Η ΕΑΒ στο μάτι του κυκλώνα

Το στοίχημα με την αναβάθμιση των F-16 και η «γάγγραινα» με τα μεταγωγικά C-130 που σαπίζουν

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Εκτύπωση

Η αποσυναρμολόγηση του C-130 για την μεταφορά του στο Ισραήλ θεωρείται από την κατασκευάστρια εταιρεία αλλά και τους έμπειρους τεχνικούς της ΕΑΒ ρίσκο. Πηγή εικόνων: Πολεμική Αεροπορία

Η Πολεμική Αεροπορία σχεδόν κάθε μέρα ξεπερνά τις ογδόντα απογειώσεις μαχητικών αεροσκαφών.

Αυτές αφορούν αποστολές υπεράσπισης της Εθνικής κυριαρχίας απέναντι στις έκνομες πράξεις της Τουρκίας, αλλά και για αεροπορικές ασκήσεις ανάμεσα στις πολεμικές μοίρες, είτε πρόκειται γι’ απογειώσεις συνεκπαίδευσης με ιπτάμενους και αεροσκάφη διαφορετικών τύπων από άλλες χώρες που έχουν δώσει ψήφο εμπιστοσύνης στα Ελληνικά «γεράκια».

Μετά από χρόνιες και αγωνιώδεις προσπάθειες των μηχανικών της Πολεμικής Αεροπορίας αλλά και το back up ανταλλακτικών, ο αεροπορικός στόλος των αεροσκαφών F-16 βρίσκεται σε ιδιαίτερα υψηλές διαθεσιμότητες.

Αναλόγως της ηλικίας τους και των απαιτήσεων που έχουν, το ίδιο συμβαίνει και στους «γερόλυκους», τα F-4 Phantom. Σ’ ότι αφορά την γαλλική σχολή της Πολεμικής Αεροπορίας έχουμε γράψει αρκετά κι εκείνο που κρατάμε είναι ότι το μεγάλο αγκάθι για τα Mirage 2000-5 έχει απομακρυνθεί σημαντικά- όχι εντελώς- μετά την παρέμβαση του υπουργού Εθνικής Άμυνας και τη συμφωνία με τη Γαλλίδα ομόλογό του, για αθρόα μεταφορά ανταλλακτικών από την Γαλλία στην 331 Μοίρα «Θησέας».

Παράλληλα οι αποφάσεις που υλοποιούνται με την αναβάθμιση μεγάλου μέρους του αεροπορικού στόλου των F-16 στο επίπεδο Viper- κάτι που ζήλεψε και η γείτονα και επιχειρεί να το ακολουθήσει- η επικείμενη απόφαση για την αναβάθμιση των F-16 Block 50 σε ανώτερο από το σημερινό επίπεδο των μαχητικών του Αράξου, αλλά και η μεγάλη αλλαγή σελίδας με την απόκτηση των 24 Rafale F3R σε συνδυασμό με την μαεστρία που διαθέτουν ιπτάμενοι και μηχανικοί της Πολεμικής Αεροπορίας, την καθιστούν ως μια ισχυρότατη αποτρεπτική δύναμη και ταυτόχρονα μ’ όλες αυτές τις αναβαθμίσεις και αλλαγές, μετατρέπεται σε δύναμη αεροπορικής υπεροχής στο εύρος της Αν. Μεσογείου.

Η «γάγγραινα» του Ηρακλή της ΠΑ

Ωστόσο δε νοείται Πολεμική Αεροπορία και Ένοπλες Δυνάμεις εν γένει, δίχως τα μεταγωγικά μέσα που είναι άκρως απαραίτητα για μια σειρά επιχειρησιακών αποστολών αλλά και καθημερινών αναγκών που προκύπτουν στην ακριτική Ελλάδα και αφορούν τις Ένοπλες Δυνάμεις, την κοινωνική προσφορά τους, την Πολιτική Προστασία, κ.α.

Η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία παρά τα εμπροστοβαρή προγράμματα συντήρησης της Πολεμικής Αεροπορίας, για διάφορους τύπους πτητικών πολύτιμων μέσων, όπως σημειώνεται από στρατιωτικές πηγές, δεν έχει καταφέρει εδώ και δεκαετίες ν’ ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις και τις υποχρεώσεις της απέναντι στην Εθνική Άμυνα.

Οι εργαζόμενοι είναι γνωστό ότι απαιτούν από την πλευρά τους, απευθείας προσλήψεις προσωπικού από την ΕΑΒ και δεν δέχονται πολλές φορές να συνεργαστούν με τεχνικούς που ανήκουν σε μισθωμένες εταιρείες από τη Διοίκηση του δικού τους εργοστασίου. Τα πρόσφατα γεγονότα νωπά άλλωστε στην πύλη της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας.

Και με αυτά τα δεδομένα τα υπέρ πολύτιμα για παράδειγμα μεταγωγικά C-130 «καρκινοβατούν» σχεδόν μια 20ετία στην πίστα της Τανάγρας και μάλιστα έχουν μεταφερθεί στην 114 Πτέρυγα Μάχης, εκτεθειμένα στις καιρικές συνθήκες και ακίνητα εδώ και χρόνια. Οι πληροφορίες που έχουν επιβεβαιωθεί από την Πολεμική Αεροπορία αλλά και το υπουργείο Εθνικής Άμυνας ομιλούν για μια προσπάθεια ν’ αποσταλούν ορισμένα από τα C-130 στο Τελ Αβίβ κι εκεί να γίνει η «αναγέννηση» του πτητικού Ηρακλή, ένα εγχείρημα όμως που θεωρείται και αρκετά «τσουχτερό».

Ν’ αναγεννηθούν στην ΕΑΒ λέει η κατασκευάστρια εταιρεία

Αυτή η μεταφορά όμως θα γίνει υποχρεωτικά με εμπορικά πλοία κάτι που μεταφράζεται σε αποσυναρμολόγηση των C-130. Και εδώ έχουμε την παρέμβαση και το καμπανάκι τόσο από του ειδικούς της ΕΑΒ αλλά και την βαρύνουσα τεχνική γνώμη της κατασκευάστριας εταιρείας Lockheed Martin, η οποία σημειώνει πως ορισμένα από τα τμήματα της ατράκτου που θα πρέπει να «σπάσουν» στη μέση ουδέποτε θα έρθουν στην αρχική τους κατάσταση, όσες προσπάθειες κι αν γίνουν.

Μέρος αυτών των συζητήσεων είχαν γίνει στην Τανάγρα στο αεροπορικό εργοστάσιο, παρουσία του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Παναγιωτόπουλου. Εκεί η Lockheed Martin είχε δεσμευτεί για την αμέριστη βοήθεια προς την ΕΑΒ ώστε όχι μόνο να λειτουργήσουν και πάλι τα C-130 αλλά να αναβαθμιστούν, ενώ κατά τις συζητήσεις υπήρξαν και διερευνητικές γύρο από την προμήθεια C-130 J.

Το μεγάλο στοίχημα σύμφωνα με πληροφορίες ώστε τα C-130 να γεννηθούν εκ νέου και μάλιστα στην ΕΑΒ, διακλαδώνεται μέσα από συγκεκριμένες προϋποθέσεις και θα έχει κόστος για κάθε μεταγωγικό φτάνει περίπου 1,6 εκατομμύρια ευρώ.

Εφόσον τα συνεργεία της ΕΑΒ μεταβαίνουν από πρόγραμμα σε πρόγραμμα για να εργαστούν και δεν αρκούν, γεγονός που έχει φανεί με τις καθυστερήσεις που υπάρχουν ακόμη και στην παγκόσμια αγορά των F-16, θα πρέπει να συνεχιστούν οι προσλήψεις, έστω εξωτερικών συνεργατών, ώστε να τρέξει αυτό το επιτακτικό πρόγραμμα για την Εθνική Άμυνα και την ασφάλεια. Επιτελείς κάνουν λόγο για περίπου 50 ανθρώπους από τους 200 που είχε αποφασιστεί σε σύσκεψη υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη που πρέπει να «πέσουν πάνω» στον Ηρακλή για να του δώσουν το φιλί της ζωής…

Η αποσυναρμολόγηση του C-130 για την μεταφορά του στο Ισραήλ θεωρείται από την κατασκευάστρια εταιρεία αλλά και τους έμπειρους τεχνικούς της ΕΑΒ ρίσκο. Πηγή εικόνων: Πολεμική Αεροπορία

Η Πολεμική Αεροπορία σχεδόν κάθε μέρα ξεπερνά τις ογδόντα απογειώσεις μαχητικών αεροσκαφών.

Αυτές αφορούν αποστολές υπεράσπισης της Εθνικής κυριαρχίας απέναντι στις έκνομες πράξεις της Τουρκίας, αλλά και για αεροπορικές ασκήσεις ανάμεσα στις πολεμικές μοίρες, είτε πρόκειται γι’ απογειώσεις συνεκπαίδευσης με ιπτάμενους και αεροσκάφη διαφορετικών τύπων από άλλες χώρες που έχουν δώσει ψήφο εμπιστοσύνης στα Ελληνικά «γεράκια».

Μετά από χρόνιες και αγωνιώδεις προσπάθειες των μηχανικών της Πολεμικής Αεροπορίας αλλά και το back up ανταλλακτικών, ο αεροπορικός στόλος των αεροσκαφών F-16 βρίσκεται σε ιδιαίτερα υψηλές διαθεσιμότητες.

Αναλόγως της ηλικίας τους και των απαιτήσεων που έχουν, το ίδιο συμβαίνει και στους «γερόλυκους», τα F-4 Phantom. Σ’ ότι αφορά την γαλλική σχολή της Πολεμικής Αεροπορίας έχουμε γράψει αρκετά κι εκείνο που κρατάμε είναι ότι το μεγάλο αγκάθι για τα Mirage 2000-5 έχει απομακρυνθεί σημαντικά- όχι εντελώς- μετά την παρέμβαση του υπουργού Εθνικής Άμυνας και τη συμφωνία με τη Γαλλίδα ομόλογό του, για αθρόα μεταφορά ανταλλακτικών από την Γαλλία στην 331 Μοίρα «Θησέας».

Παράλληλα οι αποφάσεις που υλοποιούνται με την αναβάθμιση μεγάλου μέρους του αεροπορικού στόλου των F-16 στο επίπεδο Viper- κάτι που ζήλεψε και η γείτονα και επιχειρεί να το ακολουθήσει- η επικείμενη απόφαση για την αναβάθμιση των F-16 Block 50 σε ανώτερο από το σημερινό επίπεδο των μαχητικών του Αράξου, αλλά και η μεγάλη αλλαγή σελίδας με την απόκτηση των 24 Rafale F3R σε συνδυασμό με την μαεστρία που διαθέτουν ιπτάμενοι και μηχανικοί της Πολεμικής Αεροπορίας, την καθιστούν ως μια ισχυρότατη αποτρεπτική δύναμη και ταυτόχρονα μ’ όλες αυτές τις αναβαθμίσεις και αλλαγές, μετατρέπεται σε δύναμη αεροπορικής υπεροχής στο εύρος της Αν. Μεσογείου.

Η «γάγγραινα» του Ηρακλή της ΠΑ

Ωστόσο δε νοείται Πολεμική Αεροπορία και Ένοπλες Δυνάμεις εν γένει, δίχως τα μεταγωγικά μέσα που είναι άκρως απαραίτητα για μια σειρά επιχειρησιακών αποστολών αλλά και καθημερινών αναγκών που προκύπτουν στην ακριτική Ελλάδα και αφορούν τις Ένοπλες Δυνάμεις, την κοινωνική προσφορά τους, την Πολιτική Προστασία, κ.α.

Η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία παρά τα εμπροστοβαρή προγράμματα συντήρησης της Πολεμικής Αεροπορίας, για διάφορους τύπους πτητικών πολύτιμων μέσων, όπως σημειώνεται από στρατιωτικές πηγές, δεν έχει καταφέρει εδώ και δεκαετίες ν’ ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις και τις υποχρεώσεις της απέναντι στην Εθνική Άμυνα.

Οι εργαζόμενοι είναι γνωστό ότι απαιτούν από την πλευρά τους, απευθείας προσλήψεις προσωπικού από την ΕΑΒ και δεν δέχονται πολλές φορές να συνεργαστούν με τεχνικούς που ανήκουν σε μισθωμένες εταιρείες από τη Διοίκηση του δικού τους εργοστασίου. Τα πρόσφατα γεγονότα νωπά άλλωστε στην πύλη της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας.

Και με αυτά τα δεδομένα τα υπέρ πολύτιμα για παράδειγμα μεταγωγικά C-130 «καρκινοβατούν» σχεδόν μια 20ετία στην πίστα της Τανάγρας και μάλιστα έχουν μεταφερθεί στην 114 Πτέρυγα Μάχης, εκτεθειμένα στις καιρικές συνθήκες και ακίνητα εδώ και χρόνια. Οι πληροφορίες που έχουν επιβεβαιωθεί από την Πολεμική Αεροπορία αλλά και το υπουργείο Εθνικής Άμυνας ομιλούν για μια προσπάθεια ν’ αποσταλούν ορισμένα από τα C-130 στο Τελ Αβίβ κι εκεί να γίνει η «αναγέννηση» του πτητικού Ηρακλή, ένα εγχείρημα όμως που θεωρείται και αρκετά «τσουχτερό».

Ν’ αναγεννηθούν στην ΕΑΒ λέει η κατασκευάστρια εταιρεία

Αυτή η μεταφορά όμως θα γίνει υποχρεωτικά με εμπορικά πλοία κάτι που μεταφράζεται σε αποσυναρμολόγηση των C-130. Και εδώ έχουμε την παρέμβαση και το καμπανάκι τόσο από του ειδικούς της ΕΑΒ αλλά και την βαρύνουσα τεχνική γνώμη της κατασκευάστριας εταιρείας Lockheed Martin, η οποία σημειώνει πως ορισμένα από τα τμήματα της ατράκτου που θα πρέπει να «σπάσουν» στη μέση ουδέποτε θα έρθουν στην αρχική τους κατάσταση, όσες προσπάθειες κι αν γίνουν.

Μέρος αυτών των συζητήσεων είχαν γίνει στην Τανάγρα στο αεροπορικό εργοστάσιο, παρουσία του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Παναγιωτόπουλου. Εκεί η Lockheed Martin είχε δεσμευτεί για την αμέριστη βοήθεια προς την ΕΑΒ ώστε όχι μόνο να λειτουργήσουν και πάλι τα C-130 αλλά να αναβαθμιστούν, ενώ κατά τις συζητήσεις υπήρξαν και διερευνητικές γύρο από την προμήθεια C-130 J.

Το μεγάλο στοίχημα σύμφωνα με πληροφορίες ώστε τα C-130 να γεννηθούν εκ νέου και μάλιστα στην ΕΑΒ, διακλαδώνεται μέσα από συγκεκριμένες προϋποθέσεις και θα έχει κόστος για κάθε μεταγωγικό φτάνει περίπου 1,6 εκατομμύρια ευρώ.

Εφόσον τα συνεργεία της ΕΑΒ μεταβαίνουν από πρόγραμμα σε πρόγραμμα για να εργαστούν και δεν αρκούν, γεγονός που έχει φανεί με τις καθυστερήσεις που υπάρχουν ακόμη και στην παγκόσμια αγορά των F-16, θα πρέπει να συνεχιστούν οι προσλήψεις, έστω εξωτερικών συνεργατών, ώστε να τρέξει αυτό το επιτακτικό πρόγραμμα για την Εθνική Άμυνα και την ασφάλεια. Επιτελείς κάνουν λόγο για περίπου 50 ανθρώπους από τους 200 που είχε αποφασιστεί σε σύσκεψη υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη που πρέπει να «πέσουν πάνω» στον Ηρακλή για να του δώσουν το φιλί της ζωής…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΙΑΒΑΣΤΕ