Αρχές του 2022 ο διαγωνισμός για την Παράκαμψη Χαλκίδας

Ποιο μοντέλο επιλέχθηκε

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Εκτύπωση

Στην τελική ευθεία είναι η έναρξη του διαγωνισμού για το μεγάλο έργο της Παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών. Οι διαδικασίες για Τεχνικούς Συμβούλους που θα ολοκληρώσουν τις μελέτες τρέχουν από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και πλέον είναι θέμα χρόνου να ξεκινήσει η υλοποίηση.

Σε συνέντευξη που έδωσε το περασμένο Σάββατο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, τοποθέτησε την έναρξη του διαγωνισμού στις αρχές του 2022. Το μεγάλο έργο είναι ενταγμένο σε μια τετράδα οδικών project που θα ξεκινήσουν σχεδόν παράλληλα.

Αναφορικά με το έργο της Παράκαμψης Χαλκίδας, ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου έφτανε τα 200 εκατ. ευρώ. Ωστόσο μετά από τα αποτελέσματα της μελέτης Ανάλυσης Κόστους – Οφέλους (ΑΚΟ) και σε συνεργασία με την ομάδα εμπειρογνωμόνων των Jaspers, προκειμένου να πληρεί το εν λόγω έργο τις προϋποθέσεις ένταξης σε συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα της Ευρωπαϊκής ένωσης, βάσει και της Οδηγίας 207/2015 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κρίθηκε αναγκαία η μείωση του προϋπολογισμού τουλάχιστον κατά 25%.

Μετά από σχετική διερεύνηση των εναλλακτικών επιλογών, ως προσφορότερη λύση κρίθηκε η κατασκευή του συνόλου των έργων με διατομή σε Α’ Φάση δίιχνης αρτηρίας σε όλο το μήκος και πρόβλεψη τετράιχνης (κατασκευή των κόμβων και των παραπλεύρων οδών στην τελική τους μορφή και θέση και των άνω διαβάσεων στις κανονικές τους διαστάσεις). Με αυτόν τον σχεδιασμό, ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται ότι θα μειωθεί στα 140.000.000 ευρώ πράγμα που ανοίγει τον δρόμο για την υλοποίηση του.

Γιατί επιλέχθηκε η λύση αυτή

Η υλοποίηση του έργου, βάσει της κατευθυντήριας οδηγίας 5 της ομάδας Jaspers, προσκρούει στην επιλεγείσα διατομή της οδού στο τμήμα της Παράκαμψης Χαλκίδας από τον κόμβο Ν. Λαμψάκου έως την αρχή της Παράκαμψης Ψαχνών, σε σχέση με τους εκτιμώμενους, στο κυκλοφοριακό μοντέλο, φόρτους.

Συνεπώς καθορίστηκε ως αναγκαίος ο ανασχεδιασμός του έργου και συγκεκριμένα του τμήματος από τον κόμβο Ν. Λαμψάκου έως την αρχή της Παράκαμψης Ψαχνών, με εφαρμογή διατομής συνολικού πλάτους οδοστρώματος 11,0 μ. (δίιχνη διατομή), με διατήρηση της μηκοτομής της οδού, των προβλεπόμενων ανισόπεδων κόμβων, καθώς και του δικτύου παραπλεύρων και βοηθητικών οδών.

Βασική προϋπόθεση του προωθούμενου ανασχεδιασμού του έργου Παράκαμψης Χαλκίδας είναι η διατήρηση της δυνατότητας μελλοντικής αναβάθμισης της αρτηρίας σε τετράιχνη διατομή, όποτε αυτό απαιτηθεί με βάσει τους κυκλοφοριακούς φόρτους.

Ποιο είναι το έργο

Το μεγάλο οδικό έργο «Παράκαμψη Χαλκίδας και Παράκαμψη Ψαχνών», συνολικού μήκους 26,2 χλμ. αποτελείται από τμήματα:

Τμήμα 1: «Υψηλή Γέφυρα – Νέα Λάμψακος», μήκους 2,5 χλμ περίπου, με αρχή στο ευβοϊκό τέλος της Γέφυρας Στενού.

Τμήμα 2: «Νέα Λάμψακος – Ψαχνά (Ι.Κ. Ψαχνών στη διασταύρωση με την υφιστάμενη Εθνική Οδό 77: Χαλκίδα – Ιστιαία – Αιδηψός – Λουτρά Αιδηψού) μήκους 16,7 χλμ

περίπου. Το τμήμα αυτό υποδιαιρείται σε δύο υποτμήματα:

α) Υποτμήμα 2.1: «Νέα Λάμψακος – Ανισόπεδος Κόμβος Νέας Αρτάκης» στη διασταύρωση με την υφιστάμενη Επαρχιακή Οδό Αρτάκης – Κύμης μήκους 10,8 χλμ.

β) Υποτμήμα 2.2: «Ανισόπεδος Κόμβος Νέας Αρτάκης – Ψαχνά» μήκους 5,9 χλμ.

Τμήμα 3: «Παράκαμψη Ψαχνών» μήκους 4,6 χλμ περίπου.

Τμήμα 4: «Σύνδεση Βόρειας – Νότιας Εύβοιας» με αρχή επί της υφιστάμενης οδού Χαλκίδας – Βασιλικού και πέρας στον ανισόπεδο κόμβο Λιανής Άμμου της παράκαμψης Χαλκίδας, μήκους 2,4 χλμ περίπου.

Ο προγραμματισμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών περιλαμβάνει την κατασκευή των τμημάτων 2,3 και 4 της Παράκαμψης Χαλκίδας – Ψαχνών με προαίρεση την υλοποίηση του τμήματος «Υψηλή Γέφυρα – Νέα Λάμψακος». Με τον όρο προαίρεση εννοούμε πως εφόσον αποφασιστεί θα κατασκευαστεί στα πλαίσια του κυοφορούμενου διαγωνισμού.

Έργο με μεγάλο κατασκευαστικό ενδιαφέρον

Το έργο αναμένεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον των μεγάλων ομίλων της χώρας. Ο διαγωνισμός εφόσον ολά τρέξουν χωρίς καθυστερήσεις (από ενστάσεις, προσφυγές ή άλλους αστάθμητους παράγοντες) να ολοκληρωθεί προς τα τέλη του 2022.

Η περίοδος κατασκευής εκτιμάται πως θα είναι περίπου 4 έτη. Αυτό σημαίνει πως με πρόχειρους υπολογισμούς μπορούμε να πούμε ότι η λειτουργία του τοποθετείται κατά πάσα πιθανότητα το 2027

Το έργο κρίνεται αναγκαίο για την περιοχή και αποτελεί διαρκές αίτημα από τους φορείς της. Η υλοποίηση του θα αυξήσει τα επίπεδα οδικής ασφάλειας και οδηγικής εμπειρίας και θα μειώσει τους απαιτούμενους χρόνους για το ταξίδι προς το βορρά ή το νότο του νησιού.

Στην τελική ευθεία είναι η έναρξη του διαγωνισμού για το μεγάλο έργο της Παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών. Οι διαδικασίες για Τεχνικούς Συμβούλους που θα ολοκληρώσουν τις μελέτες τρέχουν από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και πλέον είναι θέμα χρόνου να ξεκινήσει η υλοποίηση.

Σε συνέντευξη που έδωσε το περασμένο Σάββατο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, τοποθέτησε την έναρξη του διαγωνισμού στις αρχές του 2022. Το μεγάλο έργο είναι ενταγμένο σε μια τετράδα οδικών project που θα ξεκινήσουν σχεδόν παράλληλα.

Αναφορικά με το έργο της Παράκαμψης Χαλκίδας, ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου έφτανε τα 200 εκατ. ευρώ. Ωστόσο μετά από τα αποτελέσματα της μελέτης Ανάλυσης Κόστους – Οφέλους (ΑΚΟ) και σε συνεργασία με την ομάδα εμπειρογνωμόνων των Jaspers, προκειμένου να πληρεί το εν λόγω έργο τις προϋποθέσεις ένταξης σε συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα της Ευρωπαϊκής ένωσης, βάσει και της Οδηγίας 207/2015 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κρίθηκε αναγκαία η μείωση του προϋπολογισμού τουλάχιστον κατά 25%.

Μετά από σχετική διερεύνηση των εναλλακτικών επιλογών, ως προσφορότερη λύση κρίθηκε η κατασκευή του συνόλου των έργων με διατομή σε Α’ Φάση δίιχνης αρτηρίας σε όλο το μήκος και πρόβλεψη τετράιχνης (κατασκευή των κόμβων και των παραπλεύρων οδών στην τελική τους μορφή και θέση και των άνω διαβάσεων στις κανονικές τους διαστάσεις). Με αυτόν τον σχεδιασμό, ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται ότι θα μειωθεί στα 140.000.000 ευρώ πράγμα που ανοίγει τον δρόμο για την υλοποίηση του.

Γιατί επιλέχθηκε η λύση αυτή

Η υλοποίηση του έργου, βάσει της κατευθυντήριας οδηγίας 5 της ομάδας Jaspers, προσκρούει στην επιλεγείσα διατομή της οδού στο τμήμα της Παράκαμψης Χαλκίδας από τον κόμβο Ν. Λαμψάκου έως την αρχή της Παράκαμψης Ψαχνών, σε σχέση με τους εκτιμώμενους, στο κυκλοφοριακό μοντέλο, φόρτους.

Συνεπώς καθορίστηκε ως αναγκαίος ο ανασχεδιασμός του έργου και συγκεκριμένα του τμήματος από τον κόμβο Ν. Λαμψάκου έως την αρχή της Παράκαμψης Ψαχνών, με εφαρμογή διατομής συνολικού πλάτους οδοστρώματος 11,0 μ. (δίιχνη διατομή), με διατήρηση της μηκοτομής της οδού, των προβλεπόμενων ανισόπεδων κόμβων, καθώς και του δικτύου παραπλεύρων και βοηθητικών οδών.

Βασική προϋπόθεση του προωθούμενου ανασχεδιασμού του έργου Παράκαμψης Χαλκίδας είναι η διατήρηση της δυνατότητας μελλοντικής αναβάθμισης της αρτηρίας σε τετράιχνη διατομή, όποτε αυτό απαιτηθεί με βάσει τους κυκλοφοριακούς φόρτους.

Ποιο είναι το έργο

Το μεγάλο οδικό έργο «Παράκαμψη Χαλκίδας και Παράκαμψη Ψαχνών», συνολικού μήκους 26,2 χλμ. αποτελείται από τμήματα:

Τμήμα 1: «Υψηλή Γέφυρα – Νέα Λάμψακος», μήκους 2,5 χλμ περίπου, με αρχή στο ευβοϊκό τέλος της Γέφυρας Στενού.

Τμήμα 2: «Νέα Λάμψακος – Ψαχνά (Ι.Κ. Ψαχνών στη διασταύρωση με την υφιστάμενη Εθνική Οδό 77: Χαλκίδα – Ιστιαία – Αιδηψός – Λουτρά Αιδηψού) μήκους 16,7 χλμ

περίπου. Το τμήμα αυτό υποδιαιρείται σε δύο υποτμήματα:

α) Υποτμήμα 2.1: «Νέα Λάμψακος – Ανισόπεδος Κόμβος Νέας Αρτάκης» στη διασταύρωση με την υφιστάμενη Επαρχιακή Οδό Αρτάκης – Κύμης μήκους 10,8 χλμ.

β) Υποτμήμα 2.2: «Ανισόπεδος Κόμβος Νέας Αρτάκης – Ψαχνά» μήκους 5,9 χλμ.

Τμήμα 3: «Παράκαμψη Ψαχνών» μήκους 4,6 χλμ περίπου.

Τμήμα 4: «Σύνδεση Βόρειας – Νότιας Εύβοιας» με αρχή επί της υφιστάμενης οδού Χαλκίδας – Βασιλικού και πέρας στον ανισόπεδο κόμβο Λιανής Άμμου της παράκαμψης Χαλκίδας, μήκους 2,4 χλμ περίπου.

Ο προγραμματισμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών περιλαμβάνει την κατασκευή των τμημάτων 2,3 και 4 της Παράκαμψης Χαλκίδας – Ψαχνών με προαίρεση την υλοποίηση του τμήματος «Υψηλή Γέφυρα – Νέα Λάμψακος». Με τον όρο προαίρεση εννοούμε πως εφόσον αποφασιστεί θα κατασκευαστεί στα πλαίσια του κυοφορούμενου διαγωνισμού.

Έργο με μεγάλο κατασκευαστικό ενδιαφέρον

Το έργο αναμένεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον των μεγάλων ομίλων της χώρας. Ο διαγωνισμός εφόσον ολά τρέξουν χωρίς καθυστερήσεις (από ενστάσεις, προσφυγές ή άλλους αστάθμητους παράγοντες) να ολοκληρωθεί προς τα τέλη του 2022.

Η περίοδος κατασκευής εκτιμάται πως θα είναι περίπου 4 έτη. Αυτό σημαίνει πως με πρόχειρους υπολογισμούς μπορούμε να πούμε ότι η λειτουργία του τοποθετείται κατά πάσα πιθανότητα το 2027

Το έργο κρίνεται αναγκαίο για την περιοχή και αποτελεί διαρκές αίτημα από τους φορείς της. Η υλοποίηση του θα αυξήσει τα επίπεδα οδικής ασφάλειας και οδηγικής εμπειρίας και θα μειώσει τους απαιτούμενους χρόνους για το ταξίδι προς το βορρά ή το νότο του νησιού.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΙΑΒΑΣΤΕ