Τι να προσέχετε όταν αγοράζετε εισαγόμενο μεταχειρισμένο ΙΧ

Οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις καινούριων αυτοκινήτων έχουν στρέψει πολλούς καταναλωτές στα μεταχειρισμένα. Χρειάζεται όμως μεγάλη προσοχή…

9 Δεκεμβρίου 2021

του/της Θεοφανία Μίγκου

Η έλλειψη των ημιαγωγών έχει προκαλέσει τεράστια προβλήματα στις παραδόσεις των καινούριων αυτοκινήτων με αποτέλεσμα οι ανυπόμονοι καταναλωτές να στρέφονται σε διάφορες «ευκαιρίες» που εισάγουν κάποιοι επιτήδειοι έμποροι μεταχειρισμένων.

Ο βασικός λόγος που δελεάζονται οι καταναλωτές σε κάποιες «ευκαιρίες» είναι η τιμή απόκτησης που στις περισσότερες περιπτώσεις απάτης είναι κατά πολύ χαμηλότερες από εκείνες που έχουν άλλα αντίστοιχα μεταχειρισμένα μοντέλα.

Εκεί ακριβώς θα πρέπει να εστιάσουν οι καταναλωτές καθώς θα πρέπει να είναι καχύποπτοι πηγαίνοντας να δουν το εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο που τους ενδιαφέρει καθώς μπορεί να είναι «καθαρό» αλλά από την άλλη μπορεί να μην υπάρχει καν και να χάσουν την προκαταβολή τους ή μπορεί να έχει διανύσει εκατοντάδες χιλιάδες επιπλέον χιλιόμετρα από αυτά που αναγράφει το κοντέρ του.

Αρχικά λοιπόν ο υποψήφιος αγοραστής βεβαιώνει ότι το αυτοκίνητο υπάρχει στην Ελλάδα και δεν αποτελεί κάποιο μοντέλο που θα έρθει στο μέλλον…

Σε περίπτωση που το εισαγόμενο μεταχειρισμένο δεν έχει εκτελωνιστεί ακόμη και ο έμπορος τους προτείνει να εκτελωνιστεί στο όνομά τους για να γλιτώσουν μερικές δεκάδες ευρώ καλό θα είναι να το αποφύγουν. Ο λόγος είναι πολύ απλός καθώς ο έμπορος δεν θα φαίνεται πουθενά και βέβαια οποιαδήποτε παράβαση και αν διαπιστωθεί αργότερα από τις Τελωνειακές Αρχές υπόλογος θα είναι ο ιδιώτης καταναλωτής και όχι ο πραγματικός εισαγωγέας του αυτοκινήτου. Οπότε καλύτερα να ξοδέψετε λίγα ευρώ παραπάνω και να έχετε ήσυχο το κεφάλι σας παρά να βρεθείτε κατηγορούμενοι από τις Τελωνειακές Αρχές.

Τώρα όσον αφορά στα διανυθέντα χιλιόμετρα σε ένα εισαγόμενο μεταχειρισμένο όχημα μπορεί να πέσετε θύμα απάτης πολύ εύκολα καθώς κάποιοι επιτήδειοι φροντίζουν να γυρίζουν τα χιλιόμετρα πριν την εισαγωγή των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και τα χαρτιά του αυτοκινήτου να αναγράφουν τα ίδια περίπου χιλιόμετρα στο κοντέρ τους και στα Πιστοποιητικά Ταξινόμησης.

Παράλληλα οι επιτήδειοι φροντίζουν να εισάγουν πλέον μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από χώρες που δεν μπορούν να ελέγξουν οι Αρχές και να χάνονται τα ίχνη των προηγούμενων ελέγχων των οχημάτων. Δηλαδή αγοράζουν κάποιο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο από την Ιταλία ή Γαλλία (που υπάρχει online το ιστορικό των ελέγχων ΚΤΕΟ) και κατόπιν το πουλάνε σε κάποια δική τους εμπορία στην Βουλγαρία. Τελικά το όχημα έρχεται μέσω Βουλγαρίας στην Ελλάδα με αποτέλεσμα να «εξαφανίζονται» οι προηγούμενοι έλεγχοι των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Όσον αφορά στα book service το Newsauto.gr έχει αποκαλύψει πολλές φορές τα «μαϊμού» book service που συνοδεύουν τα επικίνδυνα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα τα οποία μάλιστα φέρουν και πλαστές σφραγίδες από ξένα εξουσιοδοτημένα συνεργεία της μάρκας που ανήκουν.

Οπότε πριν την αγορά ενός εισαγόμενου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου καλό θα ήταν να πραγματοποιήσετε μια επίσκεψη σε κάποιο εξουσιοδοτημένο συνεργείο για να δουν το ιστορικό των ελέγχων του οχήματος. Αν οι τεχνικοί του εξουσιοδοτημένου συνεργείου διαπιστώσουν ότι το αυτοκίνητο που ελέγχουν δεν συντηρούνταν ή επισκευάζονταν σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο καλό θα ήταν να ξεκινήσετε να αναζητάτε κάποιο άλλο αντίστοιχο μοντέλο.

Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται σε δημοφιλή εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα τα οποία βγαίνουν και σε έκδοση επαγγελματικών οχημάτων. Όπως αποκάλυψε το Newsauto.gr ήδη εκατοντάδες φορτηγάκια έχουν εισαχθεί με παραποιημένα στοιχεία και τα έχουν αγοράσει ανυποψίαστοι καταναλωτές ως ΙΧ! Τα εν λόγω αυτοκίνητα δεν διαφέρουν σε τίποτα από τις επιβατικές εκδόσεις και οι επιτήδειοι που τα έχουν εισάγει τα περνούν μέσω Βουλγαρίας όπου τοποθετούν τα πίσω καθίσματα και τις πίσω ζώνες ασφαλείας και τα πωλούν στην Ελλάδα ως ευκαιρίες…

Επίσης πάρα πολλά κρούσματα έχουν ήδη καταγραφεί με εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που δεν έχουν δελτία Τεχνικού Ελέγχου σε ισχύ ή έχουν χαθεί με αποτέλεσμα τα συγκεκριμένα οχήματα να εκτελωνίζονται κανονικά αλλά να μην μπορούν να εκδοθούν πινακίδες κυκλοφορίας! Στις περισσότερες περιπτώσεις οι επιτήδειοι έμποροι που τα έχουν εισάγει δεν φαίνονται εκείνοι ως εισαγωγείς καθώς έχουν πείσει τους πελάτες τους να φαίνονται ότι τα εισάγουν μόνοι τους για να γλιτώσουν μερικές εκατοντάδες ευρώ…

Σε πάρα πολλές περιπτώσεις όπως η παραπάνω οι επιτήδειοι έμποροι ξεχνούν να ενημερώσουν τους πελάτες τους και για την επιβολή του Περιβαλλοντικού Τέλους ύψους 1.000 ευρώ για αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro5a με αποτέλεσμα το κόστος εκτελωνισμού να είναι πολύ υψηλότερο από εκείνο που τους είχαν πει αρχικά.

Αν τώρα πρόκειται για diesel εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο καλό θα ήταν ο υποψήφιος αγοραστής να ελέγξει το φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων καθώς η αντικατάστασή του κοστίζει αρκετά χρήματα και βέβαια έχει δοθεί εντολή στα ΚΤΕΟ να τα εξετάζουν λεπτομερώς εξαιτίας της πιθανής αφαίρεσής τους…

Τώρα όσον αφορά στις εγγυήσεις που δίνουν πολλές εμπορίες μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καλό θα ήταν ο υποψήφιος αγοραστής να ελέγξει εξονυχιστικά τους όρους και τις προϋποθέσεις των εγγυήσεων και ή δυνατόν να επισκεφθεί και κάποιον νομικό για να τον συμβουλευτεί πριν προβεί σε οποιαδήποτε αγορά ώστε να είναι πλήρως κατοχυρωμένος.

ΠΗΓΗ: NEWSAUTO

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

27 Μαρτίου 2024