Η απάντηση του Η. Σανίδα στον Γ. Σκούρα για το οδικό δίκτυο στη Φθιώτιδα

Απάντηση σε Ερώτηση του κ. Γ. Σκούρα Περιφερειακού Συμβούλου της «Στερεάς Υπεροχής» σχετικά  με την κατάσταση του οδικού δικτύου στη Φθιώτιδα

7 Δεκεμβρίου 2022

του/της Θεοφανία Μίγκου

Ο Αντιπεριφερειάρχης Φθιώτιδας, Ηλίας Σανίδας, απαντά στην ερώτηση του Περιφερειακού Συμβούλου της παράταξης Στερεά Υπεροχής σχετικά με την «ανύπαρκτη» συντήρηση, όπως την χαρακτήρισε ο δεύτερος.

Συγκεκριμένα ο κ. Σανίδας δηλώνει: “Σύμφωνα με την αριθμ. 899 Απόφαση Οικονομικής Επιτροπής Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας αριθμ. ΠΡΑΚΤΙΚΟΥ 23/22-06-2022 -θέμα 24ο (ΑΔΑ: Ψ21Ε7ΛΗ-ΘΥΡ)-Τροποποίηση πίνακα υποέργων στα πλαίσια του ενάριθμου 2014ΕΠ56600004 «Συντήρηση οδικού δικτύου Π.Ε. Φθιώτιδας» της ΣΑΕΠ 566 Π/Υ: 25.000.000,00 Ευρώ, εμφαίνονται τα υποέργα που έχουν συμβασιοποιηθεί και ολοκληρωθεί από το 2014 έως σήμερα, καθώς και αυτά που εκτελούνται, ύψους : 12.183.378,3 Ευρώ. Επίσης βρίσκονται στο στάδιο υπογραφής σύμβασης και προσυμβατικό στάδιο έργα ύψους: 2.350.000,00 ευρώ.

Επιπλέον  έπειτα από την εκδήλωση του μεσογειακού κυκλώνα “ΙΑΝΟΣ” δημοπρατήθηκαν και εκτελούνται έργα αποκαταστάσεων του οδικού δικτύου Π.Ε. Φθιώτιδας προϋπολογισμού : 12.500.000,00 Ευρώ.

Επίσης έχουν γίνει παρεμβάσεις και με έργα που είναι ενταγμένα στους ΚΑΠ.

Ειδικότερα αναφορικά με τους οδικούς άξονες που αναφέρονται στην ερώτηση του κ. Σκούρα ενδεικτικά αναφέρονται τα εξής:

  1. I. Στον άξονα Ε.Ο. 38 Λαμίας-Καρπενησίου:

Έχουν γίνει εκτεταμένες παρεμβάσεις συντηρήσεων με ενταγμένες εργολαβίες συντήρησης στο Π.Δ.Ε. 2014ΕΠ56600004 – ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ Π.Ε.ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ. Ενδεικτικά  αναφέρονται τα εξής :

          Διασταύρωση Αμουρίου- Αερογέφυρα Σταυρού συντήρηση οδοστρώματος.

          Αποκατάσταση κατολισθήσεων με συρματοκιβώτια πριν την αερογέφυρα Σταυρού.

          Διαπλάτυνση στροφών Αγίου Γεωργίου

          Φράχτες ανάσχεσης βραχοπτώσεων περιοχή Πτελέας και Βίτωλης

          Συντήρηση οδοστρώματος από Αγιο Γεώργιο έως Τυμφρηστό.

          ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ – ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗΣ Ε.Ο. ΛΑΜΙΑΣ – ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ ΜΕ ΔΡΟΜΟ ΠΡΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΤΥΜΦΡΗΣΤΟΥ.

          Αποκατάσταση κατολισθητικών φαινομένων σε κατάντη πρανή της Εθνικής οδού 38  μετά την Τοπική Κοινότητα Αγ. Γεωργίου.

          Τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας – Διαγράμμιση.

          Αποκατάσταση ερεισμάτων στο τμήμα Αμουρίου – Παλιουρίου και καθαρισμός τάφρων, τεχνικών, ρεμάτων που διέρχονται από την Ε.Ο. Λαμίας-Καρπενησίου.

Καθώς επίσης και με το έργο: ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΒΛΑΒΩΝ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟ 38 ΛΑΜΙΑΣ – ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ (ΑΠΟ Τ.Κ. ΑΜΟΥΡΙΟΥ ΕΩΣ Τ.Κ. ΖΗΛΕΥΤΟΥ) της ΣΑΕΠ 866 –  2021ΕΠ86600001 ολοκληρώθηκε πρόσφατα συντήρηση (ασφαλτικά-διαγράμμιση)  μήκους περίπου 3.000 μ. στο τμήμα Ζηλευτό-Παλιούρι και η εργολαβία συνεχίζεται.

  1. II. Λαμίας – Μοσχοχωρίου

 Έγιναν έργα αντιπλημμυρικής προστασίας της οδού, ασφαλτικές εργασίες κλπ. Ενδεικτικά αναφέρονται οι εξής εργολαβίες :

-ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΠΕΟ ΛΑΜΙΑΣ ΜΠΡΑΛΛΟΥ-ΤΜΗΜΑ ΛΑΜΙΑ ΜΟΣΧΟΧΩΡΙ

-ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΓΩΓΟΥ ΟΜΒΡΙΩΝ ΣΤΗΝ Π.Ε.Ο. ΛΑΜΙΑΣ-ΜΠΡΑΛΛΟΥ-ΑΘΗΝΑΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΛΑΜΙΕΩΝ

-ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΙΚΤΎΟΥ ΑΠΟΡΡΟΗΣ ΟΜΒΡΙΩΝ ΣΤΟ Τ.Κ.ΜΟΣΧΟΧΩΡΙΟΥ ΚΑΙ Τ.Κ.ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΕΠΙ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΔΟΥ ΛΑΜΙΑΣ-ΑΘΗΝΩΝ

-ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΠΕΟ ΛΑΜΙΑΣ-ΑΘΗΝΩΝ

III.        Λαμίας-Στυλίδας-Πελασγίας-Κυπαρισσώνα και Πελασγίας-Μύλων

Έγιναν εργασίες συντήρησης οδοστρωμάτων : Από κόμβο Αγίας Παρασκευής-κόμβο Αγίας Μαρίνας , έχει συντηρηθεί περίπου το 90% του τμήματος. Επίσης τμήματα μετά την Στυλίδα προς Ράχες-Πελασγία, Πελασγία-Κυπαρισσώνα και Πελασγία-Μύλοι καθώς και αποκατάσταση γέφυρας Βελλά, με τις εξής εργολαβίες:

-ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

-ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΕΠΑΡΧΙΑΚΗΣ ΟΔΟΥ 32(ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ)

-ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΠΑΡΧΙΑΚΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ(συνεχίζεται)

  1. IV. Λ. Υπάτης – Αργυροχωρίου

Εργασίες συντήρησης οδοστρώματος , φράχτες ανάσχεσης κλπ με τις εξής εργολαβίες:

-ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΕΠΑΡΧΙΑΚΗΣ ΟΔΟΥ 1(ΚΟΜΠΟΤΑΔΕΣ, ΜΕΞΙΑΤΕΣ, ΛΟΥΤΡΑ  ΥΠΑΤΗΣ, ΑΡΓΥΡΟΧΩΡΙ, ΑΜΑΛΩΤΑ)

-ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΠΑΡΧΙΑΚΗ ΟΔΟ ΑΡΓΥΡΟΧΩΡΙΟΥ – ΥΠΑΤΗΣ, καθώς και με άλλες εργολαβίες συντηρήσεων.

  1. V. Αταλάντης – Καλαποδίου

-ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΤΟΛΙΣΘΗΣΗΣ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΑΤΑΛΑΝΤΗ-ΚΑΛΑΠΟΔΙ

-ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΣΦΑΛΤΟΤΑΠΗΤΑ ΣΤΟΝ ΕΠΑΡΧΙΑΚΟ ΔΡΟΜΟ ΚΑΛΑΠΟΔΙ ΕΞΑΡΧΟΣ

-Οδός Αταλάντη όρια Νομού Φθιώτιδας προϋπολογισμού: 2.800.000 ευρώ

Και εργασίες συντήρησης οδοστρώματος κλπ με διαδοχικές εργολαβίες συντηρήσεων.

Επίσης βρίσκεται στο στάδιο υπογραφής σύμβασης το έργο: ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΠΑΡΧΙΑΚΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΔΗΜΩΝ ΛΟΚΡΩΝ-ΑΜΦΙΚΛΕΙΑΣ-ΕΛΑΤΕΙΑΣ-ΚΑΜΕΝΩΝ ΒΟΥΡΛΩΝ προϋπολογισμού 950.000,00 ευρώ, με το οποίο προβλέπονται εργασίες στην εν λόγω οδό.

  1. VI. Συνδετήριος Ε65 με την παλαιά Ε.Ο. Λαμίας-Δομοκού

Δεν ανήκει στην αρμοδιότητα συντήρησης της Δ.Τ.Ε./Π.Σ.Ε. Υπάρχει εκτενής σχετική αλληλογραφία μεταξύ του Αστυνομικού Τμήματος Δομοκού και των αρμοδίων υπηρεσιών του Υπουργείου και διεξάγεται έρευνα από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Λαμίας.

Αναλόγως των διαθέσιμων για την Φθιώτιδα χρηματοδοτήσεων το επίπεδο συντήρησης του οδικού δικτύου Π.Ε. Φθιώτιδας, παρά το μεγάλο μήκος (περ. 1.200 χλμ και του μεγάλου μήκους ορεινού οδικού δικτύου, αλλά και των ακραίων φαινομένων που έπληξαν την περιοχή μας, όλα αυτά τα χρόνια και έως σήμερα διατηρείται σε πολύ καλό επίπεδο αναφορικά με την ασφάλεια των χρηστών του. Υπάρχει προγραμματισμός των διαθέσιμων κονδυλίων, ώστε να αντιμετωπίζονται έγκαιρα τα προβλήματα και να συντηρούνται τμήματα σε όλους του οδικούς άξονες τόσο κατά προτεραιότητα στο Εθνικό δίκτυο αλλά και στο επαρχιακό.

Αυτό αποδεικνύεται από όλα τα ανωτέρω και όχι από ανυπόσταστατες και γενικόλογες προσωπικές απόψεις, που εκμηδενίζουν χωρίς να έχουν την παραμικρή γνώση, την εργασία και την προσπάθεια που καταβάλλεται αναφορικά με την συντήρηση του οδικού δικτύου στη Φθιώτιδα. Σύμφωνα με την τελευταία τροποποίηση πίνακα υποέργων στα πλαίσια του ενάριθμου 2014ΕΠ56600004 «Συντήρηση οδικού δικτύου Π.Ε. Φθιώτιδας» της ΣΑΕΠ 566, από το 2014 έως σήμερα έχουν δημοπρατηθεί – συμβασιοποιηθεί – ολοκληρωθεί-εκτελούνται 44 έργα συντηρήσεων.

Επιπρόσθετα η Αστυνομία που εποπτεύει το οδικό δίκτυο ως προς την ασφαλή  κυκλοφορία των οχημάτων δεν μας έχει αναφέρει μέχρι σήμερα ότι το οδικό δίκτυο αρμοδιότητάς μας δεν είναι ασφαλές, παρά μόνο επισημάνσεις για αποκαταστάσεις φθορών μετά από τροχαία ατυχήματα, οι οποίες αποκαθίστανται άμεσα από την Υπηρεσία, παρά τις οικονομικές δυσχέρειες που αντιμετωπίζουμε. 

Επίσης η Υπηρεσία στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων της διενεργεί περιοδικούς ελέγχους στο σύνολο του οδικού δικτύου και τα προβλήματα που καταγράφονται αντιμετωπίζονται αναλόγως του μεγέθους τους είτε μέσω της στοιχειώδους συντήρησης (Τμήμα Μηχανολογικού Εξοπλισμού), είτε εντάσσονται στις τακτικές εργολαβίες συντηρήσεων του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Το μεγαλύτερο ποσοστό των τροχαίων ατυχημάτων δεν οφείλεται στην κατάσταση του οδικού δικτύου όπως ανυπόστατα επικαλείται ο κος Σκούρας, αλλά στην κακή οδηγική συμπεριφορά των οδηγών όπως κατά καιρούς αναφέρεται στα στοιχεία που δημοσιεύει η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Στερεάς Ελλάδας όπως ενδεικτικά αναφέρουμε το παρακάτω:      

“Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Στερεάς Ελλάδας, με στόχο τη διαρκή ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών σε θέματα Οδικής Ασφάλειας, δημοσιεύει συγκεντρωτικά στοιχεία που αφορούν τροχαία ατυχήματα και παραβάσεις για το μήνα Οκτώβριο 2022.

Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων, όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν:

  • H παραβίαση προτεραιότητας.
  • Η απόσπαση προσοχής του οδηγού.
  • Η υπερβολική ταχύτητα.
  • Η μη τήρηση απόστασης ασφαλείας.
  • Η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.
  • Η παραβίαση της σήμανσης.”

Προς επιβεβαίωση όλων των παραπάνω αναφέρεται επίσης ότι μετά από κάθε ατύχημα σχηματίζεται αυτεπάγγελτα δικογραφία. Τα τελευταία χρόνια  σε όλες τις ακροαματικές διαδικασίες,  ουδέποτε υπήρξε καταδίκη για την Περιφερειακή Ενότητα Φθιώτιδας και τους υπάλληλους της, καθώς σαφώς προέκυπτε και για τις Δικαστικές Αρχές η καλή συντήρηση του οδικού δικτύου.                                                                                     

Τέλος απαντώντας σχετικά με τα αναφερόμενα για την χρηματοδότηση από το ταμείο Ανάκαμψης η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας σε συνεργασία με την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ ΑΕ προχώρησε στη σύνταξη μελετών οδικής ασφάλειας, δηλαδή μελέτες που αντιμετωπίζουν τις θέσεις Μειωμένης Οδικής Ασφάλειας στο Εθνικό και Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας. Οι μελέτες έχουν ήδη ολοκληρωθεί και εγκριθεί για όλες τις ΠΕ.

Ο προϋπολογισμός του έργου βελτίωσης  της οδικής ασφάλειας για την ΠΕ Φθιώτιδας αφορά το έργο με τίτλο :

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ – ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΩΝ ΕΠΕΜΒΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΕΘΝΙΚΟΥ & ΕΠΑΡΧΙΑΚΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ Π/Υ 17.590.972,59 Ευρώ.

Το παραπάνω έργο έχει ενταχθεί κατά το μεγαλύτερο μέρος του, και αναμένεται ένταξη στο  σύνολό του, στο Ταμείο Ανάκαμψης και η υλοποίηση των έργων πρόκειται να γίνει σε συνεργασία του ΥΠΟΜΕ-ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ.

Τέλος, και παρότι παρέλκει της αρμοδιότητάς μας, ενημερώνουμε πως αντίστοιχα έχει ενταχθεί και το έργο του νομού Φωκίδας”, καταλήγει ο Αντιπεριφερειάρχης Φθιώτιδας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

28 Μαρτίου 2024