Η Πολιτιστική Βιομηχανία, το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Ελλάδας

Η επένδυση στον πολιτισμό μπορεί να αποτελέσει στρατηγική επιλογή για μία χώρα μέσα από μακροπρόθεσμο σχεδιασμό σε υπηρεσίες και δομές.

24 Σεπτεμβρίου 2021

του/της Ανδρέας Κούκουρας

Ένα διαφορετικό μοντέλο ανάπτυξης της χώρας, μέσα από την δημιουργική οικονομία, την επένδυση στον πολιτισμό και την προβολή του σύγχρονου καλλιτεχνικού οικοσυστήματος της Ελλάδας, προβάλει το νέο  report του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, «2021 The International Year of Creative Economy».

Ο πολιτισμός στην μετα-κόβιντ εποχή αναδεικνύεται ως η βαριά βιομηχανία της χώρας με την ελληνική ιστορία, την λαϊκή και σύγχρονη τέχνη, την άυλη πολιτιστική κληρονομιά, τους αρχαιολογικούς χώρους και μνημεία να ενισχύουν σταθερά το ΑΕΠ της Ελλάδας.

Η πανδημία ανάγκασε όλες τις χώρες να επανεξετάσουν την δομή των οικονομικών μοντέλων τους και να αναζητήσουν νέα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα και πηγές εσόδων. Η επένδυση στον πολιτισμό μπορεί να αποτελέσει στρατηγική επιλογή για μία χώρα μέσα από μακροπρόθεσμο σχεδιασμό σε υπηρεσίες και δομές. Η θέση των Μουσείων σε έναν αναβαθμισμένο αστικό σχεδιασμό (Λούβρο, Γκουγκενχαιμ Μπιλμπάο), η προσέλκυση ξένων επενδυτικών fund στον πολιτισμό, η συμβολή στην διαφοροποίηση του τουριστικού πακέτου,  διαμορφώνουν μία αξιόπιστη εναλλακτική οικονομικής ανάπτυξης σε βάθος χρόνου. Παράλληλα όμως, πολλαπλά είναι και τα άμεσα οφέλη προς τον πολίτη: αναβάθμιση ποιότητας ζωής μέσα από την αισθητική ανάπλαση στις γειτονιές και την προβολή του πολιτισμού, δημιουργία νέων ευκαιριών επιχειρηματικής δράσης, ενθάρρυνση ανάπτυξης προσωπικών ταλέντων.

Οι ομιλητές που συμμετείχαν στο φόρουμ, μιλούν για αυτή τη διαφορετική προσέγγιση και αντίληψη της οικονομίας και του πολιτισμού, συμβάλλουν στον τρόπο εργαλειοποίησης πλεονεκτημάτων στον τομέα αυτό και καταλήγουν στα οφέλη που μπορεί να έχει μία τέτοια κατεύθυνση στην οικονομία και στην πρόοδο στις σύγχρονες κοινωνίες.

Ανάμεσα στους ομιλητές είναι ο διάσημος συγγραφέας σε θέματα δημιουργικής οικονομίας, John Howkins,  ο υφυπουργός Σύγχρονου Πολιτισμού, Νικόλας Γιατρομανωλάκης, ο υπουργός Πολιτισμού της Κολομβίας, Felipe Buitrago Restrepo, ο Chief Experience Officer στο Αυστραλιανό Κέντρο για την Κινούμενη Εικόνα, Seb Chan, η Γενική Γραμματέας στο Δίκτυο Ευρωπαϊκού Οργανισμού Μουσείων (ΝΕΜΟ), Julia Pagel,  ο Managing Partner της Zepos & Yannopoulos, Γεράσιμος Γιαννόπουλος,  η Φιλάνθρωπος, Βάλια Φράγκου κ.α.

Το report μπορείτε να το βρείτε στο blog του Delphi Economic Forum.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

28 Μαρτίου 2024