Πως προχωρά το νότιο τμήμα του Ε65 – Αλλάζει η χάραξη σε τμήμα 4 χιλιομέτρων

αυτοκινητόδρομος Ε65, που διαχειρίζεται η Κεντρική Οδός ΑΕ, διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Εκτύπωση

Με σταθερούς ρυθμούς προχωρά το έργο του νότιου τμήματος του Ε65 από την Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα. Η πρόοδος των εργασιών έχει φτάσει πλέον στο 81,57% και βρισκόμαστε σε ένα πολύ προχωρημένο στάδιο.

Σε αυτό συμβάλλει και η σημαντικά προχωρημένη κατασκευή της σήραγγας Όθρυος η οποία βρίσκεται σε τελικό στάδιο κατασκευής. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει δώσει ο παραχωρησιούχος τα ασφαλτικά οδοστρωμάτων έχουν φτάσει στο 60,77%, οι χωματουργικές εργασίες στο 72,98%, οι γέφυρες και τα τεχνικά στο 87% και οι σήραγγες στο 95,96%.

Να θυμίσουμε πως στην κυκλοφορία έχει δοθεί ήδη ένα τμήμα 14,2χλμ από πέρυσι το καλοκαίρι στο τμήμα από την αρχή του Ε65 πριν τη Λαμία και μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο Καρπενησίου που λειτουργεί και ως παρακαμπτήριος δρόμος προς τον ορεινό προορισμό αποφεύγοντας τη Λαμία.

Το τμήμα που κόλλησαν τα έργα

Όπως έγινε γνωστό πριν από κάποιες ημέρες από δημοσιεύματα του τοπικού τύπου, υπάρχει ένα τμήμα του άξονα στο οποίο αποφασίστηκε αλλαγή χάραξης λόγω προβλημάτων στην υφιστάμενη χάραξη.

Το πρόβλημα στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου, όπως σημειώνει πηγή με γνώση στο θέμα, είχε εντοπιστεί ήδη από το 2020 στο τμήμα στο οποίο συναντάται ο άξονας με τον σιδηρόδρομο. Πρόκειται  για το σημείο στο οποίο βρίσκεται πριν τη σήραγγα Όθρυος  (στο 21,8χλμ του άξονα) και το οποίο είναι ο κρίκος μεταξύ του πεδινού και του ορεινού τμήματος του νότιου τμήματος του Ε65.

Το πρόβλημα όπως αναφέρουν πληροφορίες, το οποίο εντοπίστηκε είναι πως η σιδηροδρομική σήραγγα δεν αντέχει το φορτίο του αυτοκινητόδρομου που διέρχεται από πάνω με αποτέλεσμα να κρίνεται επισφαλής η κατασκευή του. Θα πρέπει να επισημανθεί πως η χάραξη έχει αποφασιστεί από το 2005, ενώ το 2013 υπήρξαν και τροποποιήσεις στο ύψος της διασταύρωσης μεταξύ δρόμου και σιδηρόδρομου.

Σε αυτό αποφασίστηκε προσφυγή στη διαιτησία μεταξύ του δημοσίου (υπουργείο ΥΠΟΜΕ) και του παραχωρησιούχου για το ποιος πρέπει να επιβαρυνθεί το επιπλέον κόστος. Η απόφαση της διαιτησίας, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, είναι πως το κόστος αυτό θα το επωμιστεί το δημόσιο.

Πως προχωρά από εδώ και έπειτα

Από εδώ και πέρα αυτό που πρέπει να προχωρήσει, είναι πως στο συγκεκριμένο τμήμα μήκους 4,2 χιλιομέτρων, θα χρειαστεί τροποποίηση της μελέτης (καθώς αλλάζει σε αυτό η χάραξη) και τροποποίηση των περιβαλλοντικών όρων.

Πλέον αντί να περνά ο αυτοκινητόδρομος σε διασταύρωση πάνω από τη σήραγγα θα περνά νωρίτερα με μια γέφυρα, πάντα πριν τη σήραγγα Όθρυος. Η αλλαγή της χάραξης σημαίνει πως θα πρέπει να διερευνηθούν και οι σχετικές απαλλοτριώσεις.

Για να εφαρμοστούν τα νέα δεδομένα για την κατασκευή του συγκεκριμένου τμήματος θα χρειαστεί η έκδοση υπουργικής απόφασης η οποία να εναρμονίζεται με το αποτέλεσμα της διαιτησίας. Η απόφαση αυτή εκτιμάται ότι θα βγει στο επόμενο δίμηνο-τρίμηνο.

Η ολοκλήρωση του έργου

Η παραπάνω εξέλιξη σημαίνει πως έχουμε νέα δεδομένα αναφορικά με την ολοκλήρωση και παράδοση του συνόλου του νότιου τμήματος του Ε65 από τη Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα. Αυτό θα εξαρτηθεί από την ταχύτητα με την οποία θα ολοκληρωθούν οι απαραίτητες διαδικασίες στη νέα χάραξη αλλά και στην υλοποίηση του τμήματος από τον παραχωρησιούχο. Να θυμίσουμε πως το έργο έχει χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020.

Το έργο στο σύνολο του

Από πέρυσι το καλοκαίρι υπεγράφη και η κατασκευή του τελευταίου, βόρειου τμήματος που ολοκληρώνει στο σύνολο του τον Ε65. Το βόρειο τμήμα ξεκινά από τα Τρίκαλα και καταλήγει στο Κηπουρειό Γρεβενών σε σύνδεση με την Εγνατία Οδό. Έχει μήκος 70,5 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και κατασκευάζεται από την ΤΕΡΝΑ.

Αυτό το έργο των 238 χλμ. συνολικά, είναι στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη της χώρας και αφορά στην κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), από ημικόμβο με Α.Θ.Ε. στο ύψος του Α.Κ. Θερμοπυλών έως τον ανισόπεδο κόμβο με Εγνατία οδό μετά την Οξύνεια (συνολικό μήκος 181 χλμ.), καθώς και στη διαχείριση και συντήρηση του τμήματος της Α.Θ.Ε. από τη Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες Φθιώτιδας (συνολικό μήκος 57 χλμ.).

Ο αυτοκινητόδρομος Ε65, που διαχειρίζεται η Κεντρική Οδός ΑΕ, διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και διασχίζει τον κάμπο της Φθιώτιδας, την οροσειρά της Όθρυος, το Θεσσαλικό κάμπο και τον Πηνειό ποταμό περνώντας πλησίον των πόλεων Καρδίτσας, Τρικάλων, Καλαμπάκας μέχρι τους πρόποδες των Αντιχασίων, τον Ίωνα ποταμό και την οροσειρά των Χασίων για να ενωθεί τελικά με την Εγνατία Οδό στο Δρυμό της Πίνδου. Κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη και επί της ουσίας συνδέει την ανατολική με τη δυτική Ελλάδα. Με την ολοκλήρωσή του το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί 1 ώρα και 30 λεπτά, αντί των 2 ωρών και 30 λεπτά σήμερα.

Με σταθερούς ρυθμούς προχωρά το έργο του νότιου τμήματος του Ε65 από την Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα. Η πρόοδος των εργασιών έχει φτάσει πλέον στο 81,57% και βρισκόμαστε σε ένα πολύ προχωρημένο στάδιο.

Σε αυτό συμβάλλει και η σημαντικά προχωρημένη κατασκευή της σήραγγας Όθρυος η οποία βρίσκεται σε τελικό στάδιο κατασκευής. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει δώσει ο παραχωρησιούχος τα ασφαλτικά οδοστρωμάτων έχουν φτάσει στο 60,77%, οι χωματουργικές εργασίες στο 72,98%, οι γέφυρες και τα τεχνικά στο 87% και οι σήραγγες στο 95,96%.

Να θυμίσουμε πως στην κυκλοφορία έχει δοθεί ήδη ένα τμήμα 14,2χλμ από πέρυσι το καλοκαίρι στο τμήμα από την αρχή του Ε65 πριν τη Λαμία και μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο Καρπενησίου που λειτουργεί και ως παρακαμπτήριος δρόμος προς τον ορεινό προορισμό αποφεύγοντας τη Λαμία.

Το τμήμα που κόλλησαν τα έργα

Όπως έγινε γνωστό πριν από κάποιες ημέρες από δημοσιεύματα του τοπικού τύπου, υπάρχει ένα τμήμα του άξονα στο οποίο αποφασίστηκε αλλαγή χάραξης λόγω προβλημάτων στην υφιστάμενη χάραξη.

Το πρόβλημα στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου, όπως σημειώνει πηγή με γνώση στο θέμα, είχε εντοπιστεί ήδη από το 2020 στο τμήμα στο οποίο συναντάται ο άξονας με τον σιδηρόδρομο. Πρόκειται  για το σημείο στο οποίο βρίσκεται πριν τη σήραγγα Όθρυος  (στο 21,8χλμ του άξονα) και το οποίο είναι ο κρίκος μεταξύ του πεδινού και του ορεινού τμήματος του νότιου τμήματος του Ε65.

Το πρόβλημα όπως αναφέρουν πληροφορίες, το οποίο εντοπίστηκε είναι πως η σιδηροδρομική σήραγγα δεν αντέχει το φορτίο του αυτοκινητόδρομου που διέρχεται από πάνω με αποτέλεσμα να κρίνεται επισφαλής η κατασκευή του. Θα πρέπει να επισημανθεί πως η χάραξη έχει αποφασιστεί από το 2005, ενώ το 2013 υπήρξαν και τροποποιήσεις στο ύψος της διασταύρωσης μεταξύ δρόμου και σιδηρόδρομου.

Σε αυτό αποφασίστηκε προσφυγή στη διαιτησία μεταξύ του δημοσίου (υπουργείο ΥΠΟΜΕ) και του παραχωρησιούχου για το ποιος πρέπει να επιβαρυνθεί το επιπλέον κόστος. Η απόφαση της διαιτησίας, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, είναι πως το κόστος αυτό θα το επωμιστεί το δημόσιο.

Πως προχωρά από εδώ και έπειτα

Από εδώ και πέρα αυτό που πρέπει να προχωρήσει, είναι πως στο συγκεκριμένο τμήμα μήκους 4,2 χιλιομέτρων, θα χρειαστεί τροποποίηση της μελέτης (καθώς αλλάζει σε αυτό η χάραξη) και τροποποίηση των περιβαλλοντικών όρων.

Πλέον αντί να περνά ο αυτοκινητόδρομος σε διασταύρωση πάνω από τη σήραγγα θα περνά νωρίτερα με μια γέφυρα, πάντα πριν τη σήραγγα Όθρυος. Η αλλαγή της χάραξης σημαίνει πως θα πρέπει να διερευνηθούν και οι σχετικές απαλλοτριώσεις.

Για να εφαρμοστούν τα νέα δεδομένα για την κατασκευή του συγκεκριμένου τμήματος θα χρειαστεί η έκδοση υπουργικής απόφασης η οποία να εναρμονίζεται με το αποτέλεσμα της διαιτησίας. Η απόφαση αυτή εκτιμάται ότι θα βγει στο επόμενο δίμηνο-τρίμηνο.

Η ολοκλήρωση του έργου

Η παραπάνω εξέλιξη σημαίνει πως έχουμε νέα δεδομένα αναφορικά με την ολοκλήρωση και παράδοση του συνόλου του νότιου τμήματος του Ε65 από τη Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα. Αυτό θα εξαρτηθεί από την ταχύτητα με την οποία θα ολοκληρωθούν οι απαραίτητες διαδικασίες στη νέα χάραξη αλλά και στην υλοποίηση του τμήματος από τον παραχωρησιούχο. Να θυμίσουμε πως το έργο έχει χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020.

Το έργο στο σύνολο του

Από πέρυσι το καλοκαίρι υπεγράφη και η κατασκευή του τελευταίου, βόρειου τμήματος που ολοκληρώνει στο σύνολο του τον Ε65. Το βόρειο τμήμα ξεκινά από τα Τρίκαλα και καταλήγει στο Κηπουρειό Γρεβενών σε σύνδεση με την Εγνατία Οδό. Έχει μήκος 70,5 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και κατασκευάζεται από την ΤΕΡΝΑ.

Αυτό το έργο των 238 χλμ. συνολικά, είναι στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη της χώρας και αφορά στην κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), από ημικόμβο με Α.Θ.Ε. στο ύψος του Α.Κ. Θερμοπυλών έως τον ανισόπεδο κόμβο με Εγνατία οδό μετά την Οξύνεια (συνολικό μήκος 181 χλμ.), καθώς και στη διαχείριση και συντήρηση του τμήματος της Α.Θ.Ε. από τη Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες Φθιώτιδας (συνολικό μήκος 57 χλμ.).

Ο αυτοκινητόδρομος Ε65, που διαχειρίζεται η Κεντρική Οδός ΑΕ, διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και διασχίζει τον κάμπο της Φθιώτιδας, την οροσειρά της Όθρυος, το Θεσσαλικό κάμπο και τον Πηνειό ποταμό περνώντας πλησίον των πόλεων Καρδίτσας, Τρικάλων, Καλαμπάκας μέχρι τους πρόποδες των Αντιχασίων, τον Ίωνα ποταμό και την οροσειρά των Χασίων για να ενωθεί τελικά με την Εγνατία Οδό στο Δρυμό της Πίνδου. Κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη και επί της ουσίας συνδέει την ανατολική με τη δυτική Ελλάδα. Με την ολοκλήρωσή του το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί 1 ώρα και 30 λεπτά, αντί των 2 ωρών και 30 λεπτά σήμερα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ