Οι συνήθειες που βλάπτουν την όρασή σας

Εκτός από πολύτιμη, η όραση είναι μια πολύπλοκη αίσθηση.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Εκτύπωση

Η καλή όραση προϋποθέτει οπτική οξύτητα, σωστή αντίληψη των χρωμάτων, σωστή αίσθηση του βάθους και φυσιολογικό εύρος και κάλυψη των οπτικών πεδίων.

Συχνά κάνουμε λάθη που μπορεί να βλάψουν την όρασή μας όπως το να βγαίνουμε στον ήλιο ή να κοιμόμαστε φορώντας φακούς επαφής.

Οι συνήθειες αυτές και πολλές ακόμη είναι επικίνδυνες για τα μάτια και την όραση, καθώς ανοίγουν τον δρόμο στην εκδήλωση πολλών οφθαλμοπαθειών, προειδοποιεί η Αμερικανική Ακαδημία Οφθαλμολογίας.

Δείτε στις παρακάτω εικόνες τι πρέπει να προσέχετε και γιατί:

  1. Δεν φοράτε γυαλιά ηλίου: Η υπερβολική έκθεση στην υπεριώδη ακτινοβολία (UV) του ηλίου μπορεί να προκαλέσει βλάβες στον κερατοειδή χιτώνα και τον φακό του ματιού. Αν για παράδειγμα τα μάτια εκτεθούν στην ακτινοβολία που αντανακλάται από νερό ή την άμμο, μπορεί να προκληθεί φωτοκερατίτιδα, ένα ηλιακό έγκαυμα στην επιφάνεια του ματιού. Με την πάροδο των ετών υπάρχει κίνδυνος για εκδήλωση καταρράκτη. Είναι λοιπόν απαραίτητο να μην βγαίνετε από το σπίτι χωρίς να φοράτε καλής ποιότητας γυαλιά ηλίου.
  2. Δεν χρησιμοποιείτε σωστά τους φακούς επαφής: Μην κάνετε μπάνιο και μην κολυμπάτε φορώντας τους φακούς επαφής, καθώς υπάρχει κίνδυνος μόλυνσης. Είναι απαραίτητο να τους καθαρίζετε σχολαστικά, να μην κοιμάστε φορώντας τους και να τους αλλάζετε τακτικά.
  3. Δεν τρώτε αρκετά φρούτα και λαχανικά: Για να διατηρούνται υγιή τα μάτια χρειάζονται πολλά θρεπτικά συστατικά. Ανάμεσά τους συμπεριλαμβάνονται οι βιταμίνες C, Α και Ε, ο ψευδάργυρος και τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Αν ακολουθείτε μια διατροφή χωρίς φρέσκα φρούτα και λαχανικά μπορεί να παρουσιάζετε ανεπάρκεια σε αυτά τα συστατικά. Αυτό μπορεί να έχει επιπτώσεις στο οπτικό νεύρο και την όραση. Είναι απαραίτητο να τρώτε καθημερινά σκούρα πράσινα λαχανικά, λαχανικά με πορτοκαλί χρώμα, εσπεριδοειδή, φρούτα εποχής και γενικά φυτικής προέλευσης τρόφιμα.
  4. Αγνοείτε τα προβλήματα υγείας σας: Πολλές ασθένειες μπορεί να επηρεάσουν την υγεία των ματιών. Η υπέρταση, π.χ., είναι γνωστός παράγοντας κινδύνου για εκδήλωση ή/και επιδείνωση πολλών οφθαλμοπαθειών, όπως το γλαύκωμα, η εκφύλιση της ωχράς κηλίδας κ.λπ. Αντίστοιχα, ο αρρύθμιστος διαβήτης μπορεί να οδηγήσει στην διαβητική αμφιβληστροειδοπάθεια.
  5. Καπνίζετε: Το κάπνισμα είναι ένας από τους μεγαλύτερους εχθρούς των ματιών. Πολλές σοβαρές οφθαλμοπάθειες (π.χ. καταρράκτης, ηλικιακή εκφύλιση της ωχράς κηλίδας, γλαύκωμα) είναι πιθανότερες στους καπνιστές.
  6. Κοιμάστε χωρίς να αφαιρείτε το μακιγιάζ: Εάν δεν αφαιρεθεί προσεκτικά, το μακιγιάζ ματιών και ειδικά η μάσκαρα μπορεί να προκαλέσει εκδορά στην επιφάνεια του ματιού και να οδηγήσει σε μόλυνση.
  7. Τρίβετε τα μάτια και τα βλέφαρά σας: Αν το κάνετε αυτό και μάλιστα με άπλυτα χέρια, είναι πιθανό να μολύνετε τα μάτια σας με βακτήρια και ιούς, συμπεριλαμβανομένου του νέου κορονοϊού.

ΠΗΓΗ : ONMED

Η καλή όραση προϋποθέτει οπτική οξύτητα, σωστή αντίληψη των χρωμάτων, σωστή αίσθηση του βάθους και φυσιολογικό εύρος και κάλυψη των οπτικών πεδίων.

Συχνά κάνουμε λάθη που μπορεί να βλάψουν την όρασή μας όπως το να βγαίνουμε στον ήλιο ή να κοιμόμαστε φορώντας φακούς επαφής.

Οι συνήθειες αυτές και πολλές ακόμη είναι επικίνδυνες για τα μάτια και την όραση, καθώς ανοίγουν τον δρόμο στην εκδήλωση πολλών οφθαλμοπαθειών, προειδοποιεί η Αμερικανική Ακαδημία Οφθαλμολογίας.

Δείτε στις παρακάτω εικόνες τι πρέπει να προσέχετε και γιατί:

  1. Δεν φοράτε γυαλιά ηλίου: Η υπερβολική έκθεση στην υπεριώδη ακτινοβολία (UV) του ηλίου μπορεί να προκαλέσει βλάβες στον κερατοειδή χιτώνα και τον φακό του ματιού. Αν για παράδειγμα τα μάτια εκτεθούν στην ακτινοβολία που αντανακλάται από νερό ή την άμμο, μπορεί να προκληθεί φωτοκερατίτιδα, ένα ηλιακό έγκαυμα στην επιφάνεια του ματιού. Με την πάροδο των ετών υπάρχει κίνδυνος για εκδήλωση καταρράκτη. Είναι λοιπόν απαραίτητο να μην βγαίνετε από το σπίτι χωρίς να φοράτε καλής ποιότητας γυαλιά ηλίου.
  2. Δεν χρησιμοποιείτε σωστά τους φακούς επαφής: Μην κάνετε μπάνιο και μην κολυμπάτε φορώντας τους φακούς επαφής, καθώς υπάρχει κίνδυνος μόλυνσης. Είναι απαραίτητο να τους καθαρίζετε σχολαστικά, να μην κοιμάστε φορώντας τους και να τους αλλάζετε τακτικά.
  3. Δεν τρώτε αρκετά φρούτα και λαχανικά: Για να διατηρούνται υγιή τα μάτια χρειάζονται πολλά θρεπτικά συστατικά. Ανάμεσά τους συμπεριλαμβάνονται οι βιταμίνες C, Α και Ε, ο ψευδάργυρος και τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Αν ακολουθείτε μια διατροφή χωρίς φρέσκα φρούτα και λαχανικά μπορεί να παρουσιάζετε ανεπάρκεια σε αυτά τα συστατικά. Αυτό μπορεί να έχει επιπτώσεις στο οπτικό νεύρο και την όραση. Είναι απαραίτητο να τρώτε καθημερινά σκούρα πράσινα λαχανικά, λαχανικά με πορτοκαλί χρώμα, εσπεριδοειδή, φρούτα εποχής και γενικά φυτικής προέλευσης τρόφιμα.
  4. Αγνοείτε τα προβλήματα υγείας σας: Πολλές ασθένειες μπορεί να επηρεάσουν την υγεία των ματιών. Η υπέρταση, π.χ., είναι γνωστός παράγοντας κινδύνου για εκδήλωση ή/και επιδείνωση πολλών οφθαλμοπαθειών, όπως το γλαύκωμα, η εκφύλιση της ωχράς κηλίδας κ.λπ. Αντίστοιχα, ο αρρύθμιστος διαβήτης μπορεί να οδηγήσει στην διαβητική αμφιβληστροειδοπάθεια.
  5. Καπνίζετε: Το κάπνισμα είναι ένας από τους μεγαλύτερους εχθρούς των ματιών. Πολλές σοβαρές οφθαλμοπάθειες (π.χ. καταρράκτης, ηλικιακή εκφύλιση της ωχράς κηλίδας, γλαύκωμα) είναι πιθανότερες στους καπνιστές.
  6. Κοιμάστε χωρίς να αφαιρείτε το μακιγιάζ: Εάν δεν αφαιρεθεί προσεκτικά, το μακιγιάζ ματιών και ειδικά η μάσκαρα μπορεί να προκαλέσει εκδορά στην επιφάνεια του ματιού και να οδηγήσει σε μόλυνση.
  7. Τρίβετε τα μάτια και τα βλέφαρά σας: Αν το κάνετε αυτό και μάλιστα με άπλυτα χέρια, είναι πιθανό να μολύνετε τα μάτια σας με βακτήρια και ιούς, συμπεριλαμβανομένου του νέου κορονοϊού.

ΠΗΓΗ : ONMED

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ