Ψήφισμα για τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο στη Βοιωτία

Λειτουργία σιδηροδρομικών σταθμών και δικτύου-Οδικό δίκτυο στην Βοιωτία

25 Οκτωβρίου 2022

του/της Θεοφανία Μίγκου

Το κάτωθι ψήφισμα αποφασίστηκε στο πλαίσιο της ενημερωτικής εκδήλωσης-παρέμβασης, με θέμα «Προαστιακός Σιδηρόδρομος στην Βοιωτία. Λειτουργία σιδηροδρομικών σταθμών και δικτύου-Οδικό δίκτυο στην Βοιωτία. ΠΕΟ Θηβών – Λιβαδειάς – Λαμίας και οδού Κάστρου – Λιβαδειάς – Αράχοβας», η οποία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 19 Οκτωβρίου 2022, στην Λιβαδειά.

Η εκδήλωση διοργανώθηκε από τον Εμπορικό Σύλλογο Λιβαδειάς και το Σωματείο Εστίασης επ. Λιβαδειάς, «Νέα Εστίαση», σε συνεργασία με την Ομοσπονδία Επαγγελματιών & Βιοτεχνών π. επαρχίας Λιβαδειάς και το Επιμελητήριο Βοιωτίας.

ΨΗΦΙΣΜΑ

Οι Βουλευτές, οι Αυτοδιοικητικές Αρχές α΄ και β΄ βαθμού, οι παραγωγικοί και τοπικοί φορείς της Περιφερειακής Ενότητας Βοιωτίας αναγνωρίζουμε τα σοβαρά προβλήματα, που αντιμετωπίζει η εξυπηρέτηση των πολιτών και επιχειρήσεων από το σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο στην Βοιωτία και ζητάμε άμεσα να προωθηθούν τρόποι αντιμετώπισης τους.

Διανύουμε μια εποχή, που η κατάσταση στην διεθνή και ελληνική οικονομία απαιτεί την περαιτέρω ανάπτυξη και βελτίωση των σιδηροδρομικών μεταφορών, αφού αποτελούν ένα οικονομικό, ασφαλές και αποτελεσματικό μέσο μαζικής μεταφοράς ανθρώπων και αγαθών.

Αποτελεί όμως κοινή διαπίστωση, ότι η παροχή υπηρεσιών σιδηροδρομικών μεταφορών επιβατών και εμπορευμάτων είναι διαχρονικά υποβαθμισμένη στην Βοιωτία.

  • Το αίτημα για λειτουργία προαστιακού/περιφερειακού σιδηροδρόμου στην Βοιωτία και ένταξης αντίστοιχων δρομολογίων, μέχρι την Λιβαδειά, αποτελεί πάγιο και μακρόχρονο αίτημα όλων των κατοίκων της Βοιωτίας.

Η υλοποίηση του θα είναι μια ισχυρή αναπτυξιακή ώθηση για την ευρύτερη περιοχή.

  • Αντί όμως της αναμενόμενης αναβάθμισης των παρεχόμενων σιδηροδρομικών υπηρεσιών διαπιστώνουμε την ουσιαστική διακοπή των πρωινών δρομολογίων από το Σιδηροδρομικό σταθμό Λιβαδειάς προς την Αθήνα. Το μοναδικό σχετικό δρομολόγιο είναι στις 08:57 (C121), το οποίο εκτελεί την διαδρομή Λιβαδειά-Αθήνα, με την χρήση λεωφορείου και διάρκεια τρεις ώρες.

Ζητάμε την άμεση επανεξέταση του ζητήματος από την  Hellenic Train Α.Ε., και την παρέμβαση του  Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την εξεύρεση ορθολογικής λύσης.

  • Επιθυμούμε την εξέταση της δυνατότητας για ένταξη στα σιδηροδρομικά δρομολόγια περισσότερων στάσεων, σε κεντρικές πόλεις της Βοιωτίας (πχ. Αλίαρτος), ώστε να εξυπηρετούνται περισσότεροι κάτοικοι και επιχειρήσεις.
  • Κάνουμε έκκληση στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος ΑΕ, ο οποίος αποτελεί τον διαχειριστή της εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής, να ολοκληρώσει το συντομότερο δυνατό τα έργα επί του τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής Λιβαδειά-Αθήνα, ώστε να σταματήσουν οι δυσχέρειες στο μεταφορικό έργο.

Επίσης, τον καλούμε να προβεί σε έργα συντήρησης των σιδηροδρομικών σταθμών της Βοιωτίας, οι οποίοι δεν βρίσκονται σε καλή κατάσταση.

Ακόμη, θα πρέπει να καταβληθεί μέριμνα για την κατασκευή έργων, που θα παρέχουν ασφάλεια στους κατοίκους εκείνων των βοιωτικών πόλεων, πχ. Αλίαρτος, που τις διασχίζουν οι σιδηροδρομικοί συρμοί.

  • Στο ίδιο πλαίσιο, πρέπει να εξεταστεί η διασύνδεση των κέντρων της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και η δημιουργία, με την εκτέλεση συμπληρωματικής γραμμής μικρού μήκους στην Οινόη, ενδοπεριφερειακού σιδηροδρομικού δικτύου, που θα συνδέει τη Χαλκίδα με τη Βοιωτία και την Λαμία.

Τέλος, πιστεύουμε, ότι πρέπει να δοθεί έμφαση στην υλοποίηση βασικών υποδομών της Βοιωτίας με προτεραιότητα την ολοκλήρωση και βελτίωση των οδικών αξόνων Θήβας – Λιβαδειάς–Λαμίας, αλλά και να γίνουν προσπάθειες εξεύρεσης λύσης για την υλοποίηση του οδικού άξονα Υλίκη – Θήβα – Ελευσίνα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

28 Μαρτίου 2024