νέα γεωμετρία, και σε συνδυασμό με το αναθεωρημένο σύστημα διεύθυνσης και τα φαρδύτερα εμπρός ελαστικά, χαρίζει σύμφωνα με την Nissan μεγάλη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες και μεγαλύτερο περιθώριο πρόσφυσης. Τα φρένα με την σειρά τους είναι αεριζόμενοι δίσκοι και στις τέσσερις γωνίες, με 4πίστονες δαγκάνες εμπρός και 2πίστονες πίσω.

Οι εκδόσεις εξοπλισμού είναι δύο, Sport και Performance, ενώ υπάρχει και η έκδοση Proto Spec που είναι περιορισμένη παραγωγής 240 αυτοκινήτων. Η έκδοση Sport πατάει σε τροχούς 18 ιντσών με ελαστικά 245/45 εμπρός/πίσω και η Performance σε 19άρηδες με ελαστικά 255/40 εμπρός και 275/35 πίσω. Ίδιας διάστασης τροχούς με την έκδοση Performance φοράει και η έκδοση Proto Spec, αλλά αυτή ξεχωρίζει από το κίτρινο χρώμα στις δαγκάνες των φρένων.

Η έβδομη γενιά του Z ακολουθεί σε γενικές γραμμές το σχεδιαστικό μοτίβο που είχε χαράξει η προηγούμενη. Από πλευράς διαστάσεων, το νέο Nissan Z έχει μήκος 4,38 μ., πλάτος 1,84 μ., ύψος 1,32 μ. και μεταξόνιο 2,55 μ.

Οι σχεδιαστές της Nissan θέλησαν να του χαρίσουν ένα πιο αιχμηρό παρουσιαστικό, με εντονότερες ανάγλυφες επιφάνειες που τονίζουν τους θόλους των τροχών και εξασφαλίζουν όγκο. Όμως, το εμπρός μέρος και το καπό έχουν τις απαραίτητες ακμές που δίνουν δυναμισμό, ενώ δεν απουσιάζει και η double bubble οροφή. Πίσω, η γραμμή της οροφής τελειώνει σε μία ενσωματωμένη αεροτομή και τα νέα φώτα τεχνολογίας LED θυμίζουν σε σχεδίαση αυτά του εμβληματικού 300 ZX. Τα εμπρός φώτα από την άλλη παραπέμπουν στο παλαιότερο 240ZG.

Παρόμοια τακτική ακολούθησαν οι σχεδιαστές και για το εσωτερικού του νέου Z, με ταμπλό που ακολουθεί απλές γραμμές και συνδυάζει το σύγχρονο με το παραδοσιακό. Η ογκώδης κεντρική κονσόλα με την μεγάλη οθόνη του συστήματος πολυμέσων έχει κλίση προς τον οδηγό, όπως συμβαίνει και με τα τρία αναλογικά όργανα στην κορυφή της (boost, turbo speed και volt). Ο οδηγός ενημερώνεται από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών με πλούσια πληροφορία και μεγάλη δυνατότητα εξατομίκευσης στην εμφάνισή του.

Το νέο Nissan Z έβδομης γενιάς εφοδιάζεται με έναν 3λιτρο V6 twin-turbo κινητήρα που αποδίδει 405 ίππους και 475 Nm ροπή (+30% περισσότερη σε σχέση με το παρελθόν). Συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με λειτουργία launch control και rev matching, και η κίνηση φτάνει στους πίσω τροχούς μέσω ανθρακονημάτινου άξονα μετάδοσης. Υπάρχει και επιλογή για αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων με paddles στο 3άκτινο τιμόνι και δύο προγράμματα λειτουργίας: standard και sport.

Η ανάρτηση με τα διπλά ψαλίδια εμπρός και πίσω έχει νέα γεωμετρία, και σε συνδυασμό με το αναθεωρημένο σύστημα διεύθυνσης και τα φαρδύτερα εμπρός ελαστικά, χαρίζει σύμφωνα με την Nissan μεγάλη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες και μεγαλύτερο περιθώριο πρόσφυσης. Τα φρένα με την σειρά τους είναι αεριζόμενοι δίσκοι και στις τέσσερις γωνίες, με 4πίστονες δαγκάνες εμπρός και 2πίστονες πίσω.

Οι εκδόσεις εξοπλισμού είναι δύο, Sport και Performance, ενώ υπάρχει και η έκδοση Proto Spec που είναι περιορισμένη παραγωγής 240 αυτοκινήτων. Η έκδοση Sport πατάει σε τροχούς 18 ιντσών με ελαστικά 245/45 εμπρός/πίσω και η Performance σε 19άρηδες με ελαστικά 255/40 εμπρός και 275/35 πίσω. Ίδιας διάστασης τροχούς με την έκδοση Performance φοράει και η έκδοση Proto Spec, αλλά αυτή ξεχωρίζει από το κίτρινο χρώμα στις δαγκάνες των φρένων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ