Αντίστροφη μέτρηση για το έργο Μπράλος – Άμφισσα από την ΑΒΑΞ

Κόστος και χρονοδιάγραμμα

Facebook
Twitter
Email
Εκτύπωση

Το κόστος του έργου με ΦΠΑ είναι 285,50 εκατ. ευρώ και στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η σύμβαση να υπογραφεί μέχρι το τέλος του έτους και να ενεργοποιηθούν τα εργοτάξια στο πρώτο τρίμηνο του 2023

Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για τις υπογραφές στο μεγάλο οδικό έργο στο τμήμα Μπράλος-Αμφισσα, του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η σύμβαση του έργου πέρασε επιτυχώς από το Ελεγκτικό Συνέδριο και πλέον απομένει να παρουσιαστεί στη Βουλή, στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου και στη συνέχεια να οριστεί η ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης.

Στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η σύμβαση να υπογραφεί μέχρι το τέλος του έτους και να ενεργοποιηθούν τα εργοτάξια στο πρώτο τρίμηνο του 2023.

Ανάδοχος του έργου είναι η ΑΒΑΞ, η οποία έδωσε έκπτωση 10,1%, επικρατώντας στο σχετικό διαγωνισμό. To έργο θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2021-2027, στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μεταφορές».

Αναθέτουσα αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Το κόστος του έργου με ΦΠΑ είναι 285,50 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 230,24 εκατ. ευρώ). Η δημοπράτηση πραγματοποιήθηκε στις 15 Φεβρουαρίου 2022 όπου έγινε και η αποσφράγιση των προσφορών. Πρόκειται για οδικό έργο που αποτελεί μέρος πακέτου που δημοπράτησε εκείνη την περίοδο του υπουργείο ΥΠΟΜΕ.

Τα άλλα έργα ήταν το τμήμα του ΒΟΑΚ Νεάπολη-Αγιος Νικόλαος με ανάδοχο την ΑΚΤΩΡ, το οποίο έχει ήδη υπογραφεί, η παράκαμψη Χαλκίδας με ανάδοχο την Μυτιληναίος και η επέκταση Λ. Κύμης με το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ.

Ενα σημαντικό έργο

Πρόκειται για ένα από τα πιο δύσκολα τμήματα του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο και η υλοποίησή του ανοίγει τον δρόμο για την μελλοντική ολοκλήρωση και των άλλων τμημάτων που χρήζουν αναβάθμισης. Ο διαγώνιος άξονας ενώνει τον αυτοκινητόδρομο Αθήνας-Θεσσαλονίκης και τον Ε65 (Λαμία-Καρδίτσα-Εγνατία), με την Ιόνια Οδό (Αντίρριο-Ιωάννινα), την Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και κατ` επέκταση την Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα-Πάτρα-Πύργος).

Ο άξονας αυτός θα προσφέρει εναλλακτική διαδρομή κυρίως για τις διαδρομές μεταξύ Δυτικής Ελλάδας και Κεντρικής Ελλάδας. Επιπλέον βγάζει από την οδική απομόνωση πολλές περιοχές σε Φθιώτιδα, Φωκίδα και Αιτωλοακαρνανία.

Η διάρκεια των εργασιών ορίστηκε σε 54 μήνες (4,5 χρόνια) από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Το έργο αναμένεται να χρηματοδοτηθεί από πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027. Θα είναι από τα πρώτα οδικά έργα που εντάσσονται στη νέα προγραμματική περίοδο.

Ποια τμήματα θα κατασκευαστούν

Αντικείμενο της σύμβασης είναι μελέτη και κατασκευή των έργων βελτίωσης του οδικού άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο και η δημοπράτηση για το τμήμα Μπράλος-Αμφισσα.

Το τμήμα αυτό διακρίνεται στα υποτμήματα:

  • 1ο Υποτμήμα: Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς (Χ.Θ. 0+000 – Χ.Θ. 7+300).
  • 2ο Υποτμήμα: Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη (δεν περιλαμβάνεται) – Άμφισσα (Χ.Θ. 14+000 – Χ.Θ. 30+700).

Το ενδιάμεσο τμήμα του άξονα (Χ.Θ. 7+300 – Χ.Θ. 9+300) αντιστοιχεί στην παράκαμψη Γραβιάς, το οποίο είναι κατασκευασμένο και δεν αποτελεί αντικείμενο της σύμβασης. Το τμήμα του άξονα από Χ.Θ. 9+300 έως τον Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη στη Χ.Θ. 14+000 έχει δημοπρατηθεί και δεν αποτελεί, επίσης, αντικείμενο της σύμβασης.

Ταυτότητα του έργου

Στο αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνεται η κατασκευή ενός αριθμού ισόπεδων κόμβων, καθώς και ενός δικτύου παράλληλων και κάθετων δευτερευουσών οδών για τη σύνδεση με το λοιπό υφιστάμενο οδικό δίκτυο και την εξυπηρέτηση των παροδίων χρήσεων.

Το έργο αποτελεί τμήμα του οδικού άξονα «Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο», το οποίο υπάγεται στον διευρωπαϊκό άξονα Ε65. Βάσει της υπ’ αρίθμ. ΔΜΕΟ/ε/ο/1308/15-12-95 (ΦΕΚ 30Δ/19-01-96) απόφασης του Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. (νυν ΥΠΟΜΕ) η οδός έχει καταταχθεί στο δευτερεύον εθνικό οδικό δίκτυο.

Η οδός έχει χαρακτήρα σύνδεσης, ευρισκόμενη στο σύνολο του μήκους της εκτός σχεδίου, παρακάμπτοντας τους οικισμούς από την περιοχή των οποίων διέρχεται και συνδέοντας την Π.Ε. Φθιώτιδας με τις Π.Ε. Φωκίδας και Αιτωλοακαρνανίας. Ως εκ τούτου ανήκει στην κατηγορία Α με λειτουργική βαθμίδα ΙΙ (οδική σύνδεση νομών / επαρχιών) με αρχή και πέρας τον ΠΑΘΕ και την ΙΟΝΙΑ ΟΔΟ αντίστοιχα, που ανήκουν στην λειτουργική βαθμίδα ΑΙ.

Τι περιλαμβάνει

Το έργο περιλαμβάνει συνοπτικά:

  • Την εκτέλεση κάθε είδους χωματουργικών έργων (γενικές εκσκαφές σε γαιώδες-ημιβραχώδες και βραχώδες έδαφος, εκσκαφές χαλαρών εδαφών, εκσκαφές θεμελίων τεχνικών έργων, εκσκαφές τάφρων, διανοίξεις σηράγγων, επιχώσεις με προϊόντα εκσκαφών, επιχώσεις με κοκκώδη υλικά και θραυστά υλικά λατομείου κλπ).
  • Εργασίες για την κατασκευή κάθε είδους τεχνικών έργων (οχετοί, γέφυρες, σήραγγες, τοίχοι αντιστήριξης, οπλισμένο επίχωμα).
  • Εργασίες οδοστρωσίας και ασφαλτόστρωσης.
  • Εργασίες ασφάλισης και σήμανσης.
  • Η/Μ εργασίες οδοφωτισμού και υπογείων έργων (σηράγγων).
  • Λοιπές εργασίες που είναι απαραίτητες για τη λειτουργία της οδού, όπως κατασκευή και τοποθέτηση κρασπεδορείθρων, πλακοστρώσεις, εργασίες αποχέτευσης και αποστράγγισης, περιφράξεις οδικών έργων κ.λπ.

Το κόστος του έργου με ΦΠΑ είναι 285,50 εκατ. ευρώ και στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η σύμβαση να υπογραφεί μέχρι το τέλος του έτους και να ενεργοποιηθούν τα εργοτάξια στο πρώτο τρίμηνο του 2023

Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για τις υπογραφές στο μεγάλο οδικό έργο στο τμήμα Μπράλος-Αμφισσα, του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η σύμβαση του έργου πέρασε επιτυχώς από το Ελεγκτικό Συνέδριο και πλέον απομένει να παρουσιαστεί στη Βουλή, στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου και στη συνέχεια να οριστεί η ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης.

Στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η σύμβαση να υπογραφεί μέχρι το τέλος του έτους και να ενεργοποιηθούν τα εργοτάξια στο πρώτο τρίμηνο του 2023.

Ανάδοχος του έργου είναι η ΑΒΑΞ, η οποία έδωσε έκπτωση 10,1%, επικρατώντας στο σχετικό διαγωνισμό. To έργο θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2021-2027, στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μεταφορές».

Αναθέτουσα αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Το κόστος του έργου με ΦΠΑ είναι 285,50 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 230,24 εκατ. ευρώ). Η δημοπράτηση πραγματοποιήθηκε στις 15 Φεβρουαρίου 2022 όπου έγινε και η αποσφράγιση των προσφορών. Πρόκειται για οδικό έργο που αποτελεί μέρος πακέτου που δημοπράτησε εκείνη την περίοδο του υπουργείο ΥΠΟΜΕ.

Τα άλλα έργα ήταν το τμήμα του ΒΟΑΚ Νεάπολη-Αγιος Νικόλαος με ανάδοχο την ΑΚΤΩΡ, το οποίο έχει ήδη υπογραφεί, η παράκαμψη Χαλκίδας με ανάδοχο την Μυτιληναίος και η επέκταση Λ. Κύμης με το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ.

Ενα σημαντικό έργο

Πρόκειται για ένα από τα πιο δύσκολα τμήματα του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο και η υλοποίησή του ανοίγει τον δρόμο για την μελλοντική ολοκλήρωση και των άλλων τμημάτων που χρήζουν αναβάθμισης. Ο διαγώνιος άξονας ενώνει τον αυτοκινητόδρομο Αθήνας-Θεσσαλονίκης και τον Ε65 (Λαμία-Καρδίτσα-Εγνατία), με την Ιόνια Οδό (Αντίρριο-Ιωάννινα), την Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και κατ` επέκταση την Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα-Πάτρα-Πύργος).

Ο άξονας αυτός θα προσφέρει εναλλακτική διαδρομή κυρίως για τις διαδρομές μεταξύ Δυτικής Ελλάδας και Κεντρικής Ελλάδας. Επιπλέον βγάζει από την οδική απομόνωση πολλές περιοχές σε Φθιώτιδα, Φωκίδα και Αιτωλοακαρνανία.

Η διάρκεια των εργασιών ορίστηκε σε 54 μήνες (4,5 χρόνια) από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Το έργο αναμένεται να χρηματοδοτηθεί από πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027. Θα είναι από τα πρώτα οδικά έργα που εντάσσονται στη νέα προγραμματική περίοδο.

Ποια τμήματα θα κατασκευαστούν

Αντικείμενο της σύμβασης είναι μελέτη και κατασκευή των έργων βελτίωσης του οδικού άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο και η δημοπράτηση για το τμήμα Μπράλος-Αμφισσα.

Το τμήμα αυτό διακρίνεται στα υποτμήματα:

  • 1ο Υποτμήμα: Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς (Χ.Θ. 0+000 – Χ.Θ. 7+300).
  • 2ο Υποτμήμα: Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη (δεν περιλαμβάνεται) – Άμφισσα (Χ.Θ. 14+000 – Χ.Θ. 30+700).

Το ενδιάμεσο τμήμα του άξονα (Χ.Θ. 7+300 – Χ.Θ. 9+300) αντιστοιχεί στην παράκαμψη Γραβιάς, το οποίο είναι κατασκευασμένο και δεν αποτελεί αντικείμενο της σύμβασης. Το τμήμα του άξονα από Χ.Θ. 9+300 έως τον Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη στη Χ.Θ. 14+000 έχει δημοπρατηθεί και δεν αποτελεί, επίσης, αντικείμενο της σύμβασης.

Ταυτότητα του έργου

Στο αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνεται η κατασκευή ενός αριθμού ισόπεδων κόμβων, καθώς και ενός δικτύου παράλληλων και κάθετων δευτερευουσών οδών για τη σύνδεση με το λοιπό υφιστάμενο οδικό δίκτυο και την εξυπηρέτηση των παροδίων χρήσεων.

Το έργο αποτελεί τμήμα του οδικού άξονα «Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο», το οποίο υπάγεται στον διευρωπαϊκό άξονα Ε65. Βάσει της υπ’ αρίθμ. ΔΜΕΟ/ε/ο/1308/15-12-95 (ΦΕΚ 30Δ/19-01-96) απόφασης του Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. (νυν ΥΠΟΜΕ) η οδός έχει καταταχθεί στο δευτερεύον εθνικό οδικό δίκτυο.

Η οδός έχει χαρακτήρα σύνδεσης, ευρισκόμενη στο σύνολο του μήκους της εκτός σχεδίου, παρακάμπτοντας τους οικισμούς από την περιοχή των οποίων διέρχεται και συνδέοντας την Π.Ε. Φθιώτιδας με τις Π.Ε. Φωκίδας και Αιτωλοακαρνανίας. Ως εκ τούτου ανήκει στην κατηγορία Α με λειτουργική βαθμίδα ΙΙ (οδική σύνδεση νομών / επαρχιών) με αρχή και πέρας τον ΠΑΘΕ και την ΙΟΝΙΑ ΟΔΟ αντίστοιχα, που ανήκουν στην λειτουργική βαθμίδα ΑΙ.

Τι περιλαμβάνει

Το έργο περιλαμβάνει συνοπτικά:

  • Την εκτέλεση κάθε είδους χωματουργικών έργων (γενικές εκσκαφές σε γαιώδες-ημιβραχώδες και βραχώδες έδαφος, εκσκαφές χαλαρών εδαφών, εκσκαφές θεμελίων τεχνικών έργων, εκσκαφές τάφρων, διανοίξεις σηράγγων, επιχώσεις με προϊόντα εκσκαφών, επιχώσεις με κοκκώδη υλικά και θραυστά υλικά λατομείου κλπ).
  • Εργασίες για την κατασκευή κάθε είδους τεχνικών έργων (οχετοί, γέφυρες, σήραγγες, τοίχοι αντιστήριξης, οπλισμένο επίχωμα).
  • Εργασίες οδοστρωσίας και ασφαλτόστρωσης.
  • Εργασίες ασφάλισης και σήμανσης.
  • Η/Μ εργασίες οδοφωτισμού και υπογείων έργων (σηράγγων).
  • Λοιπές εργασίες που είναι απαραίτητες για τη λειτουργία της οδού, όπως κατασκευή και τοποθέτηση κρασπεδορείθρων, πλακοστρώσεις, εργασίες αποχέτευσης και αποστράγγισης, περιφράξεις οδικών έργων κ.λπ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ