Ζεμπίλης: Να χρηματοδοτηθούν Ιστιαία-Αιδηψός και Λίμνη-Μαντούδι, ως δίπολα αστικής αναζωογόνησης 

Προσθέστε Εδώ το Κείμενο Επικεφαλίδας σας

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Εκτύπωση

Στο δημαρχείο της Ιστιαίας παραβρέθηκε χθες ο βουλευτής Εύβοιας Θανάσης Ζεμπίλης, κατά την δεύτερη ημέρα παρουσίασης των στόχων των μελετών για την ανασυγκρότηση της Βόρειας Εύβοιας.

Κατά την διαβούλευση που ακολούθησε έγινε διεξοδική συζήτηση για το σχέδιο και την πορεία υλοποίησης των προγραμμάτων.

Ο Θανάσης Ζεμπίλης εξέφρασε την ικανοποίηση του για την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων, καθώς και για το γεγονός ότι πραγματοποιείται ένας δημοκρατικός προγραμματισμός και ουσιαστικός διάλογος με τις τοπικές αρχές, τους φορείς και τους κατοίκους. «Η επιτυχία των στρατηγικών σχεδίων εξαρτάται, σε μεγάλο βαθμό, από το αν λαμβάνονται υπόψη από τους μελετητές οι απόψεις εκείνων στους οποίους απευθύνονται», είπε χαρακτηριστικά ο Βουλευτής Ευβοίας.

Ο Θανάσης Ζεμπίλης κατά την τοποθέτησή του πρότεινε, στο πλαίσιο της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης (OXE), να ενταχθούν σε ειδικό πρόγραμμα χρηματοδοτήσεων οι αστικές περιοχές Ιστιαίας- Αιδηψού και Μαντουδίου- Λίμνης, ως δίπολα αστικής αναζωογόνησης, προκειμένου να διευκολυνθεί η κινητικότητα ανθρώπων και εμπορευμάτων και να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής μόνιμων κατοίκων και επισκεπτών. Ειδικότερα, πρότεινε να εκπονηθεί Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) για τα δύο αυτά μεγαλύτερα και πολυπληθέστερα αστικά δίπολα της Βόρειας Εύβοιας. Ως γνωστό τα ΣΒΑΚ, είναι στρατηγικά σχέδια κινητικότητας με σκοπό την κάλυψη των αναγκών για την κινητικότητα των ανθρώπων και τη μεταφορά αγαθών στον αστικό και περιαστικό ιστό, προς διασφάλιση καλύτερης ποιότητας ζωής. Εδράζεται στις αρχές της ενοποίησης, της συμμετοχής και της αξιολόγησης. Εστιάζει στις ανάγκες της βιώσιμης και λειτουργικής πόλης, δίνοντας έμφαση μεταξύ άλλων στον βιοκλιματικό σχεδιασμό του δημόσιου χώρου, στην διεύρυνση των ελεύθερων κοινόχρηστων – κοινωφελών αστικών χώρων, στα ευφυή συστήματα μεταφορών, στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης, της συνεργατικής και κυκλικής οικονομίας, όπως επίσης σε υποδομές που βοηθούν στο περπάτημα, το ποδήλατο, τη δημόσια συγκοινωνία.

«Τα ΣΒΑΚ απευθύνονται κυρίως στις πρωτεύουσες των Περιφερειακών Ενοτήτων. Ωστόσο, οι δύο αυτοί δήμοι της Βόρειας Εύβοιας θα μπορούσαν να αποτελέσουν εξαίρεση και να υλοποιήσουν το στρατηγικό σχέδιο, με σκοπό την ανάπτυξη των μεταφορών, την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας, την οδική ασφάλεια και την επίτευξη των στόχων της βιώσιμης ανάπτυξης», ανέφερε ο Βουλευτής Ευβοίας. «Βέβαια, το συγκεκριμένο σχέδιο θα αποτελέσει κενό γράμμα αν δεν συνδεθεί και με τα μεγάλα έργα οδικών υποδομών που δικαιούται η Βόρεια Εύβοια και πρέπει να γίνουν. Ας αρχίσουμε με τα έργα που έχουν πλήρη ωρίμανση από την σκοπιά των μελετών. Υπάρχουν ώριμες μελέτες για τα περίπου 50χλμ της ΕΟ 77 με προϋπολογισμό 140εκ ευρώ. Αφορούν κυρίως τα τμήματα από Αγία Άννα έως Πευκί και συγκεκριμένα το Τμήμα 27+000 – Είσοδος Αγίας Άννας και το Τμήμα Έξοδος Αγίας Άννας – Πευκί. Επίσης, ο Θανάσης Ζεμπίλης επανέλαβε ότι πρέπει να δοθεί έμφαση στις λιμενικές υποδομές, με στόχο την ανάπτυξη της γαλάζιας οικονομίας, καθώς και στις υποδομές υγείας. Ακολούθως, σε παρέμβαση του ο προϊστάμενος της διαχειριστικής αρχής κ. Κων. Λέμας συμφώνησε με την άποψη του βουλευτή για την αναγκαιότητα εκπόνησης ΣΒΑΚ σε αστικές περιοχές της Βόρειας Εύβοιας.

 

Στο δημαρχείο της Ιστιαίας παραβρέθηκε χθες ο βουλευτής Εύβοιας Θανάσης Ζεμπίλης, κατά την δεύτερη ημέρα παρουσίασης των στόχων των μελετών για την ανασυγκρότηση της Βόρειας Εύβοιας.

Κατά την διαβούλευση που ακολούθησε έγινε διεξοδική συζήτηση για το σχέδιο και την πορεία υλοποίησης των προγραμμάτων.

Ο Θανάσης Ζεμπίλης εξέφρασε την ικανοποίηση του για την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων, καθώς και για το γεγονός ότι πραγματοποιείται ένας δημοκρατικός προγραμματισμός και ουσιαστικός διάλογος με τις τοπικές αρχές, τους φορείς και τους κατοίκους. «Η επιτυχία των στρατηγικών σχεδίων εξαρτάται, σε μεγάλο βαθμό, από το αν λαμβάνονται υπόψη από τους μελετητές οι απόψεις εκείνων στους οποίους απευθύνονται», είπε χαρακτηριστικά ο Βουλευτής Ευβοίας.

Ο Θανάσης Ζεμπίλης κατά την τοποθέτησή του πρότεινε, στο πλαίσιο της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης (OXE), να ενταχθούν σε ειδικό πρόγραμμα χρηματοδοτήσεων οι αστικές περιοχές Ιστιαίας- Αιδηψού και Μαντουδίου- Λίμνης, ως δίπολα αστικής αναζωογόνησης, προκειμένου να διευκολυνθεί η κινητικότητα ανθρώπων και εμπορευμάτων και να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής μόνιμων κατοίκων και επισκεπτών. Ειδικότερα, πρότεινε να εκπονηθεί Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) για τα δύο αυτά μεγαλύτερα και πολυπληθέστερα αστικά δίπολα της Βόρειας Εύβοιας. Ως γνωστό τα ΣΒΑΚ, είναι στρατηγικά σχέδια κινητικότητας με σκοπό την κάλυψη των αναγκών για την κινητικότητα των ανθρώπων και τη μεταφορά αγαθών στον αστικό και περιαστικό ιστό, προς διασφάλιση καλύτερης ποιότητας ζωής. Εδράζεται στις αρχές της ενοποίησης, της συμμετοχής και της αξιολόγησης. Εστιάζει στις ανάγκες της βιώσιμης και λειτουργικής πόλης, δίνοντας έμφαση μεταξύ άλλων στον βιοκλιματικό σχεδιασμό του δημόσιου χώρου, στην διεύρυνση των ελεύθερων κοινόχρηστων – κοινωφελών αστικών χώρων, στα ευφυή συστήματα μεταφορών, στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης, της συνεργατικής και κυκλικής οικονομίας, όπως επίσης σε υποδομές που βοηθούν στο περπάτημα, το ποδήλατο, τη δημόσια συγκοινωνία.

«Τα ΣΒΑΚ απευθύνονται κυρίως στις πρωτεύουσες των Περιφερειακών Ενοτήτων. Ωστόσο, οι δύο αυτοί δήμοι της Βόρειας Εύβοιας θα μπορούσαν να αποτελέσουν εξαίρεση και να υλοποιήσουν το στρατηγικό σχέδιο, με σκοπό την ανάπτυξη των μεταφορών, την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας, την οδική ασφάλεια και την επίτευξη των στόχων της βιώσιμης ανάπτυξης», ανέφερε ο Βουλευτής Ευβοίας. «Βέβαια, το συγκεκριμένο σχέδιο θα αποτελέσει κενό γράμμα αν δεν συνδεθεί και με τα μεγάλα έργα οδικών υποδομών που δικαιούται η Βόρεια Εύβοια και πρέπει να γίνουν. Ας αρχίσουμε με τα έργα που έχουν πλήρη ωρίμανση από την σκοπιά των μελετών. Υπάρχουν ώριμες μελέτες για τα περίπου 50χλμ της ΕΟ 77 με προϋπολογισμό 140εκ ευρώ. Αφορούν κυρίως τα τμήματα από Αγία Άννα έως Πευκί και συγκεκριμένα το Τμήμα 27+000 – Είσοδος Αγίας Άννας και το Τμήμα Έξοδος Αγίας Άννας – Πευκί. Επίσης, ο Θανάσης Ζεμπίλης επανέλαβε ότι πρέπει να δοθεί έμφαση στις λιμενικές υποδομές, με στόχο την ανάπτυξη της γαλάζιας οικονομίας, καθώς και στις υποδομές υγείας. Ακολούθως, σε παρέμβαση του ο προϊστάμενος της διαχειριστικής αρχής κ. Κων. Λέμας συμφώνησε με την άποψη του βουλευτή για την αναγκαιότητα εκπόνησης ΣΒΑΚ σε αστικές περιοχές της Βόρειας Εύβοιας.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΙΑΒΑΣΤΕ