Αστοχία στη χάραξη του νότιου τμήματος του Ε65, στέλνει το έργο 1,5 χρόνο πίσω

Λάθος χάραξη του υπουργείου στο νότιο τμήμα του Ε-65, καθυστερεί την ολοκλήρωσή του

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Εκτύπωση

Η κατασκευή του Ε65 αποδεικνύεται μια πολύ πονεμένη ιστορία, αρκετά πιο δαπανηρή απ΄ ότι προέβλεπε ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου. Όλα αυτά όχι μόνο λόγω των απρόβλεπτων αντικειμενικών δυσκολιών, αλλά εξ αιτίας ανεπίτρεπτων λαθών στον σχεδιασμό και στην κατασκευή του νοτίου τμήματος (Λαμία – Ξυνιάδα), το οποίο θα έπρεπε το προσεχές διάστημα να δοθεί στην κυκλοφορία.

Το συγκεκριμένο τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος βρίσκεται αντιμέτωπο με νέο, ιδιαίτερα σοβαρό, κατασκευαστικό πρόβλημα το οποίο για να ξεπεραστεί θα απαιτηθούν σημαντικά κεφάλαια και νέα μεγάλη καθυστέρηση την οποία, πηγές με γνώση, υπολογίζουν στην καλύτερη περίπτωση να φτάσει τον ενάμιση χρόνο.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι πρόκειται για αστοχία στην χάραξη του αυτοκινητόδρομου, καθώς η διέλευσή του σε κάποια σημεία πάνω από τις υφιστάμενες σιδηροδρομικές σήραγγες της γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, εγκυμονεί τον κίνδυνο κατάρρευσης επειδή οι σήραγγες δεν αντέχουν το φορτίο του Ε65 στη ράχη τους. Με άλλα λόγια ο νέος δρόμος αντιμετωπίζει τον κίνδυνο να πέσει πάνω στις γραμμές του τρένου.

Πρόκειται για τις σήραγγες που κατασκεύασε η κρατική ΕΡΓΟΣΕ οι οποίες, όπως αποδεικνύεται, δεν έχουν τις προδιαγραφές που αναφέρει η μελέτη του έργου. Αυτό επικαλείται υπηρεσιακά η κατασκευάστρια εταιρεία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία παρέλαβε τα σχέδια από τις υπηρεσίες του υπουργείου το οποίο φέρει την ευθύνη.

Το επίμαχο τμήμα οδεύει πλέον σε νέα χάραξη, ώστε να παρακάμψει τις σήραγγες, και καλώς εχόντων των πραγμάτων, στα μέσα του 2023, αναμένεται να ολοκληρωθεί και να ενωθεί με το υφιστάμενο «ορφανό» κομμάτι του Ε65 (Ξυνιάδα – Τρίκαλα).

Η κατασκευή του Ε65 αποδεικνύεται μια πολύ πονεμένη ιστορία, αρκετά πιο δαπανηρή απ΄ ότι προέβλεπε ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου. Όλα αυτά όχι μόνο λόγω των απρόβλεπτων αντικειμενικών δυσκολιών, αλλά εξ αιτίας ανεπίτρεπτων λαθών στον σχεδιασμό και στην κατασκευή του νοτίου τμήματος (Λαμία – Ξυνιάδα), το οποίο θα έπρεπε το προσεχές διάστημα να δοθεί στην κυκλοφορία.

Το συγκεκριμένο τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος βρίσκεται αντιμέτωπο με νέο, ιδιαίτερα σοβαρό, κατασκευαστικό πρόβλημα το οποίο για να ξεπεραστεί θα απαιτηθούν σημαντικά κεφάλαια και νέα μεγάλη καθυστέρηση την οποία, πηγές με γνώση, υπολογίζουν στην καλύτερη περίπτωση να φτάσει τον ενάμιση χρόνο.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι πρόκειται για αστοχία στην χάραξη του αυτοκινητόδρομου, καθώς η διέλευσή του σε κάποια σημεία πάνω από τις υφιστάμενες σιδηροδρομικές σήραγγες της γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, εγκυμονεί τον κίνδυνο κατάρρευσης επειδή οι σήραγγες δεν αντέχουν το φορτίο του Ε65 στη ράχη τους. Με άλλα λόγια ο νέος δρόμος αντιμετωπίζει τον κίνδυνο να πέσει πάνω στις γραμμές του τρένου.

Πρόκειται για τις σήραγγες που κατασκεύασε η κρατική ΕΡΓΟΣΕ οι οποίες, όπως αποδεικνύεται, δεν έχουν τις προδιαγραφές που αναφέρει η μελέτη του έργου. Αυτό επικαλείται υπηρεσιακά η κατασκευάστρια εταιρεία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία παρέλαβε τα σχέδια από τις υπηρεσίες του υπουργείου το οποίο φέρει την ευθύνη.

Το επίμαχο τμήμα οδεύει πλέον σε νέα χάραξη, ώστε να παρακάμψει τις σήραγγες, και καλώς εχόντων των πραγμάτων, στα μέσα του 2023, αναμένεται να ολοκληρωθεί και να ενωθεί με το υφιστάμενο «ορφανό» κομμάτι του Ε65 (Ξυνιάδα – Τρίκαλα).

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΙΑΒΑΣΤΕ