Θ. Ζεμπίλης για ΛΑΡΚΟ – Η τοπική οικονομία δεν αντέχει νέα γενιά ανέργων!

Συνέντευξη του Θανάση Ζεμπίλη

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Εκτύπωση

Συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης για τις εξελίξεις στην ΛΑΡΚΟ παραχώρησε στον Ραδιοφωνικό Σταθμό Εργαζομένων Χαλκίδας 96.5 fm και τον δημοσιογράφο Δημήτρη Αποστόλου ο Θανάσης Ζεμπίλης.

Ο Βουλευτής Ευβοίας υπογράμμισε ότι η όλη προσπάθεια γίνεται για να μην κλείσει η ΛΑΡΚΟ.

Συγκεκριμένα, ο Θανάσης Ζεμπίλης ανέφερε ότι «δεν χωρά αμφιβολία ότι η ΛΑΡΚΟ οδηγούνταν με μαθηματική ακρίβεια σε άτακτη χρεοκοπία. Τα συσσωρευμένα χρέη και τα πρόστιμα από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο δεν άφηναν άλλα περιθώρια. Έτσι, αποτελούσε μονόδρομο το σχέδιο εξυγίανσης της εταιρίας με την ανάδειξη, μέσω διαγωνισμών, νέου επενδυτικού σχήματος. Ζητούμενο, λοιπόν, είναι η ΛΑΡΚΟ να εξακολουθήσει να λειτουργεί προκειμένου να παράγει πλούτο και να δημιουργεί θέσεις εργασίας».

Στη συνέχεια, ο Βουλευτής Ευβοίας αναφέρθηκε και στα κακώς κείμενα της λειτουργίας της επιχείρησης, όπως και στις διαχρονικές ευθύνες των διοικήσεων. «Στην περίπτωση της ΛΑΡΚΟ υπάρχουν διαχρονικές ευθύνες που βαραίνουν όλες τις κυβερνήσεις και αποδεικνύεται ότι το κράτος δεν μπορεί να γίνει καλός επιχειρηματίας, διότι είναι όμηρος πελατειακών πρακτικών και αποφάσεων που δεν στηρίζονται σε ορθολογικά οικονομικά κριτήρια», υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο Θανάσης Ζεμπίλης, ενώ συμπλήρωσε ότι «οφείλουμε, επιπλέον, να αναφέρουμε ότι η κακοδιαχείριση πέρα από οικονομικούς όρους επεκτείνεται και σε περιβαλλοντικούς όρους. Η ΛΑΡΚΟ παραβίαζε συχνά την περιβαλλοντική νομοθεσία, όπως για παράδειγμα η εναπόθεση σκουριάς στο Βόρειο Ευβοϊκό και είχαν επιβληθεί πρόστιμα από την Ευρωπαϊκή Ένωση για αυτές τις παραβιάσεις. Επίσης, υπήρχαν συστηματικές παραβιάσεις της εργατικής νομοθεσίας και για αυτό το λόγο είχαμε συχνότητα εργατικών ατυχημάτων. Για αυτή την κατάσταση, βέβαια, δεν ευθύνονται οι εργαζόμενοι, οι οποίοι προσπαθούσαν υπό αντίξοες συνθήκες να κρατήσουν όρθιο τον γίγαντα, αλλά όπως είπαμε οι διοικήσεις. Συνεπώς, για να μπορέσει η εταιρεία να λειτουργήσει ορθολογικά και να σεβαστεί την περιβαλλοντική και εργασιακή νομοθεσία χρειάζονται μεγάλες επενδύσεις, που για αρχή μόνο φτάνουν τα 150 εκ. ευρώ, προκειμένου να εκσυγχρονιστεί η διαδικασία παραγωγής και ο τρόπος εξόρυξης. Προκειμένου, λοιπόν, να γίνουν τέτοιου ύψους επενδύσεις και η ΛΑΡΚΟ να παραμείνει ανοιχτή έπρεπε να βρεθεί επενδυτής».

Έπειτα, ο Θανάσης Ζεμπίλης ανέφερε ότι αρκετοί μιλούν για τη ΛΑΡΚΟ, αλλά δεν προτείνουν λύση. «Δεν υπάρχει άλλο σχέδιο διάσωσης στον ορίζοντα. Τα χρέη, που υπερβαίνουν τα 500 εκ. ευρώ εξακολουθούν να συσσωρεύονται και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο μας επέβαλε κατ´ αποκοπή πρόστιμο 5.5 εκ. ευρώ, καθώς και 4 εκ. ευρώ ανά εξάμηνο καθυστέρησης, διότι η χώρα δε συμμορφώθηκε σε απόφαση του 2017 και δεν ανέκτησε τις κρατικές ενισχύσεις που χορηγήθηκαν στη ΛΑΡΚΟ. Αυτός ο φαύλος κύκλος έπρεπε να κλείσει», υπογράμμισε ο Βουλευτής Ευβοίας. «Ευελπιστούμε ότι με το νέο καθεστώς λειτουργίας που θα προκύψει με την ολοκλήρωση των διαγωνισμών, ο επενδυτής θα κάνει όσα πρέπει να γίνουν, ώστε η ΛΑΡΚΟ να αφήσει πίσω της την πλήρη απαξίωση και να παράξει πλούτο και θέσεις εργασίας», συμπλήρωσε ο Θανάσης Ζεμπίλης.

Σε ερώτηση του δημοσιογράφου για το μέλλον των 1.080 εργαζομένων, ο Θανάσης Ζεμπίλης ανέφερε ότι «για όσους εργαζόμενους βρίσκονται πάνω από τα 55, προβλέπονται ειδικά προγράμματα κοινωφελούς εργασίας, προκειμένου να κατοχυρώσουν τα συνταξιοδοτικά τους δικαιώματα. Για όσους βρίσκονται κάτω από τα 55, κάποιους θα προσλάβει αρχικά ο ειδικός διαχειριστής και ακολούθως ο επενδυτής. Για τους υπολοίπους, πρότεινα με Ερώτησή μου στη Βουλή να περάσουν σε καθεστώς μετατάξεων στον στενό ή τον ευρύτερο δημόσιο τομέα. Θεωρώ ότι μπορούμε να απορροφήσουμε τους εργαζομένους και εφαρμόζοντας έναν μηχανισμό εξισορρόπησης των απωλειών από τη διαφοροποίηση στην αμοιβή, όπως ακριβώς έγινε και στην περίπτωση της Ολυμπιακής, να αποτρέψουμε τη δημιουργία μιας νέας γενιάς ανέργων. Η τοπική κοινωνία έχει δεχτεί πολλά πλήγματα τα τελευταία χρόνια και δεν μπορεί να σηκώσει ένα επιπλέον κύμα ανεργίας. Είχαμε τις πλημμύρες στα Πολιτικά και την εκτόξευση της ανεργίας κατά τη διάρκεια της δημοσιονομικής κρίσης. Πιστεύω ότι, στο πλαίσιο των δημοσιονομικών κανόνων και των αντοχών της οικονομίας, θα βρούμε τρόπους να αποτρέψουμε ένα νέο κύμα ανεργίας. Αυτό προσπαθώ να κάνω τα τελευταία χρόνια με παρεμβάσεις μου στη Βουλή και σε συναντήσεις με τους αρμόδιους Υπουργούς και υπηρεσιακούς παράγοντες».

 

Συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης για τις εξελίξεις στην ΛΑΡΚΟ παραχώρησε στον Ραδιοφωνικό Σταθμό Εργαζομένων Χαλκίδας 96.5 fm και τον δημοσιογράφο Δημήτρη Αποστόλου ο Θανάσης Ζεμπίλης.

Ο Βουλευτής Ευβοίας υπογράμμισε ότι η όλη προσπάθεια γίνεται για να μην κλείσει η ΛΑΡΚΟ.

Συγκεκριμένα, ο Θανάσης Ζεμπίλης ανέφερε ότι «δεν χωρά αμφιβολία ότι η ΛΑΡΚΟ οδηγούνταν με μαθηματική ακρίβεια σε άτακτη χρεοκοπία. Τα συσσωρευμένα χρέη και τα πρόστιμα από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο δεν άφηναν άλλα περιθώρια. Έτσι, αποτελούσε μονόδρομο το σχέδιο εξυγίανσης της εταιρίας με την ανάδειξη, μέσω διαγωνισμών, νέου επενδυτικού σχήματος. Ζητούμενο, λοιπόν, είναι η ΛΑΡΚΟ να εξακολουθήσει να λειτουργεί προκειμένου να παράγει πλούτο και να δημιουργεί θέσεις εργασίας».

Στη συνέχεια, ο Βουλευτής Ευβοίας αναφέρθηκε και στα κακώς κείμενα της λειτουργίας της επιχείρησης, όπως και στις διαχρονικές ευθύνες των διοικήσεων. «Στην περίπτωση της ΛΑΡΚΟ υπάρχουν διαχρονικές ευθύνες που βαραίνουν όλες τις κυβερνήσεις και αποδεικνύεται ότι το κράτος δεν μπορεί να γίνει καλός επιχειρηματίας, διότι είναι όμηρος πελατειακών πρακτικών και αποφάσεων που δεν στηρίζονται σε ορθολογικά οικονομικά κριτήρια», υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο Θανάσης Ζεμπίλης, ενώ συμπλήρωσε ότι «οφείλουμε, επιπλέον, να αναφέρουμε ότι η κακοδιαχείριση πέρα από οικονομικούς όρους επεκτείνεται και σε περιβαλλοντικούς όρους. Η ΛΑΡΚΟ παραβίαζε συχνά την περιβαλλοντική νομοθεσία, όπως για παράδειγμα η εναπόθεση σκουριάς στο Βόρειο Ευβοϊκό και είχαν επιβληθεί πρόστιμα από την Ευρωπαϊκή Ένωση για αυτές τις παραβιάσεις. Επίσης, υπήρχαν συστηματικές παραβιάσεις της εργατικής νομοθεσίας και για αυτό το λόγο είχαμε συχνότητα εργατικών ατυχημάτων. Για αυτή την κατάσταση, βέβαια, δεν ευθύνονται οι εργαζόμενοι, οι οποίοι προσπαθούσαν υπό αντίξοες συνθήκες να κρατήσουν όρθιο τον γίγαντα, αλλά όπως είπαμε οι διοικήσεις. Συνεπώς, για να μπορέσει η εταιρεία να λειτουργήσει ορθολογικά και να σεβαστεί την περιβαλλοντική και εργασιακή νομοθεσία χρειάζονται μεγάλες επενδύσεις, που για αρχή μόνο φτάνουν τα 150 εκ. ευρώ, προκειμένου να εκσυγχρονιστεί η διαδικασία παραγωγής και ο τρόπος εξόρυξης. Προκειμένου, λοιπόν, να γίνουν τέτοιου ύψους επενδύσεις και η ΛΑΡΚΟ να παραμείνει ανοιχτή έπρεπε να βρεθεί επενδυτής».

Έπειτα, ο Θανάσης Ζεμπίλης ανέφερε ότι αρκετοί μιλούν για τη ΛΑΡΚΟ, αλλά δεν προτείνουν λύση. «Δεν υπάρχει άλλο σχέδιο διάσωσης στον ορίζοντα. Τα χρέη, που υπερβαίνουν τα 500 εκ. ευρώ εξακολουθούν να συσσωρεύονται και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο μας επέβαλε κατ´ αποκοπή πρόστιμο 5.5 εκ. ευρώ, καθώς και 4 εκ. ευρώ ανά εξάμηνο καθυστέρησης, διότι η χώρα δε συμμορφώθηκε σε απόφαση του 2017 και δεν ανέκτησε τις κρατικές ενισχύσεις που χορηγήθηκαν στη ΛΑΡΚΟ. Αυτός ο φαύλος κύκλος έπρεπε να κλείσει», υπογράμμισε ο Βουλευτής Ευβοίας. «Ευελπιστούμε ότι με το νέο καθεστώς λειτουργίας που θα προκύψει με την ολοκλήρωση των διαγωνισμών, ο επενδυτής θα κάνει όσα πρέπει να γίνουν, ώστε η ΛΑΡΚΟ να αφήσει πίσω της την πλήρη απαξίωση και να παράξει πλούτο και θέσεις εργασίας», συμπλήρωσε ο Θανάσης Ζεμπίλης.

Σε ερώτηση του δημοσιογράφου για το μέλλον των 1.080 εργαζομένων, ο Θανάσης Ζεμπίλης ανέφερε ότι «για όσους εργαζόμενους βρίσκονται πάνω από τα 55, προβλέπονται ειδικά προγράμματα κοινωφελούς εργασίας, προκειμένου να κατοχυρώσουν τα συνταξιοδοτικά τους δικαιώματα. Για όσους βρίσκονται κάτω από τα 55, κάποιους θα προσλάβει αρχικά ο ειδικός διαχειριστής και ακολούθως ο επενδυτής. Για τους υπολοίπους, πρότεινα με Ερώτησή μου στη Βουλή να περάσουν σε καθεστώς μετατάξεων στον στενό ή τον ευρύτερο δημόσιο τομέα. Θεωρώ ότι μπορούμε να απορροφήσουμε τους εργαζομένους και εφαρμόζοντας έναν μηχανισμό εξισορρόπησης των απωλειών από τη διαφοροποίηση στην αμοιβή, όπως ακριβώς έγινε και στην περίπτωση της Ολυμπιακής, να αποτρέψουμε τη δημιουργία μιας νέας γενιάς ανέργων. Η τοπική κοινωνία έχει δεχτεί πολλά πλήγματα τα τελευταία χρόνια και δεν μπορεί να σηκώσει ένα επιπλέον κύμα ανεργίας. Είχαμε τις πλημμύρες στα Πολιτικά και την εκτόξευση της ανεργίας κατά τη διάρκεια της δημοσιονομικής κρίσης. Πιστεύω ότι, στο πλαίσιο των δημοσιονομικών κανόνων και των αντοχών της οικονομίας, θα βρούμε τρόπους να αποτρέψουμε ένα νέο κύμα ανεργίας. Αυτό προσπαθώ να κάνω τα τελευταία χρόνια με παρεμβάσεις μου στη Βουλή και σε συναντήσεις με τους αρμόδιους Υπουργούς και υπηρεσιακούς παράγοντες».

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ