21 χρόνια E-Learning ΕΚΠΑ-Το success story του Oργανισμού με τα 400+ Επιμορφωτικά Προγράμματα

Οι εκπαιδευόμενοι μπορούν να αναζητήσουν και να εντοπίσουν σχεδόν οποιοδήποτε πρόγραμμα τους ενδιαφέρει μέσα από ένα ευρύ φάσμα κατευθύνσεων

Facebook
Twitter
Email
Εκτύπωση

To 2001, o Καθηγητής Οικονομικών του ΕΚΠΑ, Παναγιώτης Πετράκης και η ομάδα του εμπνεύστηκαν τη δημιουργία ενός ερευνητικού προγράμματος για την εξ αποστάσεως διάθεση επιμορφωτικών προγραμμάτων με την ονομασία Πρόγραμμα Συμπληρωματικής εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (E–Learning) του ΕΚΠΑ. Είκοσι ένα χρόνια μετά, πού βρίσκεται το εν λόγω Πρόγραμμα; Είχε το εγχείρημα την προσδοκώμενη επιτυχία; Μοναδικό κριτήριο για την απάντηση είναι η πορεία του Προγράμματος μέχρι σήμερα.

«Διανύουμε την 21η χρονιά λειτουργίας του Προγράμματος E-Learning του ΕΚΠΑ, το οποίο ξεκίνησε το 2001 με 5 προγράμματα, κυρίως σε τομείς Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, Επιχειρηματικότητας και Οικονομικών, και αναπτύσσεται συνεχώς», αναφέρει ο Επιστημονικός Υπεύθυνος, Π.Ε. Πετράκης. «Σήμερα είναι διαθέσιμα 400+ προγράμματα επιμόρφωσης στην ελληνική γλώσσα και πάνω από 40 στην αγγλική γλώσσα, με περισσότερους από 150 Καθηγητές του Ιδρύματος, οι οποίοι συμμετέχουν στην ανάπτυξη και την υλοποίησή τους ως Ακαδημαϊκοί Υπεύθυνοι, ενώ έχουν επιμορφωθεί περισσότερα από 140.000 άτομα. Στόχος είναι τα προσφερόμενα προγράμματα να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της σύγχρονης αγοράς εργασίας και να εφοδιάζουν τους εκπαιδευόμενους με άμεσα εφαρμόσιμες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες για συγκεκριμένες θέσεις εργασίας, με έμφαση σε ειδικότητες με προοπτική, προκειμένου οι εκπαιδευόμενοι να επιτύχουν τους στόχους τους και να πρωταγωνιστήσουν στο μέλλον. Μάλιστα, για την επίτευξη αυτού του σκοπού, το E-Learning του ΕΚΠΑ αναπτύσσει διαρκώς και συστηματικά νέα και καινοτόμα προγράμματα επιμόρφωσης που συνδέονται άμεσα με τα επαγγέλματα αιχμής, αλλά και την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων (digital skills), η ζήτηση των οποίων γίνεται ολοένα και πιο εμφανής».

Πλέον οι εκπαιδευόμενοι μπορούν να αναζητήσουν και να εντοπίσουν σχεδόν οποιοδήποτε πρόγραμμα τους ενδιαφέρει μέσα από ένα ευρύ φάσμα κατευθύνσεων, όπως: Ψυχολογία, Παιδαγωγικά, Ειδική Αγωγή, Μarketing, Υγεία, Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων, Χρηματοοικονομικά, Τουριστικά, Real Estate, Ναυτιλιακά, Περιβάλλον, Πληροφορική, Ναυτιλιακά, Περιβάλλον, Πληροφορική, Πληροφορική Web Development, Ψηφιακός Μετασχηματισμός, Νομικά, Πολιτισμός, κ.ά.

«Ως προς την ποιότητα των προγραμμάτων», συνεχίζει ο κ. Πετράκης, «σταθερή εγγύηση αποτελούν τα μέλη του διδακτικού επιστημονικού προσωπικού (ΔΕΠ) του Πανεπιστημίου Αθηνών, αλλά και εμπειρογνώμονες και στελέχη της αγοράς. Αυτοί, σε στενή συνεργασία με την ομάδα του Προγράμματος, διαμορφώνουν το υλικό κατάλληλα, ώστε να λειτουργεί επιμορφωτικά και όχι απλώς να παραδίδεται ως συγκεντρωμένη ύλη, την οποία θα μπορούσε κανείς να βρει οπουδήποτε. Έτσι, με φιλικό προς τον χρήστη εκπαιδευτικό υλικό που καλύπτει απόλυτα το παρουσιαζόμενο αντικείμενο και αξιοποιώντας την εκπαιδευτική πλατφόρμα που ενσωματώνει όλες τις νέες τεχνολογίες που εξασφαλίζουν αλληλεπίδραση και αυτοαξιολόγηση, ο εκπαιδευόμενος στο τέλος πράγματι αισθάνεται ότι έχει αποκτήσει τις γνώσεις που χρειάζεται και, συνεπώς, δεν έχασε ούτε χρόνο ούτε χρήμα.

»Ο σεβασμός απέναντι στον εκπαιδευόμενο είναι το κύριο μέλημά μας και επιτυγχάνεται με την ουσιαστική και αποτελεσματική επιμόρφωση. Αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες του και τον βοηθάμε να αναπτύξει επαγγελματικές δεξιότητες, για να αντιμετωπίζει με αυτοπεποίθηση τις ανάγκες που προκύπτουν στην εργασία του.

»Εκείνο που αποτελεί όμως όχι απλώς κριτήριο για τη μέχρι τώρα πορεία του Προγράμματος E-Learning, αλλά και οδοδείκτη για το μέλλον της επιμόρφωσης που θα συνεχίσει να προσφέρει, είναι η αγωνία –και ικανότητα– της ομάδας του τμήματος R&D (έρευνας και ανάπτυξης νέων προγραμμάτων) να εντοπίζει εγκαίρως τις ανάγκες της νέας εποχής και της αγοράς εργασίας και να διαθέτει τα σχετικά προγράμματα. Ενδεικτικά αναφέρω προγράμματα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό και τις ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες».

Αλλά η δραστηριότητα του Προγράμματος δεν σταματά εδώ. Αντιμετωπίζοντας τη μέχρι τώρα επιτυχή πορεία της όχι ως λόγο για επανάπαυση, αλλά ως εφαλτήριο για περαιτέρω δραστηριοποίηση, η ομάδα του Προγράμματος, πριν από τέσσερα χρόνια έκανε το τολμηρό βήμα προς το εξωτερικό. Άρχισε να δημιουργεί και να προσφέρει αγγλόφωνα προγράμματα στην παγκόσμια κοινότητα. Παρά τον αναμενόμενο σκληρό ανταγωνισμό, το γεγονός ότι σήμερα παρέχει πάνω από 40 αγγλόφωνα προγράμματα, με την τάση να είναι αυξητική, λόγω του ενδιαφέροντος που διαρκώς εκδηλώνεται, δείχνει ότι με την αφοσίωση και την επιμονή στην ποιοτική και λειτουργική επιμόρφωση που διακρίνει την ομάδα από την αρχή, δεν υπάρχουν περιορισμοί στο τι μπορεί να επιτευχθεί.

Το μόνο που πραγματικά πρέπει να προβληματίσει όποιον επιθυμεί να επιμορφωθεί δεν είναι το αν θα στραφεί στο Πρόγραμμα Συμπληρωματικής εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (E-Learning) του ΕΚΠΑ, αλλά το ποιο πρόγραμμα από τα εκατοντάδες ελληνόγλωσσα ή τα δεκάδες αγγλόφωνα προγράμματα να επιλέξει. Τα υπόλοιπα τα αφήνει στην έμπειρη ομάδα του Προγράμματος E-Learning του ΕΚΠΑ.

To 2001, o Καθηγητής Οικονομικών του ΕΚΠΑ, Παναγιώτης Πετράκης και η ομάδα του εμπνεύστηκαν τη δημιουργία ενός ερευνητικού προγράμματος για την εξ αποστάσεως διάθεση επιμορφωτικών προγραμμάτων με την ονομασία Πρόγραμμα Συμπληρωματικής εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (E–Learning) του ΕΚΠΑ. Είκοσι ένα χρόνια μετά, πού βρίσκεται το εν λόγω Πρόγραμμα; Είχε το εγχείρημα την προσδοκώμενη επιτυχία; Μοναδικό κριτήριο για την απάντηση είναι η πορεία του Προγράμματος μέχρι σήμερα.

«Διανύουμε την 21η χρονιά λειτουργίας του Προγράμματος E-Learning του ΕΚΠΑ, το οποίο ξεκίνησε το 2001 με 5 προγράμματα, κυρίως σε τομείς Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, Επιχειρηματικότητας και Οικονομικών, και αναπτύσσεται συνεχώς», αναφέρει ο Επιστημονικός Υπεύθυνος, Π.Ε. Πετράκης. «Σήμερα είναι διαθέσιμα 400+ προγράμματα επιμόρφωσης στην ελληνική γλώσσα και πάνω από 40 στην αγγλική γλώσσα, με περισσότερους από 150 Καθηγητές του Ιδρύματος, οι οποίοι συμμετέχουν στην ανάπτυξη και την υλοποίησή τους ως Ακαδημαϊκοί Υπεύθυνοι, ενώ έχουν επιμορφωθεί περισσότερα από 140.000 άτομα. Στόχος είναι τα προσφερόμενα προγράμματα να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της σύγχρονης αγοράς εργασίας και να εφοδιάζουν τους εκπαιδευόμενους με άμεσα εφαρμόσιμες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες για συγκεκριμένες θέσεις εργασίας, με έμφαση σε ειδικότητες με προοπτική, προκειμένου οι εκπαιδευόμενοι να επιτύχουν τους στόχους τους και να πρωταγωνιστήσουν στο μέλλον. Μάλιστα, για την επίτευξη αυτού του σκοπού, το E-Learning του ΕΚΠΑ αναπτύσσει διαρκώς και συστηματικά νέα και καινοτόμα προγράμματα επιμόρφωσης που συνδέονται άμεσα με τα επαγγέλματα αιχμής, αλλά και την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων (digital skills), η ζήτηση των οποίων γίνεται ολοένα και πιο εμφανής».

Πλέον οι εκπαιδευόμενοι μπορούν να αναζητήσουν και να εντοπίσουν σχεδόν οποιοδήποτε πρόγραμμα τους ενδιαφέρει μέσα από ένα ευρύ φάσμα κατευθύνσεων, όπως: Ψυχολογία, Παιδαγωγικά, Ειδική Αγωγή, Μarketing, Υγεία, Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων, Χρηματοοικονομικά, Τουριστικά, Real Estate, Ναυτιλιακά, Περιβάλλον, Πληροφορική, Ναυτιλιακά, Περιβάλλον, Πληροφορική, Πληροφορική Web Development, Ψηφιακός Μετασχηματισμός, Νομικά, Πολιτισμός, κ.ά.

«Ως προς την ποιότητα των προγραμμάτων», συνεχίζει ο κ. Πετράκης, «σταθερή εγγύηση αποτελούν τα μέλη του διδακτικού επιστημονικού προσωπικού (ΔΕΠ) του Πανεπιστημίου Αθηνών, αλλά και εμπειρογνώμονες και στελέχη της αγοράς. Αυτοί, σε στενή συνεργασία με την ομάδα του Προγράμματος, διαμορφώνουν το υλικό κατάλληλα, ώστε να λειτουργεί επιμορφωτικά και όχι απλώς να παραδίδεται ως συγκεντρωμένη ύλη, την οποία θα μπορούσε κανείς να βρει οπουδήποτε. Έτσι, με φιλικό προς τον χρήστη εκπαιδευτικό υλικό που καλύπτει απόλυτα το παρουσιαζόμενο αντικείμενο και αξιοποιώντας την εκπαιδευτική πλατφόρμα που ενσωματώνει όλες τις νέες τεχνολογίες που εξασφαλίζουν αλληλεπίδραση και αυτοαξιολόγηση, ο εκπαιδευόμενος στο τέλος πράγματι αισθάνεται ότι έχει αποκτήσει τις γνώσεις που χρειάζεται και, συνεπώς, δεν έχασε ούτε χρόνο ούτε χρήμα.

»Ο σεβασμός απέναντι στον εκπαιδευόμενο είναι το κύριο μέλημά μας και επιτυγχάνεται με την ουσιαστική και αποτελεσματική επιμόρφωση. Αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες του και τον βοηθάμε να αναπτύξει επαγγελματικές δεξιότητες, για να αντιμετωπίζει με αυτοπεποίθηση τις ανάγκες που προκύπτουν στην εργασία του.

»Εκείνο που αποτελεί όμως όχι απλώς κριτήριο για τη μέχρι τώρα πορεία του Προγράμματος E-Learning, αλλά και οδοδείκτη για το μέλλον της επιμόρφωσης που θα συνεχίσει να προσφέρει, είναι η αγωνία –και ικανότητα– της ομάδας του τμήματος R&D (έρευνας και ανάπτυξης νέων προγραμμάτων) να εντοπίζει εγκαίρως τις ανάγκες της νέας εποχής και της αγοράς εργασίας και να διαθέτει τα σχετικά προγράμματα. Ενδεικτικά αναφέρω προγράμματα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό και τις ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες».

Αλλά η δραστηριότητα του Προγράμματος δεν σταματά εδώ. Αντιμετωπίζοντας τη μέχρι τώρα επιτυχή πορεία της όχι ως λόγο για επανάπαυση, αλλά ως εφαλτήριο για περαιτέρω δραστηριοποίηση, η ομάδα του Προγράμματος, πριν από τέσσερα χρόνια έκανε το τολμηρό βήμα προς το εξωτερικό. Άρχισε να δημιουργεί και να προσφέρει αγγλόφωνα προγράμματα στην παγκόσμια κοινότητα. Παρά τον αναμενόμενο σκληρό ανταγωνισμό, το γεγονός ότι σήμερα παρέχει πάνω από 40 αγγλόφωνα προγράμματα, με την τάση να είναι αυξητική, λόγω του ενδιαφέροντος που διαρκώς εκδηλώνεται, δείχνει ότι με την αφοσίωση και την επιμονή στην ποιοτική και λειτουργική επιμόρφωση που διακρίνει την ομάδα από την αρχή, δεν υπάρχουν περιορισμοί στο τι μπορεί να επιτευχθεί.

Το μόνο που πραγματικά πρέπει να προβληματίσει όποιον επιθυμεί να επιμορφωθεί δεν είναι το αν θα στραφεί στο Πρόγραμμα Συμπληρωματικής εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (E-Learning) του ΕΚΠΑ, αλλά το ποιο πρόγραμμα από τα εκατοντάδες ελληνόγλωσσα ή τα δεκάδες αγγλόφωνα προγράμματα να επιλέξει. Τα υπόλοιπα τα αφήνει στην έμπειρη ομάδα του Προγράμματος E-Learning του ΕΚΠΑ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ